Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
1/3e van de bevolking? Geen idee waar je dat van haalt. Maar het merendeel van de personen die effectief behandeld moeten worden voor Corona hebben inderdaad nog steeds onderliggende aandoeningen die op voorhand voorzien waren. Dus het is wel degelijk mogelijk om de extra kwetsbare extra te beschermen en de minder kwetsbare veel meer vrijheden te geven.

En uiteraard kan ik u geen cijfers geven over cijfers die niet gecommuniceerd worden. Ik hoor ook enkel de 'ongeveers'. Net zoals 'ongeveer 15 coronapatienten' vorige week op't nieuws eigenlijk effectief 6 patiënten waren.

En mijn conclusie blijft dezelfde. Het is alles behalve de moment om paniek te gaan zaaien want het gaat alles behalve slecht in onze ziekenhuizen. We kunnen zelfs bedden die we zogezegd te kort komen afstaan in het kader van solidariteit. Goei mop!

Meer en meer begint het besef te komen: “wat zit hier achter”.

Televisiekaske
Yess! Blij om te zien dat hier nog steeds dezelfde personen zitten. De ene die zichzelf wat slimmer lijkt te vinden dan de andere, maar het er is nog steeds. Over meningen en de aanpak van dit alles lijkt het een eindeloze discussie, maar als ze zelfs hun discussies staven met gegevens die niet kloppen is't helemaal om zeep natuurlijk.

Yess! Blij om te zien dat hier nog steeds dezelfde personen zitten. De ene die zichzelf wat slimmer lijkt te vinden dan de andere, maar het er is nog steeds. Over meningen en de aanpak van dit alles lijkt het een eindeloze discussie, maar als ze zelfs hun discussies staven met gegevens die niet kloppen is't helemaal om zeep natuurlijk.
Wanneer ga jij eens iets staven?

De cijfers gaan weer omhoog iedereen zich dus goed aan de regels houden he!
Zodat de positieve voorspellingen in deze thread kunnen uitkomen!

Activiteiten voor vandaag:
- Eerst gaan wandelen met 2 kameraden, we wonen alle 3 in de buurt maar rijden naar het vertrekpunt met 3 auto's
- Dan koers zien thuis op tv, met de maten op whatsapp
- Dan een huis gaan bezichtigen (met 2 personen en mondmasker uiteraard)
- Dan naar verjaardagsfeesje van nichtje, waar we buiten op de gazon zitten, zonder tafel, op stoelen die om voorhand 2m uit elkaar gezet zijn

Zie daar de activiteiten van iemand die nog steeds tracht de regels te volgen dus volgens sommigen "geen leven heeft" of "toch al geen sociale contacten had".

Meer en meer begint het besef te komen: “wat zit hier achter”.
Het enige wat hier achter zit zijn ziekenhuizen die cashen en politiekers die geen ballen hebben om beslissingen te nemen tegen de mening van populistisch gevoed Vlaanderen van Jan en Marina. Eigenlijk is't simpel hoor.

Nu, uiteraard is dat ook voer voor de die-hards. Want die lezen dit als zijnde onwaarheden en schuiven u dan direct in het 'ontkenners' vakje waarmee ze hun eigen gelijk kunnen halen a.h.v. hun eigen onkunde om na te denken.

Zo, dat lucht op.

Na 1j zijn de politici en virologen grandioos gebuisd.
Virusje (!) niet onder controle, staatsschuld door het dak, bevolking paranoïde gemaakt, de ene flater na de andere, nog steeds geen duidelijke cijfers waardoor gezonde mensen de pineut zijn voor een groep oudjes en mensen met onderliggende aandoeningen. Taboe! We mogen niet stigmatiseren dus maken we iedereen maar kapot. Wat een beleid.

Die mondmaskers? Hoeveel doen er hun chirurgisch masker geen meerdere dagen na elkaar aan, op stoel leggen en weer aan, broekzak iemand?

Stel u voor dat dit de Pest was? Men kan een iets besmettelijkere griep (want dat is het ) nog niet eens de baas.
Nog geen 1000 mensen op IC en ons zorgstelsel staat al onder druk lol.

Kinderen besmettelijk/overdragers? So What? Ze gaan er niet ziek van worden (tenzij ze al heel zwak waren maar dat was bij gewone griep ook al zo..) en hun ouders ook niet (tenzij, idd).

De horeca en de scholen oei oei mensen toch... dit mag niet en dat niet etc,
Paar uur later zitten ze samen idd een zak chips te eten met hun masker ondertussen op en af te trekken.

Tirannie van enkele virologen die politici voor hun kar spannen.

“Blijf in uw kot mensen”, maar zelf met de privé chauffeur heel het land afreizen.

Sorry, niet mijn virus...
Ah kom grow some cohones he jong

Héél dat gedachtegoed rond "laat de kwetsbaren thuis en de gezonde mensen vrij" is gezever en in de praktijk niet toepasbaar. Je weet gewoonweg niet wie ziek gaat worden en wie ze nog verder zullen besmetten. We zitten met huidige maatregelen aan 6 a 7% positiviteitsratio. Hoeveel ging dat zijn zonder de maatregelen? En zonder maatregelen zaten de IC bedden al lang overvol. Dan gingen we toestanden krijgen zoals in Italië, wil je dat mss? Dat beeld is men precies al lang vergeten.

Volg maar de maatregelen .

Hoe fucking intellectueel oneerlijk kun je zijn? Ik ben ook geen De Croo fan, maar de federale regering is niet de baas van de Vlaamse Overheid of andere deelregeringen. Ze zijn gelijkwaardige partners. Ze moeten samen een consensus vormen. De ene dicteert over de andere niet. Gisteren was het duidelijk dat de deelregeringen hebben geremd. Het verhaal van Jan Jambon met zijn vraag om opening van de terraskes is alomtegenwoordig maar dat zie je niet. Je hebt in mijn ogen toch wel kleur bekend hiermee. Biased tot en met, niet normaal.

Ze hebben Ben opnieuw huiswerk laten maken omdat hij een onvoldoende kreeg op zijn huiswerk van (eer)gisteren. Ben wilt niet. Ben doet aan schuldig verzuim. Ben zou afgezet moeten worden.

Als je bedrijven wilt openhouden tijdens de schoolvakanties is een buitenschoolse opvang/kamp een must. Of gaan we kinderen massaal door oma en opa laten oppassen? En plots doet de economie er niet toe of zo?

Blijkbaar ben je er ook op tegen dat kinderen schouder naast schouder eten in de refter. Dat is en blijft een onderdeel van code oranje. Wil je dat niet? Dan moet je daarvoor bij -ik vermoed uw mateke-Ben zijn. Dat hij maar code rood toepast dan.

Ze hadden ook de doelstellingen gekoppeld aan de cijfers. Bij elke versoepeling was het "onder voorbehoud van......" Maar we hoorden dat niet, want we snakken naar "vrijheid blijheid".

Haha, kleur bekend? Ik heb al met zowat elke politieke kleur gespot op dit forum en het vorige. Kijk vooral naar jezelf en de voorkeuren die je in andere threads hebt laten blijken, zou ik zeggen.

Er stond duidelijk o.a. als afkorting van onder andere, ik ben ook geen fan van Jan Jambon of Ben Weyts, want hoewel ik begrip heb voor die laatste zijn pogingen om scholen zoveel mogelijk open te houden, neemt die op andere vlakken dan weer keuzes/beslissingen waar ik veel minder fan van ben. Ik leverde ook duidelijk kritiek op Ben Weyts z'n keuze om vlak voor het overlegcomité al even cavalier seul te gaan spelen, in plaats van één dag het overlegcomité af te wachten. Als je je huiswerk te vroeg indient maar daardoor extra fouten maakt is het jouw keuze.

Bedrijven openhouden vereist misschien inderdaad kinderopvang, maar de realiteit lijkt mij eerder dat één kinderen sowieso bij oma en opa langsgaan tegenwoordig, dat oma en opa binnenkort zelfs al een vaccin krijgen, en dat het dan beter is geen "bubbels" met elkaar te verbinden via zo'n kampen. Enkel opvang/kampen voor ouders die niet kunnen telewerken lijkt mij dan alvast een optie, en zoveel mogelijk buiten (ook voor -12 jaar overigens).

Code rood voor 't onderwijs lijkt mij ook niet verkeerd. waarom een code creëren in een draaiboek als je die nauwelijks durft gebruiken?

"Onder voorbehoud van" is gewoon een belachelijk excuus om geen correct verband tussen cijfers en versoepelingen te durven leggen. Dat laatste zou véél minder nefast zijn voor de motivatie van mensen dan gaan uitstellen zoals nu. Maar goed, met zo'n link tussen cijfers en versoepelingen zou men de politiek waarschijnlijk iets te gemakkelijk verantwoordelijk kunnen houden voor beslissingen die ze wel of niet nemen.

Wat kan ik staven? Dat de cijfers niet kloppen? Hoe zelfs?

Zo kun je alles wat niet bij uw eigen idee of visie aansluit wegzetten als onzin natuurlijk, maar echt verstandig lijkt me dat ook niet.

Dat is natuurlijk probleem.
Ik kan roepen dat de aarde plat is maar dat er daar geen foto's van zijn want het zijn allemaal valse foto's dus hoe kan ik dan bewijzen dat het wel effectief plat is?

Dus jij komt af met een alternatieve uitleg van de cijfers zonder bewijs voor die alternatieve uitleg.

Dat is natuurlijk probleem.
Ik kan roepen dat de aarde plat is maar dat er daar geen foto's van zijn want het zijn allemaal valse foto's dus hoe kan ik dan bewijzen dat het wel effectief plat is?

Dus jij komt af met een alternatieve uitleg van de cijfers zonder bewijs voor die alternatieve uitleg.
Klopt, kan ik ook weinig aan doen. De cijfers die ik af en toe zie zijn ook niet zo choquerend, ze maken enkel duidelijk dat al deze paniek totaal nergens voor nodig is.

Nu, het is uiteraard een hopeloos gevecht tegen zelfverklaarde profeten achter hun pc terwijl je er zelf vaak middenin zit en dan reacties krijgt die u in het 'conspiracy' hoekje duwen. Dat zegt niets over mijn mening maar wel over de argumentatie van diegene die het tegenspreken. Buiten wat er openbaar gecommuniceerd wordt weten al die slimmeriken hier van toeten nog blazen.

Misschien houden we het idd beter enkel op commentaar geven op al wie niet binnen blijft. Maar ik ken oprecht eigenlijk niemand meer, zelfs niet van bepaalde personen die ons aanraden om binnen te blijven, die dat ook effectief zelf doen.

Wat kan ik staven? Dat de cijfers niet kloppen? Hoe zelfs?

Zo kun je alles wat niet bij uw eigen idee of visie aansluit wegzetten als onzin natuurlijk, maar echt verstandig lijkt me dat ook niet.
Zo werkt het wel hoor, wanneer je iets claimt ligt de bewijslast bij jou.

Nu is het gewoon weer het liedje "ik werk in de zorg, geloof mij maar". Terwijl ik mij meen te herinneren dat je noch dokter noch verpleegkundige bent, en ook geen leidinggevende. Dus jij hebt toegang tot deze schockerende informatie die alles dat we horen tegenspreekt. We kunnen dan enkel redeneren dat dit ook moet opgaan voor ander ziekenhuispersoneel. En van al die mensen ben jij de moedige persoon die als klokkenluider dit naar buiten brengt op een forum.

Klinkt aannemelijk.

Nu is het gewoon weer het liedje "ik werk in de zorg, geloof mij maar". Terwijl ik mij meen te herinneren dat je noch dokter noch verpleegkundige bent, en ook geen leidinggevende. Dus jij hebt toegang tot deze schockerende informatie die alles dat we horen tegenspreekt. We kunnen dan enkel redeneren dat dit ook moet opgaan voor ander ziekenhuispersoneel. En van al die mensen ben jij de moedige persoon die als klokkenluider dit naar buiten brengt op een forum.

Klinkt aannemelijk.
Inderdaad en dan mensen als angsthazen wegzetten, maar zelf schrik hebben voor een spuitje, want we zijn het niet eens met de aanpak :ROFLMAO: . Lachwekkend is het.

Weet je wat mij vooral opvalt ook? Ga eens naar het financieel subforum. Mensen zijn voorzichtiger met hun (spaar)geld, dan met hun eigen leven.
Klopt, kan ik ook weinig aan doen. De cijfers die ik af en toe zie zijn ook niet zo choquerend, ze maken enkel duidelijk dat al deze paniek totaal nergens voor nodig is.

Nu, het is uiteraard een hopeloos gevecht tegen zelfverklaarde profeten achter hun pc terwijl je er zelf vaak middenin zit en dan reacties krijgt die u in het 'conspiracy' hoekje duwen. Dat zegt niets over mijn mening maar wel over de argumentatie van diegene die het tegenspreken. Buiten wat er openbaar gecommuniceerd wordt weten al die slimmeriken hier van toeten nog blazen.

Misschien houden we het idd beter enkel op commentaar geven op al wie niet binnen blijft. Maar ik ken oprecht eigenlijk niemand meer, zelfs niet van bepaalde personen die ons aanraden om binnen te blijven, die dat ook effectief zelf doen.
Ziekenhuizen en virologen trekken aan de alarmbel. Ik vind het toch beter dat ze vroeg genoeg aan de alarmbel trekken zodat de overheid(die sowieso altijd traag is) tijd krijgt om maatregelen te nemen. Dat is juist goed beleid. Jij wilt liever maatregelen nemen als alles te laat is?
Zagen over zullke zaken is écht puur om te zagen he. Het is ook nooit goed. Maatregelen te vroeg? ==> niet goed. Maatregelen te laat ==>ook niet goed. Kheb liever dat ze wat te snel roepen dat het niet goed gaat, zodat we van een golf een "golfje" kunnen maken.

Nog een vraag voor u. Welke cijfers zijn volgens u NIET beschikbaar? En zouden die cijfers -indien beschikbaar -een grote gamechanger zijn?

Gebrekkige argumentatie, en op de man spelen hoeft niet.

Klinkt aannemelijk.
Ik kan niks bewijzen waarvan ik ook niks zwart op wit heb hé. Hell, moest ik exacte cijfers kunnen plaatsen geraak ik wrs zelfs mijn job kwijt. Bepaalde leidinggevenden waren al bezig hoe ze 'naar de pers' gingen stappen, maar daar vrees ik voor want dan zijn die hun job ook kwijt.

En mijn liedje wilt enkel zeggen dat bepaalde types hier enorm veel lawaai maken maar eigenlijk niks bijdragen, in tegendeel. Die apen gewoon na wat hun al maanden, terecht of onterecht, door hun strot wordt geramd. En dingen klakkeloos aannemen zonder op de hoogte te zijn van wat er zich echt afspeelt noem ik nu niet meteen verstandig. Tot zover.

En ik ben inderdaad noch dokter, noch verpleegkundige. Da's weer zo'n nutteloos argument waarmee je uzelf belachelijk maakt want het slaagt op niks. Ik heb zelf meer zicht op de covid opnames dan de 'dokters en de proffen'. Al die denigrerend opmerkingen zijn compleet belachelijk en zetten alleen uw eigen niveau. Dus neen, hier ga je serieus in de fout. Zelfs de brigadiers van de kuisploegen hebben een beter zicht op de covid opnames dan sommige van onze virologen. Ik wordt echt razend van zo'n onzin man.

Maar ja, ge hebt uw heldenstatus wel weer behaald. Je drukt een discussie de kop in door te zeggen dat ze fout zijn en uzelf erboven te zetten onder het motto 'ik weet het beter'. Ge maakt uzelf belachelijk zo jongen.

Maar ik geloof u hé. De cijfers zijn nu ook niet choquerend. Daarom dat we die maatregelen voeren om ze niet choquerend te hebben.

Het probleem is dat het virus een exponentioneel verloop heeft. Dus niet choquerend nu, niet choquerend morgen, niet choquerend overmorgen, redelijk irritant overovermorgen, zorgwekkend overoverovermorgen, fracking irritant en zorgwekkend overoveroverovermorgen en fracking onhaalbaar overoveroveroverovermorgen of een variant van het overoveroveroverover...morgen (omdat ik geen superscriptmogelijkheid op dit forum heb om overn ervan te maken)

Dat is misschien moeilijk te begrijpen. Maar je zou denken dat iemand die in de zorg werkt, toch liever deze maatregelen heeft terwijl het niet choquerend is, dan dat die in de zorg werkt en het zodanig choquerend is dat ze de ene persoon na de andere zien sterven omdat er geen verzorging mogelijk is want onze capaciteit is overschreden. Kan ik met gegarandeerde zekerheid zeggen dat dat zou gebeuren. Neen. Maar het lijkt mij wel zeer aannemelijk.

Weet je wat mij vooral opvalt ook? Ga eens naar het financieel subforum. Mensen zijn voorzichtiger met hun (spaar)geld, dan met hun eigen leven.

Ziekenhuizen en virologen trekken aan de alarmbel. Ik vind het toch beter dat ze vroeg genoeg aan de alarmbel trekken zodat de overheid(die sowieso altijd traag is) tijd krijgt om maatregelen te nemen. Dat is juist goed beleid. Jij wilt liever maatregelen nemen als alles te laat is?
Zagen over zullke zaken is écht puur om te zagen he. Het is ook nooit goed. Maatregelen te vroeg? ==> niet goed. Maatregelen te laat ==>ook niet goed. Kheb liever dat ze wat te snel roepen dat het niet goed gaat, zodat we van een golf een "golfje" kunnen maken.

Nog een vraag voor u. Welke cijfers zijn volgens u NIET beschikbaar? En zouden die cijfers -indien beschikbaar -een grote gamechanger zijn?
Valt ook niet te ontkennen, ik zag vorige week ook een lichte stijging en er was wat 'paniek' dat er een extra afdeling geopend moest worden terwijl iedereen weigert om zijn afdeling nog af te staan. Ik heb ook nergens gezegd dat er geen stijging is, wel dat de cijfers niet kloppen en dat die stijging niets is om ons zorgen over te maken. Als ze natuurlijk blijven Corona patiënten die niks met een Corona behandeling te maken hebben er bij tellen dan blijven we nog maanden in dit circus.

Gelieve je argumenten beter te staven zonder "nazi"-beledigen erbij te halen.
Maar ik geloof u hé. De cijfers zijn nu ook niet choquerend. Daarom dat we die maatregelen voeren om ze niet choquerend te hebben.

Het probleem is dat het virus een exponentioneel verloop heeft. Dus niet choquerend nu, niet choquerend morgen, niet choquerend overmorgen, redelijk irritant overovermorgen, zorgwekkend overoverovermorgen, fracking irritant en zorgwekkend overoveroverovermorgen en fracking onhaalbaar overoveroveroverovermorgen of een variant van het overoveroveroverover...morgen (omdat ik geen superscriptmogelijkheid op dit forum heb om overn ervan te maken)

Dat is misschien moeilijk te begrijpen. Maar je zou denken dat iemand die in de zorg werkt, toch liever deze maatregelen heeft terwijl het niet choquerend is, dan dat die in de zorg werkt en het zodanig choquerend is dat ze de ene persoon na de andere zien sterven omdat er geen verzorging mogelijk is want onze capaciteit is overschreden. Kan ik met gegarandeerde zekerheid zeggen dat dat zou gebeuren. Neen. Maar het lijkt mij wel zeer aannemelijk.
Misschien moet je begrijpen dat die mensen 'die in de zorg werken' ook weer een normaal leven willen en die ook wel beseffen dat onze aanpak van 'iedereen te kunnen redden' niet langer houdbaar is. Maar da's natuurlijk voer voor iedereen die u dan wilt uitschelden voor nazi, uiteraard.

Ik kan niks bewijzen waarvan ik ook niks zwart op wit heb hé. Hell, moest ik exacte cijfers kunnen plaatsen geraak ik wrs zelfs mijn job kwijt. Bepaalde leidinggevenden waren al bezig hoe ze 'naar de pers' gingen stappen, maar daar vrees ik voor want dan zijn die hun job ook kwijt.

En mijn liedje wilt enkel zeggen dat bepaalde types hier enorm veel lawaai maken maar eigenlijk niks bijdragen, in tegendeel. Die apen gewoon na wat hun al maanden, terecht of onterecht, door hun strot wordt geramd. En dingen klakkeloos aannemen zonder op de hoogte te zijn van wat er zich echt afspeelt noem ik nu niet meteen verstandig. Tot zover.

En ik ben inderdaad noch dokter, noch verpleegkundige. Da's weer zo'n nutteloos argument waarmee je uzelf belachelijk maakt want het slaagt op niks. Ik heb zelf meer zicht op de covid opnames dan de 'dokters en de proffen'. Al die denigrerend opmerkingen zijn compleet belachelijk en zetten alleen uw eigen niveau. Dus neen, hier ga je serieus in de fout. Zelfs de brigadiers van de kuisploegen hebben een beter zicht op de covid opnames dan sommige van onze virologen. Ik wordt echt razend van zo'n onzin man.

Maar ja, ge hebt uw heldenstatus wel weer behaald. Je drukt een discussie de kop in door te zeggen dat ze fout zijn en uzelf erboven te zetten onder het motto 'ik weet het beter'. Ge maakt uzelf belachelijk zo jongen.
Ik herhaal: Welke cijfers zijn volgens u NIET beschikbaar? En zouden die cijfers -indien beschikbaar -een grote gamechanger zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan