Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, maar wel vanaf een zekere leeftijd. Minder groepen die besmet kunnen worden. Minder drukte op het openbaar vervoer (een kind van 6j stuur je niet alleen het openbaar vervoer op, dat zijn andere leeftijdscategoriën). Het biedt ruimte om de aanwezige kinderen meer te spreiden in kleinere groepen, om pauzes meer te spreiden en zo dus minder kinderen tegelijkertijd op de speelplaats/refter te hebben.
Buitenschoolse activiteiten zouden volledig teruggeschroefd moeten worden. Is een onnodig speelveld voor het virus (mengt verschillende klasbubbels met elkaar). Je ziet in de cijfers dat het virus nu met de nieuwe varianten wel dominanter wordt bij kinderen, dat kan je niet negeren bij het nemen van verstrengingen.
Vanaf welke leeftijd kan een kind volgens u zelfstandig afstandsonderwijs volgen? Dat gaat heus niet over lagere school leeftijd.

En het is een beperkte lockdown, want scholen blijven open + je mag in een straal van 10km rond je huis buitenkomen (en met mensen afspreken en activiteiten buiten doen).
En de avondklok gaat van 18u => 19u.
Allé, een avondklok tot 19u en je mag in een straal van 10km je huis uitkomen (terwijl quasi alle zaken nog dicht zijn).
Wat een beperkte lockdown, ja.

Denk niet dat het morgen zo'n vaart zal lopen qua verstrengingen. Veel Waalse politici hebben het gehad, Jambon is ook een koele minnaar van bepaalde maatregelen. Komt goed.

Allé, een avondklok tot 19u en je mag in een straal van 10km je huis uitkomen (terwijl quasi alle zaken nog dicht zijn).
Wat een beperkte lockdown, ja.
Zot he?
De normalisatie slaagt toe met al die "tijdelijke" maatregelen. Sevens gaat fox hier nog stellen dat wij eigenlijk volledig geen maatregelen hebben en het rijk der vrijheid te vinden is in België.

Avondklok vanaf 19u en maximum 10km rond je huis mogen komen een beperkte lockdown noemen :oink: Wat is een volledige lockdown dan, alles dicht en iedereen op huisarrest? Misschien moet de regering al enkelbanden beginnen inslaan om in een volgende fase in te zetten.

Vanaf welke leeftijd kan een kind volgens u zelfstandig afstandsonderwijs volgen?
In vlagen van afkoelingsweken moet dat ergens vanaf 10 jaar mogelijk zijn, je ontneemt ze daarmee niet volledig ondersteuning. Lijkt mij efficiënter dan winkels weer onnodig dicht te smijten, dat is een peulschil van de besmettingen maar wel 1 die heel de samenleving bakken geld kost. Elke maatregel heeft een impact, elke maatregel is moeilijk maar men mag nu toch wel eens de kostenbatenanalyse maken. We zitten met een pandemie, het is voor niemand een ideale situatie.
@iamhollywood Er is al afstandsonderwijs in middelbaar he (50%)
Dat is nog altijd 50% van de tijd dat er wel groepen samenzitten in een klaslokaal. Het risico is er nog altijd. Een verlenging van de paasvakantie via afstandsonderwijs lijkt mij efficiënter dan 50% van de tijd toch samen te hokken.

Denk niet dat het morgen zo'n vaart zal lopen qua verstrengingen. Veel Waalse politici hebben het gehad, Jambon is ook een koele minnaar van bepaalde maatregelen. Komt goed.
Jambon heeft zich hiermee wel belachelijk gemaakt https://www.hln.be/binnenland/jambo...p-1-april-om-problemen-te-vermijden~a4f128e5/

Dus die kerel hangt liever de populist uit.. En dat is dan minister president, nog niet eens verkozen door het volk trouwens. Hij stond op een Federale lijst, maar gaat wel minister president spelen.

Avondklok vanaf 19u en maximum 10km rond je huis mogen komen een beperkte lockdown noemen :oink: Wat is een volledige lockdown dan, alles dicht en iedereen op huisarrest? Misschien moet de regering al enkelbanden beginnen inslaan om in een volgende fase in te zetten.
Vraagt eens in China wat een volledige lockdown is...

Ja hetgeen er gebeurd in Frankrijk is en blijft een beperkte lockdown.

Jambon heeft zich hiermee wel belachelijk gemaakt https://www.hln.be/binnenland/jambo...p-1-april-om-problemen-te-vermijden~a4f128e5/

Dus die kerel hangt liever de populist uit.. En dat is dan minister president, nog niet eens verkozen door het volk trouwens. Hij stond op een Federale lijst, maar gaat wel minister president spelen.
Is toch gewoon het partijstandpunt. Ze moeten toch met iets scoren hé... want met effectief beleid scoren dat is te moeilijk. Vraag dat maar aan de zonnepaneeleigenaren.

In vlagen van afkoelingsweken moet dat ergens vanaf 10 jaar mogelijk zijn, je ontneemt ze daarmee niet volledig ondersteuning. Lijkt mij efficiënter dan winkels weer onnodig dicht te smijten, dat is een peulschil van de besmettingen maar wel 1 die heel de samenleving bakken geld kost. Elke maatregel heeft een impact, elke maatregel is moeilijk maar men mag nu toch wel eens de kostenbatenanalyse maken. We zitten met een pandemie, het is voor niemand een ideale situatie.

Dat is nog altijd 50% van de tijd dat er wel groepen samenzitten in een klaslokaal. Het risico is er nog altijd. Een verlenging van de paasvakantie via afstandsonderwijs lijkt mij efficiënter dan 50% van de tijd toch samen te hokken.
Maar hoe ga jij winkels openhouden als de helft van uw personeel met kinderen thuis zit waarvoor ze moeten thuisblijven?

Lager onderwijs en zelfstandig afstandsonderwijs lijkt me moeilijk. Niet vergeten dan er ouders zijn die beide uit werken gaan. Een 10jarige laat je geen hele dag alleen thuis.

Mijn jongste zoon, 4e middelbaar bso, die mist gewoon 50% van zijn lessen door het afstandsonderwijs. Praktijkvakken kan je onmogelijk geven via afstandonderwijs. In zijn geval is dat 22 van de 34 uur.

Vraagt eens in China wat een volledige lockdown is...

Ja hetgeen er gebeurd in Frankrijk is en blijft een beperkte lockdown.

Blij te horen dat het lichtend voorbeeld van mensenrechten, China, ondertussen de maatstaf is om maatregelen aan af te meten. Ik meet maatregelen liever af aan wat redelijk is in een westerse, democratische beschaving en dan is de vrijheid van mensen beperken tot 10 km rond hun woning overdag en tot hun woning vanaf 19u, een extreme maatregel, geen beperkte. Zeker als er voor die maatregelen dan niet eens een aantoonbaar verband is met beperking van besmettingen.

Blij te horen dat het lichtend voorbeeld van mensenrechten, China, ondertussen de maatstaf is om maatregelen aan af te meten. Ik meet maatregelen liever af aan wat redelijk is in een westerse, democratische beschaving en dan is de vrijheid van mensen beperken tot 10 km rond hun woning overdag en tot hun woning vanaf 19u, een extreme maatregel, geen beperkte. Zeker als er voor die maatregelen dan niet eens een aantoonbaar verband is met beperking van besmettingen.
18u trouwens al, 19u komt het virus op straat en is het te gevaarlijk om buiten te mogen komen

Neen, maar wel vanaf een zekere leeftijd. Minder groepen die besmet kunnen worden. Minder drukte op het openbaar vervoer (een kind van 6j stuur je niet alleen het openbaar vervoer op, dat zijn andere leeftijdscategoriën). Het biedt ruimte om de aanwezige kinderen meer te spreiden in kleinere groepen, om pauzes meer te spreiden en zo dus minder kinderen tegelijkertijd op de speelplaats/refter te hebben.
Buitenschoolse activiteiten zouden volledig teruggeschroefd moeten worden. Is een onnodig speelveld voor het virus (mengt verschillende klasbubbels met elkaar). Je ziet in de cijfers dat het virus nu met de nieuwe varianten wel dominanter wordt bij kinderen, dat kan je niet negeren bij het nemen van verstrengingen.
Hoezo? In welke cijfers zie jij dat?
Dit is het percentage van de groep 0-20j van het aantal nieuwe besmettingen over tijd:
GOD8Pwy.png

Dus wat hebben de nieuwe varianten hiermee te maken?

Of zie je het eerder in de absolute waarden (waar ik het ook niet in zie):
9KAJqEB.png

Bron is da officiële dataset van Sciensano (hier onder datasets te vinden).

De pot op met de "verlichting" en "mensenrechten". We zijn hier om op een beschaafde manier in overlevingsmodus te gaan zonder massapaniek of hamstergedrag. Kom dus niet af met "volgens grondwet artikel bla bla sectie bla bla paragraaf bla bla " mag ik mijn woning verlaten. Doel is nu om niet dood te gaan of blijvend schade te hebben aan dit virus. Uw velletje papier met uw rechten vullen we achteraf wel in. Dat juridische gekakel gaat u niet redden hoor.

Ik heb geen problemen met afkoelingsweken of verlengingen van vakanties ze. Maar uw statement is gewoon te kort door de bocht (en leek in eerste instantie niet eens over een afkoelingsweek te gaan hé).

Maar nee, die 10jarige kunt ge niet alleen thuislaten en als ge de sjans hebt om thuis te werken kunt ge die zelfs nog altijd niet helemaal zelfstandig de les laten volgen. Enerzijds omdat ge hem/haar zult moeten helpen met het opstarten van de les. Anderzijds omdat ge 10jarige echt geen uren voor de computer kunt zetten. Dat is in de praktijk dan enkele uren les en taken, waarvoor ge opnieuw begeleiding van de ouders nodig hebt.

En dat zijn dan de kinderen die de sjans hebben van (genoeg?) Computers thuis te hebben om de les te kunnen volgen, genoeg ruimte thuis hebben om aandachtig de les te kunnen volgen en de nodige sociale ondersteuning hebben (enerzijds controle dat ze volgen, anderzijds hulp bij verwerken leerstof).

De eenvoudigste maatregel is en blijft thuiswerk - wat echt wel beter kan, als ge wilt ingrijpen bij jonge kinderen kunt ge eerder hobby's stopzetten en eventueel een week verlof aan een vakantie hangen (met dat risico dat er veel kinderen bij de grootouders terechtkomen...).

Persoonlijk zie ik ook het probleem niet zo met sluiten van niet-essentiële winkels - als dat volgens experts een nuttige maatregel is - met de caveat dat webshops en bestellen en afhalen nog altijd kan (ook vorige keer kon dit nog). Dat van die bakken vol geld wil ik nog zien. Ik denk dat ge u niet realiseert hoeveel geld we er in de gezondheidszorg (noodgedwongen) tegenaan aant smijten zijn.

Ik denk dat iedereen de indruk heeft dat de cijfers hoog blijven ondanks de huidige maatregelen dat er een groot misverstand is. Stel je voor dat NL en FR geen avondklok zouden hebben, zij zijn eerder dan wij getroffen door de varianten en blijven ook kampen met uitbraken, stel dat er zonder die maatregelen de boel gewoon helemaal zou geëscaleerd zijn...zou het dat misschien niet zijn en dat dat is waar wij nu voorstaan?

Iedereen denkt een avondklok helpt niet want de cijfers blijven hoog. Ik denk gewoon dat de cijfers nog veel hoger gingen liggen in NL en FR zonder avondklok.

Het enigste wat ons hieruit kan helpen is vaccineren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan