Boxen/mma en breinschade

De meeste hersenbeschadiging komt ook vooral van de sparsessies en niet zozeer de wedstrijden als ik me herinner.
Dat zal er vanaf hangen hoe technisch de sparring is en hoe frequent je wedstrijden doet.
Als je wekelijks meermaals spart en 1x/6maanden vecht (3x2 minuten) ja dan lijkt me dat logisch.
 
Dat zal er vanaf hangen hoe technisch de sparring is
Dit vooral.

Je kan perfect 10 ronden sparren en het technisch houden, lichte tikken.
Je kan ook sparren met ene die onervaren is en zichzelf niet onder controle heeft of één of andere macho die zichzelf eens wilt bewijzen. Daar kunnen rake klappen vallen.

Yves Ngabu traint soms bij ons en die spart altijd op het lichaam, om hersenschade te beperken. En dat is ook wel eens plezant, kan je lekker doormeppen en op zoek gaan naar die lever.

Je kan ook altijd een helm dragen om te sparren hé.

Als recreant zou ik mij daar echt niet teveel zorgen in maken hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Yves Ngabu traint soms bij ons en die spart altijd op het lichaam, om hersenschade te beperken. En dat is ook wel eens plezant, kan je lekker doormeppen en op zoek gaan naar die lever.
Hij heeft deze week zijn match verloren. Onterecht, maar je weet op voorhand als je naar het hol van de leeuw gaat je je tegenstander KO moet slaan om te winnen. Corruptie tot en met ..
 
Het was er wel los over. Een echte schande.
Het zijn zo'n corrupte (jury)beslissingen die het boksen in een slecht daglicht plaatsen.
Dit is geen goeie reclame voor de sport.

Als er enige twijfel is, dan zal de thuisbokser of de bokser die commercieel het interessanste is altijd wel de overwinning cadeau krijgen.
(Jammer maar helaas, de commerciele belangen zijn te groot).

Maar hier was het niveauverschil 1ste klasse vs 4de klasse ... en won 4de klasse door meerdere penalties cadeau te krijgen .. dat is niet meer serieus te noemen.
 
Het zijn zo'n corrupte (jury)beslissingen die het boksen in een slecht daglicht plaatsen.
Dit is geen goeie reclame voor de sport.

Als er enige twijfel is, dan zal de thuisbokser of de bokser die commercieel het interessanste is altijd wel de overwinning cadeau krijgen.
(Jammer maar helaas, de commerciele belangen zijn te groot).

Maar hier was het niveauverschil 1ste klasse vs 4de klasse ... en won 4de klasse door meerdere penalties cadeau te krijgen .. dat is niet meer serieus te noemen.
Hij kan de uitslag nog altijd aanvechten natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan