Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wss juist te laat. Als ze morgen beslissen, donderdag naar Staatsblad, dan gaat het vrijdag in.

Maar wie weet welke maatregelen ze voorstellen, er is een heel menu van "proportioneel X en Y sluiten" tot "enkel buiten voor supermarkt en andere essentiële verplaatsingen". Het Overlegcomité is een onderhandelingszone waar de politici milder of strenger kunnen pleiten maar bij consensus wordt beslist, vorige vrijdag kwamen ze niet goed overeen.
Inderdaad, we weten niet wat de overheid uiteindelijk zal beslissen. Een complete lockdown klinkt voor de virologen mooi maar vandaag toch wel disproportioneel. Er lijken mij nog zoveel tussenstappen mogelijk (afkoelingsweek onderwijs, buitenschoolse activiteiten, buitenbubbel van 10 verkleinen -> zeker naar Pasen toe, iedereen plant buitenbrunches/bbqs, ffp1/2 mondmaskers).

Als ze nu voor totale lockdown gaan zal de staatskas dat ook goed voelen 🤪, we staan vlak voor de eerste voorafbetaling 2021, de eerste kwartaalbtw 2021 en eerste afrekening bedrijfsvoorheffing :biglaugh:. 4 weken lockdown betekent voor velen geen inkomende cash en dus uitstel.
Wij hebben in ieder geval bericht van HR gekregen dat er geen algemeen attest meer geldt, we moeten een bijzonder attest met motivering per specifiek bepaalde werkdag door onze vennoot laten ondertekenen.

In Duitsland is de situatie ook bijzonder ernstig. Zelfs zo ernstig dat de Duitsers het paasweekend in hun huis moeten blijven. Terwijl in veel landen waar zwaar gevaccineerd wordt de vrijheid lonkt. Lockdowns om het falende Europese vaccinatiebeleid te verdoezelen.

Met “Locatie: Brussel Nieuwstraat” ging mijn gedachte vrij meteen naar een buitenlocatie.

Ah, ik had het verstaan als "de.winkel bevindt zich in de Nieuwstraat" :p
Ja hun bedoeling is om eieren te verstoppen in de Nieuwstraat, het aan te kondigen via hun kanalen & dan de mensen te laten zoeken. Nu soit, wij doen niet mee in elk geval, zo wilt ge niet in het nieuws komen :p

Het voorradig zijn is to blame on ourselves. De rest van de wereld heeft voorraad en wij niet...

We nemen even de totale sterfte cijfers erbij... oopsie

En israel vs België binnen vb 4 weken. Hoe zal dat er uit zien?

Europa is bezig met sputnik evaluatie. Gegeven dat het in heel veel landen al goedgekeurd is, kunnen we er van uitgaan dat het in Europa ook zal goedgekeurd worden. Zijn we al stock aan het opbouwen? Nee, we kopen liever fictieve stock met levering in 2022 ipv te kopen wat er is...

Er zijn ook bijna 150M Russen
Heel veel landen hebben geen voorraad van wat hier goedgekeurd is hoor

Israel heeft veel minder vergrijzing als hier

150mio is iets meer dan 10voud van ons dus 400 is gelijk aan 35 hier. Dan is dat met uw eigen vaccin dat je dan eigenlijk al aan iedereen had kunnen geven voor je naar andere landen gaat toch ook helemaal niet goed?

Laatst bewerkt:
Zal (hopelijk) eerder als richtlijn gelden om te vermijden dat iedereen op een zonnige zaterdag de trein neemt naar Oostende, al zijn de plaatsen beperkt als alleen de plaatsen aan het raampje bezet mogen worden.
Ik stel voor om best een eigen raam mee te nemen zo kom je niet in de problemen.

Dit gezegd zijnde ze krijgen mij met geen stokken in die rijdende corona containers. Bah openbaar vervoer. Ik vind het eigenlijk niet echt normaal dat de mensen nog reageren: ochjah dagje zee. Gezellig, lekker als sardientjes op het openbaar vervoer naar zee zitten. Pak toch eens uw eigen auto, jezus. Al hebde ne kleinen auto. Zoveel hebt ge toch niet mee te nemen want lang kan je er niet blijven.

Om dan nog te zwijgen van de treinticket prijzen.

Laatst bewerkt:
In Duitsland is de situatie ook bijzonder ernstig. Zelfs zo ernstig dat de Duitsers het paasweekend in hun huis moeten blijven. Terwijl in veel landen waar zwaar gevaccineerd wordt de vrijheid lonkt. Lockdowns om het falende Europese vaccinatiebeleid te verdoezelen.

Voila. Gewoon vol in de aanval nu zodat iedereen enkel nog spreekt over die lockdown.

En eerlijk gezegd, een lockdown gaat volgens mij juist niks uitdoen, redenen hiervoor zijn volgens mij:
  • Regels zijn nu al zo streng, je mag maar één iemand close ontmoeten zonder mondmasker, je zogeheten knuffelcontact. Wat gaat een lockdown aan dit gegeven nog toevoegen?
  • Scholen die moeten sluiten wegens 'Corona' kan je gerust met een korrel zout nemen, in Aalst is een hele school gesloten omdat drie leerkrachten in quarantaine zitten omdat ze in hun Corona app de melding "hoogrisico-contact" hadden gekregen, in Erpe-Mere is dan weer een hele school dicht omdat op de 382 leerlingen er 12 positief getest hebben. Verder in de hele regio geen enkele school die door een groot aantal besmettingen de deuren moet sluiten, ze sluiten hoogstens omdat de leerkrachten uitvallen.
  • Verder is er nog altijd niets te doen waar veel volk bij elkaar mag zijn, en dan nog moet iedereen daar een mondmasker dragen. Wat brengt een lockdown hiertoe bij?
  • Wat gaat een sluiting van niet-essentiële winkels opleveren? De enige winkels waar echt veel volk komt zijn de supermarkten, en die zullen open blijven zoals nu het geval is.
  • Ze kunnen ons echt niks meer verbieden of opleggen wat de curve naar beneden gaat halen, de mensen zien het niet meer zitten en zullen hun individueel gedrag dan ook niet aanpassen.

Voila. Gewoon vol in de aanval nu zodat iedereen enkel nog spreekt over die lockdown.

En eerlijk gezegd, een lockdown gaat volgens mij juist niks uitdoen, redenen hiervoor zijn volgens mij:
  • Regels zijn nu al zo streng, je mag maar één iemand close ontmoeten zonder mondmasker, je zogeheten knuffelcontact. Wat gaat een lockdown aan dit gegeven nog toevoegen?
  • Scholen die moeten sluiten wegens 'Corona' kan je gerust met een korrel zout nemen, in Aalst is een hele school gesloten omdat drie leerkrachten in quarantaine zitten omdat ze in hun Corona app de melding "hoogrisico-contact" hadden gekregen, in Erpe-Mere is dan weer een hele school dicht omdat op de 382 leerlingen er 12 positief getest hebben. Verder in de hele regio geen enkele school die door een groot aantal besmettingen de deuren moet sluiten, ze sluiten hoogstens omdat de leerkrachten uitvallen.
  • Verder is er nog altijd niets te doen waar veel volk bij elkaar mag zijn, en dan nog moet iedereen daar een mondmasker dragen. Wat brengt een lockdown hiertoe bij?
  • Wat gaat een sluiting van niet-essentiële winkels opleveren? De enige winkels waar echt veel volk komt zijn de supermarkten, en die zullen open blijven zoals nu het geval is.
  • Ze kunnen ons echt niks meer verbieden of opleggen wat de curve naar beneden gaat halen, de mensen zien het niet meer zitten en zullen hun individueel gedrag dan ook niet aanpassen.

alle scholen en bedrijven gesloten dus 2 grote motoren van de besmettingen liggen stil
Loop een keer hier in Oostende rond in de winkelstraat en zie hoeveel mensen er nog altijd shoppen en meestal funshoppen met meerdere tegelijkertijd.

alle scholen en bedrijven gesloten dus 2 grote motoren van de besmettingen liggen stil
Loop een keer hier in Oostende rond in de winkelstraat en zie hoeveel mensen er nog altijd shoppen en meestal funshoppen met meerdere tegelijkertijd.
Heb jij na meer dan een jaar nog altijd niet door dat het doel NIET is om de corona besmettingen naar nul te herleiden? Jij blijft maar roepen voor de strengst mogelijke maatregelen maar veel kosten-baten analyses heb ik jou hier nog niet zien maken.

Scholen die moeten sluiten wegens 'Corona' kan je gerust met een korrel zout nemen, in Aalst is een hele school gesloten omdat drie leerkrachten in quarantaine zitten omdat ze in hun Corona app de melding "hoogrisico-contact" hadden gekregen, in Erpe-Mere is dan weer een hele school dicht omdat op de 382 leerlingen er 12 positief getest hebben. Verder in de hele regio geen enkele school die door een groot aantal besmettingen de deuren moet sluiten, ze sluiten hoogstens omdat de leerkrachten uitvallen.
Maar de besmetting gaat enorm snel. Zoontje van een koppel vrienden had hoogrisicocontact op de bewuste school, hij en zijn papa hebben vanmorgen bericht gekregen dat ze beide positief zijn. De papa is zelf sportleraar in andere school, die heeft zelf nog zoveel klassen gezien. De plus-mama is leerkracht in nog een andere school secundair onderwijs, zij is (voorlopig) negatief maar heeft ook nog zoveel verschillende klassen gezien, plus zij heeft het voorbije weekend aan 2 groepen buitenschools dansles gegeven.
Ik snap wel dat als er effectief zou sprake zijn van de Britse variant dat ze maatregelen treffen en gewoon sluiten.

Politiek wacht (nog even) af: “Ge speelt wel met mensen hun brood hé”​

Terwijl de virologen de druk opvoeren om enkele versoepelingen snel terug te draaien, wil premier De Croo de nieuwe cijfers afwachten. De Vlaamse regering huivert, als ze hoort pleiten voor een nieuwe lockdown. "Ge speelt wel met mensen hun brood, hé."

Einde-fucking-lijk.

Dan sla je toch een pak dingen over om je punt te kunnen maken. Een harde lockdown zou net kunnen inhouden dat scholen wel degelijk dicht gaan. Volgens Van Gucht gebeuren 1 op 4 besmettingen op school. Dat kan dus wel degelijk een groot verschil maken.

Met 10 man buiten (ook sporten) zal worden teruggedraaid, gebeurt ook veel meer dan jij hier aangeeft. Sluiting van niet-essentiële winkels is heus wel meer dan alleen supermarkten (die niet eens dicht gaan). Elke winkel op de Meir is open. En hoewel er maar een bepaald aantal personen binnen mogen, zal ook dat een weerslag hebben in de besmettingen.

Hoe je conclusie dan ook is dat ze niks kunnen opleggen dat de curve naar beneden zou halen, snap ik niet.

Het is helemaal niet duidelijk welke broeihaarden faliekant aan het zondigen zijn. En zelfs zonder dat zondigen kunnen de cijfers weer omhoog, door besmettelijkere varianten.

Dan sla je toch een pak dingen over om je punt te kunnen maken. Een harde lockdown zou net kunnen inhouden dat scholen wel degelijk dicht gaan. Volgens Van Gucht gebeuren 1 op 4 besmettingen op school. Dat kan dus wel degelijk een groot verschil maken.
Ik volg je toch niet hoor. We weten het toch wel waar het zit?

Dit lijken mij de meest logische maatregelen:
- Buitenbubbel terug naar 4
- Scholen 2 weken afstandsonderwijs

Meer is er niet nodig, het weer wordt goed volgende week en het is paasvakantie dus geen besmettingen op school, mensen zullen meer buiten zijn en de vaccinaties gaan hun werk beginnen doen.

Ik volg je toch niet hoor.
Wie is er aan het zondigen in mijn post? Niemand. Iedereen in mijn post volgt de regels, dus zondigt niet.
Dat scholen voor een groot stuk meespelen, is waar. Dat is zelfs feitelijk onomstotelijk. Maar dan moet je wel afwegen of het stilleggen van die motor opweegt tegen het feit dat de kinderen niet naar school kunnen om te leren, of voor hun sociale ontwikkeling, of om de ouders te ontlasten.

Maar het punt van Stuyfmans was dat een strenge lockdown op geen enkele manier de cijfers kan doen drukken, en dus nutteloos is.

@Racing_Genk : Dat klinkt weer als één van je befaamde "het is een goeie regel als hij mij niet treft". Je hebt geen enkele grond om te denken dat X of Y beter zou zijn, maar "meer is er niet nodig" is je conclusie.

Heb jij na meer dan een jaar nog altijd niet door dat het doel NIET is om de corona besmettingen naar nul te herleiden? Jij blijft maar roepen voor de strengst mogelijke maatregelen maar veel kosten-baten analyses heb ik jou hier nog niet zien maken.

ik roep niet op voor totale lockdown maar het zijn wel de voordelen.

Neen besmettingen moeten niet naar nul maar meer besmettingen zijn meer mensen in ziekenhuis zijn meer mensen in IC en zijn uiteindelijk meer doden.
Kosten baten analyse : welja hoeveel is een mensenleven waard voor je?

nochtans is dat het meest effectieve, kijk maar naar Nieuw-Zeeland

Dit lijken mij de meest logische maatregelen:
- Buitenbubbel terug naar 4
- Scholen 2 weken afstandsonderwijs

Meer is er niet nodig, het weer wordt goed volgende week en het is paasvakantie dus geen besmettingen op school, mensen zullen meer buiten zijn en de vaccinaties gaan hun werk beginnen doen.
1e houden deel van de mensen zich al lange tijd niet meer aan
2e betekend ook veel bedrijven op lager pitje

Politiek wacht (nog even) af: “Ge speelt wel met mensen hun brood hé”​

Terwijl de virologen de druk opvoeren om enkele versoepelingen snel terug te draaien, wil premier De Croo de nieuwe cijfers afwachten. De Vlaamse regering huivert, als ze hoort pleiten voor een nieuwe lockdown. "Ge speelt wel met mensen hun brood, hé."

Einde-fucking-lijk.

lockdown in ons land heeft, denk ik, geen zin omdat er teveel uitzonderingen zijn op de regel.
In China etc kan je zeggen we doen de boel op slot, maar hier is er teveel gelobby waardoor half het land plots onmisbaar is en zich mag verplaatsen, waardoor het een mossel-noch-vis verhaal wordt met alleen maar verliezers en frustraties.

En we hebben dit al ettelijke keren geprobeerd. Resultaten waren eerder teleurstellend.

Ik heb precies een déjà-vu, op vrijdag een half overlegcomité organiseren om enkele dagen later te mogen schakelen. Je zou voor minder je geloof in de politiek verliezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan