Clair Obscur: Expedition 33

Is het ook open wereld met veel te ontdekken? Is er ook Gear te verzamelen? Begint toch ook wat te kriebelen, zeker met al die goeie reviews.

Is het ook open wereld met veel te ontdekken? Is er ook Gear te verzamelen? Begint toch ook wat te kriebelen, zeker met al die goeie reviews.
Er is een world map, a la oldschool Final Fantasy, met veel toegankelijke locaties. Er zijn veel mini-bosses, optional mini-puzzels, sidequests en gewoon verstopte gangen die je unieke wapens of upgradepunten (colour of lumina) of unieke picto's (passieve abilities) geven. De wereld lijkt tot nu toe erg groot. De locaties zijn wel allemaal lineair, met gangen of paden die leiden naar grotere omgevingen. Er zijn ook traders en villages. Nogmaals, vergelijkbaar met oldschool final fantasy's.

Hmmm Shadowheart vond ik waanzinnig goed maar bij Maelle had ik dat toch niet. Wist niet dat hetzelfde VA was tot jij het zei.

Dunno wat ik van de game moet vinden momenteel. Heb juist de gommage gedaan vnvd wat verder doen.
Haha, ik had de gommage gedaan en ik was al aan het roepen dat dit gewoon goty moet worden :D

Gisteren ook begonnen. Cinematische ervaring tot nu toe. Enkel jammer dat mijn vrouw de kamer niet kan lezen en de Gommage het uitgelezen moment vond om praktische afspraken te komen maken voor vandaag.

Als de vijand je op eet. Kan daar iets tegen doen?
Hij heeft mij 1x terug uitgespuwd meteen na het opeten, maar no clue. Proberen dodgen of parry'en, maar heb geen idee of dat verschil heeft uitgemaakt. Een andere keer terug uitgespuwd als enemy stunned was.

Het valt mij als The Legend of Dragoon-fan wel op dat de makers enorm veel inspiratie hebben gehaald uit dat verhaal, gebeurtenissen, bepaalde stukjes gameplay (al vind ik het timen van aanvallen in TLoD leuker dan hier te moeten timen om te dodgen/parryen, vooral als er vier soorten parry zijn...)

Spoiler:
Ik zag vooral gelijkenissen wanneer Gustave relatief 'snel' sterft in de game, net zoals Lavitz in TLoD en die vervangen werd door een personage met quasi dezelfde aanvalsmethodiek. Same wanneer personages worden toegevoegd aan de groep, zoals Kongol (en hier Monoco).

Zou @Michster al begonnen zijn of blijft hij in Oblivion? :hurrr:
Halverwege Oblivion, maar de nostalgie is al een beetje uitgewerkt. Als ik het gewoon zelf gekocht had, zou ik het nog opschuiven, maar mits het een geschenk is dat ik letterlijk omschreef als een nostalgie-trip van 30-40 uur.... :p

Momenteel aan het vloeken op dat klim-stuk. Daar komt precies geen einde aan 😭

Edit: eindelijk gelukt, maar die reward is wel…speciaal 😅

Laatst bewerkt:
Ik zit nu aan het einde. Maar ik bots nog op zoveel zaken: bosfights die onnozel sterk zijn (dus het wordt grinden tot een hoger level om kans te maken), absurde minigames, etc. Na 40u heb ik er nog niet genoeg van.

Hier ook gekocht na de lovende reviews.
Leuke combat wel, dodgen en parry lukt ook al aardig.
Sfeer is inderdaad top

ben niet voor turn based games maar het verhaal & trailer spreken mij zo aan dat ik die wel eens een kans ga geven dit jaar

Exploration vind ik soms toch wat frustrerend. In de overworld kom ik bijna altijd mini-bosses tegen die mij gewoon one-shotten. Neemt wat weg van het exploreren want ik ben nu eerder geneigd side content te negeren.

Op zich maar klein puntje van kritiek, want voor de rest wel echt een top game.

Terug
Bovenaan