Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afijn, deze middag naar de tandars geweest op jaarlijkse controle. Hij vroeg zich toch ook af waar die mensen al die tijd halen om elke dag, maar dan bijna elke dag op tv of in de gazet te komen. Het is gewoon niét meer normaal. Met alle respect, maar als je non-stop in de media komt kan je toch niet meer up to date blijven over de vooruitgang die wordt geboekt tegen het virus.

Afijn, deze middag naar de tandars geweest op jaarlijkse controle. Hij vroeg zich toch ook af waar die mensen al die tijd halen om elke dag, maar dan bijna elke dag op tv of in de gazet te komen. Het is gewoon niét meer normaal. Met alle respect, maar als je non-stop in de media komt kan je toch niet meer up to date blijven???
Amai zeg.

Goed punt toch? Als je telkens van de redactie van de ene krant naar een andere moet rijden om daar steeds opnieuw je verhaal te gaan doen aan de journalist ben je wel veel tijd kwijt op een dag he. Van De Krant Van West-Vlaanderen tot de Gazet Van Antwerpen tot Het Belang Van Limburg, al die nodeloze kilometers zeg.

Den tijd dat die (en De Standaard) een kwaliteitsgazet was, ligt ondertussen even ver achter ons als toen een brood nog 20 frank kostte.

Blijkbaar heel wat mensen met tijd teveel of gewoon verslaafd aan HLN en consoorten? Ik kijk toch met grote ogen hoeveel mensen zich laten leiden door de media, heb er mee te doen. Als je heel de dag als die artikels en al die programma's bekijkt, dan zie je (of kan je) de zaken niet meer helder vrees ik.

Ik ben aantal jaar geleden bewust gestopt met het nieuws te volgen en al die online gazetten, ben een veel gelukkigere mens :) en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.

Blijkbaar heel wat mensen met tijd teveel of gewoon verslaafd aan HLN en consoorten? Ik kijk toch met grote ogen hoeveel mensen zich laten leiden door de media, heb er mee te doen. Als je heel de dag als die artikels en al die programma's bekijkt, dan zie je (of kan je) de zaken niet meer helder vrees ik.

Ik ben aantal jaar geleden bewust gestopt met het nieuws te volgen en al die online gazetten, ben een veel gelukkigere mens :) en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.
Overdaad schaadt zeker. Ik kijk wel naar het nieuw of lees een artikel hier en daar, maar ik heb inderdaad het idee dat je zo beter "the bigger picture" ziet dan door elke dag elk akkefietje of interview in het breed uitgesmeerd te zien. Het lijkt dat er infeite niets verandert voor weken/maanden, maar toch is er elke dag "nieuws". Dat gaat voor meer op dan deze pandemie.

Op het werk hebben we het genoegen om alle binnenlandse en enkele buitenlandse kranten te lezen. The New York Times interviewde de uitvinders van Comirnaty. Het eerste goedgekeurde vaccin tegen Covid-19 ontworpen door het Duitse echtpaar Sahin en hun team. Ze hadden gewoon weinig tijd voor interviews. Hun leven staat in functie van de wetenschap. Ik blader frequent door grote buitenlandse kranten en eerlijk ... die virologen komen eens in de krant of op de tv maar niet tot in het extreme.

Er is niks mis mee met strenger te zijn dan de wet. Het is niet dat de overheid zegt dat je met 10 man buiten mag afspreken dat je dat ook moet doen. Je kunt voor u zelf uitmaken dat je met maximum 5 gaat afspreken. Dat is niet hetzelfde als "niet luisteren".
Bij een school van een collega is de refter al maandenlang dicht. Ze viel haast achterover als ik vertelde dat er bij mijn school de refter wel open was, en dat elke kind schouder aan schouder bijeen zit.

Trouwens, nu met de recente verstrenging van Ben gaat de refter wel toe. De school is vragende partij om kinderen 'smiddags op te halen om ze dan weer af te zetten. Het is eerder een kwestie van haalbaarheid lijkt me.

Nee, maar een school is ook geen privépersoon he. Ik weet eerlijk gezegd niet in welke mate scholen onafhankelijk dat soort zaken mogen beslissen (bv. hier dus afstandsonderwijs verplichten als dat niet opgelegd wordt door de overheid). Die mogen bijvoorbeeld toch ook niet zo maar zeggen: in onze school moet je 80% halen om te slagen (denk ik toch?).

Ik denk niet dat MVR elke dag de cijfers zélf bekijkt in detail en op basis van voorlopige cijfer al trends zou proberen te ontdekken. Hij zal zich, wat wetenschappelijker een stuk correcter is (vandaar dat ik altijd aangeef een grotere foutenmarge te hebben), waarschijnlijk eerder baseren op definitieve cijfers. En die zijn nog niet goed, geven eerder aan waar MVR bang voor is.

Hij komt ook niet zomaar met "er moet een harde lockdown komen", hé.
@Five-seveN ik zal alvast maar ook pinned erbij zetten, dan moet je geen 20 keer je reactie op mij editten vooraleer je je bericht terug verwijdert.
MVR heeft vorige week nog prognose cijfers op zijn twitter gezet, prognose cijfers waar jij en ik niet eens aan kunnen, waar je ziet dat de Britse variant wel exponentieel steeg. Wat jij hier boven zegt is letterlijk "MVR zal zich enkel houden aan de bewezen cijfers, mijn eigen interpretatie van onvolledige sciensano cijfers daar doet een wetenschapper niet aan". Maar nee tis juist andersom, uw interpretatie mist informatie. Zijn interpretatie gebruikt cijfers die jij niet eens hebt. En wat jij hier doet is eigenlijk de mensen opstoken tegen MVR je ziet dit toch aan de reacties "waarom is er dan paniek?" "waarom doet men dan alsof het erg is" dank u JPV door uw interpretatie zien we dat de pers en media overdrijft!... enz.

Gevaarlijke spelletjes dat hier gespeeld worden.

Sciensano hier trouwens al heel de dag down, anders zou ik nog eens een paar grafiekjes trekken die voor zichzelf spreken.

Laatst bewerkt:
Op het werk hebben we het genoegen om alle binnenlandse en enkele buitenlandse kranten te lezen. The New York Times interviewde de uitvinders van Comirnaty. Het eerste goedgekeurde vaccin tegen Covid-19 ontworpen door het Duitse echtpaar Sahin en hun team. Ze hadden gewoon weinig tijd voor interviews. Hun leven staat in functie van de wetenschap. Ik blader frequent door grote buitenlandse kranten en eerlijk ... die virologen komen eens in de krant of op de tv maar niet tot in het extreme.
Als je een even in detail beeld kan krijgen van de andere landen als het land waar je woont, door op je werk de kranten te lezen, vraag ik mij ook af wanneer je werkt.

Je voelt het aankomen. De ballonnetjes worden opgelaten, het volk wordt al wat "warmgemaakt" om het zo te zeggen. Ik zou er niet van verschieten moest er deze week een nieuwe lockdown aangekondigd worden.

Laatst bewerkt:
Als je een even in detail beeld kan krijgen van de andere landen als het land waar je woont, door op je werk de kranten te lezen, vraag ik mij ook af wanneer je werkt.

Zoals de meeste forumgangers hier zeker, er wordt hier quasi 24/24 7/7 gepost. Ik kan af en toe eens kranten lezen tijdens de werkuren ik geef dat toe.

Je voelt het aankomen. De ballonnetjes worden opgelaten, het volk wordt al wat "warmgemaakt" om het zo te zeggen. Ik zou er niet van verschieten moest er deze een nieuwe lockdown aangekondigd worden.
Ik verwacht eerder een aantal losse verstrengingen maar "dit is zeker geen lockdown, we proberen net een lockdown te vermijden."
Door nu zo veel mogelijk ballonnetjes op te laten bereid je de bevolking voor op het ergste en komt een verstrenging die geen lockdown is minder hard aan.

Zoals de meeste forumgangers hier zeker, er wordt hier quasi 24/24 7/7 gepost. Ik kan af en toe eens kranten lezen tijdens de werkuren ik geef dat toe.
Mijn punt is dat de paar internationale kranten die tot hier geraken en hier gelezen worden niet te vergelijken zijn met het bombardement aan nationale informatie. Daar dan een of andere conclusie uit trekken over de werkdag van enkele experts is onzin.

Uhu, de gemiddelde professor / experts in andere vakgebieden tijdens de grootste crisis in hun vakgebied, gaan inderdaad ook meedoen in programma's zoals het huis etc.

/einde sarcasme.

Je kan toch moeilijk ontkennen dat MVR maar al te graag de media aandacht opzoekt?
Zeker in vergelijking met Molenberghs oid

Mijn punt is dat de paar internationale kranten die tot hier geraken en hier gelezen worden niet te vergelijken zijn met het bombardement aan nationale informatie. Daar dan een of andere conclusie uit trekken over de werkdag van enkele experts is onzin.

Akkoord, maar de Corona pandemie heeft nu wel aangetoond dat ons land geen kwaliteitskranten meer heeft.

Uhu, de gemiddelde professor / experts in andere vakgebieden tijdens de grootste crisis in hun vakgebied, gaan inderdaad ook meedoen in programma's zoals het huis etc.

/einde sarcasme.

Je kan toch moeilijk ontkennen dat MVR maar al te graag de media aandacht opzoekt?
Zeker in vergelijking met Molenberghs oid
ja maar en dan? Als die kerel mediageil wil zijn....laat hem dan. Zolang hij de heldere en duidelijke informatie kan geven mag hij van de ene studio naar de andere komen. Wat kan dat kwaad?

"oeeeeee ma ga zijt mediageil hoor, ik luister niet meer naar uw virologische analyses".

Serieus, gaat het er zo aan toe?

Ruwe cijfers van Sciensano

unknown.png

unknown.png

@JPV moet jij mij eens uitleggen hoe jij hier in slaagt elke dag ruwe cijfers van honderden rijen te posten (die toch vrijwel niemand leest), maar daaronder dan vervolgens steeds uw eigen interpretatie, en hoe die hier leidt tot reacties als "waarom is er dan paniek? dank u JPV!" "waarom doet men dan alsof het zo erg is in de media? bedankt voor uw update JPV!".

Echt straf als je zoiets kunt.

Laatst bewerkt:
Volgens dit artikel worden de volgende 2 weken 350.000 vaccinaties geplaatst in Vlaanderen. Ik heb geen cijfers van Wal/Bru, maar als we de huidige cijfers extrapoleren komen we op 485.000 vaccinaties de komende 2 weken. Dat is dus wat er nu nog in stock is. Ik ben zeer benieuwd of die cijfers gehaald zullen worden.

De cijfers van de voorraad zullen in de volgende 2 weken echter wel niet veel bewegen, want we krijgen 700.000 dosissen geleverd, een absoluut record ( ). Maar die 700.000 zullen pas in de weken van 05/04 en 12/04 ingezet worden. De eerste 2 weken van april zouden er dan ook wel 700.000 dosissen gepland moeten worden als we uit gaan van 14 dagen doorlooptijd. Dat zou een serieuze verhoging zijn, dus ik ben benieuwd of het systeem deze test doorstaat.

Met andere woorden, het absolute cijfer van het aantal dosissen in voorraad zal niet veel dalen de komende 2 weken. Maar het ziet er naar uit dat de doorlooptijd wel terug zal dalen richting de door de overheid beoogde 14 dagen. Met J&J zou het doel toch een doorlooptijd van max. 10 dagen mogen zijn.

ja maar en dan? Als die kerel mediageil wil zijn....laat hem dan. Zolang hij de heldere en duidelijke informatie kan geven mag hij van de ene studio naar de andere komen. Wat kan dat kwaad?

"oeeeeee ma ga zijt mediageil hoor, ik luister niet meer naar uw virologische analyses".

Serieus, gaat het er zo aan toe?

Zeker en vast. Zo'n ernstige materie verwacht je ook professionaliteit. En als zijn focus op zijn mediafiguur ligt, hecht ik minder waarde aan zijn expertise ivm covid

Zeker en vast. Zo'n ernstige materie verwacht je ook professionaliteit. En als zijn focus op zijn mediafiguur ligt, hecht ik minder waarde aan zijn expertise ivm covid
De ene heeft niks te maken met het andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan