Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest ik het ergens opgelopen hebben ik zou het zeker weten. Ik leef quasi als een kluizenaar dat mijn dochter mij tegenwoordig begint te associëren als deel van het meubilair van het appartement en klaagt als ik niet aanwezig ben thuis.
weja op mn werk zijn er een paar die het gehad hebben en eigl ni echt weten van waar ,de ene zegt da ze buiten het werk enkel eens naar de winkel is geweest , de anderen vermoeden via de kinderen ma zijn dat eigl ook niet zeker (nog voor er echt controle was op kinderen)

Denk ni dat mensen met 10 of 20 knuffelcontacten een uitzondering zijn.

en met knuffelcontact bedoel ik dichter komen dan 1.5m zonder mondmasker. En niet perse echt knuffelen

dat iedereen hier zo geschokt is...

natuurlijk mensen die zich aan de regels houden zullen het mss niet merken hoeveel mensen met gemak aan 20 knuffelcontacten zitten.
En de vrienden die het niet zo nauw nemen met de regels zullen u ondertussen wel gewoon met rust laten, zeker als je de politie belt voor hen.

denk dat er velen zijn die zich enkel aan de maatregelen houden waar de kans groot is dat je een boete bij oploopt.

kijk iedereen doet wat hij wil (zo blijkt).

Laatst bewerkt:
weja op mn werk zijn er een paar die het gehad hebben en eigl ni echt weten van waar ,de ene zegt da ze buiten het werk enkel eens naar de winkel is geweest , de anderen vermoeden via de kinderen ma zijn dat eigl ook niet zeker (nog voor er echt controle was op kinderen)
Ik ken feitelijk enkel gevallen:
- Skiërs die terug gekeerd zijn waar onze superverspreider achter de bar stond, ge kent wel da stadje dat een rechtszaak heeft mogen slikken. Nooit officieel getest, en allemaal terug voor de zogezegd 'eerste besmetting' maar wel, gene smaak, 40° koorts etc....
- Enkele halsstarrige gepensioneerden die tijdens lockdown 1 het niet konden laten om elke dag naar de bakker of beenhouwer te gaan en dan toch nen halven dag met de hele wijk stonden te keuvelen
- Een bepaalde cultuur groep die van mening is dat een ingebeeld mannetje bepaalt of je corona krijgt of niet
- Een ocharme sukkelaar die met ne rot baas zit die zijn volk gene minuut thuiswerken gunt

Feitelijk nooit ene van 'oeps covid'. Ma bon ik kom me ni veel volk in contact dan ook. Ik woon dan ook wel in contreien die quasi naar 0 gingen in de zomer. Dat scheelt natuurlijk ook veel.

Laatst bewerkt:
Tja en waar leg je de grens? Wie gaat er bepalen wie er te ver gaat en aan de schandpaal of voor het vuurpeloton mag gezet worden?
Heel die hetze hier komt natuurlijk door steeds dezelfde posters die enerzijds steen en been zitten klagen dat al die coronamaatregelen belachelijk zijn, die de hele boel al meer dan een jaar zitten te minimaliseren, en die elke verstrenging onnodig vinden want volgens hun is er nooit een probleem. Anderzijds zijn die er steeds weer als de kippen bij om relnichterig aan te geven dat ze alle regels wat betreffende thuiswerken en contacten beperken negeren en zijn ze telkens weer achterpoortjes aan het zoeken om dingen te doen die sterk afgeraden worden zoals bv in buitenland op restaurant gaan terwijl dat hier niet mag. Dus niet alleen low effort maar gewoon ook heel bewust komen trollen en anderen actief aanzetten om regels te overtreden.

Laatst bewerkt:
Dit is momenteel wel gewoon de realiteit natuurlijk: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/16/elke-dag-feest-in-knokke-heist/

Ik ben het hier niet mee akkoord...
Het was Dostojevski die schreef "the degree of civilization in a society can be judged by entering its prisons".
Dat is een situatie waarbij veel mensen heel dicht op elkaar zitten. Cipiers moeten sowieso op gelijk niveau met de politie (was dat eigenlijk nog niet het geval dan?). Gevangenen zelf, ik begrijp dat dat ethisch gezien moeilijk ligt bij velen, maar ja, het risico op besmetting ligt voor hen gewoon hoger. Ik ben in ieder geval geen voorstander van 'laat ze maar creperen', want wat voor samenleving ben je dan...

Maar als die cipiers uitvallen zit je wel met een stevig veiligheidsprobleem he. Zelfde reden waarom de politie voorrang krijgt.

Als er teveel cipiers uitvallen pakt de politie of het leger gewoon over. Het zou niet den eerste keer zijn dat die dat moeten doen. Bij elke staking nemen ze de boel al over.
De vraag van voorrang komt er vooral na de dood van een cipier in Gent, waar enkel gevallen zijn bij het personeel. Dat heeft dan niets te maken met teveel volk op een kleine oppervlak, maar eerder met niet volgen van de regels of zelfs gewoon brute pech. Want de cipiers onderling zouden wel afstand moeten kunnen houden.

Denk ni dat mensen met 10 of 20 knuffelcontacten een uitzondering zijn.

dat iedereen hier zo geschokt is...

natuurlijk mensen die zich aan de regels houden zullen het mss niet merken hoeveel mensen met gemak aan 20 knuffelcontacten zitten.

Alhoewel ik mezelf niet associaal vind, vind ik 20 contacten (op pakweg een maand) wel veel ja. Zelfs in normale tijden geraak ik daar amper aan. (Ik heb het dan over mensen ontvangen/bezoeken in privésfeer, niet degene die ge ziet in het openbaar)

Zelfs als we op een maand tijd langs beide kanten én onze ouders én zussen met partner én grootouders zouden zien dan zou daar nog ruimte zijn voor pakweg acht vrienden te bezoeken alvorens we aan dat aantal van 20 mensen zitten. Dat zou dus betekenen dat de weekends alleen maar gevuld zouden zijn met bezoek te ontvangen of op bezoek te gaan bij mensen.

Dus ja, dat er mensen zelfs nu, wanneer sociale contacten tot een absoluut minimum beperkt moeten blijven, met gemak aan die 20 contacten geraken, dan ben ik redelijk verbaasd ja.

Alhoewel ik mezelf niet associaal vind, vind ik 20 contacten (op pakweg een maand) wel veel ja. Zelfs in normale tijden geraak ik daar amper aan. (Ik heb het dan over mensen ontvangen/bezoeken in privésfeer, niet degene die ge ziet in het openbaar)
Een knuffelcontact is iemand waar je in aanraking komt of dichtbij staat zonder mondmasker/social distancing. Geen mensen die je bij je thuis ontvangt of bij hun thuis gaat bezoeken.

Een knuffelcontact is iemand waar je in aanraking komt of dichtbij staat zonder mondmasker/social distancing. Geen mensen die je bij je thuis ontvangt of bij hun thuis gaat bezoeken.

Degene die uw knuffelcontact is hoéft uiteraard niet binnen te komen om uw knuffelcontact te zijn, maar het is wel degene en de enige die binnenshuis op bezoek mag komen.

Degene die uw knuffelcontact is hoéft uiteraard niet binnen te komen om uw knuffelcontact te zijn, maar het is wel degene en de enige die binnenshuis op bezoek mag komen.

Wat als ik met niemand knuffel?​

Een 'knuffelcontact' betekent niet per se dat je ermee moet knuffelen.
Zodra je iemand van dichtbij ziet zonder mondmasker, is dat je knuffelcontact.
Zo kom je al snel aan de +20 "knuffelcontacten" (en neen, daar komt geen geknuffel bij kijken :tongue:)

Zo kom je al snel aan de +20 "knuffelcontacten" (en neen, daar komt geen geknuffel bij kijken :tongue:)
Als je natuurlijkt kunt telewerken, maar toch "foert" zegt, naar uw kantoor gaat, in uw omgeving collega's hebt die werken in 1 ruimte zonder mondmasker, dan gaat dat idd snel ja.

Zelfs als we op een maand tijd langs beide kanten én onze ouders én zussen met partner én grootouders zouden zien dan zou daar nog ruimte zijn voor pakweg acht vrienden te bezoeken alvorens we aan dat aantal van 20 mensen zitten. Dat zou dus betekenen dat de weekends alleen maar gevuld zouden zijn met bezoek te ontvangen of op bezoek te gaan bij mensen.

Dus ja, dat er mensen zelfs nu, wanneer sociale contacten tot een absoluut minimum beperkt moeten blijven, met gemak aan die 20 contacten geraken, dan ben ik redelijk verbaasd ja.

Er is niets te doen buitenshuis dus dan ontmoet je die mensen ook eerder binnenshuis.

Ik ben ook niet extreem sociaal, zie gewoon basically dezelfde mensen die ik ervoor zag minus de wat verdere familie zoals nonkel/.. en uitjes met het werk/andere club.

Ik probeer hiermee ook geen mensen op stang te jagen, gewoon een ander perspectief bieden in deze echo chamber van heiligen.

Ik denk dat na een jaar corona geen enkele kant nog van gedachten veranderd 😅

Er is niets te doen buitenshuis dus dan ontmoet je die mensen ook eerder binnenshuis.

Ik ben ook niet extreem sociaal, zie gewoon basically dezelfde mensen die ik ervoor zag minus de wat verdere familie zoals nonkel/.. en uitjes met het werk/andere club.

Ik probeer hiermee ook geen mensen op stang te jagen, gewoon een ander perspectief bieden in deze echo chamber van heiligen.

Ik denk dat na een jaar corona geen enkele kant nog van gedachten veranderd 😅
'Echo chamber van heiligen,' jongens toch... Ten eerste zitten hier wel genoeg mensen die toegeven de regels in verschillende gradaties te breken (wat het bij definitie al geen echo chamber maakt) en ten tweede denk ik echt wel dat de meerderheid in deze thread zelf toegeeft geen 'heiligen' te zijn. Ik denk dat er weinig mensen zijn in dit land die de regels 100% opvolgen, maar dat wilt toch niet zeggen dat er geen verschil is in hoe hard je de regels breekt? Daar gaat het om. Mij boeit het weinig dat mensen zich niet aan de regels houden (kan ik toch niets aan doen) maar als je hier fier komt vermelden dat je tientallen mensen ziet en gewoon verder leeft, ja natuurlijk krijg je dan tegenwind.

Er is, zoals al vaak gezegd, toch een verschil tussen 130 rijden op de snelweg en 160 in de bebouwde kom? Of tussen iemand een duw geven na een discussie en iemand volledig in elkaar slaan? Of tussen een schenking van 50 euro in je zak steken en honderdduizenden verduisteren? Maar goed, die discussie ga ik niet opnieuw starten. Ik vind gewoon dat je flink overdrijft met je echo chamber comment. Alsof de mensen die hier losjes komen toegeven dat het hun geen zak kan schelen (en sommigen doen dat hier blijkbaar af en toe 'to poke the bear') de verkeerd verstane slachtoffers zijn of whatever.

Iedereen doet wat 'ie wil, maar niet beginnen overdrijven met zo'n comments vind ik.

Heb eindelijk eens dat debat op Terzake bekeken tussen JMDD en MVR.

Qua entertainment was het zeker de moeite.

Inhoudelijk al heel wat minder.

JMDD is zoals altijd enorm populistisch, maar MVR geeft hem ook vaak te gemakkelijk de ammunitie die hij nodig heeft. Die opmerking van 't Pallieterke... zo speel je gewoon in zijn kaarten. Je kan daar anders op antwoorden. JMDD is hier nochtans in de fout, maar MVR gebruikt de verkeerde argumenten waardoor het beeld wordt geschept dat JMDD de bovenhand heeft in het debat.

Hetzelfde wanneer MVR begint over de politie en boetes. Dan weet je toch op voorhand dat JMDD gaat zeggen dat dat zijn probleem niet is want hij is een viroloog en geen politieker?

Begon op den duur wel tegen te steken met die "onderzoeken van Oxford". JMDD die zomaar ff beweert dat wij als land 1 vd zwaarste lockdowns hebben... :laugh:

Nu, het was overduidelijk dat beide heren een historiek hebben en dat dit de ideale gelegenheid was om mekaar eens goed te kakken zetten. Dat is wel eens grappig, maar als debat is dit niets waard.

Maar je merkt dat MVR niet gewoon is tegenkanting te krijgen F2F, hij is gewoon om steeds vrije tribune te krijgen en vooral geen tegenspraak in een debat.

ik vond hem ontstellend zwak en ook direct persoonlijk, de twitterende Marc dus.
Hij zag er ook ongezond uit. Geen voorbeeld.

Ligt het nu aan mij of aan het nieuws?
Als de cijfers dalen ist ' o pas op, we hebben minder getest '
Als de cijfers stijgen zeggen ze nooit hoe het met het testen zit?

Ligt het nu aan mij of aan het nieuws?
Als de cijfers dalen ist ' o pas op, we hebben minder getest '
Als de cijfers stijgen zeggen ze nooit hoe het met het testen zit?
Ze hebben toch gezegd vandaag dat de cijfers stegen, dat dit kwam door paasmaandag waarschijnlijk en dat er te weinig testen waren maar dat dat gerelateerd was aan de congé. En om eerder een professional de test te laten doen dan met een zelftest te werken.

Allez toch in het middagjournaal.

Heb eindelijk eens dat debat op Terzake bekeken tussen JMDD en MVR.

Qua entertainment was het zeker de moeite.

Inhoudelijk al heel wat minder.

JMDD is zoals altijd enorm populistisch, maar MVR geeft hem ook vaak te gemakkelijk de ammunitie die hij nodig heeft. Die opmerking van 't Pallieterke... zo speel je gewoon in zijn kaarten. Je kan daar anders op antwoorden. JMDD is hier nochtans in de fout, maar MVR gebruikt de verkeerde argumenten waardoor het beeld wordt geschept dat JMDD de bovenhand heeft in het debat.

Hetzelfde wanneer MVR begint over de politie en boetes. Dan weet je toch op voorhand dat JMDD gaat zeggen dat dat zijn probleem niet is want hij is een viroloog en geen politieker?

Begon op den duur wel tegen te steken met die "onderzoeken van Oxford". JMDD die zomaar ff beweert dat wij als land 1 vd zwaarste lockdowns hebben... :laugh:

Nu, het was overduidelijk dat beide heren een historiek hebben en dat dit de ideale gelegenheid was om mekaar eens goed te kakken zetten. Dat is wel eens grappig, maar als debat is dit niets waard.
had nog gehoopt dat Jean-Marie op het einde een ipppon ging doen , dat ging pas goeie televisie zijn 😅

Hoewel ik hem als viroloog zelf de beste van allemaal vind begrijp ik niet waarom Marc Van Ranst altijd die confrontatie aangaat op twitter en op tv?
Hij wil geen tegenwind, ja manneke bemoei u dan ook niet in letterlijk alles en blijf bij uw virussen eh.

Hij zag er ook ongezond uit. Geen voorbeeld.

Zoals gewoonlijk dus? Dedecker is bijna 15 jaar ouder als MvR, maar heeft dubbel zoveel tanden en de helft zo weinig rimpels. o_O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan