Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dezelfde als toen, dat je toen die conclusies nog niet kon trekken. Wat er ook lettelijk stond.

Achteraf afkomen van "kijk, ik had gelijk" is makkelijk. Zeker als je zoals @JanusDR al meer fout dan juist geweest bent of waar zijn voorspellingen telkens mee opschoven ^^
Marc van Ranst zou nog aan jouw deur mogen staan met een aangetekende brief van Antony Fauci waarin staat dat je ongelijk hebt, je zou nog altijd blijven gaan jij :rofl:

Of, meer cynisch, wanneer de .be politiek verstrengt is de Kentering al ingezet. Kwestie van achteraf "told you so" te kunnen zeggen.

Marc van Ranst zou nog aan jouw deur mogen staan met een aangetekende brief van Antony Fauci waarin staat dat je ongelijk hebt, je zou nog altijd blijven gaan jij :rofl:
Waar heb ik ongelijk? Dit heb ik toen gezegd:
De enigste conclusie dat ik nu kan trekken is dat het te vroeg is om een conclusie te trekken...
Zoals steeds ga jij er van uit als ik zeg dat het te vroeg is om conclusies te trekken dat ik het tegenspreek. Ik zeg dan enkel dat het nog steeds beide kanten kan opgaan...

Zoals steeds ga jij er van uit als ik zeg dat het te vroeg is om conclusies te trekken dat ik het tegenspreek. Ik zeg dan enkel dat het nog steeds beide kanten kan opgaan...
Ok.

Maar:

28 oktober

10 november

12 november

19 november

22 november

Vorige donderdag

En vorige donderdag

Bij alle posts gaat het over een piek in de 1-2 laatste weken van november.
Niets van jouw opmerking dat 'de voorspellingen opschuiven'.

Uit de rioolwater analyses blijkt nu dat we ergens tussen begin en half vorige week aan de piek zaten.

Laatst bewerkt:
De ziekenhuizen in ons land moeten alle niet-dringende zorg per direct met twee weken uitstellen. Dat staat in een rondzendbrief van het Hospital & Transport Surge Capacity Comité, het overlegorgaan van de overheid, de ziekenhuizen en de experts. Het comité vraagt ziekenhuizen ook om gesloten bedden op de afdelingen intensieve zorg te heropenen.

Ok.

Maar:

28 oktober

10 november

12 november

19 november

22 november

Vorige donderdag

En vorige donderdag

Bij alle posts gaat het over een piek in de 1-2 laatste weken van november.
Niets van jouw opmerking dat 'de voorspellingen opschuiven'.

Uit de rioolwater analyses blijkt nu dat we ergens tussen begin en half vorige week aan de piek zaten.
Gokken en toevallig juist zitten, betekent daarom niet dat je gelijk hebt om op die manier te reageren. Het betekent dat je toevallig juist zat. En jouw "conclusies" (gekeken naar andere landen die zogezegd voor lopen, en hopen dat de vergelijking opgaat) zijn ook door experts vernoemd. Alleen zeggen die dan niet "zo gaat het zijn", maar eerder "dit is een mogelijkheid die bekeken wordt, maar er zijn ook redenen om te denken dat het hier ietsjes anders gaat zijn".

Precies wat we hier toen zeiden over jou.

Je zal maar discotheekuitbater of andere betrokkene van de verstrengingen zijn van vorige vrijdag als de cijfers deze week in een neerwaartse trend zouden gaan. Want die verstrengingen van vorige vrijdag gaan ze wss niet terug intrekken.
Er is geen neerwaartse trend eh. Enkel een vertraging in de stijging doordat de mensen zelf voorzichtiger beginnen zijn. Imo gaan we nu lang op een plateau blijven steken om na de feestdagen weer enkele weken te versnellen (meer drukte in de winkelstraten, meer bezoek bij contactberoepen, enkele weken meer persoonlijke contacten etc). Er is een reden waarom men de zorg nu al uitstelt.

Er is geen neerwaartse trend eh. Enkel een vertraging in de stijging doordat de mensen zelf voorzichtiger beginnen zijn.
Er is wel degelijk al een neerwaartse trend te zien bij de mensen waar de maatregelen het grootst impact hebben. Niet bij de kinderen, wegens nauwelijks beperkingen daar.

Er is wel degelijk al een neerwaartse trend te zien bij de mensen waar de maatregelen het grootst impact hebben. Niet bij de kinderen, wegens nauwelijks beperkingen daar.

Volgens Weyts hebben zij grotere beperkingen dan gewone maatschappij :D

Effecten van maatregelen beginnen inderdaad te komen.
Effect van boostershots gaan we ook binnenkort duidelijk moeten zien.

Volgens Weyts hebben zij grotere beperkingen dan gewone maatschappij :D

Effecten van maatregelen beginnen inderdaad te komen.
Effect van boostershots gaan we ook binnenkort duidelijk moeten zien.

Denk dat de maatregelen (we spreken nog over de eerste set) nog weinig effect hebben.
De berichten in de pers en de zorg die elke dag aan de alarmbel trok hebben volgens mij veel meer effect dan de maatregelen die eerst afgeroepen werden.

Benieuwd naar de ontslagen in de zorgsector in de maand april lol. Ze zitten nu al constant aan de alarmbel te trekken wegens te weinig personeel. Hoewel ik de insteek van verplicht vaccineren in de zorg snap (en ook achter sta), zou het wel een mokerslag zijn om de niet-gevaccineerden te ontslaan :wtf: . Ge kunt niet een sector die in de shit zit, nog meer in de shit duwen uit principe..

Dit is ook al ne nefaste voor die sector..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan