Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

is ondertussen al een jaar of 5 geleden denk ik nu, nog steeds enorm tevreden van die Herman miller en ik denk moest deze kapot gaan en niet meer te repareren vallen ik nog wel zou durven om hem direct op nieuw te kopen, zelfs aan de "normale" prijzen. Voor hoe vaak ik daar in zit voor het thuiswerk / gamen etc, echt een fantastische stoel.
Ik heb die van mij 5 jaar geleden nieuw gekocht. Had was een zure appel qua prijs maar tot hiertoe nog steeds niet beklaagd.
Het is dus ook een remastered, die hebben een aantal verbeteringen tov de classic.
Ik kan er uren inzitten zonder iets van pijn, dat had ik niet met al mijne vorige stoelen die ik heb gehad.

Ik zou deze willen kopen, er staat ergonomisch maar het lijkt wel niet zo

Dan lijkt dit me meer comfort te geven en ondersteuning aan je hoofd ook.

Ik zie hier mensen bureaustoelen kopen van 1000+€ in dit topic. Waarom koop je zo'n dure stoel?
(OK de meesten kopen ze dan wel tweedehands ?)

Op een stoel van +-300€ (waar ik nu op zit) heb ik toch ook nooit (rug)pijn, zelfs niet na uren gamen.
En ja die stoel is ook comfortabel.
Terwijl ik op mijn vorige stoel (+-100€) wel continue rugpijn had.

Goedkoop is duurkoop maar op een gegeven moment gaat de meerprijs er niet meer voor zorgen dat uw pijn minder is hé.
Als de pijn 0,0 is na vele uurtjes erop zitten, dan wordt de pijn namelijk niet meer minder :D

Nu goed mss als ik 60 ben en ik koop ne duurdere stoel dan verander ik van mening ..

Laatst bewerkt:
Ik zie hier mensen bureaustoelen kopen van 1000+€ in dit topic. Waarom koop je zo'n dure stoel?

Op een stoel van +-300€ (waar ik nu op zit) heb ik toch ook nooit (rug)pijn, zelfs niet na uren gamen.

Goedkoop is duurkoop maar op een gegeven moment gaat de meerprijs er niet meer voor zorgen dat uw pijn minder is hé.
Als de pijn 0,0 is na vele uurtjes erop zitten, dan wordt de pijn namelijk niet meer minder :D

Nu goed mss als ik 60 ben en ik koop ne duurdere stoel dan verander ik van mening ..
Ik ben 1m94, en had eigenlijk bij elke stoel wel last in mijn rug etc na enkele uren. Zeker als ik bv een video edit, kan ik soms zonder het te beseffen 4-5 uur aan een stuk stokstijf op die stoel zitten.

Ik heb een jaar of 4 geleden een Herman Miller Aeron kunnen kopen voor €940. Deze heb je in maat "C", voor grotere en/of zwaardere mensen. En ik heb nooit meer last gehad. Zelfs bij stoelen van +-300 had ik dat wel, ook de ergonomische bureaustoel op kantoor nu is toch niet echt wat ik nodig zou hebben.

+ als mooie extra gaan oude aerons nog steeds voor +-600 met de juiste opties. Dus worst case doe ik hem ooit weg en heeft de stoel mij €340 gekost.

Dan lijkt dit me meer comfort te geven en ondersteuning aan je hoofd ook.
Ja maar eerlijk gezegd leunt mijn hoofd nooit tegen zo’n hoofdsteun. Ik heb nu een ergonomische bureaustoel dat ik ooit is heb gekregen van het werk omdat ze nieuwe hadden gekocht en dat is ook zonder hoofdsteun. Op kantoor nu eigenlijk ook

Omdat zo’n stoel gemakkelijk 20 jaar meegaat en zelfs dan nog tweedehands waarde heeft. De prijs per gezeten uur is eigenlijk lager dan je zou denken. Gezondheid is het fundament van uw leven dus dat mag wat kosten.

Sinds ik een HM heb wil ik niets anders. Zelfs het kleinste risico om met een goedkopere stoel op latere leeftijd miserie te krijgen is mij de besparing niet waard.

Secret Lab in stof zou ik nooit meer nemen, na 2 jaar al overal gesheurd aan de zitting (de Cookies en cream uitvoering). En tbh vind ik niet dat een gaming chair zo enorm comfortabel zit, al kan het de gewoonte zijn die er na 2 jaar ingeslopen is en zou ik me kreupel voelen als ik op een gewone bureaustoel weer zou moeten kruipen. :biglaugh:

Die Alefjall van ikea, gisteren in gezeten, en zit wel zeer comfortabel. Zitvlak niet hard zoals bij meeste stoelen, en armleuningen ook heel comfortabel. Maar: de stoel geeft enkel ondersteuning in de onderrug, de schouders worden niet ondersteund. Ik ben 1m80, dus wie groter is gaat het als nog groter probleem ervaren denk ik.
Ik heb hem niet gekocht, want in het begin gaat die misschien makkelijk zitten, maar na verloop van tijd mist ge toch ook ondersteuning in de bovenrug, zeker als ge meerdere uren aan uw bureau zit.
Die Markus ook ingezeten, niet mijn ding.
Ik denk dat ik tijdelijk voor een millberget ga: https://www.ikea.com/be/nl/p/millberget-bureaustoel-murum-goudbruin-40489404/ dan heb ik nog tijd om verder rond te kijken. Want nu zit ik op een eetkamerstoel en totaal niet comfortabel :scream:

Wat is zowat de levensduur van een stoel eigenlijk? Op een gegeven moment is het zitvlak toch volledig verweerd, zijn de steunen niet meer wat ze moeten zijn.

ik heb deze ooit gekocht op ibood: https://www.amazon.com.be/dp/B08M62FNPX

6 jaar later toch nog steeds tevreden over :)
De aeron is gerate voor 12,5 jaar bij "normal use". Al zie je dat mensen eens de stoel "worn" is, gewoon de mesh panelen vervangen en dan zijn ze weer zoet.

Secret Lab in stof zou ik nooit meer nemen, na 2 jaar al overal gesheurd aan de zitting (de Cookies en cream uitvoering). En tbh vind ik niet dat een gaming chair zo enorm comfortabel zit, al kan het de gewoonte zijn die er na 2 jaar ingeslopen is en zou ik me kreupel voelen als ik op een gewone bureaustoel weer zou moeten kruipen. :biglaugh:
Heb de mijne al 4j+ , nog steeds niets aan te merken. En ik zit er veel uren in op een dag ;)

Je zou de vraag beter omdraaien: waarom bespaar je op iets waar je gemakkelijk 1/3 van je leven op spendeert indien je een kantoorjob hebt?
Dat is hetzelfde zoals met bedden en matrassen. Daar bespaar je ook niet op, omdat je er 1/3 van je leven op doorbrengt.

Ik heb mijn Aeron destijds meteen gekocht toen ik afgestudeerd was, omdat ik als tiener al jaren op crappy bureaustoelen had gezeten. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en heb dat betaald met een van mijn eerste lonen; dat was 1300 euro toen. Maar ik vond dat de logica zelve, omdat je investeert in jezelf en je niet moet wachten tot je 30+ bent als je makkelijker met geld naar dingen kan gooien. Tegen dan is het even goed te laat voor je rug, en dat heeft niet zozeer met pijn te maken, maar met slechte zithouding.

Die goedkope stoelen zijn niet gebouwd om lang mee te gaan. Op een Aeron geven ze dan weer 12 jaar garantie. Het feit dat ze die belofte maken, zegt al veel over de bouwkwaliteit vind ik.

De aeron is gerate voor 12,5 jaar bij "normal use". Al zie je dat mensen eens de stoel "worn" is, gewoon de mesh panelen vervangen en dan zijn ze weer zoet.
Mijn Aeron is nu 12 jaar oud, en daar is niets aan te zien, ook niet aan die mesh panelen. Zelfs het leder op de leuningen is nog zo strak als nieuw. Enkel de wieltjes heb ik onlangs vervangen omdat het rubber uitgedroogd was en begon te barsten. Het enige dat mij de laatste tijd stoort aan de stoel is een kraakgeluid als ik er in of uit ga. Dat is nog iets dat ik moet onderzoeken hoe je dat oplost.

Je zou de vraag beter omdraaien: waarom bespaar je op iets waar je gemakkelijk 1/3 van je leven op spendeert indien je een kantoorjob hebt?
Dat is hetzelfde zoals met bedden en matrassen. Daar bespaar je ook niet op, omdat je er 1/3 van je leven op doorbrengt.

Ik heb mijn Aeron destijds meteen gekocht toen ik afgestudeerd was, omdat ik als tiener al jaren op crappy bureaustoelen had gezeten. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en heb dat betaald met een van mijn eerste lonen; dat was 1300 euro toen. Maar ik vond dat de logica zelve, omdat je investeert in jezelf en je niet moet wachten tot je 30+ bent als je makkelijker met geld naar dingen kan gooien. Tegen dan is het even goed te laat voor je rug, en dat heeft niet zozeer met pijn te maken, maar met slechte zithouding.

Die goedkope stoelen zijn niet gebouwd om lang mee te gaan. Op een Aeron geven ze dan weer 12 jaar garantie. Het feit dat ze die belofte maken, zegt al veel over de bouwkwaliteit vind ik.

Mijn Aeron is nu 12 jaar oud, en daar is niets aan te zien, ook niet aan die mesh panelen. Zelfs het leder op de leuningen is nog zo strak als nieuw. Enkel de wieltjes heb ik onlangs vervangen omdat het rubber uitgedroogd was en begon te barsten. Het enige dat mij de laatste tijd stoort aan de stoel is een kraakgeluid als ik er in of uit ga. Dat is nog iets dat ik moet onderzoeken hoe je dat oplost.
Pure siliconeolie, kan geen kwaad, gewoon een beetje spuiten waar het gepiep vandaan komt en it should be solved.

Omdat de gerenommeerde ergonomische stoel merken nu eenmaal meer kosten.

Toen ik gaan kijken was voor een stoel was mijn max budget 1000€. Echter bleek toen al snel dat dat al krap ging worden voor de modellen die mij aanstonden. Er waren een aantal die in aanmerking kwamen van het merk HAG maar geen enkel was 100% naar mijn zin. Uit nieuwsgierigheid had ik toch maar eens de Herman Millers getest want waarom was iedereen daar zo lyrisch over?
Toen ik uiteindelijk de Aeron getest had bleek mij het ineens vrij duidelijk, dat was exact wat ik zocht. De prijs was idd een zure appel maar rekening houdend met de 12 jaar garantie en wetend dat de meeste het meer dan 20 jaar uithouden was het noch enigszins te verantwoorden.

Nu goed, er zijn idd wel merken die goedkoper zijn die voor anderen even goed zijn, dat maakt ieder voor zichzelf uit. Kom bij mij gewoon niet af met een gaming chair want die zijn eerder ontworpen voor het design dan met ergonomie voor ogen. Wilt daarom natuurlijk niet zeggen dat die slecht zitten, maar de kans is wel iets groter.

Kom bij mij gewoon niet af met een gaming chair want die zijn eerder ontworpen voor het design dan met ergonomie voor ogen. Wilt daarom natuurlijk niet zeggen dat die slecht zitten, maar de kans is wel iets groter.
Is dat ook niet ergens gewoon een gedachte? Dat niet 95% maar letterlijk 100% van gaming stoelen NIET ergonomisch zijn of kunnen zijn?
En is dat net omwille van die gedachte dat gerenomeerde merken ergens ook op teren?

Nu goed als mensen zich beter voelen bij de gerenomeerde merken (wat ik goed begrijp) dan is dat hun zaak he. Iedereen zorgt namelijk voor zijn of haar eigen lichaam en niet het lichaam van iemand anders. :D

Ik heb dan ook de stoel van 100€ vervangen door eentje van 300€. Die van 100€ was echt niet te doen. Na een uur of 2 pijn aan mijn zitvlak. De rug die tegenwrong. Dat verschil is enorm tov de nieuwe stoel (die ik ondertussen ook al +-3 jaar heb)

En ja mss dat die stoel van 1000+€ nog beter is. Nog 3x beter tov de stoel van 300€? Mmm ... allé ja iedereen moet voor zichzelf of haarzelf afwegen hoe ver je daarin gaat. Ieder zijn of haar ding :)

Laatst bewerkt:
Is dat ook niet ergens gewoon een gedachte? Dat niet 95% maar letterlijk 100% van gaming stoelen NIET ergonomisch zijn of kunnen zijn?
En is dat net omwille van die gedachte dat gerenomeerde merken ergens ook op teren?
Een groot verschil tussen bv gaming stoelen (ik heb zelf nog een dxracer gehad) en de ergo stoelen, is dat een gaming stoel vaak het model aanneemt van een sportstoel zoals je in een wagen zou vinden. Echter zijn die stoelen origineel ontworpen op je lichaam zo stil mogelijk te houden.

Bij ergo stoelen zoals een HM Aeron, is het net de bedoeling dat je lichaam op zeker manier zijn natuurlijke bewegingen blijft doen en een comfortabele vorm aanneemt.

TL;DR - Bij een gaming stoel bepaalt de stoel je zitpositie, bij een Ergo stoel bepaalt je lichaam de positie.

Een groot verschil tussen bv gaming stoelen (ik heb zelf nog een dxracer gehad) en de ergo stoelen, is dat een gaming stoel vaak het model aanneemt van een sportstoel zoals je in een wagen zou vinden. Echter zijn die stoelen origineel ontworpen op je lichaam zo stil mogelijk te houden.

Bij ergo stoelen zoals een HM Aeron, is het net de bedoeling dat je lichaam op zeker manier zijn natuurlijke bewegingen blijft doen en een comfortabele vorm aanneemt.

TL;DR - Bij een gaming stoel bepaalt de stoel je zitpositie, bij een Ergo stoel bepaalt je lichaam de positie.
Ik zal eens in een winkel in zo'n stoel gaan zitten. Misschien dat ik het overweeg in de toekomst :D

Terug
Bovenaan