Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Steeds meer middelbare scholen sluiten de deuren omdat de maatregelen onhoudbaar zijn.

Lagere scholen hier in Oostende melden een besmeetingsgraad van 1/8.

Ik snuif een crisissfeer

Is er iets gecommuniceerd geweest over terug sluiten van kappers?
Want dit zou de 3e keer zijn dat enkele dagen voor mijn afspraak, den boel toe gaat.
Er wonen ondertussen een 3tal roma-gezinnen tussen het struikgewas op mijn hoofd

Sluiting van niet-medische contactberoepen ligt op tafel staat in verschillende kranten, maar of dat ook gebeurt weet niemand. Het is ook bijzonder lastig deze keer, ze zijn nauwelijks 4-5 weken open geweest dus vele mensen zien hun afspraak potentieel in het niets schieten.

Nog altijd geen woord uitleg over je complottheorie. Ik zal maar aannemen dat je beseft dat het een beetje te veel onzin was.

Ik vermoed het, maar ik kan het niet staven dat geef ik toe. Dit voelt heel bitter voor gigantische ego's à la Macron.

Een gevolg van gebrekkige organisatie qua vaccinaties. Vanaf dat men begint met reservelijsten en wat nog allemaal is dit het gevolg.

Kijk naar landen als Israel, UK, Marokko, waar de vaccinaties in sneltempo gaan. Daar heeft men het simpel gehouden, alles op leeftijd en kon je via een website of het laatste uur van de vaccinaties langsgaan voor de restjes van die dag.

Hier gebeurt dat ook, maar krijgt het lokaal overheidspersoneel een prio behandeling omdat er geen beschikbare openbare lijsten of systemen zijn.

Ik dacht zelfs dat in het Verenigd Koninkrijk iedereen zichzelf vrijwillig kon registreren op een website. Daar moest je dan je gegevens invullen, en kon je zien "ik sta in de rij op plaats 2.087.478" bij wijze van spreke.

Men zou hier dringend zo'n website mogen openen, dan kan de 'algemene bevolking' alvast aangeven of ze gevaccineerd willen worden, en dan kan dat gepland worden. En dan zit je niet met reservelijsten. Dat is dan gewoon 'ah iemand komt niet opdagen, bel de volgende op de lijst op'.
+ Dan kan je als individu op elk moment gaan kijken of het vordert, en hoe lang het voor jou nog ongeveer zal duren (zijn er nog een miljoen mensen voor jou, of nog maar een paar duizend...) Dat kan toch perfect via de itsme app of via e-id, of gewoon via rijksregisternummer?

Is er iets gecommuniceerd geweest over terug sluiten van kappers?
Want dit zou de 3e keer zijn dat enkele dagen voor mijn afspraak, den boel toe gaat.
Er wonen ondertussen een 3tal roma-gezinnen tussen het struikgewas op mijn hoofd
Ach ik heb momenteel het haar van toen ik 18 was. Komende van een bros zit ik momenteel met haar tot over mijn schouders. En het zal nog even moeten groeien... ik ga pas naar de kapper wanneer ik gevaccineerd ben. niet vroeger !!! Echt geen zin om het te krijgen per ongeluk en mijn smaakzin voor een tijdje kwijt te zijn. Zeker niet daar ik nog altijd bij de risicogevallen hoor...

En neen een tondeuze begin ik niet mee, dat staat helemaal niet :(.

Maar we hebben binnenkort toch een Europees vaccinatiepaspoort hé

763

Voor het overgrote deel van de Belgische beroepsbevolking die deze zomer eens wat verder willen dan Aalter, Duffel of Herbeumont.

Oa. Bij veel jongeren is het draagvlak om de maatregelen te volgen volledig weg. Een tweede zomer vol evenementen wordt door hun neus geboord + onderschat de kracht van social media niet. Veel celebrities jong en oud posten het dus op Twitter, Instagram en Facebook dat ze worden ingespoten met Moderna, Pfizer of Astra Zeneca (in de UK).

Als dat Europees vaccinatiepaspoort er komt, is het stilaan echt klaar met de EU voor mij. Ik ben altijd erg pro-EU geweest, maar wat die het afgelopen jaar allemaal uitgestoken hebben...

Als is het om extra regels op te leggen (incl. een voor jongeren discriminerend vaccinatiepaspoort), dan werkt dat allemaal perfect. Als het echter is om als blok vaccins te bestellen zodat we snel kunnen vaccineren, how how maar, dat gaat niet lukken hoor, we gaan moeten wachten tot iedereen in de VS en het VK gevaccineerd is, want wij hebben eigenlijk niks te zeggen in de wereld.

incl. een voor jongeren discriminerend vaccinatiepaspoort
De eerste de beste rechtbank torpedeert dat paspoort als het verplicht uitgerold wordt als nog niet iedereen de kans heeft gehad om een vaccin te krijgen (ik heb het niet over weigeraars). Is een puur discriminerende maatregel, en er zijn er al veel hun messen aan het scherpen om daartegen in de aanval te gaan.

Een werkbare overgangsmaatregel zou zijn om zelftests gratis te maken voor zij die nog niet gevaccineerd zijn, en die resultaten gratis op dat paspoort te zetten.

Als dat Europees vaccinatiepaspoort er komt, is het stilaan echt klaar met de EU voor mij. Ik ben altijd erg pro-EU geweest, maar wat die het afgelopen jaar allemaal uitgestoken hebben...

Als is het om extra regels op te leggen (incl. een voor jongeren discriminerend vaccinatiepaspoort), dan werkt dat allemaal perfect. Als het echter is om als blok vaccins te bestellen zodat we snel kunnen vaccineren, how how maar, dat gaat niet lukken hoor, we gaan moeten wachten tot iedereen in de VS en het VK gevaccineerd is, want wij hebben eigenlijk niks te zeggen in de wereld.
Anders voelen heel wat landen dat apart in hoor, is dat dan een betere oplossing? Ik ben ook tegen zo een paspoort maar liever gecoordineerd dan ieder land zijn eigen regels.

Ik vind persoonlijk dat er quasi geen rekening wordt gehouden met de levenssfeer van jonge mensen. Jonge mensen willen veel neuken, gamen en feesten.

Soit, wat ze ook mogen beslissen morgen. Ik hoop dat er rekening wordt gehouden met kinderen/jongeren en met mensen die het heel moeilijk hebben in deze periode.

Heb vandaag de VRT en VTM een mailtje gestuurd, met de vraag of het mogelijk is om eens wat minder azijnpissers en doemdenkers te inviteren in hun studio's. Heb helaas nog geen antwoord terug gehad.

Oa. Bij veel jongeren is het draagvlak om de maatregelen te volgen volledig weg.
Dit kan je waarschijnlijk evenveel staven als je vorige uitspraken?

Als je iets denkt/vermoed; zet het er dan bij, want je zegt gewoon dat het zo is; iets dat je niet kan bewijzen. Tenzij je natuurlijk een draai geeft aan wat je "veel" en "jongeren" noemt :p

Soit, wat ze ook mogen beslissen morgen. Ik hoop dat er rekening wordt gehouden met kinderen/jongeren en met mensen die het heel moeilijk hebben in deze periode.

En ik hoop dat ze de beslissingen nemen die op termijn het beste zijn voor iedereen. En niet enkel naar de klagers kijken maar naar de globale situatie en de cijfers.

Dit kan je waarschijnlijk evenveel staven als je vorige uitspraken?

Als je iets denkt/vermoed; zet het er dan bij, want je zegt gewoon dat het zo is; iets dat je niet kan bewijzen. Tenzij je natuurlijk een draai geeft aan wat je "veel" en "jongeren" noemt :p

ik kom nog buiten ook he ...

De eerste de beste rechtbank torpedeert dat paspoort als het verplicht uitgerold wordt als nog niet iedereen de kans heeft gehad om een vaccin te krijgen (ik heb het niet over weigeraars). Is een puur discriminerende maatregel, en er zijn er al veel hun messen aan het scherpen om daartegen in de aanval te gaan.

Een werkbare overgangsmaatregel zou zijn om zelftests gratis te maken voor zij die nog niet gevaccineerd zijn, en die resultaten gratis op dat paspoort te zetten.
De eerste de beste rechtbank mag dat helemaal niet. Dan zit je direct bij het Grondwettelijk Hof.

Voor wie nog steeds de realiteit ontkent.

België heeft meer schulden gemaakt, meer blijft structureel plakken en de groei herneemt trager dan de buurlanden.
België lijkt echt wel op vlak de allerslechtste leerling van de klas (zelfs in de EU klas met bijzonder onderwijs).
Een tijdje terug werd er nog lacherig gedaan naar de USA met hun zwak beleid, daar zijn ze nu tegen toptempo iedereen aan het vaccineren en de economische schade is er veel kleiner dan hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan