Klopt maar je zou toch denken dat ze met het leger toch wat meer kunnen doen dan 1 plaats voorzien?Was 1000 op 1 plaats, niet voor heel België toch?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt maar je zou toch denken dat ze met het leger toch wat meer kunnen doen dan 1 plaats voorzien?Was 1000 op 1 plaats, niet voor heel België toch?
Minder kinderen op school en minder mensen op hun werk geeft zeker een effect, maar te klein om een verklaring te zijn voor de volledige daling. Maar speelt idd een rolEr zou ook een andere verklaring kunnen zijn voor de daling van het aantal tests. Er zitten nu al een week geen kinderen meer op school, en veel minder mensen op hun werk. Wanneer er iemand ziek wordt, en de contacttracing in werking komt, zijn er dus ook gewoon minder contacten om te testen...
Belangrijkste is dat positiviteit in de goede richting blijft evolueren.
. En positiviteit(sratio) is nu het belangrijkste.
Vraag is aan wat het ligt, hé. Als het aanbod van vaccins vanuit Pfizer te laag is, moeten ze bijstellen zonder dat het aan de distributie ligt. Geen idee of dit het geval is. Er zullen zéker landen zijn waar ze het tempo van leveringen niet zullen kunnen volgen, maar ik zou toch hopen dat dit nu nog niet het geval is als er slechts 1 vaccin aan leveringen bezig is (alhoewel deze er wel eentje is met hoge temperatuureisen natuurlijk). In België mag dat laatste alvast niet echt een excuus zijn, wij hebben relatief goeie voorzieningen op dat vlak.In de VS luiden de eerste zeer kritische stemmen rond het vaccinatie programma (Newsweek, Washington Post,...). In de VS zijn nu 2.000.000 vaccins toegediend op 14 dagen, maar de administratie had als doel gezet om dit jaar 20 000 000 vaccins toe te dienen. Het doel van 20.000.000 vaccins uit te delen is daarna aangepast naar 20 000 000 vaccins te transporteren naar de staten. En ondertussen opnieuw aangepast naar 20.000.000 vaccins te verdelen over de staten (zonder distributie)
Om iedereen einde juni te vaccineren zouden er 3.5 miljoen vaccins per dag moeten toegediend worden.
Ook in het VK zien we dat er na twee weken vaccinatie 500.000 mensen zijn gevaccineerd. Het tempo moet ook daar nog met een factor 10 omhoog.
En de huidige vaccinatiecampagne (in hospitaals) is in theorie de meest eenvoudige. We gaan duidelijk nog heel wat logistieke problemen kennen bij deze vaccinatiecampagne.
Dat vind ik het absurde... Nog altijd is een exponentiële groei niet juist in te schatten voor ons. Nog altijd denken we (iedereen, individueel en collectief) veel te lang dat het maar een klein opstootje is, niks om je zorgen over te maken. En in het VK hebben ze dan nog het eigen beleid willen bekrachtigen door te wijzen naar andere landen als "veel grotere problemen" of paniekzaaiers. En plots zit je met een curve die omhoog knalt.Die cijfers in de UK zijn daar wel serieus uit de hand aan het lopen
Uit de cijfers kan je weinig afleiden. Je zou kunnen denken dat de ratio daar laag ligt omdat er véél getest wordt (waardoor er relatief meer mensen "random" getest worden), maar dit is niet echt het geval: dit zijn de 7D-testen per 100K inwoners op 24/12:Enig idee waarom Bxl en Vl-Brabant zo'n uitschieters zijn in de positiviteitsratio?
Ligt onze capaciteit te laag voor het aantal vaccins dat we hebben?Klopt maar je zou toch denken dat ze met het leger toch wat meer kunnen doen dan 1 plaats voorzien?
Probleem zou dus echt liggen in de moeilijkheid om de vaccins ter plekke te krijgen.Vraag is aan wat het ligt, hé. Als het aanbod van vaccins vanuit Pfizer te laag is, moeten ze bijstellen zonder dat het aan de distributie ligt. Geen idee of dit het geval is. Er zullen zéker landen zijn waar ze het tempo van leveringen niet zullen kunnen volgen, maar ik zou toch hopen dat dit nu nog niet het geval is als er slechts 1 vaccin aan leveringen bezig is (alhoewel deze er wel eentje is met hoge temperatuureisen natuurlijk). In België mag dat laatste alvast niet echt een excuus zijn, wij hebben relatief goeie voorzieningen op dat vlak.
Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.Die cijfers in de UK zijn daar wel serieus uit de hand aan het lopen
Bron?Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.
En de UK zal heel vlug en pijnloos zich afscheiden van de Europese unie. Right.Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.
Dat zijn voorspellingen die je vandaag nog niet kan maken. De eindmeet is nog lang niet in zicht.Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.
Je vergelijkt bewust een overdreven optimistisch communicatie van de Boris-regering met een conservatieve communicatie van de Belgische regering. Aan de huidige snelheid van vaccineren (na twee weken) gaat het VK meer dan 5 jaren nodig hebben om iedereen in het VK in te enten.Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.
En nogmaals, het onderzoek naar het Oxford virus is lang voor de coronacrisis gefinancierd door de Britse overheid. Laat het dus duidelijk zijn dat het evident is dat zij daar nu de vruchten van plukken, ook al is dat toeval.Nu AstraZeneca ook goedgekeurd werd, zal het wel een pak sneller gaan in't VK. Geen ambetante vriezers nodig, gewoon koelkast. en ze zullen wel al een serieuze voorraad hebben klaarliggen.
Ik weet niet wat gij verwacht, maar Defensie zijn ze al meer dan 20 jaar bij elke besparingsronde aan het kaalplukken. Het is een half mirakel dat die nog ergens kunnen gaan helpen.Klopt maar je zou toch denken dat ze met het leger toch wat meer kunnen doen dan 1 plaats voorzien?
Wat heeft dat nu te zien met de huidige cijfers? Dat vaccin gaat ze nu niet helpen. Het gaat daar totaal de verkeerde richting uit met de ziekenhuizen op dit moment.Anderzijds zijn zij tegen mei volledig gevaccineerd, terwijl wij tegen dan stilletjes aan met de 65 plussers beginnen.
1000 vaccinaties per dag aan 1 vaccinatie per 15 minuten (conservatief gerekend?) is iets van een 30 mensen die vaccinaties geven. Wetende dat er 25000 militairen zijn in België (ik weet dat niet iedereen een spuit mag geven) vind ik dit maar mager. Voor corona zouden ze wel een tandje mogen bijsteken.Ik weet niet wat gij verwacht, maar Defensie zijn ze al meer dan 20 jaar bij elke besparingsronde aan het kaalplukken. Het is een half mirakel dat die nog ergens kunnen gaan helpen.
En wat ga je die mensen laten vaccineren? Mazelen? Zoutwateroplossing? Tetanus?1000 vaccinaties per dag aan 1 vaccinatie per 15 minuten (conservatief gerekend?) is iets van een 30 mensen die vaccinaties geven. Wetende dat er 25000 militairen zijn in België (ik weet dat niet iedereen een spuit mag geven) vind ik dit maar mager. Voor corona zouden ze wel een tandje mogen bijsteken.
De medische component van het Belgisch leger bestaat uit 1351 personeelsleden, waarvan lang niet iedereen een opleiding heeft gehad om vaccinaties te kunnen/mogen geven. En dan zwijgen we nog over het feit dat die nog altijd ook links en rechts worden ingezet in WZC met serieuze uitbraken en dat er waarschijnlijk ook redelijk wat internationaal nog op missie zijn.1000 vaccinaties per dag aan 1 vaccinatie per 15 minuten (conservatief gerekend?) is iets van een 30 mensen die vaccinaties geven. Wetende dat er 25000 militairen zijn in België (ik weet dat niet iedereen een spuit mag geven) vind ik dit maar mager. Voor corona zouden ze wel een tandje mogen bijsteken.
In dat artikel stond ook dat ze met mobiele teams gingen bijspringen...Klopt maar je zou toch denken dat ze met het leger toch wat meer kunnen doen dan 1 plaats voorzien?