Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, de ironie. Geloof me vrij dat ik jouw post beter gelezen heb dan jij de mijne.

Mogelijk heb je jouw post slechter geschreven dan ik de mijne, waardoor er iets anders staat dan je bedoelt, maar dat kan ik natuurlijk niet weten.
Een rondje e-peen vergelijken daar heeft niemand iets aan.

Wel frappant dat de ECDC weet heeft van 1 studie in schotland terwijl de CDC toch wel verschillende studies kan aanhalen.
Mogen die instellingen enkel werken met data van hun continent?

Terwijl Sam Brokken zei "Hij betwijfelde ook dat een vaccin zou beschermen tegen het doorgeven van het virus."

En ik zeg je dat het vaccin wel degelijk beschermt daartegen. Geen 100%, maar dat zegt Sam Brokken dan ook niet.
Dus Sam Brokken is fout en jij bij uitbreiding ook.

Als Sam Brokken morgen zegt dat hij twijfelt of condooms beschermen tegen een zwangerschap heeft hij ook gewoon ongelijk hoor, hier en daar een pechvogel die toch prijs heeft gaat daar niets aan veranderen.

Ik kan niet zeggen wat de beste strategie is. De boel toehouden tot iedereen gevaccineerd is of toch iets sneller lossen. Het is een dubbeltje op zijn kant.

Hoezo? Een post geleden had Sam Brokken nog een steekhoudende argumentatie en had dat volgens jou grote implicaties op de strategie, en nu weet je het niet meer en is het een dubbeltje op zijn kant?

Een rondje e-peen vergelijken daar heeft niemand iets aan.

Boehoe ik schrijf verwarrende posts en als ik daarop aangesproken word vind ik dat niet leuk.

Wel grappig dat de ECDC weet heeft van 1 studie in schotland terwijl de CDC toch wel verschillende studies kan aanhalen.
Mogen die instellingen enkel werken met data van hun continent?

Er is data uit Israël, 100% zeker van. Logisch ook gezien de vaccinatiegraad daar, het is nogal moeilijk om verspreiding door gevaccineerden te bestuderen als je amper gevaccineerden hebt.

En ik zeg je dat het vaccin wel degelijk beschermt daartegen. Geen 100%, maar dat zegt Sam Brokken dan ook niet.
Dus Sam Brokken is fout en jij bij uitbreiding ook.

Hoezo? Een post geleden had Sam Brokken nog een steekhoudende argumentatie en had dat volgens jou grote implicaties op de strategie, en nu weet je het niet meer en is het een dubbeltje op zijn kant?
Vind je die argumenten nu echt zo 'antivaxxig' dat hij daarvoor zijn job dient te verliezen?
Ik vind dat die argumenten toch steek houden zoals de ECDC en CDC studies aangeven. Een vaccin beschermt niet 100% tegen transmissie.
Of dit nu 30% of ±80% maakt toch niet uit?

Vind je die argumenten nu echt zo 'antivaxxig' dat hij daarvoor zijn job dient te verliezen?
Daar gaat het toch totaal niet over?
Wat kan mij die ket zijn job schelen, jij haalt hem aan als zogezegd toonbeeld van goede argumentatie en ik zeg je waarom dat niet klopt.

Ik vind dat die argumenten toch steek houden zoals de ECDC en CDC studies aangeven. Een vaccin beschermt niet 100% tegen transmissie.
Of dit nu 50% of 99.9% maakt toch niet uit?
Natuurlijk maakt dat wél uit, dude komaan je bent slimmer dan dat. :wtf:

Daar gaat het toch totaal niet over?
Wat kan mij die ket zijn job schelen, jij haalt hem aan als zogezegd toonbeeld van goede argumentatie en ik zeg je waarom dat niet klopt.
Ik haal hem aan als voorbeeld dat afwijkende meningen toch wel snel geslachtofferd worden.
Je mag in deze maatschappij dus echt niets meer zeggen dat tegen de stroom ingaat of de kop gaat eraf. In die optiek kan die ket zijn job mij wel iets schelen.
Natuurlijk maakt dat wél uit, dude komaan je bent slimmer dan dat. :wtf:
Ik zal even verduidelijken. Als je als onderzoeker en lector zegt van ' er zijn studies die me doen twijfelen dat het vaccin beschermt tegen transmissie. Zijnde een vaccin dat een steriliserende immuniteit geeft" (wederom i couldnt care less of het 10% of 90%) Dan hoeft die mens echt niet op de brandstapel gesmeten te worden als rabiate antivaxer. Zoek nog maar eens een job....

Ik haal hem aan als voorbeeld dat afwijkende meningen toch wel snel geslachtofferd worden.
Je mag in deze maatschappij dus echt niets meer zeggen dat tegen de stroom ingaat of de kop gaat eraf. In die optiek kan die ket zijn job mij wel iets schelen.
Andere discussie. Ik wil ze gerust voeren maar niet heen en weer laveren op basis van wat je het beste uitkomt aub.

Ik zal even verduidelijken. Als je als onderzoeker en lector zegt van ' er zijn studies die me doen twijfelen dat het vaccin beschermt tegen transmissie. Zijnde een vaccin dat een steriliserende immuniteit geeft" (wederom i couldnt care less of het 10% of 90%) Dan hoeft die mens echt niet op de brandstapel gesmeten te worden als rabiate antivaxer. Zoek nog maar eens een job....
Als je als onderzoeker en lector die studie leest en daaruit besluit dat het vaccin "niet" beschermt tegen transmissie (wat voor de honderdste keer iets anders is dan "niet 100%"), heb je het niet goed gelezen en ben je imo een slechte lector en onderzoeker.

Tenzij het het anders verwoord heeft dan jij dat doet natuurlijk, maar nogmaals dat kan ik niet weten. Je moet maar duidelijker zijn.

+ Het artikel dat je linkt dateert van 5 januari. Er waren toen hoop en al een paar duizend vaccins gezet wereldwijd?
Wederom verwijs ik je naar recente data uit Israël waaruit duidelijk blijkt dat vaccinatie verspreiding significant tegengaat.
Een poster hierboven heeft ook al een mooie tabel gepost.

Dat jij niet geeft om het verschil tussen 10% en 90% is je goed recht maar dan zit je er net zo ver naast als hem. Dat is een gigantisch verschil met grote implicaties.

En nu ga ik pinten drinken op mijn terras.

Op VTM nieuws staat reporter in een park te Leuven. Komen er 2 studenten door beeld, ene die van de fles Sprite drinkt en daarna de andere :wtf:

Bij studeren is precies absoluut geen verstand meer nodig tegenwoordig

Kunnen we niet zeggen dat deze paaspauze op
een fiasco aan het uitdraaien is?
Schoolgaande kinderen zullen meer kinderen gezien hebben (uit andere “bubbels”) dan indien ze op school hadden gezeten, extra weekje leerachterstand ook.

Mensen kruipen op overvolle treinen, komen buiten, het aantal bbq’s zal niet te tellen zijn maar o wee als ge niet thuiswerkt hoor!

winkels op afspraak? Praktijk is dat de deuren gewoon openstaan en ge zo binnen kunt (in de meeste winkels).

Veel blablablabla zou Gwendolyn Rutten zeggen

Schoolgaande kinderen zullen meer kinderen gezien hebben (uit andere “bubbels”) dan indien ze op school hadden gezeten, extra weekje leerachterstand ook.

Mensen kruipen op overvolle treinen, komen buiten, het aantal bbq’s zal niet te tellen zijn maar o wee als ge niet thuiswerkt hoor!

winkels op afspraak? Praktijk is dat de deuren gewoon openstaan en ge zo binnen kunt (in de meeste winkels).

Ja met dergelijk weer was scholen openhouden lijkt me beter geweest, alle ramen konden open

Gezond verstand is gewoon bij velen niet uitgedeeld blijkbaar

VDB op bezoek in UZ Gent. Nog eens een extra belasting voor die mensen daar, kans ook op besmetting met al die journalisten in zijn zog.
En een niet-essentiële verplaatsing.

Op VTM nieuws staat reporter in een park te Leuven. Komen er 2 studenten door beeld, ene die van de fles Sprite drinkt en daarna de andere :wtf:

Bij studeren is precies absoluut geen verstand meer nodig tegenwoordig
Ik zie de laatste tijd zoveel shit dat ik me soms nog afvraag waarom ik wel braafjes alles volg.
Vandaag nog zo 2 trienen in de Colruyt, 1 ervan zonder mondmasker ( heb ik de laatste 2 weken al vaker gezien in een supermarkt ) probeerde die daar tegen een medewerker nog de ''leeftijd card'' te spelen maar ge zag duidelijk dat die 16+ was.

Mochten gewoon zo door de winkel in...
Dingen gelijk dat doen u gewoon goesting hebben om ook met 12 te BBQ'en ofzo, waarom volg ik gelijk piet lul braafjes alles terwijl andere het niet doen en nog niet eens worden tegen gehouden.

Ik heb er toch ook zwaar mijn twijfels bij. Vandaag een ritje gaan maken met de fiets en wat ik allemaal gezien heb...

Men mag dan in het journaal nog zo vaak berichten over overvolle IC's en jonge mensen wiens ledematen afgezet moeten worden, de realiteit is dat het de man in de straat geen hol meer kan schelen.

Puur politieke commentaar hoort niet in deze thread.
Verlinden, minister van apathische zaken.

"Wij hebben gelijk, blijf dus toch maar uw boetes betalen"

niet-verkozen en lid van een partij die 13% van de keizers bekoort (laatste peiling). Wie is ze überhaupt? Alleszins niet mijn minister...

als advocate zou ze beter moeten weten.

Ik heb er toch ook zwaar mijn twijfels bij. Vandaag een ritje gaan maken met de fiets en wat ik allemaal gezien heb...

Men mag dan in het journaal nog zo vaak berichten over overvolle IC's en jonge mensen wiens ledematen afgezet moeten worden, de realiteit is dat het de man in de straat geen hol meer kan schelen.
Lang leve veralgemeningen op basis van confirmation bias :rolleyes:

Kan evengoed gezegd worden over al diegene die geloven dat het gros van de Belgen al die maanden slechts één persoon ziet en enkel buiten op gepaste afstand of met mondmasker op eens met vier man afspreekt.
Ge moet nog maar kijken naar het nieuws om te zien dat de festivals verhuisd zijn naar de openbare parken. En da's niet van paar mensen.

Ja, er zullen wel nog veel mensen zich aan de maatregelen houden omdat het verplicht is (mondmasker etc) maar het zou naïef zijn om te geloven dat iedereen strikt alles opvolgt

Kan evengoed gezegd worden over al diegene die geloven dat het gros van de Belgen al die maanden slechts één persoon ziet en enkel buiten op gepaste afstand of met mondmasker op eens met vier man afspreekt.
Dit

De Croo beweert vandaag op IG dat “meerderheid Belgen strengere maatregelen steunt”.

Kan ook vallen onder zijn eigen woorden voor lief nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan