buitenlandsdiploma

DNan

New member
hi,

ik heb een tijdje geleden een topic geopend dat ik ging afstuderen aan de open universiteit. Zover ben ik nu dus en heb ik mijn bachelor.
Nu heb ik rondgekeken voor online master studies en ben ik bij Amerikaanse universiteiten terechtgekomen, veel van die universiteiten bieden online master degrees.

Nu is mijn vraag wat is de waarde van die master op een Belgische/Europese markt ? De meeste van die master zijn non-thesis.

Ik zou die master op 18-20 maanden kunnen afwerken i.p.v. 4 jaar voor een master aan de open universiteit.

Ik weet dat ervaring het belangrijkst is, maar ik wil voor de master gaan en dan beginnen werken.

hi,

ik heb een tijdje geleden een topic geopend dat ik ging afstuderen aan de open universiteit. Zover ben ik nu dus en heb ik mijn bachelor.
Nu heb ik rondgekeken voor online master studies en ben ik bij Amerikaanse universiteiten terechtgekomen, veel van die universiteiten bieden online master degrees.

Nu is mijn vraag wat is de waarde van die master op een Belgische/Europese markt ? De meeste van die master zijn non-thesis.

Ik zou die master op 18-20 maanden kunnen afwerken i.p.v. 4 jaar voor een master aan de open universiteit.

Ik weet dat ervaring het belangrijkst is, maar ik wil voor de master gaan en dan beginnen werken.
Ik vermoed dat vele werkgevers nogal argwanend zullen staan tegenover een Amerikaanse Master, laat staan een online Master...

Is met je Bachelor een schakeljaar en masterjaar niet mogelijk? Dan heb je op zich ook met de nodige inzet op 24 maanden je Master.

Vraag is wat ja later wil doen, denk daar misschien eerst over na en niet zozeer "ik wil een Master". Of je nu een Master, Bachelor of middelbaar diploma hebt, dit zegt over 10j bitter weinig over wat je verdient of kan verdienen. Focus dus misschien eerder op wat je wilt doen.

hi,

Om ze echt naar waarde te laten schatten zou je die moeten laten erkennen, maar de kans lijkt me echt onwaarschijnlijk klein dat die gelijkwaardig erkend zal worden.
Ik zou er mijn geld en tijd in elk geval niet in willen steken.
Als werkgever lijkt de kans me groter dat ze eens goed gaan fronsen dan denken "Amai, die is gemotiveerd!".

de waarde van de titel? Quasi nihil. Het zal de inhoud zijn die je zal moeten kunnen overtuigend verkopen aan je werkgever en daarvoor heb je zelden de tijd op een sollicitatiegesprek
DNan zei:

Denk zelf eens: als je een opleiding van een relatief "onbekend" land (toch zeker op onderwijsvlak) in de helft van de tijd kan afwerven, dan weet je zelf dat de kwaliteit daar lager zal ingeschat zijn tenzij de organisator een héél gereputeerde universiteit zou zijn.

My 2 cents: verspil je tijd niet met zo'n master. Open Universiteit is voor een aantal werkgevers al lager van kwaliteit (terwijl dat niet noodzakelijk zo is), maar nog een extra vreemd diploma zal je CV zeker niet in een beter daglicht stellen.

Anders ben ik morgen een Advanced Master in Advanced Artificial Intelligence, afgekort A.M.A.A.I. Gehaald in een 2-week durende opleiding in Noord Korea.

hi,

Online masters bij Amerikaanse universiteiten, dat gaat volgens mij bij veel werknemers eerder de indruk wekken dat je wat geld gestoken hebt in een minderwaardige opleiding om jezelf master te kunnen noemen. De VS is gekend voor zeer goede universiteiten, maar dat zijn wel enkele bekende namen, en ik denk dat een opleiding daarvan voornamelijk ter plaatste/hybride zal doorgaan en heel wat geld zal kosten.

Dus tenzij je over een van die topuniversiteiten spreekt en een volwaardige master daar, denk ik dat je in dit land meer zal hebben aan een master van een Belgische universiteit, die elke werkgever kan herkennen.

Verder weet ik niet over welk type opleiding het hier gaat, maar toch wel hopen sectoren waar ervaring op termijn misschien belangrijk is, maar je zonder het juiste diploma gewoon niet wordt aangenomen voor bepaalde functies.

Ik vermoed dat vele werkgevers nogal argwanend zullen staan tegenover een Amerikaanse Master, laat staan een online Master...

Is met je Bachelor een schakeljaar en masterjaar niet mogelijk? Dan heb je op zich ook met de nodige inzet op 24 maanden je Master.

Vraag is wat ja later wil doen, denk daar misschien eerst over na en niet zozeer "ik wil een Master". Of je nu een Master, Bachelor of middelbaar diploma hebt, dit zegt over 10j bitter weinig over wat je verdient of kan verdienen. Focus dus misschien eerder op wat je wilt doen.
De open uni, is erkend op universiteit niveau, dus rechtstreeks toegang tot master studies.
Ben niet zeker maar ik denk dat de KU Leuven sinds een paar jaar een samenwerking heeft. Ik zou wel is kunnen gaan horen of ik toegang kan krijgen tot hun 1 jarige master toeg. Informatica.
My 2 cents: verspil je tijd niet met zo'n master. Open Universiteit is voor een aantal werkgevers al lager van kwaliteit (terwijl dat niet noodzakelijk zo is), maar nog een extra vreemd diploma zal je CV zeker niet in een beter daglicht stellen.

Anders ben ik morgen een Advanced Master in Advanced Artificial Intelligence, afgekort A.M.A.A.I. Gehaald in een 2-week durende opleiding in Noord Korea.
Ja ik begrijp de logica, daarom dat ik ook keek naar andere universiteiten buiten de open uni. Had wel totaal geen idee dat amerikaanse uni zo onbekend waren hier. In Amerika zijn de master opleiding 1 jaar, omdat hun undergraduate (bachelor) 4 jaar duurt.
Dus tenzij je over een van die topuniversiteiten spreekt en een volwaardige master daar, denk ik dat je in dit land meer zal hebben aan een master van een Belgische universiteit, die elke werkgever kan herkennen.

Verder weet ik niet over welk type opleiding het hier gaat, maar toch wel hopen sectoren waar ervaring op termijn misschien belangrijk is, maar je zonder het juiste diploma gewoon niet wordt aangenomen voor bepaalde functies.
Het gaat over een master computer science. Bij Georgia Tech, fee valt nog mee -+7k.
Ik heb de dubbele nationaliteit, dus zal ik meestal een ‘out-of-State’ fee moeten betalen.

Terug
Bovenaan