Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch logisch waarom Van Ranst zich overal in moeit en geen tegenspraak duld? Van Ranst is een overtuigde ultralinkse communist, een mindset die niet meteen bekend staat om zijn tolerantie en medeleven.
Maar tegelijk is hij ook al jaren op social media zwaar politiek geëngageerd, nu hij door zijn profiel van dé corona expert overal word opgevoerd in de media gebruikt hij maar al te graag zijn exposure om ook zij politieke mening meer te pushen en breed kenbaar te maken.

Hij steekt zich maar al te graag weg dat volgens hem het beleid moet gemaakt worden door de politiekers en dat hij zogezegd geen macht heeft, maar tegelijk stelt hij wel dat ge geen politiek ambt moet hebben om aan politiek te doen.

Macht stijgt rap naar het koppeke en corrumpeert heel snel, dat is exact wat er nu door de barsten van Marc zijn facade begint te sijpelen.

Ik denk dat MVR veel doden op zijn geweten heeft.

Zijn gedrag op tv is een reden waarom velen er geen zin meer in hebben. Als hij altijd onmiddellijk voetjes vooruit gaat en met het vingertje zwaait, moet hij ook realiseren dat elke halve procent mensen die door zijn gedrag afhaakt, doden als gevolg heeft (is toch altijd redenering). Dus ik snap zijn gedrag in studios niet. Tenzij hij echt denkt dat zijn gedrag er voor zorgt dat mensen de regeltjes beter volgen??

Dat is toch logisch waarom Van Ranst zich overal in moeit en geen tegenspraak duld? Van Ranst is een overtuigde ultralinkse communist, een mindset die niet meteen bekend staat om zijn tolerantie en medeleven.
Maar tegelijk is hij ook al jaren op social media zwaar politiek geëngageerd, nu hij door zijn profiel van dé corona expert overal word opgevoerd in de media gebruikt hij maar al te graag zijn exposure om ook zij politieke mening meer te pushen en breed kenbaar te maken.

Hij steekt zich maar al te graag weg dat volgens hem het beleid moet gemaakt worden door de politiekers en dat hij zogezegd geen macht heeft, maar tegelijk stelt hij wel dat ge geen politiek ambt moet hebben om aan politiek te doen.

Macht stijgt rap naar het koppeke en corrumpeert heel snel, dat is exact wat er nu door de barsten van Marc zijn facade begint te sijpelen.

Ik denk dat MVR veel doden op zijn geweten heeft.

Zijn gedrag op tv is een reden waarom velen er geen zin meer in hebben. Als hij altijd onmiddellijk voetjes vooruit gaat en met het vingertje zwaait, moet hij ook realiseren dat elke halve procent mensen die door zijn gedrag afhaakt, doden als gevolg heeft (is toch altijd redenering). Dus ik snap zijn gedrag in studios niet. Tenzij hij echt denkt dat zijn gedrag er voor zorgt dat mensen de regeltjes beter volgen??

Not sure if serious....

Deze volg ik toch niet? Jij kunt niet weten hoeveel de cijfers zouden gedaald zijn als de maatregelen door 9/10 strikt gevolgd werden ipv 6/10?
Exactly my point. De virocraten doen altijd alsof regel A naar B (vb bubbels size) een effect heeft op het verloop. Ze modelleren aan de hand van whatever parameters wat er moet gebeuren.

Maar als in realiteit de bubbels size anders is dan wat moet, wat is dan de waarde van de moddelering, de waarde van de nieuwe maatregelen. Om het cru te zeggen, of de bubbels nu officieel 1 2 3 4 mag zijn, in realiteit denk ik niet dat er heel veel zal veranderen...

Not sure if serious....
Wel, als iedereen die zijn bubbel 1 man te groot maakt "doden op zijn geweten heeft", dan heeft MVR er veel op zijn geweten. Of denken we dat na zijn optreden van gisteren er niemand gedacht heeft "pipo, kust mijn kloten met de maatregelen?"

Uiteraard is dat serieus. Voor hij "bekend" is geworden door COVID was Van Ranst al zeer politiek actief op sociale media. Hij ging bv vaak in de clinch met Theo Francken op een manier die een fatsoenlijk debat onwaardig is. Zijn stijl is altijd al 2 voeten vooruit geweest tegen alles wat niet links denkt.
Denkt ge nu echt dat die dat nu ineens wel gescheiden kan houden van zijn academische functie?

In 2016 heeft hij nog het voorwoord geschreven voor een PvdA boek, in 2020 ging hij spreker zijn op de 1-mei viering van de PvdA (wat niet de eerste keer is dat hij daar gaat spreken overigens). In 2019 heeft hij nog met Walter Zinzen staan pleiten omdat hij, hoewel hij zich geen politieker noemt, zich maar al te graag wou moeien in de politieke dotatieregeling voor PvdA.
En dan hebben we het nog niet gehad over zijn Gazacaust-campagne.
Tis niet omdat er tussen alle koeien enen hond loopt dat het niet allemaal boerderijdieren zijn he.

Daarjuist een stuk tegengekomen dat het allemaal toch wel goed samenvat:

"Als wij allen moeten staan juichen dat de dood en de ziekte is afgewend ten koste van alles wat het leven diep betekenisvol maakt, [...] als het uiteen rukken van gezinnen en vriendengroepen een normale aanpak lijkt te zijn [...] dan zeg ik duidelijk :
“Liever niet, zelfs onder druk doe ik hier niet aan mee!”" - Aimé Schrauwen
Soms is het de gehoorzaamheid en niét de ongehoorzaamheid dat het grootste kwaad met zich meedraagt.

Uiteraard is dat serieus. Voor hij "bekend" is geworden door COVID was Van Ranst al zeer politiek actief op sociale media. Hij ging bv vaak in de clinch met Theo Francken op een manier die een fatsoenlijk debat onwaardig is. Zijn stijl is altijd al 2 voeten vooruit geweest tegen alles wat niet links denkt.
Denkt ge nu echt dat die dat nu ineens wel gescheiden kan houden van zijn academische functie?

In 2016 heeft hij nog het voorwoord geschreven voor een PvdA boek, in 2020 ging hij spreker zijn op de 1-mei viering van de PvdA (wat niet de eerste keer is dat hij daar gaat spreken overigens). In 2019 heeft hij nog met Walter Zinzen staan pleiten omdat hij, hoewel hij zich geen politieker noemt, zich maar al te graag wou moeien in de politieke dotatieregeling voor PvdA.
En dan hebben we het nog niet gehad over zijn Gazacaust-campagne.
Tis niet omdat er tussen alle koeien enen hond loopt dat het niet allemaal boerderijdieren zijn he.
Dat boeit toch niemand?

Wel, als iedereen die zijn bubbel 1 man te groot maakt "doden op zijn geweten heeft", dan heeft MVR er veel op zijn geweten. Of denken we dat na zijn optreden van gisteren er niemand gedacht heeft "pipo, kust mijn kloten met de maatregelen?"
De enigen die dom zijn mensen die denken dat MVR een alleenheerser is, zij die geen onderscheid kunnen maken in zijn stijl en zijn inhoud.

Dat boeit toch niemand?
Au contraire, dat zou iedereen moeten boeien. Marc Van Ranst is dieprood gekleurd en zeer politiek uitgesproken, hij is ook altijd een fervent voorstander geweest van manipulatie van de massa (de mondmasker affaires, "nu volhouden om kerst te redden", etc...). Daar geeft/gaf hij zelfs symposia over om collegas uit te leggen hoe dat moet.
Als iemand met die skillset droomt van een communistische samenleving waar de staat alles beslist en de bevolking in heel strakke lijntjes moet lopen, geen bezit heeft en amper vrije keuzes kan genieten dan is dat iemand om continu kritisch naar te kijken.
Als die dan ook nog eens nultolerantie heeft voor kritiek, vragen of andere meningen dan mogen die zijn academische capaciteiten zijn wat ze zijn, enige voorzichtigheid met zijn adviezen en uitspraken is dan toch wel geboden.

En bon, zijn academische capaciteiten hebben hem ook niet tegengehouden om keihard op zijn bakkes te gaan door de Mexicaanse Griep falikant te mismanagen. Het schol niet veel of de complete orde van geneesheren wou hem lynchen.

Dat boeit toch niemand?

De enigen die dom zijn mensen die denken dat MVR een alleenheerser is, zij die geen onderscheid kunnen maken in zijn stijl en zijn inhoud.

Wel, je moet je aanpassen aan de mensen en niet iedereen aan jou.

Als er veel debielen zijn die het onderscheid niet kunnen maken, is het aan hem om daar rekening mee te houden in zijn rol.

De wereld is niet fair of correct, enige pragmatiek is vereist. Dus geen debieliteiten op tv met als uitleg "de mensen moeten dat kunnen plaatsen". Ze kunnen dat niet, hoe erg je dat ook wil.

"Als wij allen moeten staan juichen dat de dood en de ziekte is afgewend ten koste van alles wat het leven diep betekenisvol maakt, [...] als het uiteen rukken van gezinnen en vriendengroepen een normale aanpak lijkt te zijn [...] dan zeg ik duidelijk :
Soms is het de gehoorzaamheid en niét de ongehoorzaamheid dat het grootste kwaad met zich meedraagt.
Dan moeten we misschien ook stoppen met de jacht op terroristen. Vandaag las ik dat er dagelijks meer mensen sterven aan covid, dan dat er doden vielen bij de aanslag in Zaventem...

Au contraire, dat zou iedereen moeten boeien. Marc Van Ranst is dieprood gekleurd en zeer politiek uitgesproken, hij is ook altijd een fervent voorstander geweest van manipulatie van de massa (de mondmasker affaires, "nu volhouden om kerst te redden", etc...). Daar geeft/gaf hij zelfs symposia over om collegas uit te leggen hoe dat moet.
Als iemand met die skillset droomt van een communistische samenleving waar de staat alles beslist en de bevolking in heel strakke lijntjes moet lopen, geen bezit heeft en amper vrije keuzes kan genieten dan is dat iemand om continu kritisch naar te kijken.
Als die dan ook nog eens nultolerantie heeft voor kritiek, vragen of andere meningen dan mogen die zijn academische capaciteiten zijn wat ze zijn, enige voorzichtigheid met zijn adviezen en uitspraken is dan toch wel geboden.

En bon, zijn academische capaciteiten hebben hem ook niet tegengehouden om keihard op zijn bakkes te gaan door de Mexicaanse Griep falikant te mismanagen. Het schol niet veel of de complete orde van geneesheren wou hem lynchen.
Opnieuw: not sure if serious zulke posts....gij meent dat of wat?

Wel, je moet je aanpassen aan de mensen en niet iedereen aan jou.

Als er veel debielen zijn die het onderscheid niet kunnen maken, is het aan hem om daar rekening mee te houden in zijn rol.

De wereld is niet fair of correct, enige pragmatiek is vereist. Dus geen debieliteiten op tv met als uitleg "de mensen moeten dat kunnen plaatsen". Ze kunnen dat niet, hoe erg je dat ook wil.
In deze pandemie is het omgekeerd helaas.
Dit zijn periodes waar we de "mannen" in staatsmannen onderscheiden van de broekventjes.

Opnieuw: not sure if serious zulke posts....gij meent dat of wat?
Waarom zou ik dat niet menen? Een wetenschapper die geen kritiek duld is geen wetenschapper. Wetenschap is namelijk constant alles in vraag stellen met als doel nieuwe inzichten te verwerven in bestaande zaken.
Van Ranst had ook beter beslist wat hij wou zijn: links-politieke maatschappijcriticus of academicus.

Ik ben alleszins nog niet vergeten dat volgens Marcske "alle dokters zakkenrollers zijn die zich verrijken door vaccinaties te laten betalen als een consultatie". Terwijl het probleem volledig lag bij de gebrekkige bevoorrading van artsen met gratis Tamiflu, waardoor ze genoodzaakt waren om betalende voorschiften aan de apotheken uit te schrijven.

Die mens heeft steeds een dubbele agenda, al heel zijn leven lang.

Ik weet hoe ik denk en ben en dat is in veel zaken recht door zee. De crisis heeft mij een job gekost waar ik 6 jaar aan getimmerd heb, dat bedrijf is rustig den dieperik in aant rollen.
Daar pikt nog altijd maar dat is geen echt drama.
Waar ik het wel echt moeilijk mee heb dat is die momenten dat ik eens langsga bij vorige klanten dat er dan van de 6 gezichten die ik altijd zag nog 1 of 2 overschieten. Als ik dan vraag “en hoe ist met de rest? Wat doen die?” Heb ik al een paar keer het antwoord gehad dat er jonge gasten uit het leven zijn gestapt omdat ze zoveel schulden hadden dat ze geen uitweg meer zagen. Ook vanachter in de 40 die door de miserie hun vrouw en kinderen kwijt zijn omdat ze zijn blijven geloven in beterschap ipv iets anders te gaan doen en er constant ruzie was over hoe ze de rekeningen moesten betalen.

ik kan u verzekeren dat uw perceptie op de hele situatie serieus bijgeschaafd word.
Laat me raden dat is hetzelfde soort mensen dat als alles goed gaat met de rest lacht genre 'lol ge leeft maar 1 keer eh, ge kunt morgen doodvallen'.

Van Ranst had ook beter beslist wat hij wou zijn: links-politieke maatschappijcriticus of academicus.
Hij is de koning niet, hij mag zijn mening verkondigen. Net zoals we daarmee geen rekening moeten houden om zijn job te beoordelen. Van mij mag hij de globale revolutie prediken in zijn vrije tijd, als hij verder zijn job doet.

Het is ook weer typerend dat een anoniem persoon op het internet hem daarom geen goede viroloog/wetenschapper vindt. De KUL en redelijk wat andere instituten lijken dat anders te zien.

Burgerlijke ongehoorzaamheid kan ons redden van tirannie.

Hij is de koning niet, hij mag zijn mening verkondigen. Net zoals we daarmee geen rekening moeten houden om zijn job te beoordelen. Van mij mag hij de globale revolutie prediken in zijn vrije tijd, als hij verder zijn job doet.

Je kan niet én in allerlei organen/werkgroepen zetelen en daarbuiten de in consensus genomen beslissingen in twijfel trekken.

Wat voor een figuur sla je dan?

cijfers van de laatste dagen mag je niet vergelijken met de cijfers tussen 5 en 11 april, wegens feestdageffect. Daling van het absoluut aantal besmettingen is nu "echt" ongeveer 10% per week, wat niet slecht is maar nog een stuk beter mag.

Daling van hospitalisaties is ongeveer zoals verwacht, idem voor ICU.

Aantal vaccinaties zal binnenkort de kaap van 500.000/week overschrijden, wss wel maar even omdat er volgende week wat minder toekomt. In vergelijking met andere buurlanden doen we het even goed, waaruit imho blijkt dat er bij geen enkel land een probleem is qua capaciteit om vaccinaties te plaatsen, wel om er voldoende geleverd te krijgen (zoals reeds door verschillende hire herhaaldelijk gezegd)

Aantal tests/week is terug aan het stijgen en zal wss na de paasvakantie sterker stijgen.
Ja ze gaan van -19% naar +7% op één dag tijd qua besmettingen. Das onrealistisch hé. 26% verschil op één dag? No fucking way. Maar id, dat komt door het feestdageffect.

Je kan niet én in allerlei organen/werkgroepen zetelen en daarbuiten de in consensus genomen beslissingen in twijfel trekken.

Kwalijker nog is het georchestreerde Salvo aan TV optredens 2 d voor de overlec comites.

Meestal op voorhand al klagen en zagen en 2 min nadien ook al.

En dan klagen dat de mensen niet volgen, geen draagvlak. Self created.

Die van een extern expert die niet aan herverkiezing moet denken zeker? Zijn expertise is virologie, niet economie of politiek, lijkt me toch logisch dat die ook enkel vanuit dat standpunt reageert.

Wat je beschrijft is de werkwijze van een hoop politici, nadat ze een beslissing nemen bij consensus zelfs, en die worden niet afgebrand en gepakt op twitteruitspraken zoals MVR tijdens deze pandemie. Ze pakken het dan ook goed aan, laat hem maar overal het gezicht van slecht nieuws zijn.

Ik heb trouwens weinig sympathie voor hem wanneer het op zijn stijl aankomt, maar al die lachwekkende analyses over zijn verborgen linkse agenda...komaan hé. Volgens mij zal die mens content zijn als hij opnieuw zijn echte job mag uitvoeren, en zelfs al stelt die zich verkiesbaar (voor PvdA vermoed ik) denk ik niet dat hij veel potten zal breken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan