Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen probleem met JPV hoor en ook niet met mensen met kinderen :) Zo lang men elkaar maar begrijpt.

Mijn situatie is ook alles behalve makkelijk geweest(ook al jaren voor corona). Door problemen met m'n gezondheid vooral, en verlies van m'n job, waar ik hard voor gewerkt had door de jaren heen... En daardoor ook m'n sociaal leven wat verwaarloosde. Je herscholen in de IT na je 30ste kost tijd en energie.
En dan je inwerken in de job + paar jaar avondschool. Nu besef ik dat ik het betreur van het niet wat rustiger aan te doen in die periode ... maar ja ik ben altijd al snel moe sinds ik klierkoorts had op m'n 20ste (ene die vrij zwaar was en een jaar duurde). Lichte vorm van CVS aan overgehouden, enfin vermoed ik. Nu al 2 jaar burnout verschijnselen door hyperacusis die al jaren aansleept en mijn sociaal leven volledig onderuit hielp, en spijtig genoeg ook veel van m'n hobbies ...

Laatst bewerkt:
De NMBS topvrouw (Dutordoir) heeft duidelijk en terecht gezegd dat die maatregel van alleen aan het raam te mogen zitten op de trein naar de kust echt niet haalbaar is. ('onbeheersbaar')

En dan lees ik dit, alsof de VRT plots op de man (of op de vrouw in dit geval) wil spelen?

NMBS-topvrouw Dutordoir opnieuw op ramkoers met politiek: wanneer gebeurde het al eerder? En waarom doet ze dat?​

Wat een titel mannekes... Waarom doet ze dat? Wel, omdat de politiek zonder overleg de wildste en meest onhaalbare beslissingen opdringt aan het bedrijf waar zij de CEO van is, tiens. Als goede CEO ziet ze een complete chaos aankomen de komende weken, en als ze dat dan in een brief communiceert aan de overheid (brief die trouwens niet openbaar was, maar wel gelekt is) zou ze plots 'op ramkoers' liggen?

Kunnen we die half mio Marokkanen hier dan niet even op en af vliegen voor een spuitje? :unsure:

Denk dat ze daar zelf ook blij om zouden zijn.

Om jullie even een idee te geven van hoe het er hier momenteel op mijn COVID-afdeling aan toe gaat -terwijl ik mijn bokes met américain binnenspeel-, ik doe vandaag drie digitale afscheidsgesprekken via whatsapp met families die afscheid nemen van hun moeder en vader, maar zelf te veel bang hebben om naar hier te komen omdat ze zelf chronisch ziek zijn (hypertensie, diabetes, enzovoort).

Da's uw dierbare voor de laatste keer zien via whatsapp.

enfin, voor de rest is 't hier gezellig.

Verder ligt er hier een koppel van hoogbejaarde leeftijd, zij compleet dementerend, hij stervende naast haar. "En zoeteke, gaan wijle morgen naar de winkel?". "Jaja schatteke". Niet wetende dat hij vandaag wss sterft.

/endrant

Hier werd ik wel even stil van, we staan helaas te weinig bij stil bij de dagelijkse drama's waar jullie mee te maken hebben. Courage.

De NMBS topvrouw (Dutordoir) heeft duidelijk en terecht gezegd dat die maatregel van alleen aan het raam te mogen zitten op de trein naar de kust echt niet haalbaar is. ('onbeheersbaar')

En dan lees ik dit, alsof de VRT plots op de man (of op de vrouw in dit geval) wil spelen?

Wat een titel mannekes... Waarom doet ze dat? Wel, omdat de politiek zonder overleg de wildste en meest onhaalbare beslissingen opdringt aan het bedrijf waar zij de CEO van is, tiens. Als goede CEO ziet ze een complete chaos aankomen de komende weken, en als ze dat dan in een brief communiceert aan de overheid (brief die trouwens niet openbaar was, maar wel gelekt is) zou ze plots 'op ramkoers' liggen?

Haal het offerblok maar boven. Tegen de stroom in is de kop eraf!

Of het terecht is of niet, feit is gewoond dat ze zelfs als zou ze het willen gewoon niet kan implementeren omdat haar organisatie te log en te onbekwaam is.

Of het terecht is of niet, feit is gewoond dat ze zelfs als zou ze het willen gewoon niet kan implementeren omdat haar organisatie te log en te onbekwaam is.
Ja, en zoals je kan lezen in het artikel heeft ze in 2018 en in 2019 al aangehaald dat er vanuit de regering een gebrek is aan visie op mobiliteit en spoor, geen investeringsplan etc. terwijl men wel verwacht dat ze het bedrijf moderniseert. Maar dat heet dan blijkbaar ook 'op ramkoers liggen met de politiek'...

Wat verwacht men nu dan van haar, wanneer het duidelijk is dat die maatregel niet geïmplementeerd kan worden? Sois belge et tais toi?

Ik vraag me trouwens af of die maatregel in andere landen wel op een week tijd implementeerbaar zou zijn... Al is die vraag irrelevant, want alleen in België kunnen ze zoiets vreemd bedenken.

Kunnen we die half mio Marokkanen hier dan niet even op en af vliegen voor een spuitje? :thinking:
Ik vind het raar (en heb nog niet doorgevraagd) dat een Marokkaan van mijn werk al een uitnodigingsbrief ontvangen heeft . Behoort nogtans niet tot een risicogroep(de zoon wel) . Zouden bepaalde landen ook hun diaspora willen inenten ?

Nuja ik moet nog eens doorvragen , mss is hij alsnog een risicopatiënt

Ik vind het raar (en heb nog niet doorgevraagd) dat een Marokkaan van mijn werk al een uitnodigingsbrief ontvangen heeft . Behoort nogtans niet tot een risicogroep(de zoon wel) . Zouden bepaalde landen ook hun diaspora willen inenten ?

Voor elke risicopatiënten wordt ook een niet-risicopatiënt uitgenodigd om stigmatisering te voorkomen. Dus je gaat niks te weten komen door door te vragen.

Diabetes komt veel vaker voor bij Marokkanen. Ik weet nu niet of het het Marokkaans dieet is (Vrij zoete boel bij een Marokkaanse bakker :p) of genetisch of beiden.

Een oproep als risico patient kan het in elk geval nog niet zijn, het versturen van de eerste brieven voor die groep start pas ten vroegste de week van 11 april.

Dat is toch maar normaal zeker? Het is te hopen dat de kosten daarvan verhaald worden op de grapjassen die die fb-pagina gelanceerd hebben.
Hoe simpel moet ge ook zijn om te denken dat dat echt was, maar die grapjassen mogen ze zeker beboeten.

Waarom? Als idioten in een grap trappen die overduidelijk een grap was, dan dien je de idioten te bestraffen.
Also ik zie daar nog behoorlijk wat mensen met een mondmasker, buiten, tja, ... zo'n ramp lijkt het mij dan ook weer niet zolang dit niet de hele avond duurt.

Also why the fuck gaat een VRT-reporter daar nog middenin lopen? Essentiële verplaatsing zeker...

Waarom? Als idioten in een grap trappen die overduidelijk een grap was, dan dien je de idioten te bestraffen.
Also ik zie daar nog behoorlijk wat mensen met een mondmasker, buiten, tja, ... zo'n ramp lijkt het mij dan ook weer niet zolang dit niet de hele avond duurt.

Also why the fuck gaat een VRT-reporter daar nog middenin lopen? Essentiële verplaatsing zeker...
Mondmaskers zijn denk ik nog verplicht op straat in Elsene.

En ik begrijp ook die fetish niet met reporters die ter plaatste moeten gaan, maar van de VRT tot Ter Kamerenbos is nu wel bij de deur. We zijn ook niet beperkt tot essentiële verplaatsingen.

Mondmaskers zijn denk ik nog verplicht op straat in Elsene.

En ik begrijp ook die fetish niet met reporters die ter plaatste moeten gaan, maar van de VRT tot Ter Kamerenbos is nu wel bij de deur. We zijn ook niet beperkt tot essentiële verplaatsingen.
Gitte staat daar voor gekend hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan