Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dat is?Bij een stage 1 tuning werd mij ten stelligste aanbevolen om 98 te tanken, behalve van 1 welbepaald (goedkoop) merk.
Ik heb dat al gehoord, zelf nog niet kunnen vaststellen in alle eerlijkheid, al zeker niet in de grootorde van 10%.Dat gaat geen kwaad kunnen, maar 98 gaat zuiniger rijden. Bij mij. I30 was het ongeveer 10% verschil qua verbruik, als het prijsverschil dus minder dan 10% is, is 98 goedkoper
Gaat heel fel afhangen van de afstelling van uw auto. Bij de ene auto ga je dat merken, bij de andere niet. Bij de i30 viel het heel hard op. 10% op uw gebruik is wss ook "maar" 0.7l/100km natuurlijk. En voordat uw boordcomputer dat juist heeft doorgerekend, zijt ge al wel een paar 1000km ver....Ik heb dat al gehoord, zelf nog niet kunnen vaststellen in alle eerlijkheid, al zeker niet in de grootorde van 10%.
Ik deed mijn 'testen' ook niet op de boordcomputer maar aan de pomp, zoveel km tegenover zoveel liter brandstof. Dat ging toen wel over een 1.0 Corsa, een iets andere motor dan de i30NGaat heel fel afhangen van de afstelling van uw auto. Bij de ene auto ga je dat merken, bij de andere niet. Bij de i30 viel het heel hard op. 10% op uw gebruik is wss ook "maar" 0.7l/100km natuurlijk. En voordat uw boordcomputer dat juist heeft doorgerekend, zijt ge al wel een paar 1000km ver....

Groene pomp met een GEn dat is?
Dat gaat geen kwaad kunnen, maar 98 gaat zuiniger rijden. Bij mij. I30 was het ongeveer 10% verschil qua verbruik, als het prijsverschil dus minder dan 10% is, is 98 goedkoper
Auto's rijden over het algemeen wel duidelijk zuiniger in de zomer dan in de winter, ook al zou je dat met dit weer misschien niet zeggen dat het (bijna) zomer is.Ben je daar zeker van?
Ik merk bij mijn auto dat hij zuiniger is sinds ik terug 95 tank.
Ok, nog maar 5 tankbeurten sinds ik terug 95 tank, maar hij is nu 0.43 l/100km zuiniger tegenover 98.
Onder welke fiscaliteit zal deze auto vallen? Bedrijfswagen of privé?Ik ga deze even hijacken om niet speciaal een nieuwe thread te moeten openen.
Wij rijden momenteel met een Mercedes GLA van 2015. Was ooit een bedrijfswagen, nadien privé overgenomen. Diesel.
Ik reed vroeger (bedrijf) 40k km per jaar. Nu zijn dat er minder dan 10k.
We zijn nu aan het uitkijken naar een nieuwe wagen.
Maar ik weet op dit moment echt niet of ik voor benzine, elektrisch of plug-in hybride moet gaan.
Benzine is het goedkoopste. Maar is het met alle aankomende regels nog wel verstandig om een Diesel aan te schaffen?
We hebben zonnepanelen, maar nog geen laadpaal. Elektrisch of plug-in zou dus een extra investering zijn.
Ook niet echt een idee of we voldoende opwekking hebben om (veel van) het EV-opladen te coveren.
Ons oog is trouwens gevallen op een VW Tiguan.
We kunnen ons allebei wel vinden in het design en het is vooral de grote koffer die ons het meeste aanspreekt (binnenkort komt er een 2de kind bij).
Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik vooral degene ben die naar een hoger segment neigt (Mercedes, BMW) gezien ik daar altijd mee gereden heb. Voor mijn vriendin is een auto gewoon een vervoermiddel om van A naar B te gaan. We vonden een gulden middenweg bij Volkswagen.
Maar dus voornamelijk de vraag:
Ik weet op dit moment echt niet of ik voor benzine, elektrisch of plug-in hybride moet gaan.
Sorry. Zal een privé wagen zijn.Onder welke fiscaliteit zal deze auto vallen? Bedrijfswagen of privé?
Want op basis daarvan ga je 2 totaal verschillende antwoorden krijgen.
Nieuw of 2e hands?Sorry. Zal een privé wagen zijn.
Even hierop inpikken: met alle respect, maar VW staat imo op zo goed als geen enkel vlak "hoger" dan eender welk ander willekeurig merk, prijsbrekers als Dacia en Suzuki daargelaten, behalve op vlak van prijs.Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik vooral degene ben die naar een hoger segment neigt (Mercedes, BMW) gezien ik daar altijd mee gereden heb. Voor mijn vriendin is een auto gewoon een vervoermiddel om van A naar B te gaan. We vonden een gulden middenweg bij Volkswagen.
Ik zou opteren voor een stockwagen.Nieuw of 2e hands?
Bedankt voor de informatie.Even hierop inpikken: met alle respect, maar VW staat imo op zo goed als geen enkel vlak "hoger" dan eender welk ander willekeurig merk, prijsbrekers als Dacia en Suzuki daargelaten, behalve op vlak van prijs.
Met andere woorden, als VW een gulden middenweg is tussen "low end" en premium, dan is Toyota, Hyundai, Kia, Renault, Peugeot, Opel, Ford, Skoda... dat ook. De dagen dat VW zichtbaar op een hoger plan stond dan andere middenklasse merken, liggen al een tijdje achter ons.
Daar ben ik het nu wel niet mee eens. Behalve skoda misschien, dat merk is VW helemaal aan het kannibaliseren.Even hierop inpikken: met alle respect, maar VW staat imo op zo goed als geen enkel vlak "hoger" dan eender welk ander willekeurig merk, prijsbrekers als Dacia en Suzuki daargelaten, behalve op vlak van prijs.
Met andere woorden, als VW een gulden middenweg is tussen "low end" en premium, dan is Toyota, Hyundai, Kia, Renault, Peugeot, Opel, Ford, Skoda... dat ook. De dagen dat VW zichtbaar op een hoger plan stond dan andere middenklasse merken, liggen al een tijdje achter ons.
Op welke vlakken staat VW dan bijvoorbeeld hoger in de markt dan pakweg Toyota?Daar ben ik het nu wel niet mee eens. Behalve skoda misschien, dat merk is VW helemaal aan het kannibaliseren.
Met die km's is een diesel sowieso niet interessant, behalve moest je toevallig (juist door de regelgeving) een dieselwagen veel goedkoper kunnen aanschaffen dan het equivalente in iets anders.Ik ga deze even hijacken om niet speciaal een nieuwe thread te moeten openen.
Wij rijden momenteel met een Mercedes GLA van 2015. Was ooit een bedrijfswagen, nadien privé overgenomen. Diesel.
Ik reed vroeger (bedrijf) 40k km per jaar. Nu zijn dat er minder dan 10k.
We zijn nu aan het uitkijken naar een nieuwe wagen.
Maar ik weet op dit moment echt niet of ik voor benzine, elektrisch of plug-in hybride moet gaan.
Benzine is het goedkoopste. Maar is het met alle aankomende regels nog wel verstandig om een Diesel aan te schaffen?
We hebben zonnepanelen, maar nog geen laadpaal. Elektrisch of plug-in zou dus een extra investering zijn.
Ook niet echt een idee of we voldoende opwekking hebben om (veel van) het EV-opladen te coveren.
Ons oog is trouwens gevallen op een VW Tiguan.
We kunnen ons allebei wel vinden in het design en het is vooral de grote koffer die ons het meeste aanspreekt (binnenkort komt er een 2de kind bij).
Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik vooral degene ben die naar een hoger segment neigt (Mercedes, BMW) gezien ik daar altijd mee gereden heb. Voor mijn vriendin is een auto gewoon een vervoermiddel om van A naar B te gaan. We vonden een gulden middenweg bij Volkswagen.
Maar dus voornamelijk de vraag:
Ik weet op dit moment echt niet of ik voor benzine, elektrisch of plug-in hybride moet gaan.