Classics 1000 - Radio 1

D

Deleted member 621

Guest
Luisteraars?

Ik vind het vooral tof dat dit eens een lijst is met niet alleen de standaardnummers die in elke top zoveel-lijst voorkomen en ook nummers van bepaalde (bekende) artiesten die tegenwoordig niet meer worden gedraaid.
Ook artiesten die sowieso nog zelden worden gedraaid.
(Toch niet op de Belgische radio, of het moet Radio 1 zelf zijn.)

Een paar voorbeelden:

(Sowieso is Focus al geen vrij bekende band, laat staan dat Hocus Pocus snel zal worden gedraaid.)

Pink Floyd-singles in de tijd van Syd Barrett (R.I.P.)



Op dit moment Rory Gallagher

 
Aangezien Radio1 bij mij standaard op staat (toch nog één radiozender die er niet voor zorgt dat je de radio na 5 minuten uit het raam wil keilen), pik ik er wel wat van mee. Ben met die lijst nu niet echt mee bezig, maar soms passeren er toch fijne dingetjes, en "ahja, dàt nummer".

I Need my Girl gevolgd door Wonderwall, is dit Studio Brussel? 😅
Onmogelijk, er zit geen irritante presentator tussen die zichzelf veel te belangrijk vindt, en er wordt niet direct met de luisteraars gebeld (of via de app)
 
Aangezien Radio1 bij mij standaard op staat (toch nog één radiozender die er niet voor zorgt dat je de radio na 5 minuten uit het raam wil keilen), pik ik er wel wat van mee. Ben met die lijst nu niet echt mee bezig, maar soms passeren er toch fijne dingetjes, en "ahja, dàt nummer".


Onmogelijk, er zit geen irritante presentator tussen die zichzelf veel te belangrijk vindt, en er wordt niet direct met de luisteraars gebeld (of via de app)
Inderdaad, ik heb mij gerealiseerd dat ik Radio 1 de enige zender vind die nooit cringy of irritant wordt. Alleen jammer dat er buiten de classics om zoveel en lang gebabbel is. Niet dat het niet interessant kan zijn, maar na een tijd denk ik dan: GENOEG!

Nooit gedacht dat ik vandaag dit nummer op Radio 1 zou horen, laat staan de radio an sich:


Nog een extra reden om naar deze classics te luisteren!
 
Ik heb dit ook tijdens het werk op gehad de afgelopen week. Meestal ben ik niet zo te vinden voor dit soort lijstjes, maar de Classics 1000 is zo uitgebreid dat het niet zoals zo vaak dezelfde 100 afgezaagde nummers zijn in een iets aangepaste volgorde. Ik vind dan ook de lagere regionen van zo'n lijst vaak toffer om wat vergeten nummers nog eens te horen. Vandaag zijn ze bezig aan de top 100 en hoe dichter bij het eind, hoe meer the usual suspects beginnen te verschijnen en de diversiteit verdwijnt.
 
Alleen jammer dat er buiten de classics om zoveel en lang gebabbel is
zelfs dat stoort mij niet. Verbale duiding bij het nieuws is voor mij wel een meerwaarde, en in het weekend een programma als Interne Keuken, waar dat je toch altijd weer wat van opsteekt, zelfs als het onderwerp iets is waar je totaal niet in geïnteresseerd bent... 't is meer de uitgebreide sportverslaggeving die me tegensteekt (hoewel ik wel fan ben van Peter Vandenbempt en Eddy Snelders)
 
Inderdaad, ik heb mij gerealiseerd dat ik Radio 1 de enige zender vind die nooit cringy of irritant wordt. Alleen jammer dat er buiten de classics om zoveel en lang gebabbel is. Niet dat het niet interessant kan zijn, maar na een tijd denk ik dan: GENOEG!
Je hebt een aparte, digitale radiozender van Radio 1 met alleen de Classics. Geen gezwets tussendoor. Enkel het nieuws op de hele uren. Ideaal:


Ook een afspeellijst op Spotify:

 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
54
Weergaven
3K
Deleted member 621
D
Terug
Bovenaan