Album of the week Breaking Benjamin - Phobia (2006)

Kende de band ook niet btw, zelfs nog nooit van gehoord.
Ik vond dit eigenlijk een zeer aangenaam album om naar te luisteren, en het heeft hier vorige week meerdere malen opgestaan. Tot mijn grote verbazing. Blijkt dat ik dit nog wel redelijk goed vind :unsure:
Ik had hier in mijn tienerjaren vroeger een hekel aan gehad, wegens te plat en te commercieel. Maar in tegenstelling tot Jens kan ik met ouder te worden blijkbaar nóg meer muziek appreciëren.
Wat ik wel had, wanneer het album gedaan was, en mijn Spotify gewoon artists in hetzelfde genre gaat zoeken. Ik pas merk dat er iets anders opstaat als er vrouwelijke vocals beginnen. Veel van die bands in dat genre dat zijn wel sort of kopies van elkaar dan? Of daar ga ik toch vanuit.

Ik heb ook de twee albums voor Phobia beluisterd, maar deze zijn echt letterlijk honderd in een dozijn shizzle. Dan steekt dit album er met kop en schouders bovenuit.

Muzikaal weinig op aan te merken eigenlijk. Een verdomd lekker gitaargeluid.

Productiegewijs zoals Nahtrent al aanhaalde een kind van zijn tijd. Maar het kan erger imo. Het gitaargeluid op deze alleen al maakt al zeer veel goed imo. Raar dat niemand dit hier nog niet heeft laten vallen, want het is echt iets dat direct in mijn gehoor sprong bij het eerste nummer.

Album art is mleh.

En omdat niemand het nog niet gevraagd heeft.. @BlackOccult welk nummer mag er van u in de 9lives playlist?

Groetjes, uw oudere toyboy XOXO
 
Maar in tegenstelling tot Jens kan ik met ouder te worden blijkbaar nóg meer muziek appreciëren.
Wat ik wel had, wanneer het album gedaan was, en mijn Spotify gewoon artists in hetzelfde genre gaat zoeken. Ik pas merk dat er iets anders opstaat als er vrouwelijke vocals beginnen. Veel van die bands in dat genre dat zijn wel sort of kopies van elkaar dan? Of daar ga ik toch vanuit.

Ook omgekeerde evolutie bij mij,met ouder worden meer open minded geworden qua muzieksmaak.

Welke bands vergelijk je dan met BB ?
 
Kende de band ook niet btw, zelfs nog nooit van gehoord.
Dat heb ik u op voorhand verkondigd maar ge wou niet luisteren.

En omdat niemand het nog niet gevraagd heeft.. @BlackOccult welk nummer mag er van u in de 9lives playlist?

Groetjes, uw oudere toyboy XOXO
I know, right. :headshake:
Ik ga Breath erin smijten.

Bedankt aan iedereen die de plaat, al is het maar voor een enkele luisterbeurt, heeft opgelegd. Volgend jaar is het iets steviger, of Nickelback, ik denk er nog eens over na!
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Ik moet eerlijk toegeven dat ik na het lezen van je openingspost en enkele reacties “oei hier ga ik niks aan vinden” dacht. Na het beluisteren moet ik zeggen dat ik mijn mening kan bijstellen naar “niet echt mijn ding, maar zeker beluisterbaar” dus dat is wel positief! Ik hoor er zoals clercqie ook wel wat Thrice en Brand New in, zijn dat ook bands waar je naar luistert, @BlackOccult? Voor mij mocht het allemaal wel nog meer punk/post-hardcore zijn. Ik had helaas al gelezen dat nifelheim het een collectie verdoken powerballads noemde enja dat hoorde ik er nu ook wel in :unsure:

In ieder geval vind ik het wel tof dat deze band al half je leven van belang is en je er blijft naar luisteren. Misschien dat mijn vijftienjarige ik hier ook met andere oren naar zou luisteren. Ik heb echter mijn teenage angst ondertussen al ingeruild voor bakken adult angst, dan komt deze muziek toch wat anders binnen.
 
Terug
Bovenaan