Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn vraag is nochtans legitiem. In het VK bijvoorbeeld is meer dan de helft van de covid-opnames 'toevallig' in de zin dat het mensen zijn die positief testen bij opname voor een andere kwaal. Da's toch echt wel een significant cijfer..

Eigenlijk heeft dat artikel daar toch niks mee te maken... Dat zegt alleen dat meer dan de helft niet getest was voor ze opgenomen werden.
An NHS spokesman said: "Many patients are admitted to hospital because of their Covid symptoms and complications, which are then confirmed with a post-admission Covid test, and for others, they may initially be presymptomatic or asymptomatic."

Er staat letterlijk in dat van de mensen die niet opgenomen werden met corona maar wel positief getest hebben achteraf, er veel zijn die opgenomen zijn met covidsymptomen en complicaties. Dus met kortademigheid, met longontsteking... En daarna hebben ze pas positief getest. Dat maakt toch totaal niks uit voor deze discussie?

Is dat zoals de modellen van SAGE in het VK die minstens 100k gevallen per dag aangaven op dit moment? Of de modellen van Molenberghs die tot nu toe niet eens in de buurt van de realiteit hebben gezeten?

Maar ja, preventieparadox. 🤡 🤡 🤡
Je zet de reden er al achter, ook al plaats je 12 clowntjes, het blijft de reden, hoor. We hebben wel maatregelen, waardoor alles is afgebogen.
Maar geef eens een antwoord: Geloof je dat geen enkele maatregel effect heeft gehad tijdens deze pandemie? Want als je dat niet gelooft, zeg je hetzelfde als JPV.

Ja want elke maatregel die impact heeft op de daling van de cijfer komt uitsluitend uit de horeca en co.
Zo niet he loser, jpv maakt een statement, aan hem om die hard te maken. Ge moet hier de discussie niet proberen omdraaien, antwoord eerst maar op onze vragen en kom met bewijs voor die statement als je er ook achter staat.
Heb je die niet, is dit niet meer dan weer een rondje horeca zwartmakerij.

Allee, als je dus reageert zonder uitroeptekens, hoofdletters of wat dan ook, dan ben je dus hysterisch.
Is gemakkelijk discussiëren zo, iemand die niet in abstracties spreekt, wegzetten als hysterisch. Dan kan ik niet veel meer zeggen natuurlijk.

Haalt men er wat griepdoden bij en spreekt men over mijn standpunt over maatregelen, waar ik niets over heb gezegd (terwijl men mij beschuldigd worden in de mond te leggen), die helemaal niet gaan over het punt: sterven met/door covid.
Mooie deflectie en verleggen van de discussie.

Laat maar zitten kerel: daar ga ik geen moeite insteken.

Sorry, maar zo'n uitspreken krijg ik echt het schijt van. Je doet alsof een mensenleven niets waard is. Na zijn nierfalen heeft mijn vader 3 kleinkinderen zien opgroeien tot tieners, waarvan de oudste nu gaat studeren en leren autorijden. Dat afdoen als... niets, vind schandelijk.

Jij zegt dat ik doe alsof een mensenleven niets waard is op basis van een simpele post van mij. Dat is pas de schande voorbij. En ja dat vind ik hysterisch.

Ja want elke maatregel die impact heeft op de daling van de cijfer komt uitsluitend uit de horeca en co.
Zo niet he loser, jpv maakt een statement, aan hem om die hard te maken. Ge moet hier de discussie niet proberen omdraaien, antwoord eerst maar op onze vragen en kom met bewijs voor die statement als je er ook achter staat.
Heb je die niet, is dit niet meer dan weer een rondje horeca zwartmakerij.
JPV heeft toch al verduidelijkt dat "horeca en co" gewoon alle versoepelingen zijn...
Ik weet niet eens op welke vraag ik moet antwoorden! Vraag je echt bewijzen voor het feit dat maatregelen het aantal besmettingen drukken, en het versoepelen van maatregelen zorgt voor een stijging van besmettingen?

Ahhh OK, horeca en co betekent alle versoepelingen hahahaha, ja man...

Soit, tijd om verder te werken, dit gaat nergens heen.
Bedankt voor het halfuur komedie. 🤡

Boodschap in het algemeen omdat het meer en meer begint op te duiken: gelieve die clownemojis (net zoals eerder de mocktype) niet te gebruiken om andere posters te ridiculiseren aub.

Gelieve dan ook een ban in te stellen op belachelijke redeneringen zoals 'de preventieparadox', die zowat de stoplap is geworden om alle maatregelen goed te praten, ook bij afwezigheid van enig bewijs dat ze werken.

Preventieparadox is iets reëel, gaat ook ruimer dan Corona. Bv. Polio vaccinatie: daar wordt soms aangevoerd dat die niet meer nodig is omdat er geen polio meer is maar dat komt juist door de vaccinatie. Maar dat wil niet zeggen dat die paradox voor elke maatregel van toepassing is. Waarom zou men daarover praten nu bannen?

Nog eens over die grote indoorevenementen die in de 2e helft van het jaar zouden moeten kunnen volgens De Croo.

Zou onze premier niet eens eerst focusen op het uitgaansleven en privé-evenementen. De clubs, discotheken en fuifzalen zijn al 16 maand onafgebroken dicht zonder perspectief. Fuiven kunnen niet doorgaan en een privaat feest (huwelijk) mag nog altijd maar tot 1u en zonder dansen. Tegen eind augustus is 80% van alle Belgen (Vlamingen?) een 2e keer gevaccineerd. Dat werd ons altijd voorgehouden als het ticket naar de vrijheid. Er is dus geen enkel excuus meer om in september het (feest)leven niet terug te geven aan de mensen.

Preventieparadox is iets reëel, gaat ook ruimer dan Corona. Bv. Polio vaccinatie: daar wordt soms aangevoerd dat die niet meer nodig is omdat er geen polio meer is maar dat komt juist door de vaccinatie. Maar dat wil niet zeggen dat die paradox voor elke maatregel van toepassing is. Waarom zou men daarover praten nu bannen?
Bepaalde smileys bannen in een (nuja) serieuze discussie kan ik nog ergens begrijpen, maar bepaalde termen, dat geeft me meer een 1984-gevoel dan de coronamaatregelen.

Nog eens over die grote indoorevenementen die in de 2e helft van het jaar zouden moeten kunnen volgens De Croo.

Zou onze premier niet eens eerst focusen op het uitgaansleven en privé-evenementen. De clubs, discotheken en fuifzalen zijn al 16 maand onafgebroken dicht zonder perspectief. Fuiven kunnen niet doorgaan en een privaat feest (huwelijk) mag nog altijd maar tot 1u en zonder dansen. Tegen eind augustus is 80% van alle Belgen (Vlamingen?) een 2e keer gevaccineerd. Dat werd ons altijd voorgehouden als het ticket naar de vrijheid. Er is dus geen enkel excuus meer om in september het (feest)leven niet terug te geven aan de mensen.
waaruit leid jij af dat men grote evenementen zal laten doorgaan en de rest gesloten houden?

Bepaalde smileys bannen in een (nuja) serieuze discussie kan ik nog ergens begrijpen, maar bepaalde termen, dat geeft me meer een 1984-gevoel dan de coronamaatregelen.
Ik zeg nergens dat de preventieparadox niet bestaat, wel dat de redenering erachter in heel het coviddebat gewoon wordt misbruikt om een geheel van maatregelen goed te praten bij afwezigheid van bewijs dat ze werken (want de preventieparadox tralala).

waaruit leid jij af dat men grote evenementen zal laten doorgaan en de rest gesloten houden?

Gezien het blijkbaar belangrijker is een aankondiging te doen over grote indoorevents dan over kleine feesten en fuiven leid ik daaruit af dat de prioriteit blijkbaar niet bij dat laatste ligt gezien het al maanden compelte radiostilte is over dat onderwerp.

Gezien het blijkbaar belangrijker is een aankondiging te doen over grote indoorevents dan over kleine feesten en fuiven leid ik daaruit af dat de prioriteit blijkbaar niet bij dat laatste ligt gezien het al maanden compelte radiostilte is over dat onderwerp.
de radio kan geen gratis tickets geven voor de lokale ksa-fuif helaas

Alle bon, gewoon ranten om te ranten dus.

En voor de zoveelste keer, niet enkel bij u maar toch wel wederom bij u: het is geen aankondiging, het is 1 zinnetje dat uit een interview gepikt wordt wat zelfs door de interviewer zelf gevraagd is.

Hier het volledige fragment, beluister het misschien eens i.p.v. weeral enkel op 1 zinnetje uit een HLN artikel af te gaan:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan