Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over die zorg gesproken. Wat zijn de laatste cijfers qua gevaccineerden/niet-gevaccineerden op ICU?

Want kleuters verplichten met een muilband te lopen om te voorkomen dat een ongevaccineerde dwaas op ICU belandt is toch echt een brug te ver.

Ik wil niet pleiten voor mondmaskers bij hele kleine kinderen hoor, maar om eerlijk te zijn denk ik dat jonge kinderen zo'n masker beter en en met veel minder gemor zouden dragen dan heel wat volwassenen.

"je moet een mondmasker dragen om het virus (beestjes) tegen te houden"

Kind: "ok!"

Vele volwassenen: "omg, mijn vrijheid! Ik krijg daar geen adem van, ik ga flauwvallen! Schandalig dat ze zo over mijn lichaam beslissen! Zijn er cijfers van dat dit helpt, Waarom moet ik dat dragen als anderen het niet te goei aandoen? Maar wel met duizenden naar Niels Destadsbader???"
Helemaal mee eens. Een kameraad zijn zoontje zit in het vierde leerjaar (geen 6 jaar uiteraard) en in die klas werden ook mondmaskers gedragen toen het alleen voor het 5de en 6de leerjaar moest. Natuurlijk een hoop commotie bij de Hollandse delegatie dat het niet normaal was en ze een brief naar de directie wouden sturen. Alle Belgische ouders weigerden om die brief te ondertekenen omdat de kinderen er 0,0 over klaagden en de ouders er begrip voor hadden. Ik wil niet zeggen dat men die leeftijdsgrens steeds lager moet gaan zetten, maar merk toch vooral dat de ouders moeilijker erover doen dan de kinderen zelf.

Maar wat is de reden? "omdat het kinderen zijn" is toch geen reden? En hoezo zou ik het enkel vanuit virologisch standpunt bekijken, ik ben geen viroloog, hè.

Maar wat kunnen ze dan niet dat essentieel is in het opgroeien door twee of drie weken een mondmasker te dragen? Ik snap dat echt niet.
Da's omdat gij precies nogal zwart-wit denkt, of heel theoretisch, ik kan het moeilijk benoemen.

Soit, ik ga hier niet heel lang over doorbomen hoor, ik heb al genoeg eindeloze discussies gezien van oa jou, dus overtuigen ga ik je toch niet.

Iedereen doet ermee wat hij wil, maar ik ga er niet mee akkoord. Als ze het verplichten in de school zal ze het heus wel moeten opzetten van mij hoor. Maar daar blijft het dan ook bij.

Maar wat is de reden? "omdat het kinderen zijn" is toch geen reden? En hoezo zou ik het enkel vanuit virologisch standpunt bekijken, ik ben geen viroloog, hè.

Maar wat kunnen ze dan niet dat essentieel is in het opgroeien door twee of drie weken een mondmasker te dragen? Ik snap dat echt niet.
Wie garandeert dat het maar twee of drie weken zal duren?

Een lockdown is gewoon het probleem opschuiven. We hebben het vorig jaar gezien, dan zit je in lockdown weer voor een paar maand. Ik heb daar echt geen zin meer in.
Akkoord. Je richt ook een immense mentale en economische schade aan.

Je zou ook een oproep kunnen doen aan de bevolking om kwetsbare risicogroepen te ontzien van nauw contact, maar dat is rekenen op gezond verstand en dat lijkt me geen strak plan.

Dat kan perfect een reden zijn. Weet ge sommige mensen doen nu eenmaal sommige dingen wel of niet uit principe en dan mag je gerust afkomen met al uw commentaar maar dan nog hoeft die persoon daar geen verantwoording bij u af te leggen.

Weet je, virologisch gezien zou het waarschijnlijk een goed idee zijn moesten we wie besmet is een gele ster opnaaien zodat we goed weten wie wel of niet besmet is. Maar dat doen we om een bepaalde reden niet.

Die beland niet op IC, die beland niet op IC, die mensen liggen niet in het ziekenhuizen

Maar intussen liggen toch onze ziekenhuizen vol.
En dat zijn hoogstwaarschijnlijk inderdaad vooral oudere mensen, maar dat is toch niet de bevolkingsgroep die naar fuiven gaat, naar de voetbal gaat, etc etc
Dus het mag intussen toch wel duidelijk zijn dat iedereen mee zijn verantwoordelijkheid moet nemen

Voorstellen van de GEMS:
* Lagere scholen 10 dagen vroeger sluiten
* Alle evenementen verbieden
* Voetbalmatchen aanpakken
* Mondmaskers bij kinderen vanaf 6 jaar :rolleyes:
* Contactbubbels van 5 terug invoeren :rolleyes:

Wat een bende bijeen, en vorige week stond daar allemaal NIKS van in hun rapport, die slaan er ook zomaar een slag naar se. Science-based my ass dit. Volgens SudInfo.
Niks te zien van volledig verplicht thuiswerk ipv 4 dagen ? vreemd

Dat kan perfect een reden zijn. Weet ge sommige mensen doen nu eenmaal sommige dingen wel of niet uit principe en dan mag je gerust afkomen met al uw commentaar maar dan nog hoeft die persoon daar geen verantwoording bij u af te leggen.

Weet je, virologisch gezien zou het waarschijnlijk een goed idee zijn moesten we wie besmet is een gele ster opnaaien zodat we goed weten wie wel of niet besmet is. Maar dat doen we om een bepaalde reden niet.

principes en gedachten botsen in dit verhaal op feiten jammer genoeg.

Ongetwijfeld zou je kinderen wel zover kunnen krijgen ja. Of het ook maar enig effect heeft bij kleuters onder mekaar.. ik ben altijd meegaand geweest met alle regels die er zijn geweest, maar hier trek ik precies wel de lijn.
Hoezo enig effect?
Ik zie niet waaruit je kan afleiden dat mondmaskers bij +12 jarigen nuttig zijn en daaronder/bij kleuters opeens niet meer. Je zal altijd reductie hebben in risico's als je het draagt, ongeacht de leeftijd. De preventieve werking van een mondmasker en de wijze van virale transmissie veranderen in de basis niet met de leeftijd he.

Het gaat hem bij ons niet zozeer over 'kleuters onder mekaar' maar om de grootouders te beschermen waar ze dagelijks komen.

Dan is dat jammer.

Heel jammer want het zijn ook principes en gedachten die mensen weerhouden om vaccin te zetten of zich goed aan te maatregelen te houden.
Daardoor blijft de situatie aanslepen.

Nu als het mondmasker verplicht is bij bv winkelen dan kan je dit toch gerust omzeilen als ouder door je kind niet mee te nemen.

Wie garandeert dat het maar twee of drie weken zal duren?
Niemand. Wie garandeert dat eender welke oplossing maar twee weken zal duren? Niemand. Dat heeft nog geen enkele regel tegengehouden, en maar goed ook.

Ah, een kind een mondmasker doen opzetten is nu al een nazipraktijk... Ik vraag niet voor een verantwoording, ik vraag waarom. Of is het al verboden om te vragen naar de reden waarom of vanuit welk principe iemand een andere beslissing neemt dan ik zou emen? Misschien is het wel zo'n goeie reden dat ik overtuigd ben. Of misschien helemaal niet. Wat een onmens ben ik toch. Het is toch verdikke de essentie van een gesprek dat je daar dan naar vraagt?

Heel jammer want het zijn ook principes en gedachten die mensen weerhouden om vaccin te zetten of zich goed aan te maatregelen te houden.
Daardoor blijft de situatie aanslepen.
Net zoals het principekwesties zijn om vaccins niet te verplichten, ongevaccineerden in lockdown te duwen enz.

Niemand. Wie garandeert dat eender welke oplossing maar twee weken zal duren? Niemand. Dat heeft nog geen enkele regel tegengehouden, en maar goed ook.

Ah, een kind een mondmasker doen opzetten is nu al een nazipraktijk... Ik vraag niet voor een verantwoording, ik vraag waarom. Of is het al verboden om te vragen naar de reden waarom of vanuit welk principe iemand een andere beslissing neemt dan ik zou emen? Misschien is het wel zo'n goeie reden dat ik overtuigd ben. Of misschien helemaal niet. Wat een onmens ben ik toch. Het is toch verdikke de essentie van een gesprek dat je daar dan naar vraagt?
Als ge zo geïnteresseerd zijt moet je misschien wat minder uw belerend vingertje gebruiken.

Jij zegt zelf dat het 2 à 3 weken gaat duren. Misschien moet je maar eens in de politiek gaan dan als je het zo goed kan aan de man brengen.

Net zoals het principekwesties zijn om vaccins niet te verplichten, ongevaccineerden in lockdown te duwen
Ja ma kijk, je hebt principes waarachter een bepaalde logica zit en principes waar de logica ver zoek is.

Ik denk wel dat er argumenten te maken vallen over de nadelen van een mondmasker verplichting bij kinderen, zonder daarbij te moeten vervalen in 'want principes'

We zitten duidelijk in de fase waarbij het echt wel ieder voor zich is hoor. Iedereen kiest en pleit voor maatregelen waar hij of zij de minste impact van ondervindt. Wie hier pleit voor een sluiting van de scholen of strenge maatregelen voor kinderen heeft duidelijk geen kinderen of is niet nauw betrokken bij mensen met kinderen.

Wie wekelijks zijn haar laat kleuren bij de kapper zal je hier ook niet horen pleiten voor een sluiting van de contactberoepen, bodybuilders zullen ook niet op de barricades staan om fitnesscentra te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan