Brainstorming nieuwe wagen

Laat de zoektocht lang genoeg duren aub. Da's op zich al genieten :)
En die grote lijst is toch niet verwonderlijk. Ik heb momenteel datzelfde "probleem".
Mijn Karoq is nog in orde, maar toch vind ik het precies tijd voor iets nieuws. Maar die zoektocht wordt moeilijker eens je begint met alles te bekijken.
Eerst begin je naar wat grote SUV's te kijken, maar dan valt je oog op een cupra formentor VZ. Of toch maar een T-roc R? Maar dan begin je uw af te vragen of dat wel een verbetering is tov de karoq, want kleiner...
een nieuwe tucson dan maar want die krijgt goede reviews? Maar ook dat is weer zo iets wat niet "speciaal" genoeg is.

Moeilijk, moeilijk
 
Ik ben ondertussen aant twijfelen tussen onderstaande, jong 2e hands wagen:
cupra formentor 2.0 tsi
audi a6 c8
mercedes glc / bmw x3

Ik neig te gaan naar een SUV omdat ik de hogere zit gewend ben.
Ik struikel altijd bij de keuze tussen looks en performance. Performance vind ik leuk, maar rationeel echt geen verstandige keuze. Gisteren stond ik naast een 3 reeks M40i. Dat ding knalt er van door aan de lichten. Heerlijk! Maar is het dat waard om +5k€ aan uit te geven..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou uit die 3 ook de A6 kiezen. Call me biased, maar ik heb er ene gehad en ik vind dat nog altijd een waanzinnige gezinswagen. Ruim, comfortabel, een koffer om U tegen te zeggen, en ziet er imo nog eens knap uit ook.

Kies er ene met de juiste uitrusting en ge zit jaren gebeiteld.
 
Ondertussen is er nog een c 43 amg bij het lijstje gekomen.
Gaat nu eigenlijk vooral tussen een a6 en laatgenoemde.
Ik moet eens gaan zien of een c klasse ruim genoeg is voor een gezin van 4.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Ondertussen is er nog een c 43 amg bij het lijstje gekomen.
Gaat nu eigenlijk vooral tussen een a6 en laatgenoemde.
Ik moet eens gaan zien of een c klasse ruim genoeg is voor een gezin van 4.

(M)440i GC of (M)340i Touring?
Als je dan toch een C43 gaat overwegen 🙂

Hier al 2 jaar een 440i GC en zeer tevreden.
 
Oké, even advies gevraagd wat ik moet doen. Ik zit met een keuze tussen 2 A6'en, zelfde leeftijd, beide S line
A6 nr 1:
zilver
40 tdi, 75k km
BE, 15km van mijn deur

A6 nr 2
zwart
55 TFSI, 50k km
DE, op 2u rijden, samenwerking met Leeco BV

Optie 2 is incl importkosten,.. 2k€ duurder en heeft een chrome delete nodig!

Ik twijfel. Neig naar nr 2 te gaan, maar nr 1 is veel makkelijker te regelen.
Wat ik wel straf vind is dat die 55 tfsi bijna niks kost aan BIV en VB.
 
Oké, even advies gevraagd wat ik moet doen. Ik zit met een keuze tussen 2 A6'en, zelfde leeftijd, beide S line
A6 nr 1:
zilver
40 tdi, 75k km
BE, 15km van mijn deur

A6 nr 2
zwart
55 TFSI, 50k km
DE, op 2u rijden, samenwerking met Leeco BV

Optie 2 is incl importkosten,.. 2k€ duurder en heeft een chrome delete nodig!

Ik twijfel. Neig naar nr 2 te gaan, maar nr 1 is veel makkelijker te regelen.
Wat ik wel straf vind is dat die 55 tfsi bijna niks kost aan BIV en VB.

Allebei avant of allebei sedan?

Voor dat beperkte prijsverschil zou ik de 55 TFSI verkiezen, tenzij er een groot verschil in opties is tussen beide. Als dat nog de "mild hybrid" is en niet de plugin hybride, mag je wel rekenen op een steviger verbruik dan de diesel.
Is de 55 TFSI ook geen quattro? In dat geval nog een extra reden om daarvoor te kiezen.

De 40 TDI komt zeker niet tekort qua power en is best verfijnd voor een diesel, maar het verschil met een 55 TFSI zal wel groot zijn (ik heb 4 jaar met de 40 TDI gereden, nooit met de 55 TFSI). En de automaat vond ik in lage toeren soms wat lui, ik vermoed dat je daar bij de TFSI wat minder last van hebt.
 
4.5 jaar met 40 TDI gereden. Zoals @Noctilucus aangeeft: zeker genoeg vermogen, loopcultuur in orde, luie versnellingsbak. Vooral bij hernemen (kruispunt, weg accelereren rond punt, ...) zeer irritant, heb mezelf al vrij vroeg aangeleerd om hem in S te zetten in zo'n situaties en dan is het redelijk ok.

Zonder verder zicht op de optielijst zou ik de 55 verkiezen, als je tenminste de benzinekosten wil dragen, want die gaan wel wat hoger zijn. De V6 is veel leuker, beschaafder en sneller. Je zal er ook veel langer mee de LEZs in mogen.

Maar uitvoering en optielijst is ook zo belangrijk. Zijn beiden quattro of enkel de 55? B&O aanwezig? HUD? Open dak? Welke stoelen, en hebben ze massage en/of verkoeling?
Of zelfs stomme kleine zaken zoals afdekking van de cup holders en de glaslook toetsen onder de airco console die het interieur meer cachet geven?

Zelfs als Audi adept vind ik het moeilijk om echt goed advies te geven 🙂
 
p.jpeg
Uiteindelijk toch de X5 xDrive40i M pack gekocht(G05). Zalige bak wel. Verbruik is minder zalig, maar goed…dat wist ik op voorhand.
En ik rij er eigelijk wel “kalmer” mee dan mijn vorige 318i G21. Bizar 😂
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan