Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beweer jij dat influenza geen groot risico is voor een leukemiepatiënt of een ex-kankerpatiënt op leeftijd, Loser?
En opnieuw is het weer zwart of wit... Ik weet het niet, want ik ken hun medische dossier niet. Jij wel, dr. Puni? Ik weet niet of de gevolgen in een gemiddeld griepseizoen even erg zijn, of dat dit griepseizoen gemiddeld gaat zijn, of dat ze in het vervolg hun inenting daarvoor zouden nemen. Dat maakt niks uit in de redenen waarom een vaccin tegen covid wel degelijk zijn nut heeft voor die jongere en zijn omgeving op dat moment.

@soulreaper: Je kunt nog altijd besmet raken als je gevaccineerd bent, maar je bent veel minder besmettelijk. Je zult minder virusdeeltjes verspreiden, en dus minder virusdeeltjes richting risicopatiënten sturen als je gevaccineerd bent, dan wanneer je besmet bent en niet gevaccineerd. Dat is de belangrijkste reden om het te doen. Samen met het vermijden van de zwaardere complicaties, waar jongeren ook niet immuun voor zijn vanzelf.

En opnieuw is het weer zwart of wit... Ik weet het niet, want ik ken hun medische dossier niet. Jij wel, dr. Puni?
Aangezien de griepprik ten zeerste wordt aangeraden voor mensen met leukemie, durft dokter Puni voor dat profiel alvast wel een boude gok wagen.

Eerlijk? Ik zou daar niet van wakker liggen omdat ik niet geloof in de schuld leggen bij deze of gene. Want waar stopt dat? Stel dat dat kind zich laat vaccineren, toch besmet geraakt en toch die risicopersoon besmet, moet hij zich dan ook niet schuldig voelen? Want hij had maar wat meer afstand moeten houden, of wat voorzichtiger moeten zijn, of dit, of dat. Dat soort retoriek leidt niet alleen nergens toe, het is gewoon schadelijk. :)

En al zeker als we dan spreken over een hele kleine kans zonder vaccinatie en een hele hele kleine kans met vaccinatie...

Maar waarom moet je nu spreken van schuld? Of het zo in extremen trekken?

Ik zeg dat ik me er niet goed bij zou voelen om dat risico, hoe klein dan ook, te nemen. Dat is zo van het genre van "Zou je voor 100 000 euro de kans nemen dat je kind 1 op 100 000 heeft op dan dood te vallen." Voor mij is het antwoord : Neen. Ik zou dat niet doen. (Ofja, ik heb nu nog geen kinderen, dus nu nog wel, maar goed, ik hoop dat je wat snapt wat ik wil zeggen.) Als ik het risico kan vermijden, met minimale downsides, waarom niet?

Het nu in het belachelijke trekken door te doen alsof de zoon(!!!) maar meer afstand moet houden (dus eigenlijk het huis uitzetten of wat?), ja, zo'n discours, dat is gewoon schadelijk door dat gelijk te stellen.

Ik vind het ook heel jammer dat je hierboven afschetst alsof jij de verlichtene bent en alsof niemand op bepaalde zaken wilt ingaan of wilt in meegaan, terwijl ik je hierboven letterlijk zeg dat ik akkoord ga op de meeste vlakken van je eerste reactie hierop. Maar het meeste daarvan is iets van beleids-niveau. Op invidueel niveau neem je op een andere manier, met andere parameters, beslissingen.

Ik zie net een berichtje van een (Franse) ex-collega van me. Je komt bij hem niet binnen zonder bewijs van vaccinatie.
Man heeft een villa aan de Franse kust en een jacht, en nodigt heel de zomer door mensen uit bij hem thuis en op de boot. Maar mensen die zich niet laten vaccineren moeten dus niet de moeite doen om tot daar te rijden.

@soulreaper: Je kunt nog altijd besmet raken als je gevaccineerd bent, maar je bent veel minder besmettelijk. Je zult minder virusdeeltjes verspreiden, en dus minder virusdeeltjes richting risicopatiënten sturen als je gevaccineerd bent,
Sorry hoor dat is gewoon uw persoonlijke mening …niemand kan dit bewijzen omdat we nu nog maar met besmettingen zitten van gevaccineerden ..dus niemand weet wat het gevolg daarvan gaat zijn of worden .

Achja …nu gaan de grafiekjes komen van het begin van de epidemie wanneer we nog met de gewone variant zaten en in het begin was het inderdaad van je bent beschermd tegen besmetting en gaat niemand besmetten maar dat hebben ze later herroepen …dan was het nog 90 % en dan nog 80 en nu wat 30% laatste cijfers (die infeite ook maar een gok zijn op waarnemingen in de omgeving )

Sorry hoor dat is gewoon uw persoonlijke mening …niemand kan dit bewijzen omdat we nu nog maar met besmettingen zitten van gevaccineerden ..dus niemand weet wat het gevolg daarvan gaat zijn of worden .

Achja …nu gaan de grafiekjes komen van het begin van de epidemie wanneer we nog met de gewone variant zaten en in het begin was het inderdaad van je bent beschermd tegen besmetting en gaat niemand besmetten maar dat hebben ze later herroepen …dan was het nog 90 % en dan nog 80 en nu wat 30% laatste cijfers (die infeite ook maar een gok zijn op waarnemingen in de omgeving )
Wat is een persoonlijke mening? Sorry, maar je post valt heel moeilijk te lezen.
Hetgene je quote is gewoon reeds bewezen. Voor de rest begrijp ik je post niet.

Wat is een persoonlijke mening? Sorry, maar je post valt heel moeilijk te lezen.
Hetgene je quote is gewoon reeds bewezen. Voor de rest begrijp ik je post niet.
Wat bis er reeds bewezen …er is nog niks bewezen eris enkel maar bewezen nu dat volledig gevaccineerden ook nog beSmedt kunnen worden …wat betreft besmettelijkheid …daar hebt ge nog het raden naar ..het vaccin veranderd niets aan de lucht die ge uitademd…en als je ziek bent ben je besmettelijk (zie de vele gevallen van besmettingen die nu voorkomen in de omgeving van volledig gevaccineerde personen …)wat blijkbaar wel al bewezen is dat de symptomen minder gevolg kunnen hebben en dat eventueel hospitalisatie kan vermeden worden ..

Betreffende het Covid Safe Ticket. Is dit zoals het Europees Coronapaspoort, namelijk dat je minstens 14 dagen geleden een 2e prik moet hebben gehad? Of moet je gewoon 2 prikken hebben gehad (zonder de extra periode van 14 dagen)? Artikels op verschillende nieuwssites scheppen niet echt duidelijkheid aangezien ik al beide zaken heb gelezen, vandaar dat ik twijfel. Is hier al uitsluitsel over?

Mannen geen zorgen, alle cruciale weken ten spijt wordt de herfst de échte test volgens de experten. Daarna gaan we weer Kerstmis proberen te redden, dan de lente nog uitzitten want de zomer van 2022 wordt ongetwijfeld de zomer van de vrijheid.

Het worden dus stilaan cruciale maanden en jaren ipv weken.

Maar waarom moet je nu spreken van schuld? Of het zo in extremen trekken?

Ik zeg dat ik me er niet goed bij zou voelen om dat risico, hoe klein dan ook, te nemen. Dat is zo van het genre van "Zou je voor 100 000 euro de kans nemen dat je kind 1 op 100 000 heeft op dan dood te vallen." Voor mij is het antwoord : Neen. Ik zou dat niet doen. (Ofja, ik heb nu nog geen kinderen, dus nu nog wel, maar goed, ik hoop dat je wat snapt wat ik wil zeggen.) Als ik het risico kan vermijden, met minimale downsides, waarom niet?

Het nu in het belachelijke trekken door te doen alsof de zoon(!!!) maar meer afstand moet houden (dus eigenlijk het huis uitzetten of wat?), ja, zo'n discours, dat is gewoon schadelijk door dat gelijk te stellen.

Ik vind het ook heel jammer dat je hierboven afschetst alsof jij de verlichtene bent en alsof niemand op bepaalde zaken wilt ingaan of wilt in meegaan, terwijl ik je hierboven letterlijk zeg dat ik akkoord ga op de meeste vlakken van je eerste reactie hierop. Maar het meeste daarvan is iets van beleids-niveau. Op invidueel niveau neem je op een andere manier, met andere parameters, beslissingen.
Ik was niet heel rationeel meer aan het antwoorden, dat was wel duidelijk. Mi scuzi.

De realiteit is dat willen dat de zoon zich laat vaccineren zodat de risicopatiënten niet besmet zouden worden, eigenlijk nogal onnozel is. Met de huidige besmettelijkheid van delta kan je er ondertussen wel van uitgaan dat iedereen vroeg of laat covid krijgt. De hoofdreden om je te vaccineren is ter bescherming tegen een ernstig ziekteverloop. :)

De realiteit is dat willen dat de zoon zich laat vaccineren zodat de risicopatiënten niet besmet zouden worden, eigenlijk nogal onnozel is. Met de huidige besmettelijkheid van delta kan je er ondertussen wel van uitgaan dat iedereen vroeg of laat covid krijgt.
Lol wtf, van onder welke steen kom jij plots vandaan. Straks niet huilen als er weer vanalles niet mag hè.

Lol wtf, van onder welke steen kom jij plots vandaan. Straks niet huilen als er weer vanalles niet mag hè.
Ik benoem gewoon even de olifant in de kamer hoor. Dat iedereen vroeg of laat covid krijgt, hoeft trouwens geen probleem te zijn aangezien je mits vaccinatie vrij tot zeer goed beschermd bent tegen ernstig ziekteverloop.

Als straks 'vanalles weer niet mag' zal dat trouwens alleen maar zijn omdat de focus op dat moment nog steeds verkeerd ligt, want een overbelasting van de zorg met onze vaccinatiegraad is hoe langer hoe minder waarschijnlijk. :)

Dan moet je je echt wat informeren, hoor. Er valt veel te zeggen over de besmettelijkheid, en het vaccin verandert niets aan de lucht die je uitademt, maar wel aan de hoeveelheid virusdeeltjes die je verspreidt.

Ik heb ook de indruk dat je besmet zijn verwisselt met ziek maken. Dat hoeft niet hetzelfde meer te zijn, dankzij het vaccin.

Dan moet je je echt wat informeren, hoor. Er valt veel te zeggen over de besmettelijkheid, en het vaccin verandert niets aan de lucht die je uitademt, maar wel aan de hoeveelheid virusdeeltjes die je verspreidt.

Ik heb ook de indruk dat je besmet zijn verwisselt met ziek maken. Dat hoeft niet hetzelfde meer te zijn, dankzij het vaccin.
Klopt als een bus en ik heb het in de praktijk meegemaakt, mijn vriendin had als verpleegster reeds twee vaccins gekregen toen mij dochtertje COVID mee naar huis bracht.

Haar test wees uit dat ze amper besmettelijk was, ik als ongevaccineerde bleek superverspreider te zijn. Gelukkig is er niemand echt ziek geweest en hebben we ons op tijd kunnen afzonderen maar het verschil in besmettelijkheid was frappant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan