Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een BMI van 30 is niet gezond, maar er zijn heel veel mensen waar je dat niet bij ziet.
Tot enkele jaren terug was mijn BMI ook maar nipt onder de 30. Dat zie je hoor. Enkel op foto kunnen sommigen het misschien verbergen als ze het geluk hebben dat er door genetische factoren weinig vet opgeslagen wordt in hun gezicht.

Maar ik stel me de vraag : Als men de regels verstrengt tot maar 15 december, lopen we dan niet het risico dat het maand later weer verkeerd loopt?

Maar ik stel me de vraag : Als men de regels verstrengt tot maar 15 december, lopen we dan niet het risico dat het maand later weer verkeerd loopt?
Ja, dat is altijd zo. Daarmee dat maatregelen geen oplossing zijn. Dat is enkel de boel rekken om het voor de zorg draaglijker te maken.

Dat is het punt net he. Het loopt altijd mis als ge maatregelen lost. Een maatregel loopt samen met eem bepaald reproductie getal. Als ge die maatregel lost. Gaat het reproductie getal weer naar het oorspronkelijke cijfer tenzij er iets extern veranderd. Zoals vaccin dat toch zou werken tegen spread of de zomer. Kijk, het doemscenario komt uit. Elke winter zullen we eraan hangen. Tenzij er medisch iets miraculeus gevonden wordt in de komende jaren. Er is niks dat de volgende winter anders zal maken. Voorlopig tenminste.

Ik bedenk me net dat één van de zaken waar ik in december nog het meest naar uitkijk waarschijnlijk ook weer onmogelijk wordt dan...

Spider-Man-No-Way-Home-Poster-2.jpg

Zouden de cinéma's dan ook sluiten?
Ze gaan toe volgens wat ik hoor bij Kinepolis. Ik wou ook gaan gvd, en naar the Matrix in Imax :'(

Ja The Matrix wil ik zeker ook zien. Dikke shit is het, in deze donkere dagen

Als we nog mogen reizen dan ben ik toch eens weg naar een warmer land binnenkort want ik ben dat weer hier ook kotsbeu. Eens de zinnen verzetten.

Bubbels van 5. Da ziet ge van hier dat veel mensen zich daar nog vrijwillig aan gaan houden... 😂
[zware frustraties]

Hihihi, hahaha!!!

"Vanaf volgende week doet de politie controles aan huis bij een vermoeden van een overtreding."
- "Whooaaaaaaa, nazipraktijken, ik doe wat ik wil, dictatuuuuuuuuuuuuur zeg ik u!!!!"

Op naar de volgende golf met allerlei niet te controleren regels, joy!

[/zware frustraties]

Laten we er ons al op voorbereiden dat we tot eind januari in de shit zullen zitten.

Hopelijk kan de nieuwjaarsreceptie van Open-VLD doorgaan.

Geen nood, daar vinden ze wel een trucje voor zoals de vorige keer (maar daar refereer je ongetwijfeld naar).
Eén set regels voor de elite, één andere voor het plebs.

Nog altijd benieuwd of Joachim Coens en De Crem een coronaboete voor hun hotellunch gekregen hebben terwijl ze daar niet mochten zitten.
In andere landen zijn bij vergelijkbare incidenten daar meer ophef over geweest, hier was het na wat uitleg al snel weer onder de mat geveegd, maar goed met aan de ene kant staatsmedia en aan de andere kant vnl. DPG media moetje niet veel kritiek op de overheid verwachten natuurlijk.

Ik vergelijk nergens iets met de holocaust louter het uitsluiten van een bevolkingsgroep op basis van 1 bepaald kenmerk in Duitsland nu en ergens in het verleden :)
Draai mss wat minder rond de pot en kom uit voor wat je te zeggen hebt.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Rustig vriendje, ik beweer en insinueer helemaal niks.
"Vooruitschrijdend inzicht" is zoals, uhu, het woord al zicht vooruitschrijdend en 100% zeker dat de 3e prik ons gaat beschermen tegen nieuwe golfjes het komende x aantal maanden is verre van zeker. De meeste van die studies komen van de vaccinproducten zelf en ja enfin (biased) for the sales.
Het zal nog moeten blijven of dat echt zo is, nu kan je dat nog niet met zekerheid zeggen of het 'genoeg' is om het virus min of meer 'ongevaarlijk' te maken voor zo goed als elke gevaccineerde (jong, oud, dik, dun, gezond en minder gezond).
Dat de 2 prikken niet helpen heb ik ook nergens gezegd? Alleen dat het niet "de excalibur" is zoals 'ze' ons initieel hadden verteld (en veelal beloofd), anders zaten ze/"we" ook niet met de poepers (ook al is het een niet zo geheel onverwachte zoveelste variant).

En ik heb geen kat. Hoef er ook geen.
En en cursus begrijpend lezen zou eigenlijk voor veel mensen hier van pas komen. Zwieren met fake news is ez. 🥱 Achja bon
Geen bron, nog steeds niets concreet maar enkel meet vage bullshit? Right...
Beschermt het quasi élke gevaccineerde? Neh, echt niet. Anders worden niet alsnog zoveel gevaccineerden (zwaar) ziek.
Dus een excalibur van de aldi mss die genoeg is voor jonge en mensen met niet zoveel onderliggende aandoeningen. Het is te hopen dat de 3e prik ons de echte excalibur gaat geven voor op z'n minst een ruim tijdje, ook voor de bompa en de bomma.

En dat ze de antivaxers eindelijk een stamp onder hun viool geven.
Bullshit.
Corona zal het minst erge zijn wat je daar kan meekrijgen, hoor.
Bullshit. Zijn we nog steeds corona aan het minimaliseren?
Echt geen sarcasme. Ik ben obese, en dat wordt tegenwoordig door alle dokters gebruikt als onderdeel van mijn gezondheidsprobleem. Rugklachten? Ja, maar meneer, uw gewicht... Hypertensie? Ja maar meneer, uw gewicht... Kapotte knie? Ja maar meneer, uw gewicht...

FUCK YOU. Al bovengenoemde is ontstaan en verder ontwilkkeld, toen ik minstens 40kg minder woog.
Euh mss is dat dan ook wel zo :unsure:
Weet ik ook wel dat het een impact heeft. Maar het zal mijn problemen niet oplossen, als ik plots 20kg afval. Ze zijn er nu eenmaal, en buiten medicatie is er niks aan te doen. En deels is de medicatie die ik slik en 6x per jaar ingespoten krijg de oorzaak van mijn overgewicht.

Maar dat is een andere discussie. Ik wil gewoon weten wat er als BMI wordt gemeten op ICU. Een BMI van 30 is niet gezond, maar er zijn heel veel mensen waar je dat niet bij ziet.
Tuurlijk zie je dat wel :unsure:

Kijk als wij met 10 samen willen komen met de feestdagen, en we doen eerst allemaal een zelftest of we laten ons desnoods testen. Wat kan men daar tegen hebben?

Kijk als wij met 10 samen willen komen met de feestdagen, en we doen eerst allemaal een zelftest of we laten ons desnoods testen. Wat kan men daar tegen hebben?
Van mij doet ge wat ge wilt (en dat meen ik trouwens), maar ik geef even mee dat een familielid van mij onlangs 2 negatieve zelftests had, en vervolgens een positieve pcr test.

Die zelftests helpen om een deel van de besmettingen vast te stellen, maar zijn verre van betrouwbaar.

Als het maar met 5 mag mag het maar met 5 hé. ZO moeilijk is dat toch niet te begrijpen hé..

Uw zelftest kan ook vals negatief zijn etc etc

Ik hoop van harte dat ze geen harde limiet gaan zetten op het aantal mensen dat je mag zien (hoewel er al wel gebleken is dat rekenen op 'gezond verstand' nu ook weer niet zo slim is) maar puur om op jouw vraag te antwoorden: dat zelftesten niet zo betrouwbaar zijn als gewone testen en dat men het netwerk voor PCR testen niet moet overbelasten wanneer dat niet nodig is (als iedereen zich elke dag gaat laten testen voor een familiebezoek dan kan je vijf dagen wachten op je resultaat).

Van mij doet ge wat ge wilt (en dat meen ik trouwens), maar ik geef even mee dat een familielid van mij onlangs 2 negatieve zelftests had, en vervolgens een positieve pcr test.

Die zelftests helpen om een deel van de besmettingen vast te stellen, maar zijn verre van betrouwbaar.
Dat die tests niet 100% betrouwbaar zijn weet ik. Maar dat was het CST ook niet, en als het gevaar dan toch om elke hoek kan gluren dan is totale isolatie het enige wat 100% zekerheid biedt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan