Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom schrijf je dan erg stellig "Er is trouwens ook geen sprake in het artikel van verbaliseren", als je enkel mijn quotes gelezen hebt?

In het artikel is er in geen enkel voorbeeld sprake van enkel een waarschuwing: alle voorbeelden werden geverbaliseerd, ongeacht hoe vriendelijk de aanwezigen waren. Dus ik hoop dat jouw uitleg inderdaad strookt met de werkelijkheid, maar veel voorbeelden zie ik er niet van.

Niet echt, maar het is hun verdiende loon. En het is door dit soort idioten dat horeca, kappers en noem maar op, nog een lange tijd dicht gaan blijven.

Jammer dat er niet meer mensen zijn die hun buren aangeven.
Hangt er vanaf. Is het een wekelijks komen en gaan, dan valt er nog iets van te zeggen. Maar om nu te zeggen dat de mensen die puur kerst willen vieren de oorzaak zijn is ook wat overdreven in mijn ogen.

Waarom schrijf je dan erg stellig "Er is trouwens ook geen sprake in het artikel van verbaliseren", als je enkel mijn quotes gelezen hebt?

In het artikel is er in geen enkel voorbeeld sprake van enkel een waarschuwing: alle voorbeelden werden geverbaliseerd, ongeacht hoe vriendelijk de aanwezigen waren. Dus ik hoop dat jouw uitleg inderdaad strookt met de werkelijkheid, maar veel voorbeelden zie ik er niet van.
Kan alleen maar spreken over wat de agente in mijn familiekring mij meegeeft, en die doen redelijk wat huisbezoeken tegenwoordig. :)

En een beetje minder agressief reageren zou ook geen kwaad kunnen, het is kerstmis. 😶

Inderdaad. de meeste zwangerschappen zijn echt niet dermate problematisch dat vrouwen maandenlang hulpbehoevend zijn, en weinig boodschappen in de IKEA zijn zo hoogdringend dat ze 2 weken voor de bevalling nog moeten gebeuren door zowel vrouw als man. Die dure aankoop van een nieuwe keuken kan nog wel 4 weken wachten dan, en voor andere zaken zal een man ook wel capabel zijn om dat op z'n eentje te doen?
Tuurlijk kan dat. Maar IKEA moet dit niet. En IKEA wil niet te horen krijgen dat ze zwangere vrouwen in de praktijk geen inkopen laten doen. Niet iedereen denkt zoals sommigen hier.
KnightOfCydonia zei:
Reality-check door een cynicus: dit is 9 kansen van de 10 gewoon een koppel dat die zwangerschap en de regels rond minderjarigen aangrijpt om wél gezellig met het gezin te gaan shoppen, daar waar de geest van de regels duidelijk is zoveel mogelijk alleen te gaan en je tot 30 minuten te beperken. Met wat meer moeite had die man alleen kunnen komen, of hadden ze op z'n minst het kind in de opvang, thuis of zelfs in de wagen kunnen laten.
reality check: je kent die vrouw niet, je was er zelfs niet bij, maar toch weet je al met 90% zekerheid dat ze gewoon gezellig wil shoppen.
KoC zei:
Dit is niet anders dan 2 oudjes die elk met een eigen kar in de supermarkt rondsjorren maar waarbij je duidelijk merkt dat ze gewoon samen hun boodschappen aan het doen zijn. "Hebben we nog ketchup nodig? Ja, maar leg dat maar in uw kar!"
Strikt genomen inderdaad niet te verbieden, maar daarom nog niet correct.
dit is perfect te verbieden;
KoC zei:
Maar goed, sommige mensen hebben natuurlijk een "letter van de wet"-perspectief en niet "geest van de wet", wat problematisch is in een land als België waar de regelgeving sowieso vaak al niet consequent laat staan eerlijk is. De corona-regels zijn daar gewoon een extra duidelijk voorbeeld van.
Sommigen interpreteren de letter van de wet verkeerd en denken dan dat iets niet te verbieden is en steken het dan maar op de geest van de wet.

Hangt er vanaf. Is het een wekelijks komen en gaan, dan valt er nog iets van te zeggen. Maar om nu te zeggen dat de mensen die puur kerst willen vieren de oorzaak zijn is ook wat overdreven in mijn ogen.
Maar iedereen wilt kerst vieren. Ik ook.
Als iedereen kerst zou vieren bij hun familie zitten we binnen 3 weken met een knoert van een 3de golf. Maar veel mensen doen echt moeite en de rest moet keihard gestraft worden. En alleen al daarom verdienen ze deze mooie boete.

Ik heb deze middag de achterlijke buren bij mijn ouders langs aangemeld bij de politie. Altijd wel iets met dat die bende associale egoisten, dus dit was een mooi moment om ze eens mooi terug te pakken.

Kwam vanmiddag aan bij men ouders om hun kerstdiner langs te brengen en dan nog een klein toerke te gaan wandelen met onze pa. Er stonden 2 auto´s van 2 dochters op de inrit. Gordijnen, die nooit dicht zijn, ook ´s avonds niet, waren dicht. Niet verder bij na gedacht. 1 straat verder stond dan de auto van dochter 3 en de 2 auto´s van de ma en pa... als ge dan weet dat het op het gewone platte land is met plaats genoeg aan het huis weet ge genoeg.

Door dit soort idioten, mag ik mij nog wat langer thuis opsluiten. Als ge dan weet dat 1 dochter dokter is en 1 verpleegster, tja... zitten ze daar dus gelijk elk jaar met 8 volwassenen en 6 kinderen waarvan 4 +12 zijn.

20 min later was de politie er. Ik hoop dat ze er plezier van hebben gehad.

Als iedereen kerst zou vieren bij hun familie zitten we binnen 3 weken met een knoert van een 3de golf. Maar veel mensen doen echt moeite en de rest moet keihard gestraft worden. En alleen al daarom verdienen ze deze mooie boete.
Ja want dokters en verpleegkundigen hebben natuurlijk nog geen enkele inspanning gedaan he.

Met een man of
14 mensen samen is nu niet echt gewoon "ah, maar ik wil ook eens mijn ouders zien, ze zitten daar zo alleen". Da's gewoon een mini-coronafeestje, hé.

Ja want dokters en verpleegkundigen hebben natuurlijk nog geen enkele inspanning gedaan he.
Beetje een onzin reply he. Geeft hun dat dan een rede om meer te zijn dan de rest?

Mijn zus en nicht werken beide op intensieve, dus ge moet het mij niet vertellen, maar die houden hun wel braaf aan de regels.

Beetje een onzin reply he. Geeft hun dat dan een rede om meer te zijn dan de rest?

Mijn zus en nicht werken beide op intensieve, dus ge moet het mij niet vertellen, maar die houden hun wel braaf aan de regels.
En dat maakt dat gij het recht hebt om te gaan oordelen over een ander? Dat ge ze aangegeven hebt tot daar aan toe maar voor al de rest van hetgeen ge uitkraamt heb je het recht niet dus veeg maar voor uw eigen deur ipv de ander zijn rekening te maken.

@jack|herrer, als het echt zo een grote bende samen was, dan heb je van mij overschot van gelijk. Het blijft ongelofelijk asociaal om nu met de hele familie samen te komen.

Heel veel mensen die nu kerst vieren zijn wss ook de mensen die zichzelf al maanden aan de regels gehouden hebben om de zomer/school/kerst te redden en keer op keer anderen de regels zagen breken. Dus ik snap wel dat die nu na 9 maanden echt een break nodig hebben en die ene dag willen vieren.

En dat maakt dat gij het recht hebt om te gaan oordelen over een ander? Dat ge ze aangegeven hebt tot daar aan toe maar voor al de rest van hetgeen ge uitkraamt heb je het recht niet dus veeg maar voor uw eigen deur ipv de ander zijn rekening te maken.
Maar ik maak net wel mijn eigen rekening en dat is exact de reden waarom ik de politie gebeld heb.

Ik zit gvd al van maart thuis te werken, ik heb nog geen enkele regel overtreden. En het blijft maar duren door idioten die zich NIET aan de regels houden. Ik ben het kotsbeu, ik wil ook gewoon terug meer kunnen, maar het duurt langer door het volk dat zich nergens iets van aan trekt. Dus ja ik geef ze allemaal aan.

Ik zit hier begod op kerstdag op een forum omdat ik thuis ben omdat de cijfers niet zakken door alle overtreders en dan komt gij tegen mij zeuren. Omgekeerde wereld dit. Ga zeuren bij de overtreders!!!

Met een man of
14 mensen samen is nu niet echt gewoon "ah, maar ik wil ook eens mijn ouders zien, ze zitten daar zo alleen". Da's gewoon een mini-coronafeestje, hé.
Want gij weet op basis van enkele auto's in de straat perfect wie er aanwezig is in dat huis. Voort zelfde geld waren de mannen en hun kinderen van die dochters niet mee en zaten ze met 5 binnen. Maar ja we moesten die asociale klootzakken nog eens terugpakken he.

Maar ik maak net wel mijn eigen rekening en dat is exact de reden waarom ik de politie gebeld heb.

Ik zit gvd al van maart thuis te werken, ik heb nog geen enkele regel overtreden. En het blijft maar duren door idioten die zich NIET aan de regels houden. Ik ben het kotsbeu, ik wil ook gewoon terug meer kunnen, maar het duurt langer door het volk dat zich nergens iets van aan trekt. Dus ja ik geef ze allemaal aan.

Ik zit hier begod op kerstdag op een forum omdat ik thuis ben omdat de cijfers niet zakken door alle overtreders en dan komt gij tegen mij zeuren. Omgekeerde wereld dit. Ga zeuren bij de overtreders!!!
En daarom mag je vreemden op een forum idioot noemen op basis van vermoedens. Ik hoop dat ge nog lang moogt thuis werken.

En daarom mag je vreemden op een forum idioot noemen op basis van vermoedens. Ik hoop dat ge nog lang moogt thuis werken.
Ja want dat is veel minder erg dan duidellijk moedwillig de regels overtreden, gordijnen expliciet dicht doen, autos straaten verder parkeren. Waren het alleen de dochters geweest, dan waren ze nog met veel te veel.

Ge moogt het proberen goedpraten zoveel gewilt, maar het feit is dat ze overduidelijk in fout waren.

Ja want dat is veel minder erg dan duidellijk moedwillig de regels overtreden, gordijnen expliciet dicht doen, autos straaten verder parkeren. Waren het alleen de dochters geweest, dan waren ze nog met veel te veel.

Ge moogt het proberen goedpraten zoveel gewilt, maar het feit is dat ze overduidelijk in fout waren.
Jezus man, leer lezen.
Ik heb deze middag de achterlijke buren bij mijn ouders langs aangemeld bij de politie. Altijd wel iets met dat die bende associale egoisten, dus dit was een mooi moment om ze eens mooi terug te pakken.

Door dit soort idioten, mag ik mij nog wat langer thuis opsluiten. Als ge dan weet dat 1 dochter dokter is en 1 verpleegster, tja... zitten ze daar dus gelijk elk jaar met 8 volwassenen en 6 kinderen waarvan 4 +12 zijn.

20 min later was de politie er. Ik hoop dat ze er plezier van hebben gehad.
Echt van topniveau dit. Maar echt noodzakelijk natuurlijk om uw punt te maken he.
Wederom, veeg mssh eens voor uw eigen deur, zeker als ge dan in een andere thread dit post.
Aangezien de maatregelen gewoon gaan blijven, zou ik eerst kiezen voor de actieve bevolking.

Want we mogen toch iemand zien, dus dan kunnen die op zen minste gaan werken en de economie draaiende houden.

Ouderen moeten dan maar gewoon binnen blijven en sociale contacten beperken gelijk iedereen. Tot de hele populatie zijn spuitje heeft gehad.

Jezus man, leer lezen.

Echt van topniveau dit. Maar echt noodzakelijk natuurlijk om uw punt te maken he.
Wederom, veeg mssh eens voor uw eigen deur, zeker als ge dan in een andere thread dit post.
Als ik mijn ma zie wenen als ik daar aankom omdat ze met kerst alleen thuis zit en geen enkel kleinkind kan zien en dan zie wat die buren aanvangen... ja dan word ik woest. Ze verdienen niet beter, zo simpel is het. Ge moogt er van vinden wat ge wilt. Mijn taalgebruik is misschien niet ideaal als ik kwaad ben, maar ik hou me tenminste aan de regels.

Heel veel mensen die nu kerst vieren zijn wss ook de mensen die zichzelf al maanden aan de regels gehouden hebben om de zomer/school/kerst te redden en keer op keer anderen de regels zagen breken. Dus ik snap wel dat die nu na 9 maanden echt een break nodig hebben en die ene dag willen vieren.
Als je u 9 maanden aan de regels gehouden hebt, dan neem ik aan dat je dat met een reden doet. Waarom zou je dat vergooien voor 1 dag die alles nog wat meer zou verlengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan