Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Een oplossing a la Belge. 3 Gewesten, inclusief Jursalem Hoofdstedelijk Gewest. Federaal parlement én een Senaat want waarom niet. Drie regionale parlementen erbovenop. Nog twee gemeenschapsregeringen, elk eentje, en misschien nog een samenwerkingsverband Gaza - Westbank. Uiteraard met eigen bestuursorgaan.

Niks dat zo verbindend werkt voor politici als het vooruitzicht naar een gegarandeerd postje.

edit: We sturen een top-team naar ginder onder leiding van Etienne Davignon en Didier Reynders om de powerpoint te presenteren
Het houdt hier De Wever toch ook min of meer uit de buurt van de Waalse strotten? :coolbrows:

Man man en Ursula die maar blijft tweeten hoe de EU Israël onvoorwaardelijke steun geeft. Ik schaam mij als EU burger.
Dit is de toestand in Duitsland momenteel.

F8V1fl8XUAAo4sj

Zijn daar echt goed van het paadje af.

Maak dat mee, een Westerse leider kiest de kant van het land dat slachtoffer is geweest van een bloedige terreuraanslag gericht tegen niet alleen Israël, maar ook het Westen, alleen al omwille van de slachtoffers op dat muziekfestival.

Ik ben beschaamd dat er in de EU zoveel mensen dit niet beseffen.
Hamas is toch democratisch verkozen sinds 2006?

F8V1fl8XUAAo4sj

Waarom zijn ze van het paadje af? Lijkt mij in deze "context" net verstandig.

Palestijnen gaan in Europa waarschijnlijk niet moeten gaan vrezen voor hun leven...

Ondertussen is er in Frankrijk alweer een leerkracht vermoord door iemand die "Allahoe Akbar" riep. Met een link met het conflict in Israël...

Joodse gemeenschappen gaan ook alweer (!) voor hun leven moeten vrezen...

F8V1fl8XUAAo4sj

Men zou het niet annuleren maar uitstellen. Nu is het misschien ook niet het moment om dat te gaan vieren, en de auteur zelf zou akkoord gegaan zijn.

Maak dat mee, een Westerse leider kiest de kant van het land dat slachtoffer is geweest van een bloedige terreuraanslag gericht tegen niet alleen Israël, maar ook het Westen, alleen al omwille van de slachtoffers op dat muziekfestival.

Ik ben beschaamd dat er in de EU zoveel mensen dit niet beseffen.

Een ziekenhuis zou toch beschermd moeten zijn in tijden van oorlog. Die mensen moeten hun werk kunnen doen zonder de continue dreiging van gebombardeerd te worden. In de mate van het mogelijke (moest een ziekenhuis vol Hamas-strijders zitten dan is het een ander verhaal). En op 24 uur krijg je die patiënten en het materiaal daar niet weg.

Een ziekenhuis zou toch beschermd moeten zijn in tijden van oorlog. Die mensen moeten hun werk kunnen doen zonder de continue dreiging van gebombardeerd te worden. In de mate van het mogelijke (moest een ziekenhuis vol Hamas-strijders zitten dan is het een ander verhaal). En op 24 uur krijg je die patiënten en het materiaal daar niet weg.
Nja, er wordt al jaren gezegd dat Hamas HQ onder Al-Shifa hospitaal zit.

Hamas is toch democratisch verkozen sinds 2006?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/10/portret-wat-is-hamas/

De Hamas-partij wil optreden als een extremer alternatief voor de enige andere Palestijnse partij, het gematigdere Fatah. Met haar politiek die de Israëlische staat radicaal afwijst, werd Hamas al snel populair onder de Palestijnse bevolking.

Zo kon Hamas in 2006 de verkiezingen in de Palestijnse gebieden winnen en 76 van de 132 zetels in het Palestijnse parlement in de wacht slepen. Het zorgde ervoor dat de Palestijnse politiek een splitsing onderging. Na een jaar met weinig politieke vooruitgang, jaagden Hamasaanhangers alle Fatah-politici de Gazastrook uit.

In 1993 vond voor het eerst een zelfmoordaanslag plaats die Hamas opeiste. Een terrorist reed met zijn wagen in op twee bussen. Daarbij kwam een Palestijnse burger om het leven en raakten acht Israëlische soldaten gewond. Sindsdien zijn bom- en zelfmoordaanslagen door Hamasstrijders schering en inslag.

Het was de aanleiding voor de Verenigde Staten om Hamas in 1997 tot een terroristische organisatie uit te roepen. Niet veel later volgden andere landen die beslissing, zoals het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie.

Tis niet omdat ge op basis van populistische argumenten een verkiezing wint, de oppositie het land uit jaagt en ondertussen al 18 jaar! geen verkiezingen meer organiseert dat je van een 'democratisch verkozen parij' kan spreken.
Maar goed, je hebt de politieke vleugel en de daarnaast militante vleugel die terroristische aanslagen pleegt. Ze worden dan ook op basis van deze aanslagen, gepleegd door de militante vleugel, gelabeld als een terroristische organisatie.

Al vermoed ik dat de verenigde staten wel onder joodse invloed overgegaan zijn om deze zo te labelen. Er zijn geen winnaars meer in dit conflict. Enkel verliezers.

Laatst bewerkt:

Daar geef ik je geen ongelijk in, die tweet van AzG werd niet geladen op mijn smartphone, wel op m'n pc.

Desondanks, die 24h waarschuwing is meer dan de slachtoffers van Hamas gekregen hebben. Ik hoop uiteraard ook dat Israël in de mate van het mogelijke ziekenhuizen zal ontzien en dat zoveel mogelijk Palestijnen zich kunnen verwijderen uit dat gebied...

Maar dan lees je idd dit:
Wist ik niet, maar je hebt gelijk :

Tja, ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/10/portret-wat-is-hamas/

Tis niet omdat ge op basis van populistische argumenten een verkiezing wint, de oppositie het land uit jaagt en ondertussen al 18 jaar! geen verkiezingen meer organiseert dat je van een 'democratisch verkozen parij' kan spreken.
Maar goed, je hebt de politieke vleugel en de militante vleugel die terroristische aanslagen pleegt. Ze worden dan ook op basis van deze aanslagen gepleegd door de militante vleugel gelabeld als een terroristische organisatie.

Ze zijn ooit dus verkozen, mss zelfs beetje zoals Poetin
Daar spreken ze ook van een oorlog en niet van terrorisme :unsure:

En dan zie je hier ook een partij die meer en meer stemmen krijgt met alleen maar populistische zever en voorbeeldlanden waar dictatuur heerst

Bewijst wel dat Hamas het smerigste vuil is dat er rondloopt op deze planeet. Opzettelijk hun eigen burgers in gevaar brengen op die manier. En het brengt wel in perspectief waarom Israël moskeeën bombardeert.

Bewijst wel dat Hamas het smerigste vuil is dat er rondloopt op deze planeet. Opzettelijk hun eigen burgers in gevaar brengen op die manier. En het brengt wel in perspectief waarom Israël moskeeën bombardeert.
Inderdaad.
En mocht iemand nog bewijs hebben dat Hamas niet geeft om Palestijnse burgers:

Hamas has called on Palestinians to stay in their homes after Israel issued sweeping evacuation orders for almost half of Gaza’s more than 2.3 million people ahead of an expected ground offensive.

The Hamas authority for refugee affairs today told residents in the north of the territory to “remain steadfast in your homes and to stand firm in the face of this disgusting psychological war waged by the occupation”.

Waarom zijn ze van het paadje af? Lijkt mij in deze "context" net verstandig.

Palestijnen gaan in Europa waarschijnlijk niet moeten gaan vrezen voor hun leven...

Ondertussen is er in Frankrijk alweer een leerkracht vermoord door iemand die "Allahoe Akbar" riep. Met een link met het conflict in Israël...

Joodse gemeenschappen gaan ook alweer (!) voor hun leven moeten vrezen...

Ik zou wel graag eens wat meer toelichting zien bij die mes aanval in Frankrijk. (niet van jou he, maar van de Fransen)

Want ik lees: een Tsjetsjeense oud-leerling is met een mes tekeer gegaan in zijn school.
En ah ja, hij riep 'allahu akbar' dus het heeft zonder twijfel een link met de oorlog tussen Israël en Hamas. :wtf:

Ze hebben daar al preventief pro-Palestijnse betogingen verboden. En vervolgens een pro-Palestijnse betoging uit elkaar gedreven met het waterkanon.
Ik zie daar ook niks staan over relschoppers, dus dat waterkanon was dan voor een vreedzame betoging?

En nu dus 'hoogste dreigingsniveau' omdat een Tsjetsjeen zijn oude school aanvalt met een mes.

Doe eens allemaal rustig mannekes :unsure:

Ik zou wel graag eens wat meer toelichting zien bij die mes aanval in Frankrijk. (niet van jou he, maar van de Fransen)

Want ik lees: een Tsjetsjeense oud-leerling is met een mes tekeer gegaan in zijn school.
En ah ja, hij riep 'allahu akbar' dus het heeft zonder twijfel een link met de oorlog tussen Israël en Hamas. :wtf:
Tgho, waarschijnlijk omdat hHmas oproept aan de moslims om geweld te plegen. Maar het lijkt me ook vrij ver gezocht om een Tjetjeen aan het conflict te binden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231013_93621929

Na de mesaanval is het veiligheidsniveau in Frankrijk naar het hoogste niveau - “urgence attentat” - gebracht. De verhoging gebeurt uit vrees dat het conflict tussen Israël en Hamas in Frankrijk geïmporteerd kan worden, laat premier Elisbath Borne weten. De beslissing is er gekomen na een veiligheidsvergadering op het Elysée met president Macron. Het hoogste niveau kan worden toegepast meteen na een aanslag of bij de gedocumenteerde en onmiddellijke dreiging van een terroristische aanslag. Dat veiligheidsniveau gaat gepaard met een verhoogde bescherming.

Die beslissing heeft er alles mee te maken dat er volgens Gérald Darmanin, minister van Binnenlandse Zaken in Frankrijk, “geen enkele twijfel” over bestaat dat er een link is met de oorlog tussen Israël en Hamas.
Zou volgens die minister van binnenlandse zaken wel te maken hebben met die oorlog tussen israel en hamas.

Terug
Bovenaan