Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Forse stijging van aantal besmettingen in Vlaanderen, voorlopig nog niet in Brussel/Wallonië, maar ook daar is er geen echte sprake meer dan een daling. Aantal hospitalisaties daalt ook minder hard dan normaal zou zijn voor deze dag van de week.

Aantal tests stijgt echter nog altijd, da's wel goed, maar het mag nog iets vlugger stijgen.

ivm de discussie van gisteren: het aantal vaccinaties gaat écht wel stevig omhoog nu. Op basis van voorlopige cijfers zitten we nu al aan 28,5% meer vaccinaties dan vorige week (8/3 tov 1/3). Hopen dat het zo blijft stijgen :)

Kan iemand me hier even wat goeie moed geven en vertellen waarom we binnenkort weer terug naar het "normale" leven kunnen ? Want ik zie het op dit moment nog niet snel gebeuren. In Peer is heel het rusthuis 2x ingeent, al een poos geleden en daar is er nu een uitbraak (10 besmettingen). Ingeent zijn houdt besmettingen niet tegen correct ? Dus dat virus zal nooit verdwijnen, of toch nie snel ? Waarom zouden we dan terug naar het normale leven kunnen ?

Kan iemand me hier even wat goeie moed geven en vertellen waarom we binnenkort weer terug naar het "normale" leven kunnen ? Want ik zie het op dit moment nog niet snel gebeuren. In Peer is heel het rusthuis 2x ingeent, al een poos geleden en daar is er nu een uitbraak (10 besmettingen). Ingeent zijn houdt besmettingen niet tegen correct ? Dus dat virus zal nooit verdwijnen, of toch nie snel ? Waarom zouden we dan terug naar het normale leven kunnen ?

Denk dat jij dat in Lommel bedoelt?
Die besmettingen zijn per toeval bij een routine controle aan het licht gekomen. Mensen waren amper ziek.

Dus nee, het vaccin beschermt je niet 100% tegen besmetting, maar als je besmet wordt is de kans dat je echt ziek wordt enorm veel kleiner.
Van die 10 hadden er maar 2 symptomen meen ik en dat waren heel lichte symptomen.

Zonder het vaccin lagen er daar misschien 5-7 van in het ziekenhuis

Besmet raken hoeft daarom niet per se ziek te betekenen. Iemand die gevaccineerd is kan nog besmet raken maar amper symptomen hebben. Ik denk da we eens het gros gevaccineerd is echt niet meer naar besmettingen mogen kijken.

Denk dat jij dat in Lommel bedoelt?
Die besmettingen zijn per toeval bij een routine controle aan het licht gekomen. Mensen waren amper ziek.

Dus nee, het vaccin beschermt je niet 100% tegen besmetting, maar als je besmet wordt is de kans dat je echt ziek wordt enorm veel kleiner.
Van die 10 hadden er maar 2 symptomen meen ik en dat waren heel lichte symptomen.

Zonder het vaccin lagen er daar misschien 5-7 van in het ziekenhuis
Weet men al wat van de gevolgen van een besmetting na inenting, op lichamelijk vlak dan ? Je hoorde toch altijd verhalen van bloedstolsels, organen die gingen ontsteken etc ... zou dat dan ook veel minder zijn ?

Weet men al wat van de gevolgen van een besmetting na inenting, op lichamelijk vlak dan ? Je hoorde toch altijd verhalen van bloedstolsels, organen die gingen ontsteken etc ... zou dat dan ook veel minder zijn ?

Alle huidige vaccins zorgen ervoor dat je niet meer in ziekenhuis belandt met COVID. Dus al die symptomen die je beschrijft gaat je niet meer tegenkomen. Ik zou denken dat met zulke symptomen je toch in ziekenhuis zou belanden :D

Is er eigenlijk al iets geweten over de timing wanneer een nieuwe inenting nodig is (dus hervaccinatie) ? 6 maand, 1 jaar, 2 jaar?
Natuurlijk rekening houdende dat het niet moet wegens mutaties.

@Renegadexxripxx Een jaarlijkse booster wordt onderzocht maar we weten pas of het nodig is na een jaar, dus het is koffiedik kijken.

Een aantal preprints op NEJM en Lancet lijken te wijzen op hoge graad van antistoffen voor lange tijd.

Aangezien we te maken hebben met mutaties in de praktijk is de theoretische vraag van levenslange immuniteit voorlopig niet aan de orde als ze boosters voor de varianten ook zullen inspuiten op een jaarlijkse basis.

Wegens mogelijke bijwerkingen.
Daar frons ik dan toch even de wenkbrauwen bij. Vooral in het licht van het vorige nieuws, waarbij Denemarken en Oostenrijk specifiek Europees toch vies aangekeken worden door de andere lidstaten, omdat zij buiten Europa om gaan en deals maken met Israël.

Mogelijke bijwerkingen..maar vind niets terug of het al dan geen ergere bijwerkingen zijn. Bon..als ze effectief stoppen, lijken de bijwerkingen mij niet zomaar kleine zaken te zijn zoals hoofdpijn/spierpijn enzo..

Mijn vriendin heeft een longaandoening en heeft suuuuuper veel schrik voor het vaccin. Niet voor het concept "vaccin", maar omdat we er zo weinig over weten. haar dokter en ouders pushen haar, maar ze wil liever nog wachten tot er meer info is. Zo'n artikel zal haar natuurlijk ook niet helpen in het maken van een beslissing

Meerdere mensen met bloedproppen na dat vaccin en iemand gestorven. Dus nu eerst uitvissen wat er aan de hand is.
Lol als dat is, is het een no-go voor mijn vriendin. Ze heeft dit 7-8 jaar geleden gehad... En hierdoor is onze ssv voor de lening geweigerd geweest...dus no way dat we da nog eens meemaken

Maar dat vaccin is nu toch wel al door honderdduizenden mensen gebruikt? Hoeveel mensen daarvan hebben er bloedproppen?
Men is het aan het onderzoeken in Denemarken, uit voorzorg.
Voor hetzelfde geld, gaat het hier om een dikke vrouw van 85 jaar die heel haar leven obesitas heeft gehad en nu door de bijwerkingen v an het vaccin gestorven is. We weten dat niet en Denemarken gaat uit voorzorg dan even alles stopzetten om het uit te zoeken.

Als je het mij vraagt, een enorm belachelijke overreactie, vooral wanneer andere landen dit blindelings gaan beginnen volgen.
Dat de EU op ramkoers ligt met Astrazeneca zal er ook wel voor iets tussenzitten, ben er zeker van dat men met het Pfizer vaccin nooit zulke drakonische voorzorgen zou genomen hebben.

Meerdere mensen met bloedproppen na dat vaccin en iemand gestorven. Dus nu eerst uitvissen wat er aan de hand is.
Wegens mogelijke bijwerkingen.
Daar frons ik dan toch even de wenkbrauwen bij. Vooral in het licht van het vorige nieuws, waarbij Denemarken en Oostenrijk specifiek Europees toch vies aangekeken worden door de andere lidstaten, omdat zij buiten Europa om gaan en deals maken met Israël.

Waren dat bijwerkingen die vrij snel optraden? Of na langere tijd? (ik vind niet direct info)
Wat een miserie toch allemaal... :frown:

Men is het aan het onderzoeken in Denemarken, uit voorzorg.
Voor hetzelfde geld, gaat het hier om een dikke vrouw van 85 jaar die heel haar leven obesitas heeft gehad en nu door de bijwerkingen v an het vaccin gestorven is. We weten dat niet en Denemarken gaat uit voorzorg dan even alles stopzetten om het uit te zoeken.

Als je het mij vraagt, een enorm belachelijke overreactie, vooral wanneer andere landen dit blindelings gaan beginnen volgen.
Dat de EU op ramkoers ligt met Astrazeneca zal er ook wel voor iets tussenzitten, ben er zeker van dat men met het Pfizer vaccin nooit zulke drakonische voorzorgen zou genomen hebben.

Mja, we laten ons de hele pandemie al leiden door paniek en overreactie .

Het is ook wel zo dat er in het VK al miljoenen mensen een AZ dosis gehad hebben, en daar zijn ook heel veel mensen met overgewicht...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan