Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net even opgezocht in mijn gemeente met toch 35000 inwoners:

vaccinatie-centrum gesloten tijdens weekend.
En tijdens de week open van 8u30 tot 16u30..

De eerste de beste supermarkt heeft ruimere openingsuren.
Betekent dus dat oudere mensen (voor wie elke dag telt), onnodig moeten wachten.

Echte openingstijden van een ambtenarenmaatschappij.
Hoe dringend is het dan allemaal echt...
Wat is het verschil tussen 5 dagen 1400 vaccins of 7 dagen 1000 vaccins per dag?

Zolang ze geen 5 dagen op volle capaciteit kunnen draaien hebben extra dagen geen enkele zin.

"Amper 37 jaar". Als het nu om 18-jarigen zou gaan zou ik die woordkeuze nog begrijpen, nu doen ze in HLN weer alle moeite om het te overdramatiseren. Ze zouden beter zeggen, een persoon van middelbare leeftijd ipv een jongere.
Lees jij daar nu gewoon geen zaken in die men niet zegt ?
Is het niet eerder een opmerking om te duiden dat het geen mensen van 65+ zijn? Dus mensen die bij wijze van spreken al met 1 voet in het graf zitten ?

37 - 50 is toch een heel andere demografie dan 65+ hé. Tuurlijk is het niet de 18 jarige... of de - 18 jarige. Maar het is wel een verandering tov ervoor.
Daarnaast stelt men dat deze personen niet echt iets onderliggend aan te bespeuren valt. Dus een obese 37 jarige kan het ook niet zijn... want obeesheid dat zie je nu toch wel hé...

Ik denk dat de gemiddelde 85+ zich gerust kan vrijmaken door de week.
op basis waarvan maak je die deductie ? Het feit dat die mensen niet moeten gaan werken ? Of het feit dat het daar de zoon of dochter is, die wel nog moet werken die hen begeleid? Mijn vader heeft verlof genomen op die dag zodanig dat mijn grootmoeder haar vaccin kan krijgen. Op haar eentje kan die dat niet hé...

Ah, nu wordt het interessant. Hier komen de excuses weer. Enlighten me!
Er wordt gevaccineerd in't weekend :unsure: En uw comment was letterlijk "er zijn geen vaccins genoeg, dus we zullen de 20k gewoon verzetten naar zondag"
Er wordt een planning gemaakt per week. Die planning wordt gezet. Is dat aantal te laag naar mijn zin? Ja. Denk je dat dat aantal laag is omdat er bewust wordt beslist niet te vaccineren in het weekend? Nee. Daar zijn andere oorzaken. Discussieer daarover ipv de thread te komen verzieken met ELKE WEEK te posten "amai we vaccineren weinig in het weekend hé".

Van Pfizer gingen ze nu geen reservedosissen meer bewaren want zij komen hun leveringen erg goed na, las ik.
Da's dan weer goed nieuws zeker?

Ah, nu wordt het interessant. Hier komen de excuses weer. Enlighten me!
Ze worden aan de kant gehouden voor de 2de prik te garanderen omdat de leveringen van de leverancier niet op te rekenen valt.
Men ging nu voor de pfizer vaccins die 2de prik echter niet meer aan de kant houden omdat deze leverancier als enige effectief zijn leveringen aanhield die ze beloofden. Daar kon men op rekenen.

Ge moet natuurlijk het willen lezen hé (stuk van Taskforce vaccinatiestrategie: "Johnson & Johnson kan tegenvallende leveringen van AstraZeneca wellicht compenseren vanaf half april"). In plaats van in uwe bubbel te blijven zitten van alles wat de overheid beslist is slecht want ikke weet het beter.

Er wordt een planning gemaakt per week. Die planning wordt gezet. Is dat aantal te laag naar mijn zin? Ja. Denk je dat dat aantal laag is omdat er bewust wordt beslist niet te vaccineren in het weekend? Nee. Daar zijn andere oorzaken. Discussieer daarover ipv de thread te komen verzieken met ELKE WEEK te posten "amai we vaccineren weinig in het weekend hé".
Elke week? Das den eerste keer dat ik hier iet lees van "te weinig int weekend". Voor mijn part zijn ze in't weekend toe, maar die 600k op voorraad moet er door. Nu.

op basis waarvan maak je die deductie ? Het feit dat die mensen niet moeten gaan werken ? Of het feit dat het daar de zoon of dochter is, die wel nog moet werken die hen begeleid? Mijn vader heeft verlof genomen op die dag zodanig dat mijn grootmoeder haar vaccin kan krijgen. Op haar eentje kan die dat niet hé...
Is hier ook het geval. Mijn ma gaat wat uren opnemen om mijn ene grootmoeder naar het vaccinatiecentrum te brengen.

Oudere tante in de familie gaat deze week tweede poging ondernemen om gevaccineerd te worden. Vorige week kon het niet doorgaan omdat het vervoer dat door het vaccinatiecentrum geregeld was afgelast werd.

Ze worden aan de kant gehouden voor de 2de prik te garanderen omdat de leveringen van de leverancier niet op te rekenen valt.
Men ging nu voor de pfizer vaccins die 2de prik echter niet meer aan de kant houden omdat deze leverancier als enige effectief zijn leveringen aanhield die ze beloofden. Daar kon men op rekenen.

Ge moet natuurlijk het willen lezen hé. In plaats van in uwe bubbel te blijven zitten van alles wat de overheid beslist is slecht want ikke weet het beter.
Sja..
De TaskForce Vaccinatie bevestigde dat men voor AstraZeneca geen 2e dosis op voorraad houdt gezien de tussentijd van 12 weken. De leveringen van Pfizer zijn stabiel en een verlenging van de tijd tussen 1e en 2e prik, laat het toe om ook van deze leverancier niet langer een 2e dosis te reserveren. Voor Johnson&Johnson zal slechts 1 prik nodig zijn dus ook hier is geen reserve van toepassing. Doordat Scienano (nog) niet rapporteert hoeveel dosissen per leverancier al toegediend werden, kunnen we dus geen berekening doen van het effectief aantal dosissen die omwille van de zekerheid van een 2e prik op voorraad gehouden worden.

Btw in uw artikel staat toch ook:
Omdat Pfizer zeer regelmatig levert en de aangekondigde cijfers ook waarmaakt, zullen we de tweede dosis van het vaccin niet op voorhand in stock houden
Tenzij ik het niet vind, maar ik zie nergens iets over rekening houden met 2de prik

Elke week? Das den eerste keer dat ik hier iet lees van "te weinig int weekend". Voor mijn part zijn ze in't weekend toe, maar die 600k op voorraad moet er door. Nu.

ze zeggen “t is oorlog”.

Behalve in ‘t weekend zo blijkt.

Toch benieuwd waarom men in het weekend een siësta houdt? Geldkwestie? Onkostenvergoeding te laag voor de “vrijwilligers”?

Tenzij ik het niet vind, maar ik zie nergens iets over rekening houden met 2de prik
"Omdat Pfizer zeer regelmatig levert en de aangekondigde cijfers ook waarmaakt, zullen we de tweede dosis van het vaccin niet op voorhand in stock houden", zegt Ramaekers. "Voor AstraZeneca blijft dat daarentegen moeilijk. Zij doen regelmatig nog aanpassingen in beloofde volumes, soms zelfs in de week van de levering."

Niet op voorhand in stock houden wil zeggen dat je deze niet reserveert voor de 2de prik te kunnen geven hé om het schema te garanderen dat je deze normaliter moet toedienen... Maar dat wil niet zeggen dat je dat niet gedaan hebt tot op heden...

Ge moet natuurlijk het willen lezen hé (stuk van Taskforce vaccinatiestrategie: "Johnson & Johnson kan tegenvallende leveringen van AstraZeneca wellicht compenseren vanaf half april"). In plaats van in uwe bubbel te blijven zitten van alles wat de overheid beslist is slecht want ikke weet het beter.

Astra Zeneca: 12 weken tussen de 2 prikken
Pfizer 2e prikken worden niet meer aan de kant gehouden wegens vlotte leveringen en langere termijn tussen 2 prikken.
Bevestigd door de taskforce vaccinaties.

Dus wat houdt ons tegen die 550k vaccins te zetten? Ok de leveringen van deze week wil ik er nog aftrekken, die kan je moeilijk op een week gezet krijgen, maar dan blijft er nog 400k dosissen over die gewoon in de vriezers liggen te wachten. Ik leef in een bubbel dat alles wat d eoverheid doe slecht is? Kijk eens in de spiegel, hoe je deze overheid met al haar blunders en excuses kunt blijven verdedigen, is me een raadsel.

Je kan geen planning op voorhand maken als je niet weet wanneer ze leveren. Pas nadat effectief geleverd is kan planning gemaakt worden en kunnen de uitnodigingen verstuurd worden.

Wat er wel nu moet gebeuren is dat mensen zich eens aan de regels zouden houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan