Blind Getrouwd 2021

Blind Getrouwd

Zou Dave geen homo kunnen zijn? Mijn vriendin zegt dit al een tijdje en ik begin het precies ook te zien. Zoals hij 'saluutjes' zegt tegen die kerel die 's avonds vertrekt, something's off there...:thinking:
Heb ik al 2 afleveringen geleden opgemerkt hier.
Zou geel goed kunnen dat die gewoon homo is en het nog niet zelf weet.

En door zoveel kilometer verder te gaan zitten thuiswerken terwijl ge dat evengoed in het appartement kunt, dan laat ge uw goeie wil niet zien. Want (daar ben ik intussen van overtuigd) met de Sven is te klappen. Als ge zegt: Jonge, ga buiten wat foto's trekken zodat ik hier rustig kan werken, dan doet die dat. Dat is gene contraire mens.
Veerle zegt dat ze zich een bitch voelt, omdat ze zelf ook wel weet dat ze d'er een is.
Het is in voorgaande seizoenen ook al genoeg gebleken dat apart leven en slapen NIET goed is om naar mekaar te groeien. Nogal logisch ook. Ik denk dat Sven idd gene moeilijke mens is. Die wordt daar in zijne blote gezet bij die psychologe en komt buiten 'dat was een goed gesprek'. Ik zou mijn valiezen waarschijnlijk al gepakt hebben.

Dat Davy op het spectrum zou zitten zou me niet verbazen. Pas op, da kan ook door zijn stotteren zijn he. Ik kan mij voorstellen dat je daarmee als kind enorm gepest wordt, wat zijn zelfvertrouwen een serieuze deuk kan gegeven hebben.
Nu blijft communiceren via muziek niet de norm voor een 33-jarige. Zijn combover ook ni.

Dennis en Nathalie zie ik nog meer dan vorige week goed komen. Hij laat haar binnen in zijn app, wat blijkbaar een grote stap voor hem was. Chapeau. Zij komt daar toe en pakt direct die comics en bladert er oprecht geïnteresseerd in. Top! Vorige week waren ze bij haar kant (Opa Rots) op bezoek, deze week zijne kant. Dat ging beide keren super vlot en ook al stelde Nathalie vragen waarvan ik dacht 'die zijn van de regie doorgegeven', ik heb de indruk dat die daar echt welkom was en haar zegen heeft als schoondochter.
Hij is wel al iets rapper dan haar met het uit te spreken (zoals in de auto, over dat blind vertrouwen) maar ze zitten wel beiden op dezelfde golflengte. Die liggen samen in de zetel met een dekentje, en dat is voor geen van beiden awkward.

Laatst bewerkt:
Dennis en Nathalie zie ik nog meer dan vorige week goed komen. Hij laat haar binnen in zijn app, wat blijkbaar een grote stap voor hem was. Chapeau. Zij komt daar toe en pakt direct die comics en bladert er oprecht geïnteresseerd in. Top! Vorige week waren ze bij haar kant (Opa Rots) op bezoek, deze week zijne kant. Dat ging beide keren super vlot en ook al stelde Nathalie vragen waarvan ik dacht 'die zijn van de regie doorgegeven', ik heb de indruk dat die daar echt welkom was en haar zegen heeft als schoondochter.
Hij is wel al iets rapper dan haar met het uit te spreken (zoals in de auto, over dat blind vertrouwen) maar ze zitten wel beiden op dezelfde golflengte. Die liggen samen in de zetel met een dekentje, en dat is voor geen van beiden awkward.
Gemengde gevoelens bij het beeld dat we van dit koppel te zien krijgen. Als het van Dennis afhangt zouden ze misschien al wat verder staan richting relatie en het lijkt inderdaad dat Nathalie niet ongeïnteresseerd, maar wat meer gereserveerd, is.

Doch acht ik het ook mogelijk dat Nathalie hem wel een toffe kerel vindt, maar weet dat het niets zal worden en dit op een neutrale manier wil laten doodbloeien zonder teveel 'spel' op beeld. Nuja, veel input of zaken om te peilen zijn er niet langs haar zijde m.i (tenzij ik ergens een uitspraak of gesprek heb gemist)

Gemengde gevoelens bij het beeld dat we van dit koppel te zien krijgen. Als het van Dennis afhangt zouden ze misschien al wat verder staan richting relatie en het lijkt inderdaad dat Nathalie niet ongeïnteresseerd, maar wat meer gereserveerd, is.

Doch acht ik het ook mogelijk dat Nathalie hem wel een toffe kerel vindt, maar weet dat het niets zal worden en dit op een neutrale manier wil laten doodbloeien zonder teveel 'spel' op beeld. Nuja, veel input of zaken om te peilen zijn er niet langs haar zijde m.i (tenzij ik ergens een uitspraak of gesprek heb gemist)
Ze heeft wel gezegd dat ze dubbel gevoel had bij die uitspraak dat ze welkom was aan de familietafel. Dat zij nog niet kon garanderen dat zij met Kerstmis aan die tafel zou aanschuiven. Had niet de indruk dat die uitspraak gevoed werd door een algemene twijfel gevoed dat hun 'relatie nog pril is' eerder omdat het er bij haar echt nog niet is.

Laatst bewerkt:
Mijn oordeel blijft dat als de klik er niet sinds seconde 1 is, er niets uitkomt. Ik heb dat zelf altijd snel kunnen inschatten bij vrouwen. Indien ik niet direct die fysieke aantrekking heb is mijn goesting ook ver te zoeken.

Sven en Veerle: stappen volgens mij volgende week uit het experiment omdat ze anders elkaars haren gaan uittrekken.
Dennis en Nathalie: zij gaat tot op het einde verder met het experiment maar bedankt dan vriendelijk want "we komen goed overeen maar de romantische klik is er niet."
Marijn en Candice: gaan nog 18x vogelen en daarna doodbloeien omdat de afstand te groot is en hij geen 7 op 7 diepvriesmaaltijden wilt vreten.
Dave en Hanne: niet compatibel tout court. Zij is een grote flapuit en sfeermaker en hij bezit 0% inlevingsvermogen, sarcasme of humor. Veel te zwart-wit voor Hanne. Denk dat die met wat humor en uitdaging moet geprikkeld worden en dat zit gewoon niet in hem.

Nie normaal he? Sven zal waarschijnlijk ook nie voor niet aan zijn 3e zitten nu, maar die Veerle is echt een omhooggevallen mens. Die discussie over zijne short aan doen op de parking ook. Wa is daar nu aan gelegen allez. Doe dat aan uwen auto en niemand heeft da gezien.

Volledig akkoord hiermee, maar aan de andere kant snapte ik hem dan ook weer niet in die discussie waarom em die short al niet op voorhand wou aandoen. Ik vond ze beide nogal star over dat onderwerp :)

Ik snap de haat niet tegenover Dennis? Dat lijkt mij toch een normale gast, hij is misschien wat onwennig rond Nathalie maar is dat niet wat normaal? Ze kennen elkaar maar pas?

Nee geen haat hoor, verre van. Lijkt echt wel een OK kerel. Hij lijkt gewoon een klungel in de omgang met vrouwen.

ook niet overdijven hé. want die Nathalie heeft daarentegen wel een hoog frigide gehalte.

Lijkt me net een warme vrouw, maar eentje die Dennis (op dit ogenblik alleszins) niet echt ziet zitten. Dat is niet frigide zijn he. Vind zelfs dat ze "te" lief met hem omgaat, waardoor het voor hem misschien niet duidelijk is dat ze hem niet ziet zitten.

Heel duidelijk. Heel zijn gedrag, van begin tot einde, schreeuwt autisme. Zijn lichaamshouding, zijn gelaatsuitdrukking, zijn stotteren, zijn introverte copingmechanismes, zijn obsessieve en solitaire interesses, zijn "beelddenken" ipv woorddenken, het feit dat hij liever niet met de auto rijdt, zijn beperkte theory of mind (inlevingsvermogen, weten wat de ander denkt), ... . De psychologen in het team moeten dit ook doorgehad hebben en wellicht komt daaruit de match met Hanne.

Mensen met hoogfunctionerend autisme hebben baat bij een "extraverte aanpakker" als complementaire partner. Ik vermoed dat Hanne een ESFJ-persoonlijkheid heeft (https://www.16personalities.com/nl/esfj-persoonlijkheid) en iemand is die graag wil "zorgen", op een praktische manier. Vandaar allicht ook haar studie- en beroepskeuze voor het onderwijs. Op dit moment is het voor Hanne niet duidelijk hoe Dave in elkaar zit, maar ze wil wel degelijk in hem investeren - dat heeft ze al honderd keer gezegd en laten merken. Ze is gefrustreerd omdat zij erg praktisch ingesteld is en de problemen open op tafel wil leggen, terwijl Dave zich te oncomfortabel voelt om zich open te stellen.

Hulp van de psychologen is broodnodig om deze situatie los te wrikken. Simpele tips, bv. een hand vasthouden tijdens het praten als geruststelling, het gebruiken van emotie-kaarten, ... kunnen al een wereld van verschil maken.
Nu je Myers-Briggs er toch bij sleurt: dit is exact waar het schoentje knelt. Los van de flaws van het systeem (binaire omzetting van wat eigenlijk 4 spectrums zijn) geeft het op zich ook wel bepaalde indicaties. En net op die indicaties missen de experten de bal volledig. In veel gevallen is het goed van 2 mensen samen te zetten met raakvlakken maar ook 1 of 2 counter-traits. Hier lijken de experten gewoon de complete polar-opposites bij elkaar te droppen en dat draait eigenlijk zelden goed uit.

Mijn oordeel blijft dat als de klik er niet sinds seconde 1 is, er niets uitkomt. Ik heb dat zelf altijd snel kunnen inschatten bij vrouwen. Indien ik niet direct die fysieke aantrekking heb is mijn goesting ook ver te zoeken.

Sven en Veerle: stappen volgens mij volgende week uit het experiment omdat ze anders elkaars haren gaan uittrekken.
Dennis en Nathalie: zij gaat tot op het einde verder met het experiment maar bedankt dan vriendelijk want "we komen goed overeen maar de romantische klik is er niet."
Marijn en Candice: gaan nog 18x vogelen en daarna doodbloeien omdat de afstand te groot is en hij geen 7 op 7 diepvriesmaaltijden wilt vreten.
Dave en Hanne: niet compatibel tout court. Zij is een grote flapuit en sfeermaker en hij bezit 0% inlevingsvermogen, sarcasme of humor. Veel te zwart-wit voor Hanne. Denk dat die met wat humor en uitdaging moet geprikkeld worden en dat zit gewoon niet in hem.
Identiek dezelfde mening heb ik als u haha.

² that

Zowel uwe eerste zin, als uw samenvattende prognose per koppel.

In de rand: het waren maar vijf kant-en-klare maaltijden dacht ik, in het weekend wordt er gekookt! :) Nuja over dien afstand, dat zou voor mij ook een redelijk groot gewicht zijn in de beslissingsschaal.

² that

Zowel uwe eerste zin, als uw samenvattende prognose per koppel.

In de rand: het waren maar vijf kant-en-klare maaltijden dacht ik, in het weekend wordt er gekookt! :) Nuja over dien afstand, dat zou voor mij ook een redelijk groot gewicht zijn in de beslissingsschaal.
Als je twijfel hebt kan die afstand uitmaken, maar toch niet als je het echt ziet zitten?

Dennis en Natalie. Het kan weldegelijk goed komen tussen die twee, maar Dennis gaat wel moeten blijven werken aan zijn kinderachtig gedoe. Dat kwam minder in beeld, waarschijnlijk omdat hij zich (tijdelijk) beter beheerst (door erop te letten). Maar ik heb schrik dat hij toch weer de andere kant opgaat. Als het mislukt, dan denk ik dat Dennis het toch zal zijn die het verkloot.

Veerle en Sven is finito. 0%.

Candice en Marijn. Mmm ... sommige mannen kunnen zich echt wel vinden in een type Candice. Ik zie véél mensen zich storen aan haar en zeggen: Daar houdt een man het toch nooit jaren mee uit. Maar ik heb de indruk dat mensen dan zichzelf als voorbeeld nemen om te concluderen dat ALLE mannen niet van dat type houden. Al weet ik niet zeker of Marijn wel dat type is. We hebben dit al meermaals gezien dat het toch gewoon mislukt nadat de klik er meteen was. Dus ik begin nu toch te twijfelen.

Dave en Hanne. Dat is gewoon géén match. Ik geloof er niet in. Dave doet te weinig moeite, Hanne véél te véél. Elke keer opnieuw 500% om bevestiging vragen is om problemen vragen. En dat is exact wat ze doet. Ze versmacht den Dave gewoon.

Typisch mss Dave op dat 'feestje' was een andere persoon. Volk weg => boef gedaan. Raren typ of 0 interesse in madam babbel (die op zich wel moeite doet )

Waar slaat dat van die maaltijden op? Moet de vrouw standaard koken? Elk zijn sterktes hé

(Dat ze zo onnozel doet over dat opwarmen als zijnde koken dat is iets anders)

Waar slaat dat van die maaltijden op? Moet de vrouw standaard koken? Elk zijn sterktes hé

(Dat ze zo onnozel doet over dat opwarmen als zijnde koken dat is iets anders)
Lol. Waarom heeft dat iets met gender stereotiepen te maken? Het gaat over diepvriesmaaltijden, niet over man/vrouw. Moest hij diepvriesmaaltijden opwarmen was dat even lachwekkend hoor.

Allez hop, in uw keuken nu!

Sven & Veerle: nope, shipwreck. Felle en pijnlijke mismatch.
Candice & Marijn: afstand kan wel een probleem vormen, maar die gaan zich de komende afleveringen nog amuseren. Veel mensen schilderen haar af als een domme koe, maar ik vind dat een vrolijke flapuit. Met zo'n mensen wil je op café gaan zitten in plaats van met een overanalyserende zaag.
Hanne & Dave: lijkt me een mismatch te zijn. Zij communiceren totaal anders en in deze aflevering viel me op dat hij het wel kan, dat open zijn, maar dat hij het niet doet als hij bij Hanne is. Ofwel heeft hij schrik van haar ofwel heeft hij effectief geen interesse. Ik trek hier de intimidatiekaart: hij trekt muren op omdat hij zich geïntimideerd voelt door een passief-agressieve Hanne. En zij is gefrustreerd omdat hij in zijn schulp blijft zitten.
Nathalie & Dennis: ik vind dat die het week per week beter doen. Hij heeft zijn rare trekjes, maar zij is oprecht geïnteresseerd in hem. Met voorsprong het koppel dat het matuurst omgaat met het experiment. En hij mag al knuffelen. Hoera!

Helemaal niet. Verliefdheid <-> liefde.

• Sven & Veerle: akkoord. Volledig door haar. Wat was haar engagement eigenlijk? Samen op reis gaan en vanaf dan vooral alles apart doen: apart opstaan, apart ontbijten, apart gaan werken (hoewel dat niet nodig was), 's avonds de voetjes onder tafel schuiven voor de maaltijd die Sven gekookt heeft om daarna terug apart te gaan slapen. Haar dochter heeft ze ingeschreven, en dat is er ook duidelijk aan te zien. Hier had ze nooit echt zin in.
  • Dennis en Nathalie: Als hij zijn slaagkansen levend wil houden moet hij een klein beetje afremmen. Niet teveel zeggen dat ze een topvrouw is etc. Niet teveel komen plakken bij haar. Laat haar maar eens een stap zetten nu, om het niet te verbranden.
  • Dave en Hanne: Je kan er niet verder naast zitten. Man, zo zagen dat dat wijf kan doen. "Ja, maar wat bedoelde gij nu?", "leg dat nu eens uit", "geef mij eens context" x 25, "waarom was het eigenlijk zo evident voor jou dat ik als vrouw achter het stuur mocht zitten?! Hé? Hé?", "Gij komt nu op mijn appartement, dus GIJ GAAT NU VRAGEN STELLEN GODVERDOMME!!". Met die haat in haar ogen telkens. Bah. Terwijl iedereen nu toch van kilometers ver ziet hoe je die kerel moet benaderen? Geef die gast nu eens niet telkens het gevoel dat hij iets verkeerd doet vanaf dat hij een voet verzet. Vraag eens op een normale manier naar zijn inzichten en niet telkens zo verwijtend. Gun die gast nu eens 5 minuten ademruimte zeg. Mooi geïllustreerd met dat bezoek, waarbij hij eventjes vanonder het juk van zijn vrouwmens kon ontsnappen en onmiddellijk bloeide hij open. Maar neen, in plaats van haar eigen fouten in te zien was ze onmiddellijk daarna weer aan het zagen dat hij erachter terug stil viel. No shit, Sherlock. Het is nog raar dat hij zich niet moest verantwoorden omdat hij het aandurfde om te ademen. Is inderdaad een duidelijke mismatch door zo'n lieve gast vol humor naast zo'n zagend frank stuk te zetten.
  • Candice en Marijn: Tja... Het materialistische schooljongetje van 36 jaar die nog bij mamsie en papsie in de villa woont heeft een nieuw speelgoedje: Candice. Meer kan ik daar niet over zeggen. Oppervlakkigheid troef. En ja, Candice is niet lelijk. Maar ze weet het teveel van haarzelf, wat haar dan weer direct ontzettend onaantrekkelijk maakt. Het type die nooit eens op haar plaats werd gezet, altijd rotverwend is geweest, nooit tegenspraak heeft gekregen, ... en daarom alleen maar in het onderwijs kan functioneren waar ze ook de baas kan uithangen over haar klasje. Hoe je met zo'n laag IQ trouwens in het onderwijs terechtkomt, dat bewijst waarom we steeds verder zakken in de PISA-ranking. En hij loopt blind zijn geslachtsdeel achterna en is bijgevolg de sloef. Of ze hem nu afsnauwt of weer iets doms heeft uitgekraamd, het is allemaal goed voor die kerel want "Dat is mijn Candice hé :love::love::love:". :')

Hanne : '' IK KAN DAT DUS NIET PLAATSEN HE, GEEFT MY DAN CONTEXT ''
'' WAT BEDOEL JE NU EIGENLIJK, JAMA LEGT DAT DAN EENS UIT HE''
'' WAAROM DIT, WAAROM DAT , WAAROM HE HE ''

Doe dat maal 100 keer en je hebt het zowat opgesomt 😂

Lol. Waarom heeft dat iets met gender stereotiepen te maken? Het gaat over diepvriesmaaltijden, niet over man/vrouw. Moest hij diepvriesmaaltijden opwarmen was dat even lachwekkend hoor.

Allez hop, in uw keuken nu!
:wtf: kunt ge mij dan uitleggen waarom hij volgens u 7/7 diepvriesmaaltijden zou moeten eten als hij samen zou blijven met haar? Ge insinueert daar niet dat zij elke dag zou moeten 'koken' maar dat hij opeens niet meer zelf zou willen/kunnen/mogen koken dan :thinking:
Ik denk dat ge veel over Candice kunt zeggen maar niet dat ze mensen elke dag van de week zal dwingen om diepvriesmaaltijden te eten, of rijst met ketchup.

Terug
Bovenaan