Play4 Celebrity Masterchef Vlaanderen

William eet nooit vis, maar moet toch gewoon koken/werken ermee.
Die Charlie is veganist, maar moet ook gewoon met vlees en vis werken.
Een aflevering met varkensvlees en Hakim krijgt gewoon kalfsvlees omdat hij moslim is.. 🧐
Iets met 2 maten, 2 gewichten.
Charlie at sinds kort weer vlees hoor
 
Als uw vader een jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd en uw moeder paar weken later ook zelfmoord pleegt dan mag die van mij zo veel bleiten als ze wilt.
Toch niet in een entertainment programma. Dat is daar nu toch het platform niet voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heeft hij varken bereid. De chef zei "de garing is ongeveer zoals bij kalf", dacht ik.
 
Er worden veel te veel eieren onder de kandidaten hun gat gelegd...

Trouwens wat doen zo'n figuren als die Charlie mee, ahja juist dochtertje van...
Niks levenswijsheid, niks schild opgebouwd tegen zelfkritiek, kritiek aanvaarden en competitie. Compleet te wijden aan die social media generatie die geen sikkepit van een standaard heeft. Trouwens schandalig dat die in de keuken mocht staan met die lange staarten. In de echte wereld moesten ze afgeknipt zijn.

Blij dat Bent eruit lag, wat een zelfingenomen kwal is dat zeg. Maar bon wel de nodige zelfkritiek dus ok.

Nu nog Boris eruit en we hebben al dragelijkere afleveringen.
 
Er worden veel te veel eieren onder de kandidaten hun gat gelegd...

Trouwens wat doen zo'n figuren als die Charlie mee, ahja juist dochtertje van...
Niks levenswijsheid, niks schild opgebouwd tegen zelfkritiek, kritiek aanvaarden en competitie. Compleet te wijden aan die social media generatie die geen sikkepit van een standaard heeft. Trouwens schandalig dat die in de keuken mocht staan met die lange staarten. In de echte wereld moesten ze afgeknipt zijn.

Blij dat Bent eruit lag, wat een zelfingenomen kwal is dat zeg. Maar bon wel de nodige zelfkritiek dus ok.

Nu nog Boris eruit en we hebben al dragelijkere afleveringen.

Geen levenswijsheid? :unsure:
Ze heeft haar beide ouders (niet zo erg lang voor die opnames) verloren aan zelfdoding. Dat alleen geeft haar al meer levenswijsheid dan het overgrote deel van andere 30-jarigen.
Wie waren haar ouders trouwens, aangezien je spreekt over dochtertje van? Dat waren toch geen BV's, of wel?

Als je je trouwens zorgen maakt over de hygiëne daar (gezien de opmerking over de staarten), zou ik me eerder richten op het bezwete haar van Wim en de weelderige haarbos van Cath.
 
Mr S is het aan het bingen. Boris ziet er uit alsof ze hem Oscar-the-Grouch-gewijs uit een vuilbak opgevist hebben. Die mens van The Jane kan er niks aan doen maar klinkt gewoon als Sergio-van-den-Aldi. Mevrouw van Boury moet leren dat West-Vlaams lam te leggen. Voor wat je neertelt in dat restaurant: ljer subword klappn vromins. Daar zullen er velen anders over denken, maar ik vind het niet ‘charmant’ of ‘authentiek’. En Charlie is - en dat is volkomen begrijpelijk - veel te fragiel voor dit soort ervaring nu. Oké, je moet altijd door met je leven, ik heb er gewoon geen goed oog in.
 
Nick van The Jane doet dat uitstekend. De andere 2 juryleden.. 😄

Hakim en Boris mogen winnen van mij
 
Ik vind dat Nick Bril geboren is hiervoor. Doet dat heel goed. Een verademing. De andere twee komen met hun plat accent ook minder binnen bij mij, maar anderzijds wel heel blij dat het niet weer dezelfde chefs zijn die we bij wijze van spreken elke dag op onze tv zien. Ik vond het op dat vlak jammer dat Persoone toch weer eens moest opdraven in de laatste aflevering.

Ik zie dit soort programma's liever met echte chefs, maar moet zeggen dat het mij met deze bv's goed bevalt. Er zit in deze Masterchef, o.a. dankzij Bril, een beetje de warmte en feelgood in van een Bake-off. Bij buitenlandse edities is Masterchef doorgaans toch wat harder van toon en stijl. Hier zit het in een warmer jasje en dat vind ik aangenamer om naar te kijken.
 
Merckpoel, een naarstige zenuwpees in ‘Masterchef’, oogde in de finale meer dan ooit ontspannen, terwijl Hakim Chatar, tot dan volstrekt in controle, net de pedalen verloor. Misschien wel door de plotse aanwezigheid van Peter Goossens: die werd door de overblijvenden met zulke egards ontvangen dat je dacht dat het de Michelinman zelf was, maar zelf vond ik ‘m veeleer een sfeerspons, en nauwelijks een verbetering van het taalniveau van het jurybestand. In het reeds aangekondigde volgende seizoen, dat ik evenzeer van plan ben bij te wonen, hoop ik toch minstens één Nederlandstalige te verwelkomen als jurylid. Honger is de beste saus, schijnt het.
:rofl:

Tijdens ‘Celebrity Masterchef’ hadden we voor de eerste keer medelijden met een groente
 
Ik vond de finale de minste aflevering. De aanwezigheid van Goossens was inderdaad een sfeerbreker.

Ook in de finale lieten ze vallen dat Linde eigenlijk niet tijdig klaar was met koken. Hoeveel extra tijd ze gekregen heeft was onduidelijk. Was niet de eerste keer dat dit het geval was.

Wellicht was Linde de verdiende winnaar op basis van de gerechten in de finale maar overall vond ik toch Boris en Hakim iets beter qua techniek, smaakcombinaties etc.

De hulp die ze nu en dan krijgen kan ook wel het resultaat wat sturen. Op basis van de beelden is het onmogelijk te oordelen of dat gelijkwaardig was en of ze dat meenemen in hun beoordeling.
 
Goossens brengt meteen de sfeer mee van andere Masterchefs die ik al heb gezien: strenger, killer. Jammer, want het warme sausje van de vaste jury was net wat deze editie zo leuk deed wegkijken.

Ik blijf er bij: liever echte chefs of onbekende hoppykoks dan BV's. Maar dit was toch een heel leuk seizoen.
 
Terug
Bovenaan