Hoe lang werkt zo een vaccin eigenlijk? En zouden we dan op tijd beleverd raken of krijgen we weer maatregelen over onze kop?
Niemand die dat weet. waarchijnlijk iets tussen 6 of 12 maand.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe lang werkt zo een vaccin eigenlijk? En zouden we dan op tijd beleverd raken of krijgen we weer maatregelen over onze kop?
Niemand die dat weet. waarchijnlijk iets tussen 6 of 12 maand.
Klopt, maar dat heeft niks met corona te maken. Het is met alles zo. Van onze belabberde wegen tot sociale zekerheid. Onze politici zijn de grootste slapjanussen van de wereld. We hebben onze welvaart te danken aan onze geolocatie, niet aan politici. België kan perfect gerund worden door 1 burgemeester. Dat zou pas een kostenbesparing zijn.Ik moet ook wel zeggen dat ik van tijd tot tijd eens groen lach als ik hoor van kennissen in de US en de UK die al praten over vaccinaties of die zelfs al een vaccin hebben gehad. Ik weet ook wel dat er enorm veel factoren spelen en dat we de 'traagheid' van de vaccinatie campagne hier niet zomaar kunnen toeschrijven aan 'Belgium bad' of 'EU bad', maar ik heb bijvoorbeeld persoonlijk altijd gezegd dat ik het niet zo erg vind om de torenhoge belastingen hier in dit land te betalen, zolang dat dan goed gebruikt wordt 'wanneer het nodig is.'
En nu zit ik hier al maanden met een nachtklok, mag ik maar 1 persoon binnen zien (wel op tijd thuis zijn!) en gaan ze binnen enkele uren hoogstwaarschijnlijk vertellen dat 'we nog even moeten volhouden' enzovoorts, en zo zijn we weer een klein stapje verder verwijderd van 'het normale leven'. Dat begint toch best zuur te worden, temeer als je dan op tijd en stond reportages ziet of leest die de beslissingen van bepaalde leidinggevende figuren (de Block, bijvoorbeeld) toch wel in een zeer slecht daglicht stellen.
En opnieuw: ik weet dat andere landen het ook slecht doen, ik weet dat het allemaal niet zo simpel is, ik weet dat allemaal. Je moet me dus niet bombarderen met grafiekjes hier of cijfers daar of excuses ginder; ik heb die ook al allemaal gelezen, gezien, en gesnapt. Ik zeg maar gewoon dat ik het gevoel van veel mensen wel snap. Mijn bobijntje is toch ook bijna af. Waarmee ik niet wil bedoelen 'ik smijt er met mijn pet naar,' dat absoluut niet.
Hey pssssst... Ik werk in de zorg, je moest eens raden hoeveel mensen en geen vaccin laten zettenIk hoop alvast op stevige gevolgen voor mensen die het vaccin weigeren: sowieso geen keuze van vaccin tot elk ander persoon in dit land de kans gekregen heeft "te eten wat de pot schaft", en nadien (nadat iedereen een kans gekregen heeft): geen toegang tot horeca, cinema, fitness, evenementen, etc. plus een reisverbod, voor mijn part zelfs verboden toegang tot zaken als openbaar vervoer, crèches, scholen, etc. tot ze zich laten vaccineren en enkel het vaccin dat ze eerst geweigerd hebben (AstraZeneca waarschijnlijk) is gratis, alle andere zijn te betalen met een boete voor hun "keuzevrijheid" erbij. Zo krijgt géén een de genoegdoening dat ze geslaagd zijn in hun opzet.
Mits medische uitzonderingen voor zaken als zwangerschap en dergelijke natuurlijk. Geen uitzondering voor religieuze redenen, geen uitzondering voor andere new age onzin of complottheorieën.
Om welke redenen zou iemand het vaccin van pakweg Pfizer weigeren?Hey pssssst... Ik werk in de zorg, je moest eens raden hoeveel mensen en geen vaccin laten zetten
Maar ja, beter een schuldige zoeken uiteraard! Toch maar een vies beestje ze, 'de mens'. Er is weinig veranderd sinds we heksen in brand staken of bepaalde groepen op elkaar gingen jagen.
Dat is toch waar de problemen vooral om gingen eerst? Omdat het een mRNA-vaccin was, en geen traditioneel vaccin.Om welke redenen zou iemand het vaccin van pakweg Pfizer weigeren?
DitDat is toch waar de problemen vooral om gingen eerst? Omdat het een mRNA-vaccin was, en geen traditioneel vaccin.
Mijn broer - die in een pyschiatrische instelling / kliniek werkt en verantwoordelijk is voor de coördinatie van het vaccinatieprogramma in de gemeente waar hij woont- schetst het volgende beeld:Hey pssssst... Ik werk in de zorg, je moest eens raden hoeveel mensen en geen vaccin laten zetten
Maar ja, beter een schuldige zoeken uiteraard! Toch maar een vies beestje ze, 'de mens'. Er is weinig veranderd sinds we heksen in brand staken of bepaalde groepen op elkaar gingen jagen.
Dat is toch waar de problemen vooral om gingen eerst? Omdat het een mRNA-vaccin was, en geen traditioneel vaccin.
Deels, maar soms gewoon ook mensen die twijfelen omdat het een "nieuw" procédé zou zijn, en we de langetermijnsgevolgen nog niet kennen. Langs de ene kant verstaanbaar, maar langs de andere kant wetenschappelijk moeilijk houdbaar, omdat ze dat ook niet van andere medicijnen verlangen.Is dat dan omdat die mensen geloven dat hun DNA gaat veranderen door dat vaccin, deels door zever die ze op internet lezen?
Ik heb het over de 'vaccinaanpak' in het algemeen. Al is er inderdaad wel veel meer rumoer geweest over het AZ vaccin (inclusief werknemers die het weigerden) dan alle anderen. Wat anderen hun drijfveer is kan ik me moeilijk over uitspreken, maar bij mezelf is het vooral de extreem onprofessionele aanpak en complete willekeur. Vertrouwen is zowel bij mij als bij de collega's ook compleet nihil.Om welke redenen zou iemand het vaccin van pakweg Pfizer weigeren?
Da's klinkklare onzin. Allee, niet compleet eh, maar uw zwart/witbeeld van hoog en laagopgeleid dat ik hier in het merendeel van de posts/accounts ook terug zie klopt langs geen kanten. Maar da's zo'n discussie die je niet kunt winnen.Mijn broer - die in een pyschiatrische instelling / kliniek werkt en verantwoordelijk is voor de coördinatie van het vaccinatieprogramma in de gemeente waar hij woont- schetst het volgende beeld:
Nemen wel zo goed als allemaal een vaccin : de dokters en andere universitair geschoolden alsook een aanzienlijk aandeel van de verplegers/verpleegsters
Minder succes bij de andere medewerkers
Kan zijn dat de verdeling op andere plekken anders is.
. Tot je ziek bent, en je merkt dat de ziekenhuizen daar kapotbezuinigd zijn... Er is een reden waarom zo ontzettend veel Nederlanders over de grens gaan voor hun medische akkefietjes. Zeer kille maatschappij ook: "ah, u bent ouder dan X, dan gaan we behandeling Y niet meer opstarten".Plots woon je dan in een land die in de top 10 zit qua world human development index & een begrotingsoverschot van 12 miljard euro
Dus je weigert een vaccin door de aanpak ervan? Dat vind ik bizar.Ik heb het over de 'vaccinaanpak' in het algemeen. Al is er inderdaad wel veel meer rumoer geweest over het AZ vaccin (inclusief werknemers die het weigerden) dan alle anderen. Wat anderen hun drijfveer is kan ik me moeilijk over uitspreken, maar bij mezelf is het vooral de extreem onprofessionele aanpak en complete willekeur. Vertrouwen is zowel bij mij als bij de collega's ook compleet nihil.
Ik ben blij om dit te lezenDeels, maar soms gewoon ook mensen die twijfelen omdat het een "nieuw" procédé zou zijn, en we de langetermijnsgevolgen nog niet kennen. Langs de ene kant verstaanbaar, maar langs de andere kant wetenschappelijk moeilijk houdbaar, omdat ze dat ook niet van andere medicijnen verlangen.
. Wetenschappelijk staan we met de vaccins even ver als zonder, dus het is 'm vooral te doen om het vertrouwen in onze wetenschap of niet. Bij mij is die er jammer genoeg niet en je kunt mensen daarin niets gaan opdringen. 
Dat zijn commentaren voor op Facebook eh vriend. Lees mijn post daar onder eens.Dus je weigert een vaccin door de aanpak ervan? Dat vind ik bizar.

Ik zie niet in wat mijn vraag te maken heeft met Facebook, maar soit.Dat zijn commentaren voor op Facebook eh vriend. Lees mijn post daar onder eens.
Ik ben/was een van de eersten dat ik aanmerking kwam en ik heb bewust mijn spuit afgestaan aan collega's die veel meer risico hadden/vormden dan ik omdat ik werkelijk wel gedegouteerd was dat ik eerder op een lijst stond. En zo zijn er nog wel een hoop dingen gebeurd die ervoor zorgen dat zowel ik als een hele groep collega's niet meer achter de huidige aanpak staan.
Als je dan nog eens 'leidinggevenden' hebt die eenmaal in de media compleet andere dingen gaan zeggen dat wat er werkelijk aan't gebeuren is dan is de kous helemaal af.