Chateau Planckaert

ÉÉN Chateau Planckaert

Voortdurend slechte practical jokes moeten ondergaan, ...
Hij bedoelt het goed maar 't is een volwassen man van 10 jaar oud.
Ik herinner me een interview van Planckaert in de Humo. Eddy heeft dus ooit in een (kleine) koers gedemarreerd van bij de start om zich dan ergens te verstoppen achter een huis. Wanneer het peloton dan voorbij kwam, sloot hij achteraan terug aan bij dat peloton. Dat peloton had toen niet door dat hij achteraan had aangesloten bij de groep.
Toen reed hij naar voor om te vragen achter wie ze aan 't rijden waren.
Toen was hij dus profrenner.
 
Niet onderschatten die hun inkomsten denk ik. Hebben in totaal een 20-tal kamers + nog een handvol chalets dat ze verhuren. Kasteel zal ook verhuurd worden in de toekomst, volgens mij zouden ze dan zelf in die bijgebouwen wonen (waar ze nu al zitten).


En in het vorige seizoen (of 2 seizoenen geleden) zag je bv dat ze gewoon huizen van scratch bouwden en daarna verkochten. Van dit soort praktijken is menig aannemer schatrijk geworden.

En daarnaast ook nog die houthandel/zagerij. Dus veel materiaal dat ze allemaal hebben aan inkoopprijs.
 
Ik herinner me een interview van Planckaert in de Humo. Eddy heeft dus ooit in een (kleine) koers gedemarreerd van bij de start om zich dan ergens te verstoppen achter een huis. Wanneer het peloton dan voorbij kwam, sloot hij achteraan terug aan bij dat peloton. Dat peloton had toen niet door dat hij achteraan had aangesloten bij de groep.
Toen reed hij naar voor om te vragen achter wie ze aan 't rijden waren.
Toen was hij dus profrenner.
Da's volgens mij een verhaal van Roger De Vlaeminck waardoor Merckx zijn ploeg op kop had gezet.
(Wat niet uitsluit dat Planckaert het ook wel eens gedaan kan hebben).
 
Da's volgens mij een verhaal van Roger De Vlaeminck waardoor Merckx zijn ploeg op kop had gezet.
(Wat niet uitsluit dat Planckaert het ook wel eens gedaan kan hebben).
Het is mogelijk dat hij toen dat verhaal dat zijn duim zoog, ik herinner me vooral dat hij toen blijkbaar echt wel een flauwe plezante was die tijdens rondes ook steevast de hotels op stelten zette
 
1 fragment gisteren vatte echt de reeks samen in 2 minuten...

"We gaan dat samen verbouwen met 'hans' de familie...". Francesco & Christopher staan daar op het dak en roepen naar den Eddy beneden "we krijgen da hier niet rond, ge zou beter komen helpen...". Eddy: "HAHAHAHAHAHAHA, goeike". "Nee serieus, kom ons helpen". Eddy: "HAHA Haha ha... ja, allé kga dan in mijn kraan kruipen"... :shutup: Serieus... dat hij het zwaar werk aan die gasten over laat tot daaraan toe maar mee Leien leggen, zeker die onderste rijen waar ze gewoon op de stelling kunnen staan kan hij toch mee helpen? (En hoezo gaan ze die kraan en stelling wegdoen als ze nog zoveel werk hebben aan da dak???)

Eigenlijk sleurt hij dus heel zijn familie mee in 'zijn droom' zonder na te denken over hoe de rest zich daar bij voelt. Junior is meer dan duidelijk not amused door heel het Frankrijk gebeuren, die heeft al meermaals letterlijk gezegd "ge gaat de Ardennen toch niet verkopen zeker???", duidelijk met het idee van "ik wil daar eigenlijk niet weg". En Magali (en Francesco lijkt zich daar bij aan te sluiten) heeft al verschillende keren laten verstaan dat een permanente verhuis naar Frankrijk niet aan de orde is maar die krijgt dan bij elke mogelijke kans ne keiharde guilt-trip van Christa te verwerken en soms zelf van Stephanie (die vooral schrik heeft van ginder alleen te vallen met juist hun gezien denk ik).
 
Junior is meer dan duidelijk not amused door heel het Frankrijk gebeuren, die heeft al meermaals letterlijk gezegd "ge gaat de Ardennen toch niet verkopen zeker???", duidelijk met het idee van "ik wil daar eigenlijk niet weg".
Hoogste tijd voor Junior om op eigen benen te gaan staan en ergens anders te gaan wonen. Hij gaat nooit echt kunnen groeien als mens met de dominante figuur Eddy in zijn buurt.
 
1 fragment gisteren vatte echt de reeks samen in 2 minuten...

"We gaan dat samen verbouwen met 'hans' de familie...". Francesco & Christopher staan daar op het dak en roepen naar den Eddy beneden "we krijgen da hier niet rond, ge zou beter komen helpen...". Eddy: "HAHAHAHAHAHAHA, goeike". "Nee serieus, kom ons helpen". Eddy: "HAHA Haha ha... ja, allé kga dan in mijn kraan kruipen"... :shutup: Serieus... dat hij het zwaar werk aan die gasten over laat tot daaraan toe maar mee Leien leggen, zeker die onderste rijen waar ze gewoon op de stelling kunnen staan kan hij toch mee helpen? (En hoezo gaan ze die kraan en stelling wegdoen als ze nog zoveel werk hebben aan da dak???)

Eigenlijk sleurt hij dus heel zijn familie mee in 'zijn droom' zonder na te denken over hoe de rest zich daar bij voelt. Junior is meer dan duidelijk not amused door heel het Frankrijk gebeuren, die heeft al meermaals letterlijk gezegd "ge gaat de Ardennen toch niet verkopen zeker???", duidelijk met het idee van "ik wil daar eigenlijk niet weg". En Magali (en Francesco lijkt zich daar bij aan te sluiten) heeft al verschillende keren laten verstaan dat een permanente verhuis naar Frankrijk niet aan de orde is maar die krijgt dan bij elke mogelijke kans ne keiharde guilt-trip van Christa te verwerken en soms zelf van Stephanie (die vooral schrik heeft van ginder alleen te vallen met juist hun gezien denk ik).
Ja, echt perfect samengevat. Echt jammer wel. Dialect vind ik wel zalig klinken. Plaats is natuurlijk prachtig en er is vaak goede muziek op de achtergrond. Die mannen werken ook echt hard, maar "Pater Familias" staat er maar een beetje bij te commanderen. 't Is toch hij die daar zo graag wil wonen? Triestig...

Ik vind dat ze beter eens een voorbeeld zouden nemen aan die kinderen. Dat lijken mij zowaar de enige normale in heel die familie. Wij hebben naar "De Planckies" gekeken en zijn er echt van verschoten hoe volwassen die zich gedragen ivm hun (groot)ouders. Dat is dan een programma dat eigenlijk op Ketnet komt hé? (Ontdekt op vrtnu.) Ik vind dit zelfs een betere reeks. Daar is gewoon weg niks kinderachtig aan.
 
1 fragment gisteren vatte echt de reeks samen in 2 minuten...

"We gaan dat samen verbouwen met 'hans' de familie...". Francesco & Christopher staan daar op het dak en roepen naar den Eddy beneden "we krijgen da hier niet rond, ge zou beter komen helpen...". Eddy: "HAHAHAHAHAHAHA, goeike". "Nee serieus, kom ons helpen". Eddy: "HAHA Haha ha... ja, allé kga dan in mijn kraan kruipen"... :shutup: Serieus... dat hij het zwaar werk aan die gasten over laat tot daaraan toe maar mee Leien leggen, zeker die onderste rijen waar ze gewoon op de stelling kunnen staan kan hij toch mee helpen? (En hoezo gaan ze die kraan en stelling wegdoen als ze nog zoveel werk hebben aan da dak???)

Eigenlijk sleurt hij dus heel zijn familie mee in 'zijn droom' zonder na te denken over hoe de rest zich daar bij voelt. Junior is meer dan duidelijk not amused door heel het Frankrijk gebeuren, die heeft al meermaals letterlijk gezegd "ge gaat de Ardennen toch niet verkopen zeker???", duidelijk met het idee van "ik wil daar eigenlijk niet weg". En Magali (en Francesco lijkt zich daar bij aan te sluiten) heeft al verschillende keren laten verstaan dat een permanente verhuis naar Frankrijk niet aan de orde is maar die krijgt dan bij elke mogelijke kans ne keiharde guilt-trip van Christa te verwerken en soms zelf van Stephanie (die vooral schrik heeft van ginder alleen te vallen met juist hun gezien denk ik).
Die stelling zal gehuurd zijn en moet tegen een bepaalde datum op een andere plek staan. Daarom zitten ze met die tijdsdruk.

Alhoewel tijdsdruk ze hebben precies wel alle tijd van de wereld als je ze constant ziet leuteren. Vooral Francesco dan. Ik zou met die kerel nooit kunnen samen werken.
 
Die stelling zal gehuurd zijn en moet tegen een bepaalde datum op een andere plek staan. Daarom zitten ze met die tijdsdruk.

Alhoewel tijdsdruk ze hebben precies wel alle tijd van de wereld als je ze constant ziet leuteren. Vooral Francesco dan. Ik zou met die kerel nooit kunnen samen werken.
Het zou natuurlijk ook geen interessante tv zijn als ze ze alleen maar laten zien werken he. Die zullen vast wel een hoop werken buiten de camera om.
 
De hoeveelheid werk die ze verzetten moet je ook niet overschatten, wetende dat die 3 leienleggers er bijna één volledige week gezeten hebben. ( en je ziet amper vooruitgang.)
 
De hoeveelheid werk die ze verzetten moet je ook niet overschatten, wetende dat die 3 leienleggers er bijna één volledige week gezeten hebben. ( en je ziet amper vooruitgang.)
Ik wil het zeker niet overschatten, maar het is toch geen geheim dat er behoorlijk wat geknipt en geplakt wordt in de opnames.
 
Christopher is niet beter op camera. 80% van zijn schermtijd staat in het teken van "een potje koffie", just den Eddy eigenlijk.
Maar 80% van zijn schermtijd is misschien maar 5% van zijn werktijd? :unsure:

Ik vond het het eerste seizoen of twee nog wel vermakelijk, maar dit seizoen is absoluut retesaai. Iedere aflevering is een filler.
 
1 fragment gisteren vatte echt de reeks samen in 2 minuten...

"We gaan dat samen verbouwen met 'hans' de familie...". Francesco & Christopher staan daar op het dak en roepen naar den Eddy beneden "we krijgen da hier niet rond, ge zou beter komen helpen...". Eddy: "HAHAHAHAHAHAHA, goeike". "Nee serieus, kom ons helpen". Eddy: "HAHA Haha ha... ja, allé kga dan in mijn kraan kruipen"... :shutup: Serieus... dat hij het zwaar werk aan die gasten over laat tot daaraan toe maar mee Leien leggen, zeker die onderste rijen waar ze gewoon op de stelling kunnen staan kan hij toch mee helpen? (En hoezo gaan ze die kraan en stelling wegdoen als ze nog zoveel werk hebben aan da dak???)

Eigenlijk sleurt hij dus heel zijn familie mee in 'zijn droom' zonder na te denken over hoe de rest zich daar bij voelt. Junior is meer dan duidelijk not amused door heel het Frankrijk gebeuren, die heeft al meermaals letterlijk gezegd "ge gaat de Ardennen toch niet verkopen zeker???", duidelijk met het idee van "ik wil daar eigenlijk niet weg". En Magali (en Francesco lijkt zich daar bij aan te sluiten) heeft al verschillende keren laten verstaan dat een permanente verhuis naar Frankrijk niet aan de orde is maar die krijgt dan bij elke mogelijke kans ne keiharde guilt-trip van Christa te verwerken en soms zelf van Stephanie (die vooral schrik heeft van ginder alleen te vallen met juist hun gezien denk ik).
Exact dit!
Dat is er nu eens boenk op :)
 
De originele Planckaerts is echt de beste tv ooit. De nostalgie en marginale toestanden van de jaren 2000, zelden heb ik zo gelachen. Eddy zijn gezaag moet ik soms wel doorspoelen. Junior die daar op zijn 10 jaar pijpkes zit te roken 😂
 
De reeks is atm afgelopen. Nieuw seizoen zal wsl voor in het late najaar zijn?
Na de paasvakantie is't van Junior zoekt een lief
 
Terug
Bovenaan