Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mis het antwoord op die vraag ook. Er is nu nul toekomstperspectief, dat waren de vaccins maar we zijn terug bij het ge-jojo aan maatregelen.
Ofwel hebben virologen geen antwoord op die vraag, ofwel durven ze het niet zeggen. Ik weet niet welke van de twee ik het beangstigend vindt.

Heb deze week op Canvas een documentaire over de spaanse griep gezien die even snel is uitgestorven als ze begonnen is omdat de wereldbevolking (waarschijnlijk) groepsimmuniteit had gekregen. De huidige vaccins tegen covid zijn duidelijk niet genoeg om tot die immuniteit te komen, want niet effectief genoeg en beschermen niet lang genoeg. Hierdoor blijven we maar sukkelen met een hoge baseline aan covid die om de zoveel tijd opflakkert.

In dat opzicht zou een Omnikron variant een blessing in disguise kunnen zijn want die zou voor groepsimmuniteit op korte termijn kunnen zorgen als die zoveel maal besmettelijker is. Natuurlijk op korte termijn ten koste van het zorgsysteem.
Er zijn landen die er wat stabieler mee omgaan, zoals Zweden die een pandemieplan hadden en dat volgden. Heel lang dezelfde maatregelen, niet te veel veranderen. Meer verantwoordelijkheid bij bevolking, in het begin wat hogere cijfers maar nadien meer onder controle en draaglijker. Scholen gingen er nooit dicht.

Duitsland verstrengt regels voor ongevaccineerden en wil vaccinatieplicht vanaf februari

Wir machen das. Frankrijk en Duitsland zijn tenminste landen met echte leiders. Niet die afgekookte platbroeken die we hier legislatuur na legislatuur hebben.

Kijk, ik ben dat gekak op mensen met obesitas strontbeu. Het wordt overal en altijd gebruikt om met de vingers te wijzen, . Als ik hier nog iemand dat als reden voor opname zie gebruiken, die wordt reported.

Ik zie @KnightOfCydonia nergens "kakken" op obesitici. Het feit is simpelweg dat obesitas een zware katalysator is voor vele ziektes en aandoeningen. Ontken dat en je ontkent het zonlicht.

Kijk, ik ben dat gekak op mensen met obesitas strontbeu. Het wordt overal en altijd gebruikt om met de vingers te wijzen, . Als ik hier nog iemand dat als reden voor opname zie gebruiken, die wordt reported.

Sarcasme? Want obesitas is zeker 1 van de top co morbiditeiten en over het algemeen 1 van de grootste oorzaken van sterfte in onze contreien.

Duitsland verstrengt regels voor ongevaccineerden en wil vaccinatieplicht vanaf februari

Wir machen das. Frankrijk en Duitsland zijn tenminste landen met echte leiders nog. Niet die afgekookte platbroeken die we hier hebben.

Maar volgens De Croo junior zijn vaccinatieplichten enkel iets voor dictatoriale landen als Tadzjikistan of Micronesië nietwaar? :ROFLMAO:
Dan was er eens een kans om als België bij de eersten het goede voorbeeld te geven. Een paar dagen later was Oostenrijk daar immers al als eerste land.

Tja, de realiteit is hard. Ik heb van de coronaperiode overigens ook gebruik gemaakt om mijn BMI van 26.9 - gevolg van een periode van zelfbeklag, liefdesverdriet en een knieblessure - naar 24 en een beetje te doen dalen en er nog steeds aan het werken. Ik was er sowieso al mee bezig, maar corona heeft het mij nog eens extra doen beseffen en mij niet alleen:
Als ik dat kan, kunnen andere mensen dat ook.

Report me gerust, zet er dan maar als reden bij dat dit wél de waarheid is, maar je het gewoon niet graag leest.

Triest ook, en niet alleen voor de Belgische politiek, maar internationaal dat men eigenlijk ook niet heeft durven inzetten daarop.

Er zijn landen die er wat stabieler mee omgaan, zoals Zweden die een pandemieplan hadden en dat volgden. Heel lang dezelfde maatregelen, niet te veel veranderen. Meer verantwoordelijkheid bij bevolking, in het begin wat hogere cijfers maar nadien meer onder controle en draaglijker. Scholen gingen er nooit dicht.
Zweden doet het 6-7 keer slechter qua sterfte dan Noorwegen (welke een veel meer belgisch beleid gevoerd heeft, weliswaar niet zo laks als in belgie en met beter vaccinatie)

Sarcasme? Want obesitas is zeker 1 van de top co morbiditeiten en over het algemeen 1 van de grootste oorzaken van sterfte in onze contreien.
Echt geen sarcasme. Ik ben obese, en dat wordt tegenwoordig door alle dokters gebruikt als onderdeel van mijn gezondheidsprobleem. Rugklachten? Ja, maar meneer, uw gewicht... Hypertensie? Ja maar meneer, uw gewicht... Kapotte knie? Ja maar meneer, uw gewicht...

Al bovengenoemde is ontstaan en verder ontwilkkeld, toen ik minstens 40kg minder woog.

Edit mod: taal opgekuist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt geen sarcasme. Ik ben obese, en dat wordt tegenwoordig door alle dokters gebruikt als onderdeel van mijn gezondheidsprobleem. Rugklachten? Ja, maar meneer, uw gewicht... Hypertensie? Ja maar meneer, uw gewicht... Kapotte knie? Ja maar meneer, uw gewicht...

Al bovengenoemde is ontstaan en verder ontwilkkeld, toen ik minstens 40kg minder woog.
Maar denk je nu niet dat bij al die zaken 40 kilo extra meesleuren geen impact heeft? En dat is dan iets dat je persoonlijk relatief eenvoudig kan oplossen. Het is een beetje zoals de vaccinatie saga. Als je niet de gratis vaccinatie wil doen waarom zou het systeem dan geld in je moeten steken?

( en dat is gezegd als iemand die ook iets zou mogen doen aan zijn gewicht)

Edit mod: taal opgekuist in quote.

Net zoals een roker met longkanker ook te horen krijgt dat roken wel echt niet zo goed is eh.
Als obese persoon zelf zou je toch beter moeten weten (en vooral voelen) hoeveel stress dat op uw lichaam zet?
Een knie waarop 150kg steunt gaat nu eenmaal sneller slijtage hebben van het kraakbaan dan als er 'maar' 70kg op steunt.

Zelfkennis is de begin van alle wijsheid, ook al heb je het zelf niet echt in de hand.

Zweden doet het 6-7 keer slechter qua sterfte dan Noorwegen (welke een veel meer belgisch beleid gevoerd heeft, weliswaar niet zo laks als in belgie en met beter vaccinatie)
Klopt maar daar zijn ook andere verklaringen voor (Zweden heeft meer dichtbevolkte steden en gaan traditiegetrouw meer op skivakantie elders, wat Noren niet doen). Helemaal vergelijkbaar zijn die landen onlangs hun ligging niet.

Maar denk je nu niet dat bij al die zaken 40 kilo extra meesleuren geen impact heeft? En dat is dan iets dat je persoonlijk relatief eenvoudig kan oplossen. Het is een beetje zoals de vaccinatie saga. Als je niet de gratis vaccinatie wil doen waarom zou het systeem dan geld in je moeten steken?

( en dat is gezegd als iemand die ook iets zou mogen doen aan zijn gewicht)
Weet ik ook wel dat het een impact heeft. Maar het zal mijn problemen niet oplossen, als ik plots 20kg afval. Ze zijn er nu eenmaal, en buiten medicatie is er niks aan te doen. En deels is de medicatie die ik slik en 6x per jaar ingespoten krijg de oorzaak van mijn overgewicht.

Maar dat is een andere discussie. Ik wil gewoon weten wat er als BMI wordt gemeten op ICU. Een BMI van 30 is niet gezond, maar er zijn heel veel mensen waar je dat niet bij ziet.

Geen maatregel, maar in verschillende protocollen werd idd aanbevolen om eigen materiaal te gebruiken (snooker, bowling, etc...).
Maar daar begint het weer al é. Binnensporten verbieden, maar iemand vindt dat tennissen moet kunnen... Je moet toch ook beseffen dat differentiëren tot op dat niveau onbegonnen werk is?

Dat is dan jammer voor jou, en ik wens je een spoedig herstel voor zoveel mogelijk van die dingen, liefst alles. De realiteit is echter dat die volgorde oorzaak gevolg voor veel andere mensen wél geldt, en dat het bij jou ook niet zal helpen om van die zaken te herstellen plus je extra risico bij zaken als corona oplevert.

Als je als niet-roker longkanker ontwikkelt, en je daarna begint met roken... kan je nog altijd beter stoppen. Zou dwaas zijn om dan te redeneren dat aangezien je je longkanker niet van roken gekregen hebt, dat het geen kwaad meer kan.

Geen maatregel, maar in verschillende protocollen werd idd aanbevolen om eigen materiaal te gebruiken (snooker, bowling, etc...).
Maar daar begint het weer al é. Binnensporten verbieden, maar iemand vindt dat tennissen moet kunnen... Je moet toch ook beseffen dat differentiëren tot op dat niveau onbegonnen werk is?
Ze deden het wel met fitness?

Ik bedenk me net dat één van de zaken waar ik in december nog het meest naar uitkijk waarschijnlijk ook weer onmogelijk wordt dan...

Spider-Man-No-Way-Home-Poster-2.jpg

Zouden de cinéma's dan ook sluiten?

"Vaccinatie is niet het eindstation, er zijn bijkomende maatregelen nodig" dixit De Croo.

Tis wel een krak in vaccinatietwijfelaars overtuigen moet ik zeggen

Natuurlijk is uw overgewicht daar een onderdeel van. Het is belachelijk om te denken dat die zaken niet verergerd worden door het feit dat je 40 kg meer moet meesleuren dan normaal. Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen.

Wilt het daarom zeggen dat je die zaken niet kan krijgen als je een normaal gewicht hebt? Absoluut niet. Maar laten we nu niet doen alsof dergelijk overgewicht geen gevolgen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan