Er wordt in dat stuk met een zekere autoriteit gesproken maar ik zie niet waarop dat gestoeld is.
De Doppler-analyse. Gebaseerd op een enkele bron als ik dat goed zie? En de uitkomst van de analyse geeft een boog van 180 graden aan eventuele trajecten. Wil dus zeggen dat de analyse van het Doppler effect tegelijkertijd twee mogelijke trajecten oplevert die diametraal tegenover elkaar staan. Stevige foutenmarge.
De audio-analyse. Ik kan geen uitspraken doen over de toonaard van de stemmen in dat gesprek. Dat het gesprek een samenstelling is zie ik niet als een probleem. We zijn al een tijdje voorbij de telefoonoperator die twee lijnen verbindt en daarbij het gesprek full-duplex kan afluisteren. Het is geheel mogelijk dat de IDF enkel de uplink van die telefoontoestellen kan afluisteren en dan een samenstelling maakt van dat gesprek.
De krater-analyse. Deze vind ik op het randje af
malicious. Tegelijkertijd een Doppler-analyse produceren met een traject-analyse van 180 graden maar dan de krater gebruiken als bewijs dat de raket wel uit een specifieke richting moet gekomen zijn. Zijn we onderstaand stukje lanceertechniek van de russen al vergeten?