Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De avondklok is toch pas om 12u?
Dan slaapt ne normale mens. Wat wilt gij anders doen na 12u. Cafés zijn toch ni open. 99% van de bevolking heeft niet eens door dat er nog een avondklok is, interesseert hun ook ni want ze zijn thuis of slapen.

Dan slaapt ne normale mens. Wat wilt gij anders doen na 12u. Cafés zijn toch ni open. 99% van de bevolking heeft niet eens door dat er nog een avondklok is, interesseert hun ook ni want ze zijn thuis of slapen.
In 99% van de gevallen klopt dat ook voor mij, maar ik zie vaak mijn nauw contact enkel op Zaterdagavond vanaf ruwweg 19u door wisselende uurroosters in de week of wisselende vrije dag die niet vast staat, als het dan de dag erna Zondag is zou ik liever eens blijven van 19u tot bv 1-2u ipv al om 23u10 te moeten weg rijden zodat ik voor 24u binnen ben want mijn contact woont ook op 30km afstand.

Ja dat zet mij helaas om de X tijd in die 1% waarvoor de avondklok momenteel wel vervelend is soms maar los daarvan heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen concreet hard bewijs gezien dat de avondklok op zich alleen enige positieve invloed had/heeft op de cijfers.
Zoals ook al meermaals aangehaald hier is de avondklok gewoon een easy fix om de rest te handhaven en als je A) geen nauw contact hebt of dat boeit je geen fluit of B ) je familie en vriendenkring wonen allemaal heel dichtbij en je hebt een basic 9-5 job en je kan die bij wijze van spreken elke dag zien als je wilt dan maakt een avondklok van 24u weinig uit ja.

Mensen van rang en standing gaan in de week goed tafelen hé en eens iets drinken. Het weekend is voor het pleps 😁. Wij gaan elke maand eens goed gaan tafelen en erna iets drinken en ja in de week zit er echt wel een ander publiek dan op de geforceerde vrijdagen zaterdagavonden. Vaak ook BV's en politici die in alle rust willen genieten zonder aangeklampt te worden.
Ik ben gesofisticeerd dus ik ga in de week eten tussen de BV's en politici :laugh:

Dan is er vooral de vraag waarom we het wel doen en heel de bevolking moeten 'straffen' voor het potentieel gevaarlijke gedrag van anderen.

Ik ben vorig weekend ook te laat vertrokken bij kameraden en was pas om half 1 thuis. En ik was alles behalve de enigste die zich precies niks aantrok van die avondklok. Van zo'n zever kan ik bijna schuimbekken.

Dan is er vooral de vraag waarom we het wel doen en heel de bevolking moeten 'straffen' voor het potentieel gevaarlijke gedrag van anderen.

Ik ben vorig weekend ook te laat vertrokken bij kameraden en was pas om half 1 thuis. En ik was alles behalve de enigste die zich precies niks aantrok van die avondklok. Van zo'n zever kan ik bijna schuimbekken.
Hoezo bij kameraden? Op terras gezeten tot 24u dan met 1.5m afstand? Van zo’n zever kan ik bijna schuimbekken. Wel ja gij zijt dus de reden dat ge zelf “gestraft” moet worden.

Volgens de planning moesten alle oudjes vandaag ingeent zijn. De moemoe is 90, nog geen brief gekregen. Wordt moeilijk...
Dat snap ik niet goed, hier grootouders die zowel in de 85+ als de 80+ vallen en de ene is net gevaccineerd, en de andere is opgeroepen voor 2 april. Misschien toch eens checken? (zijn verschillende hulpzones dat ze zitten)

Tja - wat checken? Zou je niet verwachten dat een systeem werkt? Ze hebben er een jaar aan kunnen werken. Bijvoorbeeld eens bellen of een herhaalbrief sturen. Als we toch alle grondrechten met de voeten treden, kan een database query doen om aan *een* contact manier te raken niet zo moeilijk zijn. En als we toch miljarden wegpissen, kan een sociaal werker eens langssturen niet zo moeilijk zijn.

Er is dus vandaag effectief in het nieuws geweest dat door softwarebugs de volgorde in de war is geraakt waardoor mensen van 80 voorrang hebben gekregen op 90+.

Ook een zeer complex programma. Een tabelletje van 6M records sorteren op een geboortedatum....

Gelukkig zijn we voorzichtig en voor de rest goed bezig.

Er is dus vandaag effectief in het nieuws geweest dat door softwarebugs de volgorde in de war is geraakt waardoor mensen van 80 voorrang hebben gekregen op 90+.
kan de overheid iets goed ?

Als ik zie hoe de overheid de privé-sector soms met terugwerkende kracht regelgeving oplegt/laat implementeren en dat dat lukt omdat wij bijna direct moeten rapporteren.

maar de overheid zelf ? 10% van mijn brutoloon kunnen ze nog krijgen, geen 50% meer (bij wijze van spreken)

Ook een zeer complex programma. Een tabelletje van 6M records sorteren op een geboortedatum....

Gelukkig zijn we voorzichtig en voor de rest goed bezig.
Waarschijnlijk hebben ze manueel voor elke week elke stad een Excel bestand gemaakt en zijn die excel bestanden dan genummerd geweest op bestandsnaam. Zoiets.

Of nee ik weet het: ze hadden al die excels afgedrukt tweezijdig maar ze hadden problemen met de printer en hebben per ongeluk de stapel omgedraaid alvorens alles met Bpost verstuurd werd in diverse paketten. Ja dat moest gewoon fout gaan.

Laatst bewerkt:
20829564lpw-20829565-article-mathieu-michel-belgique-jpg_7392897_540x282.jpg

De... euh... dititalisé... van... eh... alors... le spreadsheet es... er, olalala, complète executeer comme de plan.

Yep, we're all going to die!

Vroeger hadden er al voor minder hun mandaat ter beschikking gesteld.

de politieke ernst en verantwoordelijkheid is helemaal weg.

Let op je taalgebruik.
Hoezo bij kameraden? Op terras gezeten tot 24u dan met 1.5m afstand? Van zo’n zever kan ik bijna schuimbekken. Wel ja gij zijt dus de reden dat ge zelf “gestraft” moet worden.
Neuwp. En aan iedereen dat zo'n regels nog volgt (m.u.v. de personen zonder sociale contacten en die dit zowiezo nooit doen) trakteer ik gerust een pint. Ik denk dat ik voor heel Vlaanderen met een vat of 3 wel toekom.

Den eerst fl.. agent die mij tegen gaat houden wil ik nog wel eens zien. Die mannen zijn dat ook spuugzat en hebben precies toch wel een iets realistischer beeld dan iedereen die alleen maar zit te wijzen naar de rest die het zo slecht doet.

Allee, en zelfs los van wat ik zelf doe liep er nog redelijk wat volk rond ook. En op de steenweg naar huis was er ook nog genoeg verkeer. En vorige week heb ik in Antwerpen op een terras van een gesloten café gezeten met een koffie van een take-away bar en een nobele onbekende die precies nood had aan een gesprek.

En er was geen anderhalve meter.
En stiekem hé, maar heel stiekem, ben ik al bij bepaalde niet nader genoemde virologen geweest, op minder dan anderhalve meter, zonder mondmasker. En dat toch wel voor een minuut of 2!!!

Howwwwwwly fuck. Ik hoop dat uw stoomkelder klaar is.

PS: atoomkelder werd stoomkelder, maar beiden zijn goed.

Laatst bewerkt:
Neuwp. En aan iedereen dat zo'n regels nog volgt (m.u.v. de personen zonder sociale contacten en die dit zowiezo nooit doen) trakteer ik gerust een pint. Ik denk dat ik voor heel Vlaanderen met een vat of 3 wel toekom.

Den eerst fl.. agent die mij tegen gaat houden wil ik nog wel eens zien. Die mannen zijn dat ook spuugzat en hebben precies toch wel een iets realistischer beeld dan iedereen die alleen maar zit te wijzen naar de rest die het zo slecht doet.
De cijfers gaan omhoog en dat komt puur door mensen gelijk als gij.

Pas op dat een virus u niet tegenhoudt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan