Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zat in de trein toen het nieuws binnenkwam, ocharme de kappers...

Duizenden kappers en andere contactberoepen weer hun loon afpakken, ondanks de belofte "eens open, altijd open". Verschrikkelijk.
Ze moesten en zouden geopend worden voor Valentijn hé. God forbid dat ge die dag met een minder dan ideaal kapsel moet doorbrengen.

Waarom werkt dat halfbakken?
Ik heb mij zaterdag laten testen op COVID-19 en dezelfde dag nog de uitslag gekregen via mail, super. Ik heb ook mijn testnummer gelinkt aan de app maar ondertussen zijn we vier dagen later en de app zegt nog steeds dat ik mijn resultaat niet heb.

Ik heb geen idee waar het probleem zit en of dit een uitzondering is maar een goede eerste indruk is dit toch niet.

Ik heb mij zaterdag laten testen op COVID-19 en dezelfde dag nog de uitslag gekregen via mail, super. Ik heb ook mijn testnummer gelinkt aan de app maar ondertussen zijn we vier dagen later en de app zegt nog steeds dat ik mijn resultaat niet heb.

Ik heb geen idee waar het probleem zit en of dit een uitzondering is maar een goede eerste indruk is dit toch niet.
Gebruikt iemand die app nog? Dat werkt toch voor geen meter :D. Al maanden geleden er terug afgesmeten.

Ze moesten en zouden geopend worden voor Valentijn hé. God forbid dat ge die dag met een minder dan ideaal kapsel moet doorbrengen.

Over de motieven heb ik weinig te zeggen, al liep ik er stilaan ook als een aap bij :D.

Maar wat is een gegeven woord in de politiek nog waard? 2x niks, zo blijkt nogmaals. Kappers zouden open blijven, bevestigden zowat alle politici. En kijk nu.

Daarom: 1 mei, ik geloof er geen snars van. net zoals dat deze maatregelen 4 weken zullen duren. De cijfers zullen niet genoeg dalen en voila, stilzwijgend verlengd. Net zoals de avondklok al 5 maand stilzwijgend verlengd wordt etc.

En dan zowel N-VA als MR die al kritiek zitten te geven, jullie zitten verdomme mee aan tafel om tot een consensus te komen, kom dan achteraf niet bleiten. Echt waar...

Ja, plezier dat hij heeft nu hij weer een miljoen kinderen van school kon houden. Daarvoor ging hij in de politiek.
Wat is dat nu voor een reactie op mijn vraag? 🤔.. Het was trouwens helemaal geen grijns van plezier.. Zwijg dan liever als je op die manier een antwoord geeft pffff 😞

Over de motieven heb ik weinig te zeggen, al liep ik er stilaan ook als een aap bij :D.
Ja, en wat was jouw standpunt pakweg begin februari? Ik ga het hier nu niet gaan zoeken (de zoekfunctie binnen een thread op 9Lives was gemakkelijker, met posts per user etc...) maar de algemene teneur hier was wel dat de kappers al veel te lang toe waren en dat het een schande was om ze toe te houden etc...

Maar wat is een gegeven woord in de politiek nog waard? 2x niks, zo blijkt nogmaals. Kappers zouden open blijven, bevestigden zowat alle politici. En kijk nu.
Ik geef u gelijk in de communicatie. De politiek moet gewoon beseffen én openlijk communiceren dat ze machteloos staan als de cijfers niet mee willen, maar daar motiveer je ook geen mensen mee natuurlijk. Ze zijn uitgegaan dat een zeer voorzichtige versoepeling wel ok ging zijn, maar als dan blijkt dat zelfs die niet voldoende voorzichtig was (vooral ook omdat die kleine toegift de maatschappelijke roep om MEER MEER MEER VERSOEPELINGEN enkel heeft aangewakkerd), ga je met de billen bloot ja. Pijnlijk maar verder weinig relevant.

Daarom: 1 mei, ik geloof er geen snars van. net zoals dat deze maatregelen 4 weken zullen duren. De cijfers zullen niet genoeg dalen en voila, stilzwijgend verlengd. Net zoals de avondklok al 5 maand stilzwijgend verlengd wordt etc.
Lijkt me ook, maar ik vind dat maar normaal. Optimisme is gewoon een garantie op teleurstellingen, ik heb het al vaak gezegd. Bereid u voor op het ergste, want de kans is reëel dat dat er zit aan te komen.

... Ik ga het hier nu niet gaan zoeken (de zoekfunctie binnen een thread op 9Lives was gemakkelijker, met posts per user etc...) ...
Untitled-1.jpg

.
Wat wel opvalt is dat vooral landen die SARS hebben meegemaakt het over het algemeen veel beter doen.
Misschien dat wij de volgende pandemie ook beter gaan afhandelen, maar volgens mij had dat al vorig jaar in juni kunnen starten.
Ik denk dat als je als bevolking een pandemie hebt meegemaakt over 10 jaar waarbij het krijgen zogezegd een doodvonnis is. En je krijgt dan covid dat er niet veel moet gecontroleerd worden door de overheid om u van nature aan de regels te houden.

Kom je echter in een cultuur waar er scheef gekeken wordt naar de overheid, ergo de roverheid zegt het weer, of waar de kantjes er al worden afgereden wanneer er regels zijn. Ergo de 120km/h bwa 130 is ook wel ok. Dan is het toch echt niet raar waarom we hier niet dezelfde resultaten halen.

Had onze zorg ingestort en er een enorm Antal doden geweest door de hele geleding van de bevolking. Dan hadden we nu, de volgende pandemie, de regeltjes zonder morren gevolgd.

Het is he, l'on vrijheid blijheid en mijn zorgen problemen zijn de belangrijkste.[/QUOTE]

Ja, en wat was jouw standpunt pakweg begin februari? Ik ga het hier nu niet gaan zoeken (de zoekfunctie binnen een thread op 9Lives was gemakkelijker, met posts per user etc...) maar de algemene teneur hier was wel dat de kappers al veel te lang toe waren en dat het een schande was om ze toe te houden etc...

Ik geef u gelijk in de communicatie. De politiek moet gewoon beseffen én openlijk communiceren dat ze machteloos staan als de cijfers niet mee willen, maar daar motiveer je ook geen mensen mee natuurlijk.

Lijkt me ook, maar ik vind dat maar normaal. Optimisme is gewoon een garantie op teleurstellingen, ik heb het al vaak gezegd. Bereid u voor op het ergste, want de kans is reëel dat dat er zit aan te komen.

Vermoedelijk was ik wel pro-opening, om de redenen dat mensen hun haar gewoon vroeg of laat wel eens geknipt moest worden en omdat je duizenden mensen zonder (normaal) inkomen zet. Ik heb de reden 'het is goed voor mensen hun moraal' nooit echt gesteund.

Maar ik ben ook wel al af en toe veranderd van mening over zaken dus ik zou zelf eens moeten terugscrollen... maar vermoedelijk is het bovenstaande in grote lijnen.

De sociale media zijn ook weer ontploft. Mij net betrapt dat ik 20 minuten de meest zielige reacties aan het lezen was. :LOL:

Zelf ben ik voorstander van het onderwijs openhouden, maar een week sluiten om tot een afkoelingsperiode te komen van 3 weken moet wel kunnen. De halfbakken regels waardoor de vrije tijdsactiviteiten wel nog mogen doorgaan, net als de kleuterklas, zijn mij echt een raadsel. Maar ach, we zijn het al gewoon zeker?

Ik betwijfel of het sluiten van niet-essentiële winkels en kappers echt een wezenlijk verschil gaan maken. Al eens op een bus/tram gezeten in één van onze steden? Goed vol, geen afstand, helft van de mensen met hun masker onder hun neus, etc. Volgende weken met zen allen terug naar de kust, kunnen ze misschien nog eens een robbertje vechten. In tussentijd gaat alle arbeid & etc. gewoon verder, dus besmettingen op de werkvloer gaan ook weinig veranderen.

De cijfers gaan imo heel traag dalen en dit gaat nog een stuk langer duren dan 4 weken. We kunnen er ons beter niet druk in maken.
Die utopie dat binnen enkele weken winkelen, horeca, voltijds onderwijs, hobby's, ... allemaal terug gaat kunnen.. Daar lach ik eens goed mee.

hij is speciaal terug gekeerd naar de politiek (zonder gekozen te worden) om z'n levensambitie eindelijk te vervullen.

Aan diegene die zeggen dat overheid te weinig doet : hebben jullie allemaal de corona-app?
Ja en die heeft nog niks correct gedaan behalve mijn resultaat geregistreerd.
In november zaten mijn vriendin en ik thuis met covid, bij alle2 de test toevoegd in de app.
Ik heb het resultaat gekregen, zij niet.
En zij heeft nooit een hoog risico contact volgens de app, terwijl ze met mij in huis rondliep.
Ik heb ook nooit een hoog risico contact gehad. Ik ben ne brave burger, you know

Dus ja ... geen vertrouwen daarin (zelfde verhaal met tracers)

Ik denk dat als je als bevolking een pandemie hebt meegemaakt over 10 jaar waarbij het krijgen zogezegd een doodvonnis is. En je krijgt dan covid dat er niet veel moet gecontroleerd worden door de overheid om u van nature aan de regels te houden.

Kom je echter in een cultuur waar er scheef gekeken wordt naar de overheid, ergo de roverheid zegt het weer, of waar de kantjes er al worden afgereden wanneer er regels zijn. Ergo de 120km/h bwa 130 is ook wel ok. Dan is het toch echt niet raar waarom we hier niet dezelfde resultaten halen.

Had onze zorg ingestort en er een enorm Antal doden geweest door de hele geleding van de bevolking. Dan hadden we nu, de volgende pandemie, de regeltjes zonder morren gevolgd.

Het is he, l'on vrijheid blijheid en mijn zorgen problemen zijn de belangrijkste.

Zeker waar, maar ik denk dat het voor de grootste dommerik nu toch wel duidelijk mag zijn dat als we allemaal altijd de kantjes er af blijven lopen, dat we dan nog veel langer in deze shit blijven zitten. Mogelijk zelfs met vaccinaties.

Sinds 12u bezig geweest tot nu, ga hier nog wat moeten inhalen.
En ik had gvd net een afspraak om mijn start-up als PT in orde te brengen. :unsure:

Welke maatregelen verwacht de burger dan van de overheid? Ik lees hier veel ongenoegen.

Ik ben blij dat het niet zo streng is en dat winkelen nog mogelijk is en dat bedrijven niet moeten sluiten.
Consequentie, dat verwacht ik... en die is er dus niet. Onderwijs is zogezegd essentieel... toch wordt het onderwijs gesloten terwijl musea en zwembaden open kunnen blijven. Ok, ik ben dan misschien een cultuurbarbaar, maar zijn musea zo essentieel dat ze geen 4 weken dicht kunnen voor deze "paas-pauze"?

En dan: heel het onderwijs dicht, allé: buiten het kleuteronderwijs want daar is er geen probleem... WAAR . ZIJN . WE . IN . GODSNAAM . MEE . BEZIG??? :wallbash: Als er één deel van het onderwijs is waar je social distancing net niet kan garanderen dan is het wel in het kleuteronderwijs...

Als mijn vriendin al niet zou thuis geweest zijn sinds deze week, dan zou dit wel de druppel geweest zijn die de emmer finaal deed overlopen. De kinderen niezen en hoesten gewoon in haar gezicht, steken de helft van het klasmeubilair in hun mond... allemaal wrééd Corona-proof.

Ik hoop dat de piratenpartij volgende verkiezingen in heel België op komt want ik ben dit amateurisme meer dan kotsbeu.

Bij mij werkte dat wel 🤷‍♀️

Consequentie, dat verwacht ik... en die is er dus niet. Onderwijs is zogezegd essentieel... toch wordt het onderwijs gesloten terwijl musea en zwembaden open kunnen blijven. Ok, ik ben dan misschien een cultuurbarbaar, maar zijn musea zo essentieel dat ze geen 4 weken dicht kunnen voor deze "paas-pauze"?

En dan: heel het onderwijs dicht, allé: buiten het kleuteronderwijs want daar is er geen probleem... WAAR . ZIJN . WE . IN . GODSNAAM . MEE . BEZIG??? :wallbash: Als er één deel van het onderwijs is waar je social distancing net niet kan garanderen dan is het wel in het kleuteronderwijs...

Als mijn vriendin al niet zou thuis geweest zijn sinds deze week, dan zou dit wel de druppel geweest zijn die de emmer finaal deed overlopen. De kinderen niezen en hoesten gewoon in haar gezicht, steken de helft van het klasmeubilair in hun mond... allemaal wrééd Corona-proof.

Ik hoop dat de piratenpartij volgende verkiezingen in heel België op komt want ik ben dit amateurisme meer dan kotsbeu.
Allicht omdat in musea en zwembaden er geen tekenen zijn dat daar een verhoogde besmettingsgraad voordoet. Wat geen of maar weinig effect heeft op de cijfers, moet je niet gaan sluiten he. Het kleuteronderwijs blijft open omdat ouders van thuis moeten werken en er (terecht) vanuit wordt gegaan dat thuiswerk niet mogelijk is met kleuters, en dat die dan gewoon bij de grootouders gaan kamperen.

Het is een zeer precaire evenwichtsoefening waarbij ze op een zeer dun koord lopen om de fysieke én mentale gezondheid van de bevolking ietwat te vrijwaren en tegelijk ook economisch niet (nog verder) de dieperik in te vallen.

En wat is je punt? Die discussie ging over wat virologen zeggen/willen en wat beslist wordt.

Mijn punt is overigens vandaag weer gemaakt, velen hadden gepleit voor een harde lockdown, het is er toch geen geworden.
Mijn punt is dat perspectief volgt op de cijfers en niet omgekeerd. Ik haal er nu uw post uit voor de gein, maar het is wel boeiend om eens de teneur in deze thread te lezen medio februari. Allemaal luidop aan het dromen van restaurantjes in maart, maar de grote boze Marc Van Ranst moest dan wel verslagen worden.

Allicht omdat in musea en zwembaden er geen tekenen zijn dat daar een verhoogde besmettingsgraad voordoet. Wat geen of maar weinig effect heeft op de cijfers, moet je niet gaan sluiten he. Het kleuteronderwijs blijft open omdat ouders van thuis moeten werken en er (terecht) vanuit wordt gegaan dat thuiswerk niet mogelijk is met kleuters, en dat die dan gewoon bij de grootouders gaan kamperen.

Het is een zeer precaire evenwichtsoefening waarbij ze op een zeer dun koord lopen om de fysieke én mentale gezondheid van de bevolking ietwat te vrijwaren en tegelijk ook economisch niet (nog verder) de dieperik in te vallen.
En dan hebt ge, zoals mij, kleuterjuffen op uwe fb staan die maar niet begrijpen dat zij wel hun risicovol beroep moeten blijven uitoefenen en de andere leerkrachten niet omdat het te gevaarlijk zou zijn... :wtf: dat is nu niet de redenering voor de sluiting/niet-sluiting maar kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan