Omscholen op latere leeftijd

Ik ga mij ook omscholen naar wat ben ik nog niet aan uit, een fabriek gaat het niet meer zijn ( mijn rechts oog gaat nog max 60% van mijn zicht halen )
Nu kan ik via VDAB niks van opleiding doen is enkel voor werkzoekende en dat ben ik niet. Moet afwachten na mijn operatie aan mijn ogen, ik woon niet ver van VDAB dus heb wat mogelijkheden.
Schilder decoratie kwam in mij op duurt 6 weken ( nadeel je komt met veel producten in aanmerking en stof heb astma en eczeem )
Iets van IT daar ben ik te oud voor denk ik bijna 38 jaar.
Ik heb diploma fotolassen maar terugkerend naar mijn ogen is dat ook geen optie of ze gaan nog achteruit gaan.

Fysiek ben ik helemaal in orde conditie rug enz :)

Iemand andere opties shoot ...
 
Ik ga mij ook omscholen naar wat ben ik nog niet aan uit, een fabriek gaat het niet meer zijn ( mijn rechts oog gaat nog max 60% van mijn zicht halen )
Nu kan ik via VDAB niks van opleiding doen is enkel voor werkzoekende en dat ben ik niet. Moet afwachten na mijn operatie aan mijn ogen, ik woon niet ver van VDAB dus heb wat mogelijkheden.
Schilder decoratie kwam in mij op duurt 6 weken ( nadeel je komt met veel producten in aanmerking en stof heb astma en eczeem )
Iets van IT daar ben ik te oud voor denk ik bijna 38 jaar.
Ik heb diploma fotolassen maar terugkerend naar mijn ogen is dat ook geen optie of ze gaan nog achteruit gaan.

Fysiek ben ik helemaal in orde conditie rug enz :)

Iemand andere opties shoot ...
Loopbaanbegeleiding zal je meer aan hebben denk ik. 😉 Die cheques kan je enkel als werknemer aanvragen dus ook iets positief!
 
Loopbaanbegeleiding zal je meer aan hebben denk ik. 😉 Die cheques kan je enkel als werknemer aanvragen dus ook iets positief!
Na mijn operatie ga ik geen werknemer meer zijn ik mag niet terug ( net door dat oogletsel )
Ik weet niet of ik avond school mag doen terwijl je " ziek bent " Solidaris betaald mij nu natuurlijk.
 
Hewel, na uw operatie ben je toch wél werkzoekende, als ik het goed lees?
Dus dan kan je toch wel via VDAB opleiding volgen?
Idd klopt, nu heb ik geen recht op iets. Ben wel aan het solliciteren voor een tussen oplossing en ook eerlijk zijn dat ik binnen x aantal tijd die operatie moet doen.
Ik kan zwaar werk aan, maar IT zegt mij ook iets het moet financieel ook haalbaar zijn de termijn van de opleiding.
Een droom van mij is een eigen winkel met vintage toys ik weet er al redelijk wat van.
 
Ondertussen op de welkomsdag van de opleiding geweest. Gaan van start op 1/9 (deeltijdse opleiding van 4jaar)
Ik vernam daar dat je als parttimer (50% werken + 50% werkloos) kan rekenen op steun van de VDAB omdat dit knelpuntberoep is.
Momenteel werk ik 90% (10% ouderschapsverlof)
Eerst wou ik 50% gaan werken en 50% tijdskrediet met motief nemen.
Maar met de info van school twijfel ik om te vragen als ze me parttime kunnen inschrijven. Volgens mij komt dat 'voordeliger' uit.
(Collega zei wel dat ik dan moest regelen dat ik de rechten van een fulltimer blijf behouden)
Iemand een idee wat het verstandigste is?


#Staat ook in een andere topic, maar hier kan dit ook van toepassing zijn#
 
Ondertussen op de welkomsdag van de opleiding geweest. Gaan van start op 1/9 (deeltijdse opleiding van 4jaar)
Ik vernam daar dat je als parttimer (50% werken + 50% werkloos) kan rekenen op steun van de VDAB omdat dit knelpuntberoep is.
Momenteel werk ik 90% (10% ouderschapsverlof)
Eerst wou ik 50% gaan werken en 50% tijdskrediet met motief nemen.
Maar met de info van school twijfel ik om te vragen als ze me parttime kunnen inschrijven. Volgens mij komt dat 'voordeliger' uit.
(Collega zei wel dat ik dan moest regelen dat ik de rechten van een fulltimer blijf behouden)
Iemand een idee wat het verstandigste is?


#Staat ook in een andere topic, maar hier kan dit ook van toepassing zijn#

Zijn dat geen vragen die je aan je VDAB-bemiddelaar kan stellen? Wat bedoel je trouwens met parttime, dat je niet al je 60 studiepunten in 1x opneemt maar verdeelt over 2 jaar of?
 
Parttime kan ik bv 50% werken, en 50% werkzoekende zijn. Maar omdat verpleegkunde knelpunt beroep is, kunnen ze dit bij de VDAB zo regelen dat ik vrijgesteld ben.
Gaat VDAB 'eerlijke' info geven als dit in hun nadeel is?

Ik heb 2 opties: ik laat me op mijn huidige job inschrijven als parttime of als fulltime, maar dan met tijdskrediet met motief
In geval van het 2de, verlies ik dus 50% loon en ik heb geen recht op 'hulp' van de vdab.
Als parttime verlies ik ook dit stuk loon, maar komen ze tegenmoet met aankoop boeken, bijpassing loon, mogelijkheid tot extra dagen voor stages,...
 
Parttime kan ik bv 50% werken, en 50% werkzoekende zijn. Maar omdat verpleegkunde knelpunt beroep is, kunnen ze dit bij de VDAB zo regelen dat ik vrijgesteld ben.
Gaat VDAB 'eerlijke' info geven als dit in hun nadeel is?

Ik heb 2 opties: ik laat me op mijn huidige job inschrijven als parttime of als fulltime, maar dan met tijdskrediet met motief
In geval van het 2de, verlies ik dus 50% loon en ik heb geen recht op 'hulp' van de vdab.
Als parttime verlies ik ook dit stuk loon, maar komen ze tegenmoet met aankoop boeken, bijpassing loon, mogelijkheid tot extra dagen voor stages,...
Vraag altijd de informatie te bevestigen op mail naar jou, dat kan ook al schelen... Of als je aangesloten bent bij een vakbond daar ook eens luisteren?
 
Kogel is door de kerk
Ga de opleiding doen via de VDAB.
Contract op mijn werk moet ik nog bespreken.
Gaan ze moeten aanpassen van 100% naar 50%. Owv herstructurering kunnen ze wel aangeven, gaan sowieso wel ergens afvloeiingen komen in september. Volgens VDAB was dit voldoende voor de rva.
VDAB zei wel dat ik er in moest laten zetten: "met behoud van rechten"
 
Kogel is door de kerk
Ga de opleiding doen via de VDAB.
Contract op mijn werk moet ik nog bespreken.
Gaan ze moeten aanpassen van 100% naar 50%. Owv herstructurering kunnen ze wel aangeven, gaan sowieso wel ergens afvloeiingen komen in september. Volgens VDAB was dit voldoende voor de rva.
VDAB zei wel dat ik er in moest laten zetten: "met behoud van rechten"

Veel succes én plezier! Ik vond pathofysiologie en farmacologie de leukste en interessantste vakken, maar die stages waren echt de kers op de taart. Patiëntencontact geeft zoveel voldoening!
 
Verdorie. HBO5 gaat redelijk hard veranderen.
Ga toch maar eens kijken voor de bachelor.
Alleen moet mijn werk me dan helemaal ontslaan...
 
hbo5 gaat basis verpleegkundige worden.
Stilaan hoor je wat de taken zijn/niet zijn.

Je mag bv geen complexe wondzorg meer doen. Geen palliatieve patiënten,…

Met andere worden: je bent een zorgkundige die een insuline mag prikken.
zeer weinig verschil tussen zorgkundige en de basis verpleegkundige
 
Een vraag die je u ook moet stellen is of er een werkgever is die überhaupt een 38-jarige “junior” wilt aannemen
Mijn broer is zijn werk kwijt geraakt en is dan via vdab traject voor een bachelor IT gegaan. Als net afgestudeerde 40plusser is die zelf door meerdere bedrijven gecontacteerd en had die binnen de maand na afstuderen werk.
Dus als er mensen zich door deze vraag laten tegenhouden, het antwoord is duidelijk dat niet een, maar zelfs veel werkgevers daar geen probleem mee hebben.
 
Terug
Bovenaan