Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn plus kind heeft een vermoeden van ADHD, als je die een dag wil bezig houden betekent het verlof nemen.
Ma bon, mensen met kinderen behoren duidelijk tot de laatste groep om rekening mee te houden, ook al zijn ze de fundering van onze maatschappij.
Wow, al bijna even dramatisch als leerkrachten die zichzelf kanonvoer noemen.

En jawel, hier zojuist bericht binnen van de directrice.

Geen kleuterschool vanaf maandag.

Ben jij echt zo wereldvreemd? Iemand heeft overduidelijk geen kinderen. Ik kan niet eens een simpel telefoongesprek hebben zonder luidkeels "papa MET WIE BEN JIJ AAN HET BELLEN. IK WIL OOK MET OMA PRATEN".. Telewerken met peuters/kleuters = aartsmoeilijk. Gaat de werkgever een productiviteit van 3uurtjes aanvaarden van een 8urige werkdag? Ik denk toch van niet.
trek je dat toch eens niet zo aan man, niet goed voor uw tikker hoor.

Hier heeft de school al gestuurd om de kleuters thuis te houden, ze kunnen ze wel niet weigeren als ze komen.

Andere lagere scholen in dezelfde scholengroep hier in de regio hebben de vraag tot opvang voor lagere school al geweigerd en gaan volledig toe. Probleem van de ouders.

Maar dan mag je niets zeggen over een extra week verlof 🤫.

Ivan De Vadder denkt er hetzelfde over als mij dus :p
Het is dan ook een teken aan de wand dat confederalisme dan ook niet gaat werken. Want dan heb je juist deze problemen.
In een federale regering waar de lokalen geen vinger in de pap te roeren hebben of ook maar iets te zeggen hebben is het sluit uw klep en luisteren of bol het af. Bij een confederalisme is dat veel moeilijker tot helemaal onmogelijk.

Maar kortom, ik ben het eens met de vadder. Als je iets beslist in een overlegcomité dan doe je dat en verdedig je dat standpunt. Dat is nu eenmaal samenwerken... je blaast het akkoord niet intern op. Wil je dat, dan sla je maar harder op tafel in de vergadering en ga je daar maar dwars liggen.

Maar dan moet je ook de gevolgen erbij nemen natuurlijk. Ik vind het daarnaast triestig dat de vakbonden zich hierin hebben laten meeslepen...

Ben jij echt zo wereldvreemd? Iemand heeft overduidelijk geen kinderen. Ik kan niet eens een simpel telefoongesprek hebben zonder luidkeels "papa MET WIE BEN JIJ AAN HET BELLEN. IK WIL OOK MET OMA PRATEN".. Telewerken met peuters/kleuters = aartsmoeilijk. Gaat de werkgever een productiviteit van 3uurtjes aanvaarden van een 8urige werkdag? Ik denk toch van niet.
Je moet dat opvoeden. Als papa belt, moeten de kindjes stil zijn. Mijn broer zijn koters bijvoorbeeld moeten dat echt niet proberen.

Het is dan ook een teken aan de wand dat confederalisme dan ook niet gaat werken. Want dan heb je juist deze problemen.
In een federale regering waar de lokalen geen vinger in de pap te roeren hebben of ook maar iets te zeggen hebben is het sluit uw klep en luisteren of bol het af. Bij een confederalisme is dat veel moeilijker tot helemaal onmogelijk.

Maar kortom, ik ben het eens met de vadder. Als je iets beslist in een overlegcomité dan doe je dat en verdedig je dat standpunt. Dat is nu eenmaal samenwerken... je blaast het akkoord niet intern op. Wil je dat, dan sla je maar harder op tafel in de vergadering en ga je daar maar dwars liggen.

Maar dan moet je ook de gevolgen erbij nemen natuurlijk. Ik vind het daarnaast triestig dat de vakbonden zich hierin hebben laten meeslepen...

Zonder te ver te willen gaan met een politieke discussie: de Vlaamse regering heeft dit mee goedgekeurd, dus ze hadden wel iets te zeggen. In dat artikel van De Vadder:

Of Ben Weyts het nu leuk vindt of niet, de Vlaamse regering heeft dit samen met alle andere regeringen mee goedgekeurd in een compromis op het Overlegcomité.

Nu ja, als minister Weyts er echt niet mee akkoord is, moet hij misschien gewoon ontslag nemen he. Als er op gebied van onderwijs niet meer geluisterd wordt naar jou als minister van onderwijs, tja, dan zou ik mijn conclusies trekken.

Da's echt om van te kotsen. Ze kunnen het wel een draai geven, maar imo is dat pure onwil.
Los het nu zelf maar op, 1 werkdag op voorhand even een week regelen.

Ben hé-lé-máál klaar met deze maatregelen, het zooitje ongeregeld van de overheid en heel deze teringcorona.
Gatverdamme wat een kutzooi.
Bah.

Je moet dat opvoeden. Als papa belt, moeten de kindjes stil zijn. Mijn broer zijn koters bijvoorbeeld moeten dat echt niet proberen.
Toch iemand dat het zegt. Er zijn tegenwoordig veel ouders die wel de lusten, maar niet de lasten van de kinderen willen. Opvoeden doen ze maar op school of in de crèche. Heb het al van veel leerkrachten en onthaalouders gehoord hoe het de laatste 20 jaar achteruit is gegaan omdat ieder kindje "mommy's/daddy's little prince(ss)" is geworden.

Volledig mee eens. En dat doe ik ook, maar is met vallen en opstaan.
Begrijp me niet verkeerd he. Ik snap volledig dat het niet simpel thuiswerken is met kleine kinderen. Daarom dat ik ook niet content ben met de vroegtijdige sluiting van de scholen. Ik vond uw voorbeeld gewoon iets waar ik serieus streng in ben. :p

En nu krijg ik een rechtzetting van de directrice: kleuters zijn welkom, maar er wordt een appel gedaan om waar mogelijk kinderen thuis op te vangen.:rofl:

Wat een zotte dag.

Had bijna net m'n verlof ingegeven.

Hamsteren klinkt plots niet meer zo zot.
Omdat er in 1 delhaize de werknemers covid hebben? Zou maar zot zijn om voor zo'n prul plots te gaan hamsteren.

Geen mock-lettertype gebruiken.

Nog eentje voor de overheidsfail lijst.
"WaT KaN De oVeRhEiD mEeR DoEn MiSsChiEn?"

Het probleem van een "korte lockdown" is dat die nooit kort blijkt te zijn. De cijfers dalen nu eenmaal niet snel, zelfs bij strenge maatregelen. Dus als men nu nog eens met hun riedeltje van "korte pijn voor 3 weken" afkomt, gaan ze dan effectief versoepelen indien na 3 weken blijkt dat er nog steeds 2.500 besmettingen per dag zijn? De mensen zijn die loze beloftes kotsbeu, vorige keren zou het ook "kort zijn", maar nee, die eerste lockdown uiteindelijk bijna 3 maanden en die tweede lockdown is in feite al bijna 6 maanden bezig.
Corona is in feite 1 grote golf bestaande uit vele pieken en dalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan