Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

andere plaats blijkbaar volgens deze reddit? (ik heb geen twitter, dus die links via reddit kan ik niet zien. de twitter links op BG zijn enkel op smartphone zichtbaar, op pc is dat enkel de url. Gelieve bij het posten van een twitter-bericht toch 1 of 2 lijnen met info te schrijven voor mensen die geen X hebben.)
tis een andere plaats, kijk op die beelden van het nieuwsblad rond 0:42. daar ziet ge een appartementsblok net voordat ze switchen naar die trailer. Op de beelden aan die brug is er duidelijk geen te zien

andere plaats blijkbaar volgens deze reddit? (ik heb geen twitter, dus die links via reddit kan ik niet zien. de twitter links op BG zijn enkel op smartphone zichtbaar, op pc is dat enkel de url. Gelieve bij het posten van een twitter-bericht toch 1 of 2 lijnen met info te schrijven voor mensen die geen X hebben.)
Hey dus dit is iets waar ik ook last van had. Bleek dat het de privacy insteling van Firefox was die ervoor zorgde dat Twitter embeds niet werkten.

Sta je op "Strict" probeer dan eens "Standard". Daarmee was het opgelost voor mij.

Hij en nog 2 anderen die iets tegen Israël hebben gezegd, zijn ondertussen ontslagen. Tot dusver objectieve msm.

Disclaimer: ik deel het omwille van de video, geen idee wie de kerel is die het op Twitter geplaatst heeft of wat hij nog deelt. Voordat iemand begint dat de bron op Twitter niet onpartijdig is.
Als de CEO van comcast (en eigenaar van MSNBC) joods is dan kan je wel natuurlijk je job verliezen als je keihard tegen het narratief in gaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brian_L._Roberts
enneuh... is MSM ooit objectief geweest?

Voor de rest zie ik dit conflict nog een serieuze splijtzwam worden voor de democratische partij in amerika.
https://edition.cnn.com/2023/10/09/politics/democratic-divisions-israel-biden/index.html

Hij en nog 2 anderen die iets tegen Israël hebben gezegd, zijn ondertussen ontslagen. Tot dusver objectieve msm.

Disclaimer: ik deel het omwille van de video, geen idee wie de kerel is die het op Twitter geplaatst heeft of wat hij nog deelt. Voordat iemand begint dat de bron op Twitter niet onpartijdig is.

Wel nagel op de kop, natuurlijk. (blijkbaar is hij niet ontslagen, maar samen met 2 anderen tijdelijk geschorst... ze zijn alle 3 moslim trouwens)

Hier bij ons is de berichtgeving nog wel vrij neutraal, in de zin van dat we beide kanten te zien krijgen (dankzij helden als Rudi Vranckx). Ik heb inderdaad de indruk dat dat in de VS anders ligt en dat de media daar vooral de dingen vanuit Israëlisch perspectief laten zien.

Maar kijk, het mag duidelijk zijn dat de VS hier vooral met eigen belangen bezig is. Israël is hun bondgenoot / hun voet tussen de deur in het Midden-Oosten. Ook qua interne politiek is er voldoende joodse inmenging om ongenuanceerd de kant van Israël te kiezen.

Voor mij is het nog eens een teken aan Europa dat we de VS wel als bondgenoot moeten houden, maar ook vooral voldoende onafhankelijk moeten zijn van hen. En je ziet nu ook dat de EU tegelijk warm en koud blaast als het gaat over dit conflict. Er is die druk om onze grootste bondgenoot te steunen (VS en dus Israël), maar daartegenover ook de morele plicht omdat we weten dat de Palestijnen al decennia lang onderdrukt worden en momenteel (door toedoen van Israël) geen toegang hebben tot levensmiddelen.

Laatst bewerkt:
Wel nagel op de kop, natuurlijk. (blijkbaar is hij niet ontslagen, maar samen met 2 anderen tijdelijk geschorst... ze zijn alle 3 moslim trouwens)
Nagel op de kop behalve dat stuk over Hamas. "Share the believe that Hamas, the political party, is a terrorist organisation."
Het lijkt me toch wel duidelijk dat dat laatste niet te ontkennen valt?

Allez, Biden is ook nog mee
We must not lose sight of the fact that the overwhelming majority of Palestinians had nothing to do with Hamas’s appalling attacks, and are suffering as a result of them.

Wat ik ergens wel heerlijk ironisch vind, is dat de leider van Hamas doodleuk in Qatar zit en kan doen wat hij wil daar. Net op de VRT liveblog gelezen dat hij in Doha samen met de Iraanse minister voor buitenlandse zaken besproken heeft hoe ze Israël kunnen 'vernietigen'.

Je weet wel, Qatar, dat schitterende land van het WK voetbal.

De EU wordt stilaan irrelevant op het wereldtoneel.

Het wordt dan ook dringend tijd dat de EU zich een stuk protectionistischer gaat opstellen. De productie terug gaat halen van landen als China naar hier. Zeker voor cruciale componenten. Stoppen met mensen naar hier te halen die tegen de Westerse manier van leven zijn. En dringend tijd om werk te maken van een Europese legermacht zodat we ons eigen kunnem beschermen.

De laatste jaren hebben ons duidelijk gemaakt dat we veel meer naar ons zelf moeten kijken als we onze manier van leven in de toekomst willen veilig stellen.

Het wordt dan ook dringend tijd dat de EU zich een stuk protectionistischer gaat opstellen. De productie terug gaat halen van landen als China naar hier. Zeker voor cruciale componenten. Stoppen met mensen naar hier te halen die tegen de Westerse manier van leven zijn. En dringend tijd om werk te maken van een Europese legermacht zodat we ons eigen kunnem beschermen.

De laatste jaren hebben ons duidelijk gemaakt dat we veel meer naar ons zelf moeten kijken als we onze manier van leven in de toekomst willen veilig stellen.
Moet de EU dan ook harder optreden tegen landen als Hongarije en Polen en partijen als VB en consorten die ook onze (toch als je vrouw of lgbtq bent) Westerse manier van leven bedreigen? Oprechte vraag trouwens. Je ziet in heel de Unie extreemrechtse partijen opduiken en aan stemmen winnen die qua ethische standpunten vaak minstens even conservatief en radicaal denken als het beeld dat opgehangen wordt van de migranten die zogezegd tegen de Westerse manier van leven zijn.

Moet de EU dan ook harder optreden tegen landen als Hongarije en Polen en partijen als VB en consorten die ook onze (toch als je vrouw of lgbtq bent) Westerse manier van leven bedreigen? Oprechte vraag trouwens. Je ziet in heel de Unie extreemrechtse partijen opduiken en aan stemmen winnen die qua ethische standpunten vaak minstens even conservatief en radicaal denken als het beeld dat opgehangen wordt van de migranten die zogezegd tegen de Westerse manier van leven zijn.

Als we stoppen met de problemen van buiten de EU naar hier te importeren, dan zal er voor veel mensen geen noodzaak meer zijn om te stemmen op die extremen. Want we moeten er niet flauw om doen, dat is gewoon de hoofdreden waarom mensen hier op die partijen stemmen.

Hoe zie je dat dan, "problemen van buiten de EU niet meer naar hier importeren"? Complete migratiestop? Bij asielaanvraag: "vink aan waar uw sympathie ligt: IS, Hamas, Iran, ..., geen van bovenstaande". Bij verkeerd vinkske retour naar afzender?

De motivatie van de gemiddelde VB stemmer gaat veel ruimer dan migranten. Dat zijn evengoed een hoop proteststemmen tegen de huidige politiek los van het migrantendiscours van VB.

Wat is de Westerse manier van leven? Oprechte vraag trouwens.

Ik ben van mening dat men dit inderdaad zou mogen doen. Wie deel wil uitmaken van Europa moet ook zelf de europese waarden respecteren en niet enkel erbij zijn uit economisch gewin.

K zie hier en daar op het internet betogingen voor palestina... tja..
Ik ben van mening dat men dit inderdaad zou mogen doen. Wie deel wil uitmaken van Europa moet ook zelf de europese waarden respecteren en niet enkel erbij zijn uit economisch gewin.
Dan gaan ze veel personen mogen terugsturen.

Dat is wel een moeilijke natuurlijk vermits dat een zekere tolerantie inhoudt voor andere meningen en mensen die niet akkoord gaan met de huidige samenleving.

Sowieso denk dat mensen eens goed moeten nadenken hoe "niet akkoord gaan met Westerse waarden" praktisch moet bekeken worden, want mensen hun gedachten kunnen we nog niet lezen.

Terug
Bovenaan