RidderBauknecht
Well-known member
Ja, maar dan zijn er nog verschillende manieren om dat te doen. Neem nu dat een expert tijdens een interview van een halfuur zegt 'een harde lockdown is bijvoorbeeld een maatregel die zeker helpt en dat is misschien een goed idee, maar dat ligt natuurlijk politiek gezien heel moeilijk' dan kan je er al bijna zeker van zijn dat bepaalde rotkranten koppen met 'MARC VAN RANST PLEIT VOOR HARDE LOCKDOWN' terwijl dat even goed met meer nuance kan. Nu bijvoorbeeld op de front page van HLN staat het volgende:Ok, dat is duidelijker. Ik vind het doodlogisch dat HLN of andere kranten inpikken op MVR en Erika. Ze geven ons al van in het begin helder en duidelijke info. Potici zijn niet te vertrouwen, zelf hebben we niet de kennis. Er blijven enkel zij over. Ik had MVR eerder gisteren verwacht, ik wachtte dus op zijn analyse. HLN levert mij die. De VTM nieuwsankers vonden gisteren al de maatregelen van Ben te weinig, ik vond dat ook, maar ben blij om te horen dat het bevestigd is door MVR. Zij zijn ook niet perfect, maar ze zijn toch tenminste betrouwbaarder dan de politici.
Van Ranst hoopt dat Overlegcomité snel weer samenzit en sluit harde lockdown niet uit
Ten eerste kan die titel perfect zonder de 'sluit harde lockdown niet uit' (hij beslist dat namelijk niet) maar ten tweede legt van Ranst dat in het artikel gewoon veel genuanceerder uit:Verder staat nog dat hij 'vermoedt dat...' enzovoorts, terwijl die titel doet uitschijnen alsof Van Ranst gewoon keihard zit te roepen voor een lockdown alsof dat er onmiddellijk zit aan te komen.Van Ranst sluit ten slotte niet uit dat er een nieuwe, harde lockdown komt. “De maatregelen zullen daar ergens landen, hoe vervelend iedereen dat ook vindt. Er is niemand die dit verwelkomt, dat is heel duidelijk. Maar op een bepaald moment ga je niet anders kunnen dan moeilijke maatregelen nemen”, aldus nog de professor.
Los van dat zijn dat (once again) experts in hun vakgebied, namelijk virussen enzovoorts. Beslissingen worden niet enkel op basis daarvan genomen (anders zaten we al maanden in een full lockdown) want er spelen nog enorm veel meer factoren mee. Ik krijg het er van dat sommige kranten dan doen alsof die experts heelder dagen lang roepen op lockdowns en avondklokken als ware het duiveltjes op de schouders van politici die niks liever willen dan mensen vastzetten zonder rekening te houden met andere dingen want dat zorgt er voor dat veel mensen die gewoon 'out tunen' en zelfs een beetje als 'de vijand' gaan zien, de grote opressor om het zo te zeggen. Kijk maar naar de doodsbedreigingen die iemand als Van Ranst (en zelfs zijn familie) krijgt.
In't kort: het gaat er mij niet om dat experts aan het woord komen (natuurlijk moeten die aan het woord komen, het zijn experts) maar wel aan de manier waarop sommige kranten dat telkens weer brengen.

(je kunt maar lachen met uw eigen miserie)