Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Geen bewijsmateriaal kunnen maken
Dacht gelezen te hebben dat ze dat deden voor de boot werd overgenomen . Nadien zijn ze dan allemaal bijeen gaan zitten werd er gezegd .
Waarschijnlijk om zichzelf te beschermen en zo geen belastend materiaal te hebben wat eventueel een arrest zou rechtvaardigen .

Ze gaan nog naar beeld materiaal van 7 oktober moeten kijken voor ze op het vliegtuig gezet worden. Maar dat gaat natuurlijk weggezet worden als fake propaganda

Ik denk dat ze wel wisten dat ze er niet gingen geraken en dat het misschien zelfs het plan was. Nu is er een internationaal accident en worden leiders gedwongen (of krijgen een reden aangereikt) om toch stappen te ondernemen?

Israël gaat die gewoon weer uitleveren aan hun thuisland , want moesten ze gedood worden of te slecht behandeld worden zou het hun in een slecht blaadje zetten t.o.v. de rest van de wereld.

Israël gaat die gewoon weer uitleveren aan hun thuisland , want moesten ze gedood worden of te slecht behandeld worden zou het hun in een slecht blaadje zetten t.o.v. de rest van de wereld.
Uiteraard, wat denk je nu zelf?
Israël heeft hier weinig mee te winnen.

Het doel van deze actie ontgaat mij echt volledig. Hadden amper iets van hulppakket bij.
En doen het tegen een land met één van de beste intelligentiediensten van de wereld. Getelefoneerd met een grote marge.
Pure PR voor Greta, 0,0 baat voor de Gazaan. Walgelijk in feite.

Het doel van deze actie ontgaat mij echt volledig. Hadden amper iets van hulppakket bij.
En doen het tegen een land met één van de beste intelligentiediensten van de wereld. Getelefoneerd met een grote marge.
to be fair het was nu niet het grootste schip (afgaande op de foto waar ze allemaal benedensdeks zaten)
En pure PR voor greta. Ik denk wel dat het de bedoeling was dat het een publiciteitsstunt was maar dan eerder voor de gazaan.

Vrij duidelijke PR actie om de illegale blokkade en de uithongeringstactiek van Israel aan te kaarten. Ook niet de eerste keer dat men dit doet.

Nu goed, eigenlijk doet dit er niet toe. De vraag die we moeten stellen is waarom de voedselbedeling in Gaza uitbesteed wordt aan een organisatie zonder enige ervaring zoals GHF? Leveren véél te weinig voedsel, dagelijks incidenten en de CEO nam nog maar pas ontslag omwille van humanitaire principes.

Lijkt me eerder dat GHF de zoveelste PR poging is van Israël terwijl het Gaza verder wil uithongeren. Dat was natuurlijk niet mogelijk met UNRWA, die veel efficiënter waren in voedselbedeling. Daarom moest die organisatie eerst volledig gedemoniseerd en gedefinancierd worden.

Israël aanschouwt UNRWA als een gecompromitteerde organisatie en ze beweren dat Hamas humanitaire hulp aanslaat en verkoopt/stockeert. Of dat waar is of niet is moeilijk te bewijzen maar het lijkt me wel vanzelfsprekend dat een strakke controle over de humanitaire hulp een militair voordeel oplevert in een conflict als deze. De bezettende macht is in haar recht om de verdeling van humanitaire hulp zelf te organiseren. Ik vind het eigenlijk vreemd waarom ze dit niet veel eerder in het conflict hebben georganiseerd.

Wat ik me vooral afvraag is waarom er onschuldige slachtoffers vallen door Israëlisch wapengeweld in de buurt van hun eigen humanitaire corridors. Als je PR wil voeren en UNRWA wil ondermijnen zijn ze niet overtuigend bezig.

Vrij duidelijke PR actie om de illegale blokkade en de uithongeringstactiek van Israel aan te kaarten. Ook niet de eerste keer dat men dit doet.

Op welke manier heeft dit nu geleid tot een PR-actie tegen de uithongeringstactiek?
Ik denk dat weinig mensen dit zo opgepakt hebben.

Net zoals acties tegen het wielerteam.
Wie heb je daar nu echt mee?

Op welke manier heeft dit nu geleid tot een PR-actie tegen de uithongeringstactiek?
Ik denk dat weinig mensen dit zo opgepakt hebben.

Net zoals acties tegen het wielerteam.
Wie heb je daar nu echt mee?

Je kan van al die missies wel zeggen dat ze zuiver PR zijn want Israël laat ze toch niet toe maar dan zou ik eerder mijn verontwaardiging richten op de reeds 18-jaar lang durende illegale blokkade van Gaza dan op de mensen die trachten dit onrecht in de schijnwerpers te plaatsen.

Blijkbaar grote prioriteit voor de kersverse Syrische regering: vrouwen bedekt naar het strand en geen mannen in bloot bovenlijf.

Maar wat verwacht je van een regering met een ex Al Quaeda lid als president.

Dat Israël maar nog zoveel mogelijk grond van dit Syrië annexeert. (En zelf zijn extremistische religieuze elementen buitenzwiert uit zijn regering).

Je kan van al die missies wel zeggen dat ze zuiver PR zijn want Israël laat ze toch niet toe maar dan zou ik eerder mijn verontwaardiging richten op de reeds 18-jaar lang durende illegale blokkade van Gaza dan op de mensen die trachten dit onrecht in de schijnwerpers te plaatsen.

Laat ons wel niet voorbijfietsen aan het feit dat de bezetting van Gaza samenhangt met de machtsgreep van Hamas.
En de reden waarom men een Hamas niet in die positie wou is onlangs pijnlijk duidelijk geworden. Laat ons niet vergeten dat Hamas nog altijd de gazaan misbruikt voor hun terrorisme.

Dat dit niet de eerste poging is om een statement te maken kan perfect zo zijn. Dat maakt ze daarom niet minder dom.
Israel heeft ook controle over de wateren en natuurlijk ageren zij bij dit soort provocatie.

Dat het doel is een statement te maken allemaal goed en wel. Dat is nobel.
Maar dat een Greta Thunberg wilt scoren op de kap van de Gazaan daar heb ik het zeer moeilijk mee. Zij doet dit niet voor de modale Gazaan die in nood is, ze doet dit puur uit eigen winstbejag.

Laat ons wel niet voorbijfietsen aan het feit dat de bezetting van Gaza samenhangt met de machtsgreep van Hamas.
En de reden waarom men een Hamas niet in die positie wou is onlangs pijnlijk duidelijk geworden. Laat ons niet vergeten dat Hamas nog altijd de gazaan misbruikt voor hun terrorisme.

Dat dit niet de eerste poging is om een statement te maken kan perfect zo zijn. Dat maakt ze daarom niet minder dom.
Israel heeft ook controle over de wateren en natuurlijk ageren zij bij dit soort provocatie.

Dat het doel is een statement te maken allemaal goed en wel. Dat is nobel.
Maar dat een Greta Thunberg wilt scoren op de kap van de Gazaan daar heb ik het zeer moeilijk mee. Zij doet dit niet voor de modale Gazaan die in nood is, ze doet dit puur uit eigen winstbejag.
Lees een beetje rond online en het is vrij duidelijk dat de Palestijnen appreciëren dat er toch nog enkele mensen in het Westen zijn die iets van actie proberen te ondernemen. De modale Gazaan heeft meer problemen met de rest van het Westen die hun ogen dicht doen.

Je kan het trouwens niet eens zijn met de doelen die Thunberg steunt maar haar activisme afdoen als onoprecht en zuiver winstbejag vind ik wel enorm cynisch en ook niet echt gestoeld op feiten.

Lees een beetje rond online en het is vrij duidelijk dat de Palestijnen appreciëren dat er toch nog enkele mensen in het Westen zijn die iets van actie proberen te ondernemen. De modale Gazaan heeft meer problemen met de rest van het Westen die hun ogen dicht doen.

Je kan het trouwens niet eens zijn met de doelen die Thunberg steunt maar haar activisme afdoen als onoprecht en zuiver winstbejag vind ik wel enorm cynisch en ook niet echt gestoeld op feiten.

Ik denk dat het duidelijk is dat de hele westerse wereld bezig is met de modale Gazaan en meeleeft met hen.
Maar het is iets complexer dan dat natuurlijk. Steun betuigen aan de modale Gazaan is vrij evident. Maar steun betuigen aan alles wat nog maar ruikt naar Hamas is al veel moeilijker.
In dit conflict zit je met een democratische bondgenoot langs de 1ne kant en een terroristische organisatie die mensen onder de noemer "onze mensen" gebruikt als pasmunt langs de andere kant.
Het zal altijd te weinig zijn wat men doet om de genocide te vermijden, maar er spelen ook naar andere belangen.

Jij zegt dat het niet gestoeld is op feiten. Stoel mij anders eens met feiten die aantonen dat zij dit wel doet zonder enig persoonlijk winstbejag.
Zij komt in beeld, het is zowaar het schip met haar erop in de media. Ze heeft zowaar deze actie aangekondigd.
Zij zit daar als enige met een fel groen hoedje in het midden van het bootje, zeer duidelijk kan je haar direct eruit pikken. En zij wordt als eerste vrijgelaten en is al terug in Zweden ondertussen.
Dit gaat niet over een statement maken in het voordeel voor Gaza. Dit is Greta die een statement maakt in het voordeel voor Greta.

Ik vind dat zelf ook een te cynische manier om naar Greta's acties te kijken. Ik ga er liever vanuit dat mensen oprecht menen waar ze zeggen voor te staan, zolang het tegendeel mij niet expliciet wordt bewezen. De realiteit gebiedt nu eenmaal dat er ook praktische beslissingen worden genomen en als activiste moet je nu eenmaal media savy zijn en ook aan iets van 'branding' doen.

Ik vraag me echt af hoe ge verwacht dat ze aandacht vraagt voor problemen zonder dat ze in de media zou komen. Dat is heel de opzet.

Toch sterke signalen vanuit het VK precies.
"Itamar Ben-Gvir and Bezalel Smotrich will both be banned from entering the UK and will have any assets in the UK frozen as part of the measures announced by the foreign secretary."

Vooral voor de aanhoudende retoriek die beide heren gebruiken.

Ik vind dat zelf ook een te cynische manier om naar Greta's acties te kijken. Ik ga er liever vanuit dat mensen oprecht menen waar ze zeggen voor te staan, zolang het tegendeel mij niet expliciet wordt bewezen. De realiteit gebiedt nu eenmaal dat er ook praktische beslissingen worden genomen en als activiste moet je nu eenmaal media savy zijn en ook aan iets van 'branding' doen.

Ik stoor me eerlijk gezegd mateloos aan Greta Thunberg.
Toen ze als 15-jarige op kwam voor het klimaat had ik er wel respect voor, en geloofde ik ook in de oprechtheid ervan. Ze heeft ook meerdere jaren acties ondernomen voor het klimaat, allemaal prima.
Maar ze is ondertussen een professioneel activist, die opportunistisch andere thema's uitkiest (LGBT, Gaza). Voor mij is haar geloofwaardigheid dus weg.

Terug
Bovenaan