Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stond toch nog niet bij tot die regel tot en met of zelfs na kerstmis blijft dan ?

• De virologen erkennen dat er een groot probleem is met de viruscirculatie in de scholen. Daarom stellen ze voor de basisscholen voor 10 dagen te sluiten. Na afloop van die afkoelingsperiode kunnen de kinderen terugkomen, maar moeten ze een zelftest ondergaan én vanaf 6 jaar een mondmasker dragen. De middelbare scholen zouden moeten overschakelen op afstandsonderwijs of hybride onderwijs tot aan de examenperiode.
  • Niet alleen in de scholen zijn extra maatregelen nodig volgens de experten, ook in de amusementssector moet er verstrengd worden. De horeca zou om 20 uur moeten sluiten. Daarnaast zouden alle evenementen met meer dan 200 aanwezigen, binnen én buiten, moeten worden afgelast.
  • Kleine bijeenkomsten met minder dan 200 bezoekers, zoals in de cinema of in het theater, zouden wel nog kunnen doorgaan. Indoor sporten kan dan weer niet, tenzij voor professionelen. Ook andere indooractiviteiten, zoals clubbijeenkomsten, kunnen ook niet meer volgens de experts. Een belangrijke maatregel voor de sportliefhebbers zou zijn dat voetbalwedstrijden moeten doorgaan zonder publiek.
  • In de Wetstraat klonk het bij vorige Overlegcomités steeds dat er niet meer zou ingegrepen worden in het privéleven van de burgers. Maar de GEMS wil nu toch dat we onze contacten thuis strikt beperken. Ze pleiten daarom voor het herintroduceren van de contactbubbel. Ze vinden dat bijeenkomsten beperkt zouden moeten blijven tot vijf personen, die bovendien steeds een zelftest moeten doen. Dat zouden idealiter steeds dezelfde personen zijn.

Belangrijk is dat ze al deze maatregelen willen aanhouden tot na de eindejaarsperiode. Kerst en Nieuwjaar zal er wellicht weer anders uitzien dit jaar. Al hangt alles nog af van de politieke beslissingen.

Maar in alle talen zwijgt men over het profiel van de patient op IC.

kind is besmet maar geen symptomen = geen test dus weten ze het niet/
Kindje besmet z'n ouders want geen symptomen.
Dan gaat kindje met ouders naar grootouders en besmet hen want geen symtomen

Grootvader belandt in IC en kindje is niet meer besmet na 10 dagen.

Welke profiel wil je?

Vaccins werken geen 100%, geen enkele werkt voor 100%

Zou je daar zelf geen uitzondering voor maken en die bubbel even laten voor wat het is?
Nee, ik vind het ook een rare maatregel voor dat soort situaties omdat we net op voorhand checken dat er geen besmettingen zijn.

Maar we zitten in de huidige situatie omdat er overal, altijd mensen te los om gaan met het virus (incl overheden die geen deftige maatregelen durven nemen). Daar ga ik niet aan mee doen.

Trouwens heel de "een kind is verdomme een kind" uitleg:
Agenda-standpunt voor overlegcomité is een bubbel van 5 personen. Onze dochter heeft haar eerste verjaardag begin januari, wij wouden een beperkt feestje organiseren met grootouders etc, incl voorafgaande zelftests.

Maar onze dochter gaat dus geen verjaardagsfeestje voor haar eerste verjaardag kunnen krijgen... Te weinig maatregelen zorgen er dus evengoed voor dat kinderen geen "normaal" leven hebben.
Sluit haar maar maar een maand of 3 op, het is een toch al niet normaal leven. :unsure:

Stond toch nog niet bij tot die regel tot en met of zelfs na kerstmis blijft dan ?
Het is maar een voorstel, natuurlijk. We zien wel wat "de politiek" beslist. Voor hetzelfde geld is dat morgen weer een makke bedoeling en komen ze volgende week samen om "echtentechtig waar" strenge maatregelen te nemen. Rinse, repeat.

Welke profiel wil je?

* grootouder had in oktober al z'n 3e shot moeten krijgen en terug voor 93% (**) beschermd moeten zijn.
Helaas stelde de regering het 3e shot in vraag en loopt het nu nog steeds ±1,5 miljoen prikken achter.

(** volgens Pfizer testen)

Welke profiel wil je?

Dat de vaccins niet voor 100% werken weet iedereen, is ook nooit beweerd geweest.
Maar dat het de kans tot een ICU opname drastisch beperkt is wel een feit. Dus ik zou graag weten voor welk type patiënt op ICU we weer een triestige eindejaar periode tegemoet gaan. Als blijkt dat wij alweer onze festiviteiten door de neus geboord zien omdat ze op ICU verzuipen in de ongevaccineerden dan maakt mij dat kwaad ja.

Het is maar een voorstel, natuurlijk. We zien wel wat "de politiek" beslist. Voor hetzelfde geld is dat morgen weer een makke bedoeling en komen ze volgende week samen om "echtentechtig waar" strenge maatregelen te nemen. Rinse, repeat.
Ik heb zo'n gevoel dat het daar inderdaad zal op neerkomen. Als het van de Croo en velen anderen afhing kwamen ze ineens niet samen..

Ik heb mijn argumenten al aangehaald. Ik vind kleuters niet capabel om een mondmasker correct te gebruiken zonder voortdurend toezicht. Alsook wil ik dat een kind een kind moet kunnen zijn en ook nog niet te hard betrokken moet worden bij de realiteit van de pandemie.
Maar zelfs als die kleine bengels 50% van de tijd het niet correct zouden dragen, is de tijd dat ze het 50% wel correct dragen nog steeds "gewonnen". En indien dit de crisis sneller kan laten passeren is dat ook een plus. Want het feit dat we nu al 20 maanden in een "abnormale" samenleving leven heeft ook zijn impact op de kinderen.

Voor mijn kinderen (wel jonge tieners) is dat gewoon al lang doodnormaal. Kinderen zijn nu eenmaal heel flexibel en passen zich aan elke situatie aan.

* grootouder had in oktober al z'n 3e shot moeten krijgen en terug voor 93% (**) beschermd moeten zijn.
Helaas stelde de regering het 3e shot in vraag en loopt het nu nog steeds ±1,5 miljoen prikken achter.

(** volgens Pfizer testen)

93% houdt in dat je nog altijd 7% kans hebt op besmetting.
Doe dan schaalvergroting naar aantal besmettingen en je kans van 7% wordt plots groot.

Dat de vaccins niet voor 100% werken weet iedereen, is ook nooit beweerd geweest.
Maar dat het de kans tot een ICU opname drastisch beperkt is wel een feit. Dus ik zou graag weten voor welk type patiënt op ICU we weer een triestige eindejaar periode tegemoet gaan. Als blijkt dat wij alweer onze festiviteiten door de neus geboord zien omdat ze op ICU verzuipen in de ongevaccineerden dan maakt mij dat kwaad ja.
Dat is toch al bekend?
50% van ICU-gevallen zijn gevaccineerd.

93% houdt in dat je nog altijd 7% kans hebt op besmetting.
Doe dan schaalvergroting naar aantal besmettingen en je kans van 7% wordt plots groot.
Maar met die 9x% na 2 shots kon iedereen voor de zomer leven. Alles mocht/kon open, want de vaccins beschermden voor 9x%!! En nu, wanneer het boostershot opnieuw die bescherming zou moeten bieden, gaan we plotsklaps alles weer moeten sluiten?
Is dit dan om eigen falen te maskeren? Of hoe moet ik het zien?

Maar met die 9x% na 2 shots kon iedereen voor de zomer leven. Alles mocht/kon open, want de vaccins beschermden voor 9x%!! En nu, wanneer het boostershot opnieuw die bescherming zou moeten bieden, gaan we plotsklaps alles weer moeten sluiten?
Is dit dan om eigen falen te maskeren? Of hoe moet ik het zien?
mensen 'dwingen' om dat boostervaccin te nemen . We gaan pas weer versoepelen wanneer 70% ofzo hun booster heeft . Let er maar op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan