Coöp en Forge zullen tijdelijk ontbreken in Halo Infinite

343 Industries maakt er een gewoonte van om regelmatig status updates betreffende hun games te produceren, zij het via YouTube-videos of blogposts op Halo Waypoint, en voor Halo Infinite is dit natuurlijk niet anders. Soms betekent dit helaas dat men slecht nieuws meedeelt, wat eerder deze week gebeurde. In hun recentste uitgave gaven ze meer details vrij over verschillende aspecten van het spel, met opvallende informatie omtrent twee (toch wel iconische) features van de Halo-serie.

De ontwikkelaar in de onderstaande video merkten namelijk op dat zowel Forge (waar je onder andere eigen maps kan ontwerpen) als de coöperatieve modus voor de campaign de eindstreep niet zullen halen bij aanvang van Halo Infinites lancering. Hoewel het bedrijf beide componenten als "fundamenteel" beschouwt, zullen spelers respectievelijk drie à zes maanden (circa Season 2 en 3) moeten wachten alvorens beide features worden geïntegreerd. Men wilt namelijk eerst "kwaliteit en stabiliteit voor alle platformen prioriteren," een doel dat vertraagd zou worden als ze bepaalde technische complexiteiten tegelijkertijd aanpakken. Het team overwoog hierdoor zelfs om de game opnieuw uit te stellen, maar gezien de service-achtige natuur van Infinite, vonden ze dit overbodig. Hoe dan ook, droevig nieuws.

Verder bevestigde men ook nog het één en het ander. Zo overweegt 343 Industries splitscreen-ondersteuning voor de PC-versie, zouden we binnenkort iets over een concrete releasedatum (nog steeds voor dit jaar) horen, bevat de volgende Flight Build (lees: een zogenaamde bèta test) zowel Big Team Battle als vier-tegen-vier PvP en kunnen we ons binnenkort op meer campaign gameplay verheugen eens hun huidige interne review fase is afgerond.

 
MAW 343 Industries wil opnieuw een onvolledige, onafgewerkte game lanceren, net als bij the Master Chief Collection. Service m'n gat.
Co-op campaign zit er al sinds de eerste Halo-FPS bij launch in. Forge pas sinds Halo 3.
 
Terug
Bovenaan