1. Het mag dus. Wij gaan regelmatig naar het strand en NERGENS is het gigantisch druk. Élk strand is toegelaten, dus geen kwestie van "het juiste strand kiezen". Er zijn géén beperkingen op al dan niet auto etc. Dat is al héél lang geleden.
Natuurgebieden zijn ook nog zo'n mogelijkheid. Ja, vandaag moet je niet naar de Hoge Venen gaan. Wat betekent dat 99% van de andere natuurgebieden perfect kunnen. Parken? Idem.
2. Net gechecked. Zwembad Ieper:
De beschikbare tijden voor maandag 28 december 2020 zijn:
10:30 - 12:30 uur 0 van 50 beschikbaar
11:00 - 12:30 uur 16 van 50 beschikbaar
13:30 - 15:00 uur 62 van 100 beschikbaar
15:30 - 17:00 uur 54 van 100 beschikbaar
17:30 - 19:00 uur 79 van 100 beschikbaar
19:30 - 21:00 uur 65 van 80 beschikbaar
Het zou me verbazen als dit in andere zwembaden gigantisch anders zou zijn.
Verder zijn er hier voldoende voetbalveldjes, basketballveldjes etc ter beschikking. Lopen of fietsen lukt ook hoor, gisteren nog geskeelerd met de kinderen. Allemaal niet verboden.
3. Nieuwe hobby is saai? tjah... weinig flexibiliteit zou ik dan zeggen.
afspreken met 3 vrienden mag, reizen ook (jammer genoeg), nieuwe mensen ontmoeten ook, fatsoenlijk voor de dag komen ook (huh?). Verenigingsleven ligt wat mij betreft niet stil (maar idd enkel vergaderen op afstand), ...
Kan er véél van wat je zegt niet? Zeker. Maar er kan véél ook nog altijd perfect hoor. Onlangs nog een (winter)picknick met vrienden gedaan, kan perfect. Wél elk apart aan een picknickbank, dat klopt. Maar kinderen konden gewoon spelen.
als iemand zet dat hij veel hinder ondervindt, geef ik hem volledig gelijk. Zegt hij dat het (quasi) totaal gesloten is, dan moet ik eens lachen als het enige waar hij mee afkomt dat lijkste van hierboven is...
Je vergeet 1 cruciaal ding:
Horeca is dicht en takewaypunten/winkels hebben het expliciet verbod gekregen mensen naar het toilet te laten gaan. Dus al wie niet op doenbare afstand van de kust/ardennen/kempen woont maakt die verplaatsing niet. Ik ben na 9 maand onze lokale parken en bossen wel al beu gezien!
Je mag met mensen buiten wandelen maar daar is het vandaag minder en minder het weer voor (-> mensen worden eenzaam in hun kot gejaagd). Je kan nieuwe mensen buiten ontmoeten maar dan wel met mondmasker aan.
Mijn ‘creatieve oplossingen’:
-online zoom sportlessen (je hebt even contact met de mensen van uw club. De lessen worden opgenomen dus op een loos vervelingsmoment doe ik ze nog eens opnieuw)
-iedere vrijdagavond doen we een zoom-dansles in verkleedthema en kleed ik er de living wat naar aan (feestje op mezelf)
-iedere lunchpauze wandeling met de hond om onder het thuiswerk toch eens buiten te komen
-af en toe iets boeken aan zee/de ardennen om weg te zijn
-klusjes/opruimwerk dat blijven liggen is
-eens een jaar actief kerstkaartjes gemaakt via smartphoto en massaal uitgestuurd naar vrienden/familie die je niet kan zien
-wat meer nieuwe recepten proberen en verdiepen in gezonde voeding
-met de hond eens naar lokaal park/speelweide
-toch alleen eens gaan ‘fun’ shoppen om buiten te zijn en een favo latte af te halen
Maar na 9 maand ben je het beu en glijdt die vrolijkheid en enthousiasme weg hoor. De last van weinig sociaal contact wordt steeds zwaarder, zeker tijdens de kerstdagen. Ik zie oprecht op tegen de periode na het kerstverlof, het wordt een hels drukke periode en heb het gevoel nu al oververmoeid te zijn omdat er te weinig spontane uitlaatkleppen zijn. De late lente/zomer was zeer goed doenbaar en zelf aangenaam, er was ergens minder rush als ander jaren en kon meer dan voldoende ontspanning/contacten opzoeken. Maar welk perspectief hebben we dat deze zomer even ‘los’ zal kunnen zijn? We hebben vandaag als enig perspectief dat komende 3 maand al zeker even ‘creatief’ worden als vandaag. En dat neemt de motivatie weg. Mensen zijn meer verdeeld dan ooit, je zou gaan schrik krijgen van uw eigen buren. En iedereen mag daar zijn sticker/oordeel op plakken, maar van mij mag er perspectief gaan komen.