Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu verwachten we wel een lijstje van 1e ministers hé.

Duitsland schorst zijn 'paaslockdown' op, wegens teveel kritiek? Stond hier misschien al ergens.

Mensen een rad voor de ogen draaien, schermen met “in de zomer komt de vrijheid”, etc. Terugkomen op zware uitspraken...
Politici komen toch met veel weg zonder gevolgen.
Ze worden ervoor betaald, om te handelen in uitzonderlijke omstandigheden.
De Croo wil een staatsman zijn, maar zo niet, sorry.

nu ja, ieder zijn mening.

76.000 eind april van J&J? Ik dacht dat het 2de week van april was en een stuk meer dan dat :unsure:

Dit stond in de krant:
Johnson & Johnson zal vanaf 16 of 17 april starten met de eerste leveringen van het Janssen-vaccin aan ons land, zo heeft de taskforce Vaccinatie aangekondigd. “Het leveringsschema wordt in de eerste helft van komende week verwacht. “Op basis van de huidige informatie zullen we op 1,4 miljoen dosissen kunnen rekenen in het tweede kwartaal”, klinkt het.

1,4 miljoen in het tweede kwartaal, en aan het einde van de maand april zullen er nog maar 76 000 geleverd zijn. Welke naïeveling gelooft dat die tegen eind juni dan 1,4 miljoen zullen geleverd hebben?

Ze zenden dat overlegcomité toch beter gewoon live uit.
Onwaarschijnlijk hoe dat alles kan uitlekken voor de persconferentie

Ik werd nog beschuldigd van fake news, toen ik zei dat het zal meevallen! Inside information weet ik niet, maar de MR heeft veel macht en zijn koele minnaars van keiharde maatregelen evenals de PS.

Als de gelekte verstrengingen kloppen, heb ik er toch serieuze bedenkingen bij...

Niet-essentiële winkels enkel op afspraak: Dit is voor veel winkels niet haalbaar. Dat komt over als "Eigenlijk willen we dat jullie sluiten, maar we willen geen premies geven; dus we leggen een maatregel op waardoor jullie open mogen maar voor velen het financiëel niet de moeite is om open te doen..."

Scholen: waarom kleuter ook niet toe?

Mensen een rad voor de ogen draaien, schermen met “in de zomer komt de vrijheid”, etc. Terugkomen op zware uitspraken...

Ik geloof in de opening van de horeca op 1 mei. Zeker buiten.

Voor contactberoepen moet dit roch extra zuur zijn: investeren in bescherming, eindelijk terug open mogen en nagenoeg geen effect zien op de besmettingen en dan toch terug moeten sluiten omdat men eigenlijk niet goed weet waar het nu eigenlijk van komt en/of geen gerichte maatregelen wil nemen.
Mja, moesten de adviezen van de experten gevolgd zijn dan waren die toe gebleven en hadden die mensen niet nodeloos in al dat gerief geïnvesteerd. Eind januari was het dacht ik dat gewaarschuwd werd dat heropening contactberoepen voor duizenden extra besmettingen per week kon zorgen. Is allemaal genegeerd omdat de mensen nood hadden aan een versoepeling gekoppeld aan de hoop dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.

Als de gelekte verstrengingen kloppen, heb ik er toch serieuze bedenkingen bij...

Niet-essentiële winkels enkel op afspraak: Dit is voor veel winkels niet haalbaar. Dat komt over als "Eigenlijk willen we dat jullie sluiten, maar we willen geen premies geven; dus we leggen een maatregel op waardoor jullie open mogen maar voor velen het financiëel niet de moeite is om open te doen..."
Voor de meeste winkels lijkt mij dat idd niet haalbaar. Voor een autogarage of een keukenzaak lukt dat misschien nog, maar voor gewone retail is dat niet werkbaar.

Volgens de oversterfte ranking van tijd.be staan we gelijk met Italië. Voor Frankrijk, Zweden, Nederland, Duitsland etc. Overal in de top 3-5 is ook geen prijs waard...
We staan niet eerst.
De VS en Rusland hebben ook meer doden, om maar twee andere voorbeelden te nemen.

Ik werd nog beschuldigd van fake news, toen ik zei dat het zal meevallen! Inside information weet ik niet, maar de MR heeft veel macht en zijn koele minnaars van keiharde maatregelen evenals de PS.
Neen, de beschuldiging was op je bronnen, terwijl je gewoon dingen zei die op sociale media en nieuwskanalen ook gewoon passeren.
Net zoals er bij stond dat het juist "waarzeggerij" was, met het statement dat je maakte, ging je altijd kunnen zeggen "Ik heb gelijk."

Jij zei dat er al voor minder zijn opgestapt, dus ik was gewoon benieuwd naar een lijstje :p
Over wat politici zich allemaal kunnen permitteren, daar ga ik geen discussie over starten hoor.

Nu in dit specifieke geval. Een groot staatsman zijn, is ook niet volharden in je eigen gelijk hoor. Terug kunnen komen op beslissingen, maakt je in mijn ogen geen slechter leider, integendeel vaak.

Het komt natuurlijk wel 'belachelijk' over, temeer omdat gezegd is 'dat de kappers open gingen en het niet de bedoeling was om dat nog terug te draaien'.

De vraag is, is het een slechte beslissing om ze nu terug toe te doen? Of was het een slechte beslissing om ze in februari al terug open te doen?

Ik denk dat er andere zaken zijn waar we meer kritiek op kunnen/moeten hebben.

Voor contactberoepen moet dit roch extra zuur zijn: investeren in bescherming, eindelijk terug open mogen en nagenoeg geen effect zien op de besmettingen en dan toch terug moeten sluiten omdat men eigenlijk niet goed weet waar het nu eigenlijk van komt en/of geen gerichte maatregelen wil nemen.
Er zijn nochtans meerdere besmettingshaarden in kapsalons getraceerd de voorbije weken.

1,4 miljoen in het tweede kwartaal, en aan het einde van de maand april zullen er nog maar 76 000 geleverd zijn. Welke naïeveling gelooft dat die tegen eind juni dan 1,4 miljoen zullen geleverd hebben?
Ik zie niet in waarom dit niet zou lukken.

De vraag is, is het een slechte beslissing om ze nu terug toe te doen? Of was het een slechte beslissing om ze in februari al terug open te doen?

Ik denk dat er andere zaken zijn waar we meer kritiek op kunnen/moeten hebben.

Klopt, maar hebben we nu perspectief? Ik kan het nieuws niet op voet volgen nu, maar ik hoor dat men al bezig is over aantallen en niet meer datums.

Gaan we nu terug voor een rondje flatten the curve?
En de zomer duurt tot 21/09, als ze de boel terug opendoen de 20e, kunnen ze nog zeggen awel, de zomer t is toch gelukt.

Neen, de beschuldiging was op je bronnen, terwijl je gewoon dingen zei die op sociale media en nieuwskanalen ook gewoon passeren.
Net zoals er bij stond dat het juist "waarzeggerij" was, met het statement dat je maakte, ging je altijd kunnen zeggen "Ik heb gelijk."

Ik weet ook geen inside information he enkel de grote lijnen. Maar de Premier zit op dezelfde lijn als minister Vandenbroucke qua maatregelen maar zoals ik zei MR en PS.

Er zijn nochtans meerdere besmettingshaarden in kapsalons getraceerd de voorbije weken.

Ik zie niet in waarom dit niet zou lukken.
Dat wil dan zeggen dat er in mei en juni 1.324.000 vaccins geleverd zullen worden door J&J? Afgaande op wat we in die drie maand tijd in 2021 van zowel Pfizer, Moderna als AstraZeneca hebben mogen ontvangen lijkt me dat toch zeer ambitieus voor J&J, laat ons hopen dat ik mij vergis.

Dit is niet waar. Ik heb gezegd: Als het niet waar is, mogen we het dan bestempelen als je zoveelste fake news.
En ik heb ook gezegd dat je het zo hebt opgesteld, dat je altijd gelijk had. Want "het zal allemaal wel meevallen, verstrengen maar niet extreem" is het equivalent van: Het gaat regenen tenzij de zon schijnt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan