Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verplichten werkt averechts want je creeërt er enkel maar meer wantrouwen tegenover. Dat voedt gewoon de complottheorieën verder aan. Zeker met het AstraZeneca gegeven, ga je nu dit vaccin verplichten terwijl andere landen het niet meer aan hun bevolking willen geven? Lijkt mij geen goed plan.Dat laatste vind ik niet. Je kunt dat als overheid wel eisen. Het is niet omdat het ene vaccin niet verplicht is, dat het andere ook niet verplicht mag zijn.
Die laatsten zwangere vrouwen of mensen met een gerechtvaardigde medische reden mogen dan gerust een uitzondering krijgen. Het is echter fout om die op éénzelfde niveau te plaatsen als anti-vaxxers, dat is willen maar niet kunnen versus kunnen maar niet willen.
Al die idioten die geloven in complottheorieën over computerchips of die zich als elektricien of whatever die toevallig kan Googlen en denkt dat die "research" gedaan heeft en/of anti-vax Faceboekgroepen volgen, die verdienen het gerust om gevolgen te ondervinden van hun daden.
Ik zou daar overigens behoorlijk ver in gaan:
De Zevende Dag van afgelopen weekend was op dat vlak een zoveelste dieptepunt, bah...
- Kans gekregen op een vaccin maar geweigerd? Reisverbod.
- Voor mijn part zelfs verbod op toegang tot alles van restaurants, pretparken, bioscopen en festivals. Zelfs in openlucht.
- Eénmaal kinderen ook in aanmerking komen voor vaccinatie en kans gekregen maar geweigerd door kind en/of ouders? Geen toegang meer tot kinderopvang of school.
De vrijheid is tot hiertoe afgenomen geweest om iedereen te beschermen en om ervoor te zorgen dat de zorgsector niet instort. Ook jij loopt medisch een risico, al is het dan waarschijnlijk veel kleiner en met veel minder zware gevolgen dan een oudere.Euh, 100% van de bevolking is al langer dan een jaar de vrijheid afgenomen vanuit "een soort van" solidariteitsprincipe. Als het aan mij lag, zou ik mijn bomma persoonlijk in haar graf gerold hebben en die van u erbij als ik daardoor naar Graspop had kunnen gaan.
Wat bedoel je met grotere impact op ons leven?We betalen godverdomme al de pensioenrekening, we betalen de toekomstige begrotingsfactuur, én we zitten met een grotere impact op ons leven en welzijn, én we zijn momenteel niet beschermd tegen dat virus, én zij zouden dan nog eens de cocktailtjes kunnen gaan drinken?
En wat met mensen die zich om religieuze redenen niet willen laten vaccineren?
Idealiter laat iedereen zich vaccineren hé, daar ben ik volledig mee akkoord.
Maar we moeten de mens de vrije keus laten.
Dat is hoe onze maatschappij nu werkt.
Mensen mogen ook nog altijd kiezen op wie ze stemmen, welke religie ze volgen
Wel grappig hoe burgers en politici in België denken dat ze iets te zeggen hebben over dat paspoort. Dat is de EU die dat beslist. En zelfs al beslist de EU dat ze het niet invoeren, dan gaan de vakantielanden het zelf wel invoeren...
België heeft daar echt niks in te zeggen
Wel grappig hoe burgers en politici in België denken dat ze iets te zeggen hebben over dat paspoort. Dat is de EU die dat beslist. En zelfs al beslist de EU dat ze het niet invoeren, dan gaan de vakantielanden het zelf wel invoeren...
België heeft daar echt niks in te zeggen
De bevolking... Van België, waar de vaccinatie vast loopt.De EU heeft al geen beste beurt gemaakt in heel de Corona-crisis en staat onder druk in tal van landen. Als ze zichzelf helemaal willen opblazen moeten ze vooral beslissingen nemen nu waar de bevolking niet mee akkoord is.
En welk land is dat binnen de EU ? De vaccinatieverschillen tussen de verschillende EU-landen is niet zo groot .De bevolking... Van België, waar de vaccinatie vast loopt.
Landen waar de vaccinatie vlot gaat, zullen allemaal voorstander zijn.
De bevolking... Van België, waar de vaccinatie vast loopt.
De landen die leven van toerisme? Neen die zullen geen voorstander zijn.De bevolking... Van België, waar de vaccinatie vast loopt.
en wat als dan morgen de EMA een negatief advies geeft over AstraZeneca (kleine kans maarja)Wouter Beke heeft effectief aan AstraZeneca gevraagd of Vlaanderen de reserves van landen die het momenteel niet gebruiken mag overnemen. Ze gingen het bekijken.
Ik durf dat antwoord nu al voorspellen eigenlijk.
Als ik uw uitleg lees, dan is de TL;DR versie hiervan 'ikke niet, dan de rest ook niet'. Bon, ieder zijn mening maar ik zie er het nut niet van in om iedereen in de miserie te houden terwijl we een deel ervan zouden kunnen verlossen.
Maar ik herhaal: dit is enkel puur principieel, praktisch denk ik dat zo'n paspoort de situatie enkel erger gaat maken zolang niet iedereen gevaccineerd kan worden.
gaat dus niet op.De vrijheid is tot hiertoe afgenomen geweest om iedereen te beschermen en om ervoor te zorgen dat de zorgsector niet instort. Ook jij loopt medisch een risico, al is het dan waarschijnlijk veel kleiner en met veel minder zware gevolgen dan een oudere.
En welk land is dat binnen de EU ? De vaccinatieverschillen tussen de verschillende EU-landen is niet zo groot .
In geen enkel EU-land gaat de vaccinatie vlot t.o.v. UK en USA. In sommige gaat het vlotter dan in België maar ook zij zijn slachtoffer van de slechte Europese contracten.

Ik zag net ergens een cijfer passeren: momenteel zou ongeveer 3,5% van de EU bevolking volledig gevaccineerd zijn (2 dosissen).
![]()

Als het alternatief gesloten grenzen is zullen die net wel voorstander zijn.De landen die leven van toerisme? Neen die zullen geen voorstander zijn.
Nee? Maar daar zal het cijfer een pak hoger liggen, met kanttekening dat iedereen daar maar 1 dosis heeft gekregen misschienheb je die van VK bekeken![]()