Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Samenvatting van de afgelopen 20 pagina's:

- Volgens Straddle is het allemaal niks
- Loser schrijft een dt fout. De persoon die hem daarop wijst is sindsdien onvindbaar.
- Janus vindt dat het allemaal prima gaat
- Musk en Sneeuwstorm gaan samen de boom in met de maatregelen. Als de maatregelen al met 5 in de boom zitten, is dat een overtreding.
- M°°nblade haar dochter draagt een mondmasker zoals een kledingstuk. Aan iedereen zelf om te raden welk.
- Nestorius zegt: "ik ga er niks op zeggen" gevolgd door nog enkele posts.
- Black Devil ziet pas versoepelingen in april en wil al vluchten naar Spanje. Er wordt collectief geld ingezameld door verenigd links op dit forum.
- 't is nog geen feestdagen en iedereen heeft hier al genoeg van bubbels
-avondland geeft schietadvies en vreest dat er op zijn ballen geschoten wordt
- soulreaper vind dat je niet mag kaygellen op mensen met obesitas
- Soeplepel vraagt of er iets gelekt is. Blijkt dat de regering het momenteel collectief in hun broek doet.
-yup, ook Zweden was weer van de partij
-Loser heeft nu alle eigen posts op de laatste 20 pagina's gelezen en ziet nog altijd, terecht, geen dt-fout.
- er volgt nu een 20-voudige report omdat mods niemand mogen viseren. Maar uiteindelijk gaat iedereen gaan slapen nadat @bookashade weer maar eens de boel met redden.

Tot morgen voor een nieuwe fijne dag corona-nieuws!
Ik kan alvast niet wachten op de JPV 7d/7d besmettingscijfers van morgen, spannend!!

En hoeveel % van de Covid besmettingen komt er in die ziekenhuizen terecht? 0.001%?
Deze plaat blijf toch ook wel serieus hangen hoor..

Als jij morgen dan een ongeval hebt kunnen ze jou ook niet meer helpen hè.
Survival of the fittest

Bijna 70% op ICU zijn ongevaccineerde. Als ze nu daar eens zouden beginnen.

Misschien ook openbaar maken wie voor/welke maatregel was. Dan weten we al op wie wel of wie niet te stemmen

Sommigen hier op BG:

Ik wil strengere, HARDE maatregelen.
NOG HARDER zeg ik u!!
*slaat zich ondertussen ritmisch met een zweepje op de eigen poep*

Sommigen hier op BG:

Ik wil strengere, HARDE maatregelen.
NOG HARDER zeg ik u!!
*slaat zich ondertussen ritmisch met een zweepje op de eigen poep*
Idd, als het nog bij die zelfkastijding zou blijven had ik er geen probleem mee, maar nu willen ze iedereen rondom hen met het zweepje slaan.

Hoog tijd dat de covid gekte terug gaat liggen, daar stoor ik me persoonlijk meer aan dan aan het virus zelf.

Dus men wil scholen sluiten en cafés, restaurants (ok, tot 20u) en zelfs evenementen (tot redelijk grote aantallen en met CST, dat wel) gewoon toelaten?

Scholen sluiten als het echt moet, ok maar dan moeten alle niet noodzakelijke zaken toch echt wel eerst aangepakt worden vind ik. Daarna kun je zoiets als scholen sluiten overwegen, nu niet.

Volgens cijfers Sciensano waren er tussen 1 november en 1 december 400.000 bevestigde besmettingen.
Laten we veronderstellen dat er ook een hele hoop niet opgemerkte besmettingen zijn, bv. gevaccineerde mensen die er mee in aanraking zijn gekomen maar er niet ziek van zijn geworden, of bv. kinderen die niet getest zijn. Geen idee hoeveel dat percentage tegenwoordig is (niet vastgestelde besmettingen vs vastgestelde besmettingen), maar ik vermoed dat we gerust over een miljoen besmettingen in totaal mogen praten als het niet meer is (kan uiteraard volledig fout zijn).

Daarbovenop is de stijging sowieso al aan het afvlakken de voorbije week.

Minstens een week (of 10 dagen zelfs) om het effect te zien van nieuwe maatregelen... Heeft dat dan veel zin? Gaat dat nog significant zijn voor de IC bezetting? :unsure:

Dan maak je best een uitzondering voor essentiële sectoren. Zonder voedselbevoorrading en afvalophaling gaat dat wel een heel moeilijke periode worden.
Ja, ik zeg niet dat die toemoeten, ik zeg ook niet dat er één sector toe moet, hoewel dat de uitgaansector nu niet echt kan doorgaan. Als mensen moeten thuisblijven om op hun kinderen te passen met scholen, kan het zijn dat bedrijven met lagere bezetting zitten. Ik zeg niet dat voedselbevoorrading en afvalophaling moeten stopgezet worden, maar dat er in quarantaine zitten/gaan moeten of mensen thuis moeten blijven voor de kinderen, tja, daar kan je niet aan doen. Dat is overmacht.

Dus men wil scholen sluiten en cafés, restaurants (ok, tot 20u) en zelfs evenementen (tot redelijk grote aantallen en met CST, dat wel) gewoon toelaten?

Scholen sluiten als het echt moet, ok maar dan moeten alle niet noodzakelijke zaken toch echt wel eerst aangepakt worden vind ik. Daarna kun je zoiets als scholen sluiten overwegen, nu niet.

Een v/d redenen waarom ze scholen willen sluiten is omdat de besmettingen zich daar concentreren. En er zijn heel veel scholen al gesloten, omdat er veel quarantaine in moeten. Ik begrijp u wel in uw punt, maar als je scholen niet wilt sluiten, dan denk ik dat je de quarantainemaatregelen ook moet opgeven, maar dat wil men niet doen om de ouderen (en niet-gevaccineerden) te beschermen, omdat het kinderen zijn die ouderen aansteken. Dat de overheid enkel rekening houdt met 65-plussers of volwassenen, is al langer duidelijk dan vandaag. Dat is altijd al zo geweest.

Ik heb er geen probleem mee bijvoorbeeld als er gevaccineerd wordt, dat wij als laatst komen. Geen enkel probleem, maar geef dan een alternatief. Ik had natuurlijk eerder mijn vaccin. Maar velen die deze zomer iets naartoe wouden gaan, moesten keer op keer een zelftest betalen uit eigen zak. Als overheid moet je dat zelf betalen vind ik, zolang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te vaccineren. En zo is het voortdurend wel iets. Feit dat er op de VRT geen haan kraait naar de mentale toestand v. kinderen en jongeren vind ik ook aanstootgevend bijvoorbeeld, want dit is onhoudbaar voor de jeugd. Voor velen zelfs gewoon een onzichtbaar virus of griepje dat alles wat ze graag doen, plots dingen zijn die ze moeten opgeven en hun toekomst op het spel moeten zetten voor sorry dat ik het zeg grotendeels idioten (de niet-gevaccineerden).

Het probleem is... wat je ook doet, je zal altijd het grote deel v/d bevolking tegen u hebben. En elke oplossing is schadelijk.

Wat ik wel nog aan @Straddle; wil zeggen. Ik begrijp ook uw punt volledig, maar je houdt met één iets geen rekening. Het covidvirus van afgelopen jaar en 2019 is een pak minder ernstig dan de deltavariant van vandaag. Dat heeft bij mij ook de ogen geopend. Was het nog altijd het coronavirus van vorig jaar, dan hadden we nu geen enkel probleem gehad. Maar covid is ook geëvolueerd ondertussen, en daar ligt het probleem. Was er nu niemand gevaccineerd, dan was dit een catastrofe.

De pandemie van 1890-1891 is ernstig, heeft veel gelijkenissen, maar CFR ligt quasi even hoog als vandaag. En het aantal besmetten v/d wereldbevolking is quasi even hoog als vandaag. Natuurlijk in 1890 gaan er heel veel besmetten geweest zijn die het niet zullen geweten hebben. Maar dan gaat het CFR weer omlaag. En mogelijk is die "schatting" al ergens toegepast. Maar het lijkt wel dat de pandemie van 1890-1891 minder ernstig is dan die van vandaag, al kan je dat niet met 100% zekerheid zeggen.

De pandemie van 1890-1891 heeft ook effect gehad op de Spaanse griep. Iedereen die die pandemie was doorgekomen leek een hogere beschermingsgraad te hebben tegen de Spaanse griep in 1918. Maar twee kanttekeningen: kort na de tweede wereldoorlog waren de environmentale factoren wellicht ook tegen twintigers toen en er waren al wat pre-waves (mogelijk zelfs niet eens de Spaanse griep), maar de griepseizoenen voor de Spaanse Griep hadden van wat ik gelezen had ouderen geteisterd.) Er was ook een encephalitis pandemie rond die periode.

Waarom die hogere beschermingsgraad dan... wellicht - net zoals je nu ziet - zal een coronavirus toen impact gehad hebben op de seizoensgriep, en wellicht enkele stammen uitgeroeid hebben. Diezelfde stammen die eventueel later weer opkomen in 1918 (waar iedereen geboren na 1890) dus minder bescherming tegen had omdat ze er niet in aanraking mee zijn gekomen zijn als kind, en het immuunsysteem minder goed wist hoe te reageren. Maar dat is een mogelijke verklaring, of één van de mogelijke verklaringen.

Laatst bewerkt:
Er is toch een percentage dat kon voorkomen worden mocht men het vaccin genomen hebben. Mijn vrouw heeft een nieuwe nier nodig door elk bed teveel dat ingenomen is worden transplantatie's uitgesteld.
Wij zijn nu dik twee jaar onderweg ( dat ze effectief aan nierdyalyse ligt ) gemiddelde wachttijd was 4 jaar nu mogen we al op 5 jaar rekenen.
Volledig onze toekomst is iets wat naar de klote op dit moment 850€ per maand en reken daar dan nog eens de kosten bij.
En dan heb je van die ego trippers die bang zijn voor een prikje ( of afkomen met een belachelijke reden )

Ik verschiet nog steeds dat er zo laks met quarantaine omgegaan wordt.
Toen mijn vrouw positief was is die meteen op een kamer boven in isolement gegaan en ik met mijn zoon thuis in quarantaine gebleven tot we 2 negatieve testen hebben gehad.

Nu is een vriend van mij positief, die mag dus niet gaan werken maar gaat gewoon naar de bouwmarkt spullen halen. Zijn vrouw gaat werken en naar de gym en hun tieners naar school en hun vriendjes zitten daar s’avonds gewoon op de bank.

Dan mag je nog gevaccineerd zijn maar zo gaan we dus bezig blijven hè

In de school hier zijn bijna alle klassen in quarantaine omdat een turnjuf positief getest heeft. Ze heeft aan meerdere klassen les gegeven maar is eigenlijk nooit dicht in aanraking gekomen met de kinderen en ze droeg dan ook nog eens een mondmasker. De school zelf vond dat er totaal geen issue was, maar volgens CLB moest iedereen in quarantaine met als gevolg nu een totale sluiting.

Sorry maar op die manier gaat het inderdaad niet meer met die dwaze quarantaine regels. Beeld je eens in dat de Colruyt iedere keer dicht moet als een rekkenvuller positief is.

:
In de school hier zijn bijna alle klassen in quarantaine omdat een turnjuf positief getest heeft. Ze heeft aan meerdere klassen les gegeven maar is eigenlijk nooit dicht in aanraking gekomen met de kinderen en ze droeg dan ook nog eens een mondmasker. De school zelf vond dat er totaal geen issue was, maar volgens CLB moest iedereen in quarantaine met als gevolg nu een totale sluiting.

Sorry maar op die manier gaat het inderdaad niet meer met die dwaze quarantaine regels. Beeld je eens in dat de Colruyt iedere keer dicht moet als een rekkenvuller positief is.
Wat je niet zegt is hoe het contact/ de afstand was met andere leerkrachten ;). Is de school in quarantaine omwille van haar contact met leerkrachten of leerlingen?

:
Wat je niet zegt is hoe het contact/ de afstand was met andere leerkrachten ;). Is de school in quarantaine omwille van haar contact met leerkrachten of leerlingen?
Contact met leerlingen, andere leerkrachten blijven op school want er moet opvang zijn voor kinderen die wel nog mogen komen. Dat zijn dan kinderen die of afwezig waren op het moment van die turnles, of kunnen bewijzen dat ze hersteld zijn van een eerdere besmetting.

Gewoon 60-plussers kinderen in lockdown. Zou al veel oplossen.
Of dit praktisch te regelen is, is iets anders / een ander verhaal .. maar ... like it or not, de kinderen zijn bij de Delta Variant één van de grootste besmettingshaarden.

Of dit praktisch te regelen is, is iets anders / een ander verhaal .. maar ... like it or not, de kinderen zijn bij de Delta Variant één van de grootste besmettingshaarden.

Dat is imho louter perceptie, verwijzend naar mijn quarantainevoorbeeld van hierboven. Tijdens iedere golf zoekt men een andere zwarte Piet.
Maar de niet-gevaccineerden en mensen met comorbiditeiten die de hele ICU inpakken (gisteren nog gezegd in Terzake) daarover wordt in alle talen gezwegen.

Maak verdomme dat vaccin verplicht, of verbiedt iedere niet-gevaccineerde nog een voet buiten te zetten. Maar neen, liever hele scholen sluiten omdat één juf 'positief' is en daarmee hele gezinnen en bijhorend hun werkgevers in de miserie duwen.

Maar dit maakt niet uit of ze de besmettingshaarden zijn. Uiteindelijk doen we alles om de ouderen te beschermen. Hoeveel mensen jonger dan 60 geraken uiteindelijk in het ziekenhuis vergeleken met de 60plussets? Die zijn verwaarloosbaar. In plaats van dus een volledige maatschappij lam te leggen dus best de groep die gevaar loopt.

Bubbel van 5 als 'aanbeveling' kan ik nog inkomen. Een verplichting zou toch te zot voor woorden zijn. Is dat dan max 4 mensen tegelijk op bezoek bij je thuis? Met de broers en zussen & partners de ouders bezoeken zou al illegaal zijn in deze feestdagen periode.

Dit is juist de tijd van het jaar waarbij je samenkomt met de familie.

Dat is dfe MSPOC die dar beslist normaal. Het CLB contacteert hen bij zulke situaties. Blijft lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan