Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Met meer wedstrijden had hij zeker het record van Lewandowski geklopt in de Bundesliga.

Voor de Gouden Bal had Bayern verder moeten geraken in de CL (tenzij Engeland plots toch nog het WK wint :unsure: )
Triestig dat het zo werkt bij de gouden bal. Dat een speler van een ploeg die geen Europees speelt hem niet wint, begrijp ik, maar Bayern toch nog ver geraakt en 2 prijzen gewonnen. En dan ook nog zo'n cijfers kunnen voorleggen. Ik weet eigenlijk niet wie hem anders zou moeten winnen.

Voor de Gouden Bal had Bayern verder moeten geraken in de CL (tenzij Engeland plots toch nog het WK wint :unsure: )
Halve finale halen en zelf minstens 4-5 doelpunten scoren, zal wel voldoende voor hem zijn.
Tenzij Frankrijk of Spanje WK wordt en Dembele/Olise/Yamal/...? de grote ster van het tornooi wordt. (Maar zelfs dan kan je volgens mij niet naast het fenomenale jaar van Kane kijken).

Halve finale halen en zelf minstens 4-5 doelpunten scoren, zal wel voldoende voor hem zijn.
Tenzij Frankrijk of Spanje WK wordt en Dembele/Olise/Yamal/...? de grote ster van het tornooi wordt. (Maar zelfs dan kan je volgens mij niet naast het fenomenale jaar van Kane kijken).
Dembélé wel vrij weinig gespeeld in ligue 1, dus dat zou wel een schande zijn, maar een WK kan idd wel veel doen voor zo'n verkiezing.

Prijzen pakken, helpt sowieso. En de ene naam is ook al wat 'sexyer' dan de andere.

Als een Dembele én de CL wint en daarna ook nog eens het WK... (maar hij is misschien niet hip genoeg om 2x na elkaar te winnen)
Of zelfs een Mbappe, toch ook topschutter in La Liga, als die dan uitblinkt op het WK en het WK wint...

En zeker de 'golden boy' Yamal. Bijvoorbeeld kampioen in Spanje + een WK titel...

In een jaar waar er een WK gespeeld wordt, heeft het WK zeker wel een doorslaggevende factor.

't Is vrij simpel volgens mij, de WK-winnaar zal de Gouden Bal leveren.

Frankrijk = Mbappé
Spanje = Yamal
Engeland = Kane
Portugal = Ronaldo (al zou ik hem dan aan Bruno geven)

Ik vermoed wel dat bovenstaande spelers ook effectief een groot aandeel hebben, want anders gaan die landen het WK ook niet winnen vermoed ik :unsure:

Frankrijk = Mbappé
Spanje = Yamal
Engeland = Kane

Ik vermoed wel dat bovenstaande spelers ook effectief een groot aandeel hebben, want anders gaan die landen het WK ook niet winnen vermoed ik :unsure:
Je vergeet nog België = Lukaku

Frankrijk = Mbappé
Spanje = Yamal
Engeland = Kane

Alsof Ronaldo de Gouden Bal gaat winnen zelfs al wint Portugal het WK. Mbappé zou ook wel een aanfluiting zijn tbh

Alsof Ronaldo de Gouden Bal gaat winnen zelfs al wint Portugal het WK. Mbappé zou ook wel een aanfluiting zijn tbh
Denk dat jij onderschat wat voor een populariteitsprijs dat geworden is, vandaar dat ik ook Bruno tussen haakjes zet.

Op dit moment zou Mbappé het zeker niet verdienen tegenover een Kane of Olise (al heeft die individueel echt geen slecht seizoen gespeeld), maar als die weer de man is van Frankrijk zoals de afgelopen twee WKs, dan valt er toch echt wel wat voor te zeggen hoor...

Denk dat jij onderschat wat voor een populariteitsprijs dat geworden is, vandaar dat ik ook Bruno tussen haakjes zet.

Op dit moment zou Mbappé het zeker niet verdienen tegenover een Kane of Olise (al heeft die individueel echt geen slecht seizoen gespeeld), maar als die weer de man is van Frankrijk zoals de afgelopen twee WKs, dan valt er toch echt wel wat voor te zeggen hoor...
Klopt, je moet zelfs niet eens bijzonder schitteren op het WK/EK/CA. Messi heeft zo eentje gepikt na die aanfluiting van een WK. Die van 2021 was ook wat discutabel in de nasleep van de Copa America. En aan de andere kant kreeg Sneijder hem dan weer niet na een weergaloos seizoen op club én interlandvlak. Maar goed, toen was Messi wél al een heel seizoen gewoonweg de beste ter wereld.

Ronaldo heeft ook zo eens eentje half gepikt van Ribéry.

Klopt, je moet zelfs niet eens bijzonder schitteren op het WK/EK/CA. Messi heeft zo eentje gepikt na die aanfluiting van een WK. Die van 2021 was ook wat discutabel in de nasleep van de Copa America. En aan de andere kant kreeg Sneijder hem dan weer niet na een weergaloos seizoen op club én interlandvlak. Maar goed, toen was Messi wél al een heel seizoen gewoonweg de beste ter wereld.

Ronaldo heeft ook zo eens eentje half gepikt van Ribéry.
Welke wk dan?

WK 2010? Toen Iniesta de Gouden Bal gewoon had moeten winnen daarna?
WK 2022?

Messi en Ronaldo waren natuurlijk de uithangborden van het voetbal (zelfs nu nog gedeeltelijk). Je had al heel exceptioneel moeten presteren om in die periode de Gouden Bal een keer te moeten afpakken van één van die twee. Enkel Modric heeft zich er eens kunnen tussen zetten zeker?

Damn, 4 penalties omgezet (van de 5 die hij had gekregen). Een absoluut record. Het was sinds 1978 geleden dat er 4 werden gegeven aan één land, laat staan 5.

En Messi had zelf rood moest hebben voor hands, samen met Paredes toen tegen Nederland. Die pingel tegen Kroatië was ook een grap, net als die tegen Polen.

Dat tornooi was één grote farce en het droop er van af.

Maar dat kan nog steeds niet tippen aan het WK2002 in Japan&Zuid-Korea. Hoe Italië en Spanje daar gesjarreld zijn geweest door de refs. Ongezien in het moderne voetbal

Damn, 4 penalties omgezet (van de 5 die hij had gekregen). Een absoluut record. Het was sinds 1978 geleden dat er 4 werden gegeven aan één land, laat staan 5.

En Messi had zelf rood moest hebben voor hands, samen met Paredes toen tegen Nederland. Die pingel tegen Kroatië was ook een grap, net als die tegen Polen.

Dat tornooi was één grote farce en het droop er van af.
Lukaku kan vanaf een meter nog geen bal binnenstampen, dus lig maar niet zo denigrend te doen over Messi die penalty's binnentrapt.

Terug
Bovenaan