Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen schieten altijd zo snel in een kramp. De discussie is hier een tijd geleden ook al eens gevoerd. Ik zou er geen problemen mee hebben moesten de Olympiërs vroeger ingeënt worden. Wel pas nà de 65+'ers en de risicogroepen uiteraard, maar ik denk niet dat iemand dat ook maar in twijfel trekt. Maar zodra de gezonde, actieve bevolking aan de beurt is, mogen die van mij gerust vooraan in de rij komen.

Of ze nu al in juni of pas in augustus ingeënt worden... dat gaat er niet voor zorgen dat ik sneller of minder snel van versoepelingen kan genieten hoor. Ik heb het zelf niet nodig voor mijn werk, bij hen (en ook andere beroepen) kan het wel een verschil betekenen. Daarbij, deze atleten kosten de gemeenschap sowieso geld, dus het lijkt me net verstandig om hen in optimale omstandigheden naar daar te brengen, anders is het mogelijk weggesmeten geld :p

Nu aangezien het geen vereiste is om mee te kunnen doen aan de OS, is het voor mij ook geen must hoor. Alleen begrijp ik de hetze niet zo goed, in andere landen is het schijnbaar veel minder een issue?

Zeker niet, maar politici staan wel ten dienste van het volk en niet omgekeerd. Je kunt een bevolking niet oneindig blijven opsluiten en zelfstandigen verplicht sluiten. Logisch dat daar vroeg of laat opstand tegen komt.
Hopla we zijn weer vertrokken....Oneindig....is dat zo? Opsluiten....werkelijk?

Mensen schieten altijd zo snel in een kramp. De discussie is hier een tijd geleden ook al eens gevoerd. Ik zou er geen problemen mee hebben moesten de Olympiërs vroeger ingeënt worden. Wel pas nà de 65+'ers en de risicogroepen uiteraard, maar ik denk niet dat iemand dat ook maar in twijfel trekt. Maar zodra de gezonde, actieve bevolking aan de beurt is, mogen die van mij gerust vooraan in de rij komen.

Of ze nu al in juni of pas in augustus ingeënt worden... dat gaat er niet voor zorgen dat ik sneller of minder snel van versoepelingen kan genieten hoor. Ik heb het zelf niet nodig voor mijn werk, bij hen (en ook andere beroepen) kan het wel een verschil betekenen. Daarbij, deze atleten kosten de gemeenschap sowieso geld, dus het lijkt me net verstandig om hen in optimale omstandigheden naar daar te brengen, anders is het mogelijk weggesmeten geld :p

Nu aangezien het geen vereiste is om mee te kunnen doen aan de OS, is het voor mij ook geen must hoor. Alleen begrijp ik de hetze niet zo goed, in andere landen is het schijnbaar veel minder een issue?
Ik ga hiermee akkoord. Misschien is het gewoon onze volksaard, dat typische "doe maar gewoon, dat is al gek genoeg" gekoppeld aan "ha, die denkt zeker dat hij/zij meer is!?". Er zijn landen waar sportmensen veel meer op handen worden gedragen en ware volkshelden zijn, ik denk dat dit hier minder leeft (en ik ben daar volledig mee akkoord trouwens).

Nochtans zijn bij hen de gevolgen na een besmetting veel groter dan pakweg de kuisvrouw die ziek is
Medische gevolgen uiteraard, daar zouden ondertussen al voldoende betrouwbare cijfers moeten van zijn - dat blijft voor mij de beste benadering om een volgorde te bepalen - als men dat op tijd kan becijferen want dat vergt heel wat rekenkracht en informatie die moet gekoppeld worden, om dan maar te zwijgen van privacy.

Waarom ook niet eens anders gaan denken: mocht de wereld nu effectief alle middelen inzetten om bvb. de vaccins van Moderna/Pfizer te produceren: hoeveel tijd heeft men dan nodig - ik acht de kans groot dat we binnen 1 maand de wereld 6 keer kunnen vaccineren. Maar dan komt het enige element in de vergelijking dat nog belangrijker is dan gezondheid: $

“Als je straks na je terrasje een ongeval hebt, zal niemand je kunnen helpen” :ROFLMAO:
Nog even een de laatste raket tijdens het overlegcomité afvuren, dacht Geert. De journalist nam de quote weer met de glimlach in ontvangst en plaatste die bovenaan zijn website.

“Als je straks na je terrasje een ongeval hebt, zal niemand je kunnen helpen” :ROFLMAO:
Nog even een de laatste raket tijdens het overlegcomité afvuren, dacht Geert. De journalist nam de quote weer met de glimlach in ontvangst en plaatste die bovenaan zijn website.
Je kunt ermee lachen maar het is wel "boek erop" he. Het is de waarheid als een koe.

MVR zegt ook dat de druk te hoog is.
Van Ranst: “Druk van bevolking te groot om nu niets te doen”

Onze politici zijn echte slapjanussen.

Als ex-dikkertje vind ik wel dat ik hier recht van spreken heb.

In essentie heb je gelijk, +95% van de mensen met overgewicht kunnen hun problemen oplossen door minder te eten en meer te bewegen. Al is zelfs meer bewegen geen voorwaarde om gewicht te verliezen, het maakt het echter wel makkelijker en is goed voor de gezondheid.

Echter zitten er vaak ook diepere redenen achter het overgewicht. Ik zelf was bijvoorbeeld een echt emotionele eter. Als ik mij slecht voelde dan stortte ik mij op ongezond voedsel als een soort troost. En dat ging vaak gewoon op automatische piloot. Zoals iedereen met overgewicht heb ik ook meerdere pogingen gedaan die allen gefaald waren. Het heeft ook tot mijn 24-25 (ik weet het niet meer juist) geduurd voor ik echt die goeie klik kon maken, en in die flow raakte qua sport en voeding. En was dat makkelijk? Fuck nee, het was een van de moeilijkste dingen die ik ooit in mijn leven heb gedaan. Maar het was het uiteindelijk ook meer dan waard.

Simpelweg zeggen "stop met eten" is hetzelfde als tegen een heroïne verslaafde zeggen "stop met spuiten". Maar vaak ligt er ook een onderliggende aandoening aan die verslaving. Nu, met aandoening bedoel ik uiteraard niet die mythische schildklier waar 3/4 van de mensen met overgewicht denkt last van te hebben. Het is een absolute minderheid van de minderheid die daar last van heeft. Maar op zich geef ik u gelijk dat het voor de absolute meerderheid ook wel te wijten is aan een soort van gemakzucht en gebrek aan wilskracht.
Om nog maar te zwijgen hoe moeilijk het is om niet terug in die oude patronen te laten hervallen.

Je kunt ermee lachen maar het is wel "boek erop" he. Het is de waarheid als een koe.

MVR zegt ook dat de druk te hoog is.
Van Ranst: “Druk van bevolking te groot om nu niets te doen”

Onze politici zijn echte slapjanussen.

De waarheid als een koe? Dus de waarheid is voor jou:
- Op het moment dat de terrassen opengaan (best case scenario 1 mei) gaan de IC en de ziekenhuizen volledig verzadigd zijn
- Als er op dat moment een ongeval plaatsvindt, zal de keuze worden gemaakt dat ongeval te laten voor wat het is want de Corona-patiënten krijgen voorrang
- Er is een link tussen dat ongeval en het feit dat iemand ervoor op een terras heeft gezeten.

Puur angstzaaierij dat nergens op gebaseerd is en geen enkel nut heeft.

Een mentaal nadeel dan nog, ze zegt zelfs niets over fysiek...
Nu ja, ik begrijp haar wel, ik loop zelf ook al enkele weken rond met een "mentaal nadeel" dat ik als laatste in de rij sta voor het vaccin, en dat ik daardoor met extra onzekerheid zit in alles wat ik doe.

Maar bon, de Olympische Spelen beginnen op 23 juli, tegen dan zijn we allemaal gevaccineerd... toch? :unsure:

In datzelfde artikel staat dan ook nog eens dat Nina Derwael reeds corona gehad heeft en er nauwelijks last van heeft gehad (twee dagen lichte koorts). Dus gaan we een vaccin geven aan iemand die het vooral nodig heeft als luxe mentale steun, en dan nog met voorrang ten opzichte van oudere mensen? Want ze wilt het liefst voor ze naar Tokio vertrekt...

Maar volgens sommigen moeten we zo'n mensen op handen dragen. Noem me gerust verzuurd, cynisch, bitter... maar ik niet.

En dan zie ik net op facebook een 35-jarige met mentale beperking die volgende week om zijn vaccin mag gaan.
Waarom is dat een risico, omdat die zich mss minder aan de regels houden (wat in zijn geval niet is, die kerel is heel zelfstandig)?

En dan zie ik net op facebook een 35-jarige met mentale beperking die volgende week om zijn vaccin mag gaan.
Waarom is dat een risico, omdat die zich mss minder aan de regels houden (wat in zijn geval niet is, die kerel is heel zelfstandig)?
Woont in een leefgroep of heeft ook minder zichtbare afwijkingen aan hart/longen (bv. bij het syndroom van Down) misschien?

In datzelfde artikel staat dan ook nog eens dat Nina Derwael reeds corona gehad heeft en er nauwelijks last van heeft gehad (twee dagen lichte koorts). Dus gaan we een vaccin geven aan iemand die het vooral nodig heeft als luxe mentale steun, en dan nog met voorrang ten opzichte van oudere mensen? Want ze wilt het liefst voor ze naar Tokio vertrekt...

Maar volgens sommigen moeten we zo'n mensen op handen dragen. Noem me gerust verzuurd, cynisch, bitter... maar ik niet.
Er zijn nochtans ouderen die hun vaccin willen afstaan aan olympiërs:

En het gaat vooral om vanaf fase 1b al aan beurt te komen. Besmet betekent geen deelname en topsport is ook een mentale kwestie

De waarheid als een koe? Dus de waarheid is voor jou:
- Op het moment dat de terrassen opengaan (best case scenario 1 mei) gaan de IC en de ziekenhuizen volledig verzadigd zijn
- Als er op dat moment een ongeval plaatsvindt, zal de keuze worden gemaakt dat ongeval te laten voor wat het is want de Corona-patiënten krijgen voorrang
- Er is een link tussen dat ongeval en het feit dat iemand ervoor op een terras heeft gezeten.

Puur angstzaaierij dat nergens op gebaseerd is en geen enkel nut heeft.

Als IC vol ligt en jij komt aan in ziekenhuis dan gaan er keuzes moeten gemaakt worden.
Als je geluk hebt ga je naar ander ziekenhuis kunnen gaan maar dat is dan weer transport en verhoogt risico.
Ze gaan niemand van IC buitensmijten omdat jij ook een bed nodig hebt.

Dusja, dramatisch verwoord maar er zit wel waarheid in.

Ik geef fundamenteel geen hol om kijksport, dus ik vind niet dat een sporter als beroep die jonger is dan mij, voorrang zou moeten krijgen.
Ik geef er wel om en ik vind dus voorrang voor jongere topsporters dan ik zelf, nah.

Nog mensen een mening hierover dan kunnen we eens uittellen hoeveel er pro en hoeveel er contra zijn.

Verder eens met somedude en anderen. Olympische Belgische sporters zijn zelfs met begeleiders bij (die dan vaak zelfs al wat leeftijd etc hebben coach Thiam bv zou in principe al aan de beurt moeten gekomen hebben om maar eentje te noemen) echt niet met een paar miljoen ineens. Momenteel 79 atleten ze gaan uit van een goeie honderd. Zelfs als die allemaal 10 mensen begeleiding hebben gemiddeld kom je aan ocharme +- 1000 mensen... .

Daarnaast is voor een topsporter Corona krijgen erger dan voor een gezonde veertiger die niet echt op zijn absolute fysieke piek moet zitten om zijn werk naar best vermogen te kunnen doen. Om nog te zwijgen over t feit dat veel van die sporters al jaren toewerken naar hun moment (al dan niet door middelen die de belastingbetaler mee heeft betaald).

Nee t zou een aanfluiting zijn moesten de Belgen hier achterop gaan hinken tov andere landen en onze topsporters niet priotair laten vaccineren, zorgpersoneel en 65+ ers met verhoogd risico ervoor maar al de rest "erna" (als in een klein klein beetje later).

imo

Wie zegt er dat hij dat vaccin krijgt omwille van zijn verstandelijke beperking en niet omwille van een andere onderliggende aandoening waar jij als Facebook kennis niet van op de hoogte bent?

Er zijn nochtans ouderen die hun vaccin willen afstaan aan olympiërs:

En het gaat vooral om vanaf fase 1b al aan beurt te komen. Besmet betekent geen deelname en topsport is ook een mentale kwestie

Prima, werk gerust zo'n afstaan regeling uit, maar afstaan = niet alleen geen vaccin in de huidige fase, maar pas nadat iedereen anders een kans gekregen heeft.

Besmet worden heeft ook voor andere mensen gevolgen. 100% thuiswerk heeft voor mensen ook mentale gevolgen.

Zoals ik al op Loser antwoordde: voorrang geven aan Olympiërs voor vaccins, is gewoon een Matteüs-effect toepassen op je vaccinatiestrategie: meer geven aan mensen die al meer hebben. Niet mijn idee van een "eerlijk" systeem.

Ik begrijp je mening hoor, daar niet van. Maar waar in godsnaam haal je dat vetgedrukte vandaan? Er is niemand die daar voor pleit hoor. Wat een Derwael bijvoorbeeld zegt, is dat ze graag ingeënt wil zijn voor ze naar Tokio gaat... dat is nog 3 maanden...

Ze zijn trouwens al volop aan 65+ bezig hoor (ook de lagere leeftijden). Mijn ouders (68 en 69) en schoonmoeder (65) hebben gisteren hun brief gekregen. Het is niet dat iemand nu nog gaat roepen: 'hou de brieven voor de overige 65+'ers maar snel tegen, eerst de Olympiërs!!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan