Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het moet moet het maar een prettig vooruitzicht is het toch niet.
Ik zou nog eens een zorgenloze winter willen met kerstmarkten en met een gezellige sfeer zonder met een lap op mijn gezicht te moeten rondlopen en zonder mij te moeten afvragen of ik kan op reis gaan of niet.

Als het moet moet het maar een prettig vooruitzicht is het toch niet.
Ik zou nog eens een zorgenloze winter willen met kerstmarkten en met een gezellige sfeer zonder met een lap op mijn gezicht te moeten rondlopen en zonder mij te moeten afvragen of ik kan op reis gaan of niet.

volgend jaar zijn we er vanaf, echt waar!

:unsure:

deze nieuwe regels veranderen niks aan mijn huidige levensstijl. is duidelijk dat deze vooral gericht zijn op mensen met teveel sociale contacten , is een verdoken blijf in uw kot en hou u in stilte bezig beleid

Laatst bewerkt:
Afwachten zeker nu de komende 3 weken , gaat dit genoeg zijn ? Je zou denken van niet , maar goed er zijn wel al wat ingrijpende maatregelen ondertussen(horeca dicht om 23u , geen publiek bij binnensport) . Kon het nog strenger ? Zeker wel , maar goed we zullen zien . Er zijn er toch die denken dat de cijfers zullen zakken binnen 2 weken , laat ons hopen .

Amai, zo een flutmaatregelen. Ik had toch vaccinatieplicht verwacht en/of verdere beperkingen voor niet gevaccineerden. Verplicht CST op de werkvloer, ... Ik heb geen zin om naast een niet gevaccineerde te zitten.

Die teststrategie volhouden op dit moment van de pandemie is zottewerk:
- Onze kids zijn positief getest maandag. PCR test van mijn vrouw en mij was negatief. Wij worden dus volgende week maandag opnieuw getest.
- Vandaag: Collega van mijn vrouw positief. Een nieuw hoog risico dus: mijn vrouw moet ASAP getest worden want afh. van haar test moet de creche maandag dicht.

Dus:
- deze maandag test 1 hoogrisoco kind
- morgen/zaterdag test 1 hoogrisico collega
- volgende maandag test 2 hoogrisico kind
- volgende vrijdag/zaterdag test 2 hoogrisico collega

En het kan toch niet zijn dat wij de enigste zijn in deze situatie?

Dit topic weerspiegelt toch perfect hoe moeilijk het is om passende maatregelen te nemen? De ene voelt zich keihard getroffen, voor de andere stellen de maatregelen geen fluit voor...

Is onvermijdbaar. Inreisverbod kan deze variant niet tegenhouden en is voornamelijk bedoeld om tijd te rekken in de verspreiding ervan zodat experts voldoende data en analyses kunnen loslaten op de nieuwe variant om gepaste maatregelen te nemen.
Idd.

Het geval dat nu in ons land gekend is kwam van Egypte en kreeg pas symptomen na 11 dagen.

Een eetfstijn, is dat een evenement, wat wel toegelaten is, of een privé-bijeenkomst, wat niet toegelaten is, of volgen die de horecaregels ?

Een eetfstijn, is dat een evenement, wat wel toegelaten is, of een privé-bijeenkomst, wat niet toegelaten is, of volgen die de horecaregels ?
Dat hangt ervan af of je het evenement gemeld hebt, de formulieren hebt ingediend en voldoet aan alle behorende verplichtingen.

Dat hangt ervan af of je het evenement gemeld hebt, de formulieren hebt ingediend en voldoet aan alle behorende verplichtingen.
Momenteel is de definitie van een privé-bijeenkomst als volgt:
een bijeenkomst waarbij een organisator voorafgaand aan de start van de bijeenkomst door middel van individuele uitnodigingen de toegang beperkt tot een welomschreven met de organisator verbonden doelgroep die duidelijk te onderscheiden valt van het grote publiek;

Maar het is nog afwachten hoe het onderscheid privaat - publiek in het wijzigings-KB zal gemaakt worden.

Maar het mag dus doorgaan

20000 man in sportpaleis voor een optreden van Destadsbader, geen issue
10 supporters voor een basketbalmatch in het sportpaleis: verboden
Mensen die naar een optreden van Niels destadsbader gaan, willen gewoon kwijt en over de kling jagen😎

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan