Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jazeker,akkoord...ons moeder had haar vaccin normaal 2 dagen nadat ze is opgenomen met 40,6 graden koorts...is nu 2 maal uitgesteld maar nu is ze erdoor,wat eigelijk een klein mirakel is want de huisarts dacht dat ze het niet ging halen

En ik had haar aangestoken,dus khad een redelijk schuldgevoel.
Haar redding is dat ze een dikke maand geleden geopereerd is en voorlopig geen chemo krijgt.
Int midden vd chemo was dit zeker fataal geweest.
Echt puur geluk en toeval.

Reden te meer om u aan die maatregelen te houden die wél nog steeds gelden zeker?

Ik wil echt geen complottheorie lanceren.
Maar ikzelf ben tijdje geleden besmet geraakt,mijn moeder die wonder boven wonder ondanks kanker uit het ziekenhuis ontslaan is sinds zaterdag,toch wel wat collega's op het werk en mijn broer.
Ik lees berichten dat de besmettingen drastisch dalen maar ik heb nog nooit van zolang het bezig is in mijn directe omgeving zoveel mensen positief weten testen...ook mensen waar ik absoluut geen contact mee heb gehad.
Ik ben daar echt niet alleen in.
Ik kan er niet aan doen maar vind dat dat zaakje stinkt.
Sleur mij er nu aub niet door maar het valt wel op.
Ik ben onder die mensen niet de enige die dat zegt.
Kvind dat toch vrij verontrustend om eerlijk te zijn.
Dit is waarschijnlijk een momentopname bij je. Ik heb exact het tegenovergestelde.

Het laatste jaar heb ik enkel weet van volgende bevestigde besmettingen in mijn directe omgeving:
- Een verre tante van mijn moeder en haar man
- Eén collega op het werk (en geassocieerde familie, behorend tot een bepaalde religie dus die hebben het daar allemaal in één ruk gehad)
- Nonkel (hij was niet besmet) van mijn vriendin is in contact gekomen in de hobby club met iemand die positief getest had
- De zoon en zijn vrouw van een vriendin van mijn moeder
- Een collega van de schoonmoeder op het werk

C'est tout langs mijnen kant. Op dit moment de laatste twee maanden ken ik niemand die positief is in de vriendengroep, op het werk of in de familie. De eerste opgesomde besmetting was van in maart 2020, laatste opgesomde is eind februari 2021.

Laatst bewerkt:
Kheb haar ook niet bewust besmet,pas nadat ik een papier kreeg op het werk dat mijn collega positief bleek te zijn heb ik mij afgezonderd.
2 sneltests gedaan trouwens die beiden negatief waren,en me een vals gevoel v veiligheid gaven.
Die dingen werken trouwens voor geen meter want via de dokter diezelfde dag was ik positief.
En toen was het allang te laat.
Maar eind goed al goed,beeld u in dat zoiets slecht afloopt...

Heb der nog eentje gevonden na heel lang na te denken.

Enfin soit alles hang dan ook wel af van locatie. Ik woon in een gemeente die in de zomer van 2020 net niet op nul stond. Nu ik heb de zomer van 2020 ook best wel serieus opgepast met waar ik kwam en naartoe ging. Ik heb de indruk dat dit wel aanwezig was in onze gemeente, en het draagvlak anno juli/augustus er wel voor heeft meegeholpen.

Ik denk dat er velen dit nog gaan doen. We zijn globaal gezien toch allemaal wat voorzichtiger geworden. Alhoewel, hoe ze tegenwoordig bezig zijn. De regeltjes worden toch wel vreemder met de dag. Ik veronderstel dat het draagvlak hier toch ook weeral een knauw van gaat krijgen.
Zo zie ik niet echt in hoe 500 euro te dokken voor een traiteur mij gaat beschermen van Corona. Enfin, het zal wel iets Brasschaats/La Hulpes zijn zeker? Want Jan modaal denkt gewoon: kust eens allemaal mijn kloten.

Laatst bewerkt:
Wereldvreemd inderdaad.
Past in het rijtje: “je mag alleen bezoek ontvangen als je niet in een rijhuis woont”.
Ik vraag me nu wel af hoeveel man er mag gaan kakken in huis en ofdat "Tante Germaine" haar schepje moet meebrengen.

Of misschien moet de traiteur hierop toezien dat nonkel Lucien zijn schepje bovenhaalt en achter de rhododendrons kakt?

Laatst bewerkt:
Heb daarstraks een 'bejaarde vrouw' geholpen in de Colruyt. Ze moest een doos wijn hebben maar was te hoog voor haar. Maar mocht dat wel van onze politici of mag enkel een winkelmedewerker dat? :unsure:

Heb daarstraks een 'bejaarde vrouw' geholpen in de Colruyt. Ze moest een doos wijn hebben maar was te hoog voor haar. Maar mocht dat wel van onze politici of mag enkel een winkelmedewerker dat? :unsure:
Dat mag enkel als je in de achtervolging zijt op een pretentiewijf met een bmw die u gecoupeert heeft bij het ritsen

Zo'n dingen zijn om moedeloos van te worden. Het kinderlijk egoïsme van de medemens heeft dermate proporties aangenomen dat ik soms niet meer weet hoe de solidaire maatschappij verder moet na de pandemie.

Aan de andere kant, er zitten veel weigeraars in Brussel, dus nu worden die vaccins toch gebruikt. Ik vraag me alleen af hoe dit de cijfers heeft beïnvloed.

Je kon haar even goed gemuild hebben. Een kiss of death alst ware.

Aan de andere kant, er zitten veel weigeraars in Brussel, dus nu worden die vaccins toch gebruikt. Ik vraag me alleen af hoe dit de cijfers heeft beïnvloed.
Sciensano registreert de mensen bij mijn weten op basis van hun adres in het RRN, dus de Brusselse vaccins staan dan (correct) geregistreerd alsof het Vlamingen betreft.

Burgers die een loophole gebruiken die reeds bestond en wagenwijd open stond (en de verantwoordelijkheid is van degene die het platform ontwikkeld & uitgerold heeft) om wat plekken in de rij op te kunnen schuiven: afdreigen met boetes.

Burgemeester die haar positie misbruikt om actief zichzelf en bevrienden vooraan de rij te forceren terwijl de vaccinatiesituatie toen veel ernstiger was, daarbij niet schuwend om anderen weg te willen duwen die rechtmatig al op die positie stonden “if need be”: betaald verlof met volledige wedde.

En dan zijn er die zich oprecht afvragen waarom mensen een degout van de politiek hebben.

Laatst bewerkt:
Burgers die een loophole gebruiken die reeds bestond en wagenwijd open stond (en de verantwoordelijkheid is van degene die het platform ontwikkeld & uitgerold heeft) om wat plekken in de rij op te kunnen schuiven: afdreigen met boetes.

Burgemeester die haar positie misbruikt om actief zichzelf en bevrienden vooraan de rij te forceren terwijl de vaccinatiesituatie toen veel ernstiger was, daarbij niet schuwend om anderen weg te willen duwen die rechtmatig al op die positie stonden “if need be: betaald verlof met volledige wedde.

En dan zijn er die zich oprecht afvragen waarom mensen een degout van de politiek hebben.

Ze mogen allemaal even hard de boom in hoor, dat is gegarandeerd hetzelfde volk dat in maart vorig jaar het wc papier heeft opgekocht.

Ik blijf wel standvastig dat de daling vd cijfers niet klopt.
Houdt ook geen enkele logische steek.
Vorig jaar hetzelfde gezien,dat heeft niet erg lang geduurd.
En ik ben geen anti vaxxer,hoe sneller hoe liever,is me bevestigd dat na men besmetting men eerste prik extra beschermt...
Kheb gewoon de indruk dat het niet anders kan,faillissementen om de hoek,te grote schulden,een sociaal drama ...kben ondertussen al vrij zeker dat we hiermee zullen moeten leven en nooit zal weggaan.
En zeker nu de zomer eraankomt men de schade economisch wilt beperken.
Kdenk dat massahysterie gewoonweg niet ver weg meer is en mensen echt kwaad gaan worden als er nog is een zomer op slot gaat,want we zijn toch aant vaccineren.
Het geduld is op ...ma sorry ik geloof echt niet dat de cijfers omlaag gaan

Ik blijf wel standvastig dat de daling vd cijfers niet klopt.
Houdt ook geen enkele logische steek.
Het houdt vele logische steken. Vaccinatie? beter weer?
Joe Random zei:
Vorig jaar hetzelfde gezien,dat heeft niet erg lang geduurd.
ongeveer gans de zomer behalve in het Antwerpse.
Joe Random zei:
En ik ben geen anti vaxxer,hoe sneller hoe liever,is me bevestigd dat na men besmetting men eerste prik extra beschermt...
Kheb gewoon de indruk dat het niet anders kan,faillissementen om de hoek,te grote schulden,een sociaal drama ...kben ondertussen al vrij zeker dat we hiermee zullen moeten leven en nooit zal weggaan.
En zeker nu de zomer eraankomt men de schade economisch wilt beperken.
Kdenk dat massahysterie gewoonweg niet ver weg meer is en mensen echt kwaad gaan worden als er nog is een zomer op slot gaat,want we zijn toch aant vaccineren.
Het geduld is op ...ma sorry ik geloof echt niet dat de cijfers omlaag gaan
géén argumenten behalve "in mijn omgeving...". En dan direct zo'n conclusies eraan vasthangen :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan